• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

82% van de Duitsers wil géén maximumsnelheid

Auteur: robbie, gepost 27 oktober 2011 om 21:03 – 66 Reacties

130? Nein danke!


In Nederland springen we een gat in de lucht als we op bepaalde snelwegen, op bepaalde tijdstippen, maar liefst 130 km/u mogen rijden. In Duitsland komen automobilisten in opstand als je slechts 130 km/u mogen rijden. Daar wil 82% van de automobilisten volgas kunnen knallen!

Om een tegenwicht te bieden aan de ideeën van partijen zoals de SPD, Grünen en Linkspartei, die een maximumsnelheid willen van 130 km/u in heel Duitsland, besloot automobilistenclub Mobil in Deutschland een online enquête te houden. En surprise-suprise daaruit kwam naar voren dat maar liefst 82% van de Duitsers helemaal niks zien in een maximumsnelheid van 130 km/u.

Ik kan me best voorstellen dat een grote hoeveelheid van de Duitsers daar niks in ziet, maar dit is wel een beetje overdreven. Zeker als het onderzoek ook nog eens is uitgevoerd door een club mensen die opkomen voor de belangen van automobilisten. Het heeft allemaal een redelijk “Wij van WC Eend” gehalte.

Helaas hebben we in Nederland alleen maar clubjes die willen dat we 90 km/u rijden. De Duitsers steunen kan via 130-danke-nein.de, dat is uiteraard ook in je eigen belang.

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

duitsland, maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Politie achtervolgt naakte dronken vrouw met 206 km/u
Volgend bericht: Leuk gerucht: Nieuwe Dodge Viper krijgt 8.7 liter V10 »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    27 oktober 2011 om 21:08

    Voor vrachtwagens lijkt me 130 snel zat, of bestaat daar al een limiet voor in DE?

    Login om te reageren
    • amg77 zegt

      27 oktober 2011 om 21:13

      @alcantara: klopt, snelheden voor een vrachtwagen boven de 120 zijn al gevaarlijk, als je 150 gaat als dat kan dan kan je makkelijk kantelen. Vandaar.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 oktober 2011 om 21:15

      @alcantara:

      yep .. dat noemen ze “luchtweerstand” ..

      Login om te reageren
      • ferrari2011 zegt

        27 oktober 2011 om 22:12

        @lincoln:
        +1

        Login om te reageren
    • mrbones zegt

      27 oktober 2011 om 22:20

      @alcantara: Gewoon 90

      Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    27 oktober 2011 om 21:09

    ..net ff gestemd en mijn steun betuigd aan het ‘lossgehen’ op de Autobahn !!!!!!! Banzai…

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      27 oktober 2011 om 21:47

      @Megakix: mijn zege hebben ze ! Ook in Nederland zijn er snelwegen waar je ’s nachts makkelijk en verantwoord harder dan 120/130 kan rijden!

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        27 oktober 2011 om 22:06

        @label89: plus 1, precies, je kan op de A2 bijvoorbeeld makkelijk 170 rond middernacht!

        @kabinet/ minister van verkeer: kom is op, en doe je werk is goed. Jullie vreten alleen maar onze belasting centen en lullen allerlei dingen… Maar uitvoeren, ho maar.. Jullie weten namelijk maar al te goed hoe jullie ons kunne naaien: allemaal (verkiezings)beloftes doen, en je er niet aan houden…

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          28 oktober 2011 om 08:57

          @bigcar: Nederland is een coalitieland, verkiezingsbeloften zijn alleen waar te maken al er partijen zijn binnen de coalitie die dit ook willen waardoor het onderdeel is van het regeerakkoord.

          Login om te reageren
  3. amg77 zegt

    27 oktober 2011 om 21:09

    Duitsland is een groot land en je hebt erg veel wegen, als je 2 steden verderop werkt dan wil je er zo snel mogelijk zijn. Dus met ’n ongelimiteerde snelheid kun je gerust 250km/h gaan zonder dat iemand iets zegt. Dus het lijkt me logisch dat 82% nee zegt tegen een gelimiteerde snelheid. Niet dat iedereen 2 steden verderop werkt maar gwn als voorbeeld.

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    27 oktober 2011 om 21:09

    Goh dat was nou een verrassende uitslag ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      27 oktober 2011 om 21:18

      @norge: wel gezien de grote hoeveelheid hippies in Duitsland ;)

      Login om te reageren
      • rc1990 zegt

        27 oktober 2011 om 22:13

        @robbie: die doen niet mee aan de hype ‘internet’.

