• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff begeeft zich in Veyron-territorium – 910 pk!

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 maart 2007 om 09:16 – 52 Reacties

9ff GT9


Fans van de Porsche 911 Turbo kunnen hun lol niet op de laatste tijd. In de race om meer en meer pk’s had Techart de laatste zet gedaan met de GTstreet met 630 pk die in Genève te zien was. Het antwoord hierop komt amper een maand later. Dit keer is het 9ff, die al in bezit is van de snelste cabrio. De tunert komt met de meest extreme 997 tot nu toe, die luistert naar de naam GT9. Deze Porsche haalt 910 pk uit een 4.2 liter zescilinder en claimt daarmee een topsnelheid van 409 km/u! Hiermee heeft 9ff in theorie een (ja, we kunnen het niet laten) Veyron-killer in huis.

Voor een dergelijke performance is de auto hevig gemodificeerd, het motorblok (met twin-turbo’s) is verplaatst van de achterkant naar het midden. Overigens is 910 pk volgens de grote baas Jan Fatthauser nog een conservatieve schatting. Het werkelijke aantal pk’s kan richting de 950 lopen. Of de GT9 inderdaad het snelheidrecord van de Veyron af kan snoepen zullen we spoedig weten: de auto zal op de jaarlijkse top-run van het Duitse Auto, Motor und Sport op de testbaan van Nardo in actie komen. Of de GT9 hier de performancekroon mag pakken is trouwens nog maar de vraag, naar verluidt zal de Mission 400 Plus (1054 pk uit een 3.8 liter-blok) hier ook aanwezig zijn.

Tot slot de prijs: voor de GT9 moet je diepe zakken hebben, hij doet 400.000 euro ex. belastingen. Ondanks het prijskaartje beweert 9ff er al twee van verkocht te hebben.

Screenshot 9ff-site

Bron: EVO-magazine.

Ook interessant!

  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7
  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt
  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, gt9, Porsche, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen Phaeton II komt in 2010
Volgend bericht: En daar gaat weer een Enzo (incl. video)…. »

Lees Interacties

Reacties

  1. Xemurai zegt

    27 maart 2007 om 09:25

    Als ik morgen miljonair wordt is de 3e ook al verkocht :D Vreselijk tof!!

    Login om te reageren
  2. Z3 zegt

    27 maart 2007 om 09:27

    BRUUT!

    Login om te reageren
  3. astra zegt

    27 maart 2007 om 09:36

    Leuk! Maar waarom nou niet 911 pk? da’s pas humor! die ene pk extra kan er dan toch ook nog wel uit?

    Login om te reageren
  4. smoke zegt

    27 maart 2007 om 09:39

    Of 997 pk… :)

    Login om te reageren
  5. AlwinH zegt

    27 maart 2007 om 09:43

    Het motorblok verplaatst? Heiligschennis!

    Login om te reageren
  6. Ford GT Freak zegt

    27 maart 2007 om 09:51

    lachen en 910 pk?? nog een tuner erbij en hij heeft meer pk dan een veryon

    Login om te reageren
  7. niels zegt

    27 maart 2007 om 09:55

    Ja klopt er zijn er 2 verkocht,

    Eentje aan een Duitse klant, en een eentje aan een sjeik die bij bezoek aan 9FF zijn 997 Turbo kwam ophalen, zag de auto staan en wilde weten of de auto te koop is Jan Fatthauer gaf hem uitleg over de auto wat hij ermee wilde doen en wat voor soort auto het moest gaan worden.

    Daarop bestelde de Sjeik gelijk ook een exemplaar en betaalde ook gelijk de ontwikkeling voor het hele project omdat hij zeker wilde weten dat de auto er wel zou komen. Jan Fatthauer heeft daarom veel meer tijd om de auto echt helemaal goed te krijgen het Budget nam ietsje toe.

    Ik ben benieuwd word druk dit jaar in Nardo met 9FF, Noivtec, Edo Competicione met een Maserati MC 12 , Audi R8 MTM, Techart, Gemballa, Sportec, te minste als alles door gaat natuurlijk want je moet wel een goed budget hebben bij 9FF lijkt me dat geen probleem.

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  8. Daemon zegt

    27 maart 2007 om 10:06

    Een van de sterke punten van de nieuwe 911 Turbo is juist zijn Variabele Turbine Geometrie. Maar al deze extreme tuning monsters [die trouwens wel heel bruut zijn] vervangen deze met een normale turbo. Tja, dan wordt een bijzonder auto toch nog ‘een getuunde beest’.
    Erg mooi maar toch een beetje jammer. . .