        Login om te reageren
  5. agera zegt

    27 oktober 2011 om 21:10

    Zelfs volgas nemen onze Oosterburen bochten wat ik hier niet zie. Het grote verschil met hier is dat de Duitsers beter kunnen rijden.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      27 oktober 2011 om 22:11

      @agera: helemaal mee eens.

      Of dit: al die oma’s die een gevaar op de (snel)weg zijn laat staan die debiele mensen die op de linkerrijstrook bivakkeren. Aan dat laatste moet wat gedaan worden, serieus.

      @minister die hierovergaat: weer een punt voor jullie.. ( tot hieverre word hier trouwens gehoor aan gegeven???) automobilisten voelen zich namelijk diep verontwaardigd..

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        27 oktober 2011 om 22:22

        @bigcar: *hieverre moet zijn: hoeverre :P

        Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    27 oktober 2011 om 21:10

    kreeg al een dubbele hartverknettering, Duitsland Max. 130kmh aaaaarch

    Login om te reageren
  7. fortuna zegt

    27 oktober 2011 om 21:13

    Het grote voordeel is dat je daar rustig 140 km/h kan rijden, net als thuis, maar dan zonder de schrik een brief in de bus te krijgen een paar dagen later. En met die concentratie die je niet nodig hebt om flitstoestellen te bespeuren, kan je beter op de weg en het verkeer letten.

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      28 oktober 2011 om 08:32

      @fortuna: Je kan zelfs op vele snelwegen met een rustig gevoel 240/250 rijden zonder een dreun op je vloer te verwachten als de postbode is geweest. Je moet alleen goed uitkijken voor elke auto met een NL-nummerbord.

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    27 oktober 2011 om 21:14

    wie gaat zichzelf nou vrijwillig limiteren ??

    dat doen alleen Nederlanders ..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      27 oktober 2011 om 21:17

      @lincoln: Noren ook :(

      Login om te reageren
  9. bartsmit zegt

    27 oktober 2011 om 21:18

    Het is veel veiliger omdat je niet op flitsers hoeft te letten. Bovendien is hard rijden niet eens zo leuk meer als het mag. Je rijdt dan meer op je gevoel.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      27 oktober 2011 om 21:35

      @bartsmit: 150 is in Nederland inderdaad veel spannender dan in Duitsland, puur vanwege het continue flitsgevaar.

      Login om te reageren
  10. RoT___ zegt

    27 oktober 2011 om 21:24

    Het limietloze Duitsland is niet alleen fijn om te kijken hoe hard je auto kan. Ik vind het ontbreken van een snelheidslimiet juist heerlijk om met een gerust hard een snelheid te rijden die ik prettig vind, in mijn geval vind ik 170 als kruissnelheid heerlijk relaxt rijden.

    Login om te reageren
  11. sir_smokalot zegt

    27 oktober 2011 om 21:24

    Nein Cat agrees:
    http://www.youtube.com/watch?v=oKNtaM_J_Cg

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      27 oktober 2011 om 21:30

      @sir_smokalot:
      http://www.youtube.com/watch?v=VLDKnWi2hNA
      24 uur lang s.v.p.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        27 oktober 2011 om 21:37

        @Renesis: haha, zijn die filmpjes er ook niet van over de 100 uur ? geloof dat het langste filmpje op youtube tegen de 600 uur zit :lol: abnormaal, maarja.. verder niet off-topic :o

        Login om te reageren
    • raoulkroes zegt

      27 oktober 2011 om 22:08

      @sir_smokalot:
      http://www.youtube.com/watch?v=AA5DsLzSVrk

      Login om te reageren
  12. trabbit zegt

    27 oktober 2011 om 21:28

    Het fijne aan geen limiet is, dat je zelf kan/mag bepalen hoe je rijdt. Ik merk elke keer als ik Duitsland rijd, dat ik de eerste 30 minuten effe doortrek rond de 180km/h (harder vind ik niet prettig). De uren daarna rijd ik meestal tussen de 130 en 150 km/h. Kortom ik denk dat de meeste mensen zo rijden, Duitsers rijden over het algemeen ook tussen de 130 en 150 km/h prima snelheid.

    Heb je niet een focus tdci, maar een snellere auto. Dan is harder rijden waarschijnlijk veiliger. Maar een limiet rond de 200km/h zou ik nog voor kunnen inkomen. 200km/h is hoe dan ook niet veilig op de openbare weg!

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      27 oktober 2011 om 21:58

      @trabbit: ik heb precies hetzelfde.. Knal hem vaak eerst even door naar Vmax en daarna 160 kruissnelheid.. Als er borden staan in Duitsland hou ik mij er dan ook gewoon aan. Omdat je weet dat je iets verderop weer ongelimiteerd mag. De Autobahn is echt super!!

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        27 oktober 2011 om 23:11

        @audir8v10: +1, autobahn is wel super, maar dat kunnen we helaas niet van de snelweg in nederland zeggen

        om een voorbeeld te noemen: de a2 is echt een perfecte weg (één van de veiligste wegen in europa zelfs). alleen de debielen die erop rijden, verpesten het voor de anderen (mafkezen die op linkerrijstrook bivakkeren etc.). en de regering doet er ook nog een schepje boven op door een hele ‘gare’ maximumsnelheid. laat dan op z’n minst s’nachts de maximumsnelheid hoger worden…

        Login om te reageren
  13. gunther zegt

    27 oktober 2011 om 21:31

    Met 250kmh naar je werk? Volgas door de bochten? Ik kan je uit de droom helpen, op veel trajecten in Duitsland gelden al limieten, en waar niet laat je het wel uit je hoofd om zo hard te rijden ivm drukte. Ja, ’s avonds laat is het lekker doorknallen idd.

    Login om te reageren
  14. RDC zegt

    27 oktober 2011 om 21:33

    Maar dat is normaal, als je 160 rijdt in DE, is het gelijk je in BE 120 rijdt, iedereen rijdt daar gewoon zo! De banen lenen hen er ook voor….

    Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    27 oktober 2011 om 21:38

    ik zou dolgraag een keer lekker legaal willen knallen in Duitsland, maar verstandig als ik ben ga ik daarvoor eerst nog even wat ervaring op doen :lol: dat dan weer wel..

    Ik kan me best voorstellen dat ze dat daar niet willen (wel heel erg hoog percentage) als je al die jaren niet anders gewend bent, wil je niet ineens dat oom agent om het hoekje staat met een lasergun..

    Login om te reageren
  16. Tommy2 zegt

    27 oktober 2011 om 21:40

    Volgens mij maakt het qua veiligheid weinig uit. Het weegt igg niet op tegen de enorme beperking die het geeft.

    Login om te reageren
  17. raphael zegt

    27 oktober 2011 om 21:41

    Wat lijkt het me heerlijk om dagelijks de ‘open’ stukken snelweg te pakken in Duitsland waar nog steeds geen limiet is. Niet als een quasimodo, muisstil luisterend naar het laatste flitsnieuws achter het stuur te hoeven zitten in de verte turend -als een havik- opzoek naar de flits gestapo.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      27 oktober 2011 om 21:56

      @raphael: wat mij een aantal keren heeft geholpen is die app voor de iPhone die op gps werkt!! Rij iets geruster wat betreft de gatsometers, alleen opletten op de onopvallende surveillance…

      Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        27 oktober 2011 om 22:59

        @audir8v10: FlitsNav toevallig? Die heb ik op mijn (Android) telefoon staan. Info is niet altijd even actueel, wil nog wel eens waarschuwen voor flitsers die al weg zijn. Haalt info van Flitsservice. Keurig 30sec voor naderen flitser een signaal.

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          27 oktober 2011 om 23:51

          @RoT___: Nee Flitsmeister, erg prettig soms idd onjuiste waarschuwing dat ie er nog staat. Pakt Flitsnav ook meer dan alleen A en N wegen? Flitsservice site s in dat opzicht een extra welkome check…

          Login om te reageren
          • RoT___ zegt

            28 oktober 2011 om 00:51

            @audir8v10: FlitsNav pakt alle flitsers die gemeld zijn bij Flitsservice. Laatst ook waarschuwing voor 60km weg. App zou ook moeten waarschuwen bij vaste flitspalen (registratie bij Flitspaal.nl nodig), maar dat heeft hij nog niet gedaan, maar even nakijken in de instellen hoe dat zit.