    Login om te reageren
  9. RickA4-1.8T zegt

    27 maart 2007 om 10:13

    ziet er gruwelijk uit..!!
    maar een veyron killer ?? betwijfel dat … het blijft hier een 4.2
    de W16 16.4 van de veyron moet wel beter zijn.

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    27 maart 2007 om 10:14

    haha jullie moeten hier maar eens een nieuwe tag voor gaan maken namelijk die van de veyron-killers…..mmmm not

    wel leuk dat 9ff hier mee komtze doen hun werk altijd goed maar of ze het record halen?

    Login om te reageren
  11. Dennieboy zegt

    27 maart 2007 om 10:17

    Ronduit HEFTIG!!!

    Waar de Bugatti 16 cilinders en 4 turbo’s nodig heeft om 1001 pk te produceren, doet 9ff het met maar 4.2 liter met biturbo (hahaha!!)

    Moet je nagaan als Porsche aankomt met een 16-cilinder boxer quad-turbo, dan is de enige concurrentie nog te vinden bij de luchtmacht.

    Kan niet wachten op de Nardo-test………!!

    PS. Verplaatsing van het motorblok zorgt voor een betere gewichtsverdeling en is ook nodig i.v.m. de ruimte (is immers een 4.2L).

    Greetingz en Drive safe but fast… :)

    Login om te reageren
  12. Lampredi zegt

    27 maart 2007 om 10:23

    @dennieboy: Dat heeft Porsche al eens gedaan. Van hun oude luchtgekoelde boxer 12 cylinder uit de 917 bestaat een 16 cylinder versie. Of die turbo’s had weet ik niet, maar ik weet wel dat dat zo hard ging dat ze er mee gestopt zijn :)
    Voor 1000 pk had Porsche trouwens genoeg aan een luchtgekoelde 12 cylinder.
    Zo zie je maar, niets nieuws onder de zon, stelt allemaal niks voor die veyron.

    Login om te reageren
  13. robert zegt

    27 maart 2007 om 10:33

    wat een lelijke auto dit bewijst maar weer dat duitsers geen auto’s kunnen ontwerpen

    Login om te reageren
  14. aston-driver zegt

    27 maart 2007 om 10:40

    dit is toch gewoon echt een aso bak vergeleken met maserati’s en astons en zo
    echt veel te ordi. de veyron is ook veel mooier

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    27 maart 2007 om 10:41

    @Dennieboy: en vergeet vooral niet de Toyota Supra’s en Nissan Skyline’s waarbij uit een 6-cilinder met 3,5 liter inhoud en twee tubo’s soms wel 1200 pk gehaald werd. (Dat ze daarmee onbehandelbaar werden laten we voor het gemak even buiten beschouwing :-p )

    Login om te reageren
  16. Hansie! zegt

    27 maart 2007 om 11:28

    Doe mij toch maar een bugatti
    veel stoerder, en natuurlijk leuk dat al die tuners iets proberen te maken wat er tegen op kan.

    ik vind alle porches wel mooi maar zo gewoon (behalve de carrera gt).

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    27 maart 2007 om 11:53

    @ RickA4-1.8T : 16.4 wijst toch écht niet op de cilinderinhoud hoor…

    Login om te reageren
  18. Tarzan zegt

    27 maart 2007 om 11:56

    Is veyronkiller niet een iets te groot woord? Hij gaat 2kmh harder!! Als ie nou 2800 pk had en 698 kmh liep ok, maar 2km verschil zou ik liever wat anders noemen.

    Login om te reageren
  19. Tarzan zegt

    27 maart 2007 om 11:57

    Overigens.. zitten op al die opgefokte turbos nog steeds variabele geometrie turbos?

    Login om te reageren
  20. GIMP zegt

    27 maart 2007 om 12:04

    Ik word een beetje ziek van die vergelijking met de Veyron.

    Verzin eens iets nieuws.

    Login om te reageren
  21. SugarFree zegt

    27 maart 2007 om 12:18

    @ Robert
    Flink inhoudelijke bijdrage zeg! :(

    ’t is persoonlijk, maar van mij mag 9ff het record van Bugatti afpakken ;)
    gun het porsche/9ff net wat meer, maar ja, allemaal onzin dit natuurlijk.

    wat een b e l a c h e l i j k verhaal van die schjijk :)
    kan me werkelijk niet voorstellen dat het leuk is zóveel geld te hebben

    Login om te reageren
  22. KD. zegt

    27 maart 2007 om 12:29

    bruut man…, maar hoe zit het met de verdere prestaties?? het koppel, de acceleratie etc….??
    onder veyron-killer versta ik eerder minimaal een evensnelle acceleratie, of de snelheid moet het ruimschoots goedmaken!! :P

    Login om te reageren
  23. slk55 amg zegt

    27 maart 2007 om 12:56

    het zou mij benieuwe of hij daadwerkelijk over die 407 km/h heen gaat. persoonlijk denk ik het niet. maar wat dan nog…. feit blijft dat de veyron de snelste productie auto blijft, 9ff produceert de porsches immers niet zelf, maar is een (ordinaire) tunert.