            Login om te reageren
  18. DennisS65B40 zegt

    27 oktober 2011 om 22:01

    Net ook mijn gegevens achtergelaten van mijn spamadres.. Mooi om te zien dat van de laatste 20 aanmeldinen er ca 15 uit NL komen!! Goed werk AB!!!

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      27 oktober 2011 om 22:15

      @audir8v10:

      ook maar ff gedaan, mooi al die Nederlandse reacties ook!

      Login om te reageren
  19. speedie zegt

    27 oktober 2011 om 22:02

    Wat me ook opvalt is dat Duitsers meestal gedisciplineerder rijden. Op plaatsen waar beperkingen zijn houden ze zich er ook omdat ze zich de vrije loop kunnen laten op andere stukken. Wij moeten heel de tijd steeds gefrustreerd onze teller in het oog houden.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      27 oktober 2011 om 23:13

      @speedie: +1, met als gevolg dat we allemaal een pishekel krijgen aan de overheid (iig op hun auto-beleid [dat de automobilist zegmaar de melkkoe voor de overheid is])

      Login om te reageren
  20. PeugeotGTI zegt

    27 oktober 2011 om 22:16

    Ik wil nog eens lid worden van de 300+ club.
    Dat zal toch echt in Duitsland moeten
    Officieel tenminste wel

    *stemmen gaat*

    Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      28 oktober 2011 om 09:00

      @PeugeotGTI: Daar mag je alleen lid van worden met een voertuig dat die snelheid ook kan halen. ;-)

      Login om te reageren
  21. janklaassen zegt

    27 oktober 2011 om 22:17

    Tuuk niet, gewoon jagen

    Login om te reageren
  22. Jantje_555 zegt

    27 oktober 2011 om 22:20

    ik vind dat je meer aandacht hebt bij het rijden aan hogere snelheid, als je net in DE hebt gereden en je rijdt dan 120 in NL of BE dan begin je automatisch met je radio te prullen of ietsje te eten, te smsen…

    Maar wat ik ook heb gemerkt is dat het al VEEL verminderd is qua onbeperkte snelheid, ik ben onlangs van Stuttgart terug gekomen en er waren niet veel stukken waar je echt onbeperkt mag, en als je dat dan eens kon waren er wegenwerken of vrachtwagens die elkaar op die stukken aan 90 beginnen inhalen!

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      27 oktober 2011 om 23:16

      @Jantje_555: dat probleem met die vrachtwagens dat is al lang en breed bekend, maar daar word zoals altijd toch nooit gehoor aan gegeven…

      over die wegwerkzaamheden: I know: hele zomer lang aan geïrriteerd in duitsland: ene grote file na de andere / of ook een keer meegemaakt: hele weg was afgesloten… :(
      maargoed, dit is dan wel weer om voor de toekomst de wegen daarzo te verbeteren :)

      Login om te reageren
  23. Northwestern zegt

    27 oktober 2011 om 22:33

    Nein mann

    Login om te reageren
  24. the-budel-guy zegt

    27 oktober 2011 om 23:49

    mijn vader rijd 2x per week van budel (net onder eindhoven) naar frankfurt A.M. dat is een ritje van 3 en een half tot 4 uur. waarbij hij ong 40 kilometer in nederland móet rijden. waarbij hij zelf zegt dat die kilometers in nederland vermoeiender zijn dan in duitsland omdat je daar harder mag ga je alerter rijden ipv je snelheids meter in de gaten houden.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      28 oktober 2011 om 00:55

      @the-budel-guy: Klopt. Laatst van Hilversum naar Wiesbaden gereden. Tot aan de grens aan de snelheid gehouden, raampje op een kier voor frisse lucht. Eenmaal over de grens raam dicht en lekker gaan, verschil in snelheden houdt je vanzelf scherp.

      Login om te reageren
    • bacchus zegt

      30 oktober 2011 om 17:03

      @the-budel-guy: Harder rijden ervaar ik óók in Duitsland als aanzienlijk vermoeiender. Als ik een paar honderd km ~180 km/u heb gereden ipv bv ~150 km/u, merk ik dat de rest van de dag duidelijk.

      Login om te reageren
  25. larsyboy1997 zegt

    27 oktober 2011 om 23:52

    als er geen snelheidslimiet is wordt het veel veiliger op de snelwegen in Nederland hoor. Want alle opa’s en oma’s of mensen die nie kunnen rijden komen dan niet meer op de snelweg omdat ze dat te gevaarlijk vinden. Dan hebben we meteen minder auto’s op de weg en kun je makkelijker met 250 naar je eindbestemming cruisen.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      28 oktober 2011 om 01:00

      @larsyboy1997: In Nederland wordt het juist levensgevaarlijk als er geen snelheidslimieten meer zijn. Onze snelwegen hebben veel opritten welke dicht bij elkaar liggen, hierdoor worden de snelheidsverschillen tov invoegers veel te groot. Daarnaast laat de drukte op de weg hoge snelheden niet eens toe. Buiten de spits is 130-140km/u op de linkerbaan nog vol te houden (sterker: dat is dan de kruissnelheid op links), harder betekent continu weer terugzakken en accelereren.

      Login om te reageren
  26. BaRa zegt

    28 oktober 2011 om 06:56

    De snelwegen inDuitsland zijn van een heel andere kwaliteit dan in Nederland. De basislaag van de snelweg is meer dan twee keer zo dik, en de bochten zijn dusdanig aangelegd dat er praktisch geen snelheid ingeleverd hoeft te worden. Ook wordt er gebruik gemaakt van een speciale soort vangrails die extra sterk zijn en zo vorm gegeven dat de energie van de crash door de vangrail verspreid wordt en de klap dus minder hard aan komt. Tel daarbij het aantal op-en afritten, en je weet meteen waarom je in Nederland best je 100 à 120 kmu houdt. Want vergeet niet: ook in DE is het rond de steden 130, rond op- en afritten en op drukke trajecten 100. En dat is maar goed ook, want daarmee hebben ze in DE hun verkeersdodenaantal op 10 jaar tijd quasi gehalveerd. Maar ze doen het met hun 45 per miljoen nog altijd een eind slechter dan NL, want die hangen nu rond de 30. En ja, dat is voor het grootste deel te danken aan al dan niet gedwongen snelheidsmatiging. Het effect daarvan merk je trouwens duidelijk in België: we zijn hier notoire hardrijders, met een beschamend cijfer van 76 doden per miljoen. Dus heren testosteroni’s, gebruik je verstand en rij trager, niet harder. Je wilt echt niet verantwoordelijk zijn voor een verkeersslachtoffer.

    Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      28 oktober 2011 om 09:01

      @BaRa: Goed stuk!

      Login om te reageren
    • nielsvanderweiden zegt

      28 oktober 2011 om 11:08

      Volgens het ‘wal keert schip’-principe heb je geen snelheidslimiet op de Autobahn nodig. Als het druk is kun je niet hard en als je de brandstof te duur vindt, pas je je snelheid vanzelf wel aan. Kijk maar naar het wegbeeld op een zondagse Autobahn, als er mensen rijden die hun eigen benzine of diesel moeten betalen.

      Maar vergeet niet dat het ontbreken van een snelheidslimiet een overblijfsel is uit de begintijd van de snelweg. Ook in Nederland en het Verenigd Koninkrijk gold er geen limiet. Dat was ook niet nodig zolang 90 procent van de voertuigen toch niet hard kon, en die paar man die wel 160 konden en wilden rijden… ach. Maar nu kan feitelijk iedereen de 200 aantikken. Tegenwoordig is de snelheidslimiet (of het ontbreken ervan) vooral een stokpaardje voor beide zijden van het politieke spectrum.

      En een auto die in theorie 200 kan, moet dat ook veilig kunnen rijden, want die situatie is een bestaande, namelijk op de Autobahn. Dat betekent zware remmen, ophanging, weet ik veel wat. Dat kost weer allemaal geld, gewicht, en uiteindelijk brandstof, ook al rijd je die 200 nooit. Kijk, voor een Ferrari of Porsche is dat niet zo relevant. Maar voor de gemiddelde gezinsauto wel degelijk.

      Kijk, dat een hoge snelheid extra brandstof kost, dat is wat mij betreft rekening man. Maar een hogere snelheid betekent ook extra remweg, minder uitwijkmogelijkheid in geval van een onverwachte manoeuvre van een medeweggebruiker, en uiteindelijk een hoger ongevalsrisico. Die ‘Richtgeschwindigkeit’ van 130 km/uur is geen vrijblijvend advies. Door erboven te gaan accepteer je als bestuurder ook een ‘erhohtes Betriebsgefahr’ met zeer waarschijnlijk gedeelde of volledige schuld als het met hoge snelheid tot een ongeval komt. Dat die adviessnelheid 130 is, komt niet uit de lucht vallen: de ontwerpsnelheid van de Autobahn is waarschijnlijk ook 130, misschien 140. Een Autobahn wijkt qua algemene inrichting en constructie niet zoveel af van een Nederlandse autosnelweg.

      300 rijden op de openbare weg klinkt heel gaaf, en het is leuk zolang het goed gaat… maar je stopafstand is bij de gunstigste omstandigheden (droog wegdek, maximale remvertraging, halve seconde reactietijd) al meer dan een halve kilometer. Reageer je trager of rem je niet hard genoeg, nouja, reken maar uit. Dat ene autootje dat hem toch langs die vrachtwagen hoekt komt dan wel heel dichtbij.

      Login om te reageren
  27. masterstig zegt

    28 oktober 2011 om 07:59

    Ik kan me voorstellen dat ze dat niet willen, alleen het is wel een stuk veiliger…

    Login om te reageren
  28. Jimmy zegt

    28 oktober 2011 om 08:59

    Wordt weer zo’n kleine kinderen topic. Jaaaa in nederland kan je ook makkelijk 250!! Lekker doorknallen!!!!

    Login om te reageren
  29. theblackdude zegt

    28 oktober 2011 om 09:42

    niet eens aandenken om daar een limiet te zetten, waar moet ik anders gaan boeken.

    Login om te reageren
  30. Griffin zegt

    28 oktober 2011 om 12:05

    De hoge rijsnelheid maakt het niet veel gevaarlijker, het snelheidsverschil tussen weggebruikers doet dat wel. Zo lang er in Nederland nog zo veel op- en afritten zijn iedere paar kilometer, er hoedjes met 70 km/u de weg op komen en er ook nog eens van die eieren zijn die zonder op- of omkijken hun wagen naar links gooien om willekeurig welke invoeger “de ruimte te geven” kan je lullen tot je een ons weegt maar is een hoge snelheid onverantwoordelijk.

    Overigens, hoewel in Duitsland de Vmax oneindig is (op steeds minder plaatsen), met een snelheid groter dan 130 km/u ben je er wel per definitie op z’n minst mede-aansprakelijk aan mogelijke ongelukken. Sukkelt er daar een hoedje met 80 naar links en duik je er met 200 achterop, dan heb je een probleem. Niet alleen verkeerstechnisch, maar ook voor de rechtbank.

    Login om te reageren
  31. ralf zegt

    28 oktober 2011 om 12:09

    @ BaRa,

    Dat heeft niks met snelheid te maken, maar de belabberde rijkwaliteiten vand de meeste automobilisten.

    Als er een diploma is wat echt IEDEREEN kan halen, dan is het wel het rijbewijs.

    Login om te reageren
  32. oxymoron zegt

    28 oktober 2011 om 15:53

    @Griffin: Niet alleen is op een heel groot deel van de Autobahnen de snelheid toch al beperkt, maar daar waar hard rijden nog steeds mag spreekt de verzekering mee. Wie in een ongeluk betrokken raakt met een snelheid boven 130 km/h is voor dat incident dan niet verzekerd. Had je je verstand maar moeten gebruiken.

    Login om te reageren
  33. Anoniem zegt

    27 mei 2012 om 19:01

    ‘Om een tegenwicht te bieden aan de ideeën van partijen zoals de SPD’
    Die zullen wel problemen krijgen met Shimano omdat SPD een geregistreerde naam is. [spd=shimano pedaling dynamics dacht ik]

    Login om te reageren
  34. advocaatduitsland zegt

    3 september 2012 om 12:16

    De discussie in Duitsland is eer theoretisch. Het bestaat alleen maar op de helft van alle snelwegen in Duitsland geen snelheidslimit. Op bijna 33% is de maximumsnelheid constant bepaald. Voor het overige bestaan electronische regelingen. 130km/h is algemeen de aanbevolene snelheid. Als iemand sneller rijd en het gebeurt een aanrijding zo heeft hij in iedere geval een deelschuld. En let op, de Duits politie controleerd preciezer. Vroeger zegde men onder de hand, toegestaane snelheid + btw (vroeger was deze 16%). Dat kan ik bij ervaring zeggen, dat dit niet meer geldig is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North