    Login om te reageren
  24. Alexander Beenen zegt

    27 maart 2007 om 13:35

    Ik kan jullie een ding verzekeren, deze auto komt zeker naar Nederland.
    Er zijn er inderdaad 2 verkocht, de officiele specificaties worden binnenkort vrijgegeven net als de eerste foto’s van de auto met de motor erin en op zijn wielen. Als de 9ff V400 op basis van een standaard GT3 al 388,7 kmh rijdt met 870 pk kun je je voorstellen wat deze auto gaat doen met 100 pk extra met een gewicht van…..1.315 kg!

    CLUBSPORT (9ff Importeur voor Benelux)

    Login om te reageren
  25. Lampredi zegt

    27 maart 2007 om 13:52

    Wat mij iedere keer weer verbaast is de felheid waarmee mensen de Bugatti Veyron verdedigen. Een schoonheid is het niet te noemen, behalve op een “Fast en Furious” achtige manier. Hij is duur, comlex, te groot en te zwaar, en al helemaal neit practisch. De enige kwaliteit van die auto is dat-ie buitenaards hard gaat.
    En dan blijkt dat er auto’s zijn die nog sneller kunnen (die waren er al lang), en dan worden die afgekeurd, want de Veyron, tja, die is luxer, beschaafder (?) en weet ik het al niet.
    Die Veyron heeft echt een plaatsje in de harten van autobloggers veroverd. Ik houd er helemaal niet van, maar dat moet ik hem toch nageven.

    Login om te reageren
  26. SugarFree zegt

    27 maart 2007 om 14:33

    @ Lampredi
    Hier nog een ‘niet-uitgesproken-voorstander’ van de Veyron (= een understatement).

    Het allergrootste minpunt is zijn lelijkheid.
    Schoonheid gaat toch boven alles… en schoonheid hoeft lang niet altijd mooi te zijn, daarvan getuigt een Ferrari Enzo. Maar de Enzo staat bij mij (als het gaat om het uiterlijk) ver boven de Veyron, ook al is de Enzo wat ‘langzamer’ dan de Bugatti.

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    27 maart 2007 om 15:07

    Als die prestaties waar zijn (en ook als ze het niet helemaal zijn), dan is het nog een vrij ‘goedkope’ auto!

    Login om te reageren
  28. MurcieBoy zegt

    27 maart 2007 om 16:18

    nou, voor dat geld koop ik me leiver een huis en niet zo;n lelijke auto wat heb je in godsnaam aan zoveel pk’s alleen om mee te showen. dat is dus echt niet cool ;)

    Login om te reageren
  29. Ejay zegt

    27 maart 2007 om 17:21

    @ Lampredi, de Veyron is een soort unicum. Hij is luze van binnen en ontzettend snel. Daarbij rijd hij als een Golf, maar dan sneller. Hij is betrouwbaar en veilig. Speciale banden en remmen garanderen en normale stop vanaf 406km/u. Iets wat al deze getunede objecten niet hebben. Maargoed, de Veyron is immens duur, veeel te zwaar en eigenlijk alleen maar voor rechtdoor wel leuk of gewoon om mee te touren. Een circuit-tijger is het niet echt.

    Login om te reageren
  30. Rick zegt

    27 maart 2007 om 18:28

    Met deze Porsche kun je heel erg weinig km’s rijden voordat hij weer helemaal gereviseerd moet worden etc etc, een veyron is gewoon super goeie kwaliteit. Daar kun je rustig mee op vakantie gaan, dat zou ik met deze Porsche niet zomaar doen.

    Login om te reageren
  31. SRM zegt

    27 maart 2007 om 18:29

    Volgens mij is deze auto op de GT3 gebaseerd en dus niet op de 997 Turbo.

    Login om te reageren
  32. Chief_S5 zegt

    27 maart 2007 om 19:27

    Ik kan het niet meer met een porsche vergelijken omdat de motor is verplaatst. Ennuh, veel succes 9ff…

    Login om te reageren
  33. Nick zegt

    27 maart 2007 om 19:31

    Pfff, ook al zou zo’n 997 vijfduizend paarden hebben.

    Een Veyron-beater zal hij nooit worden.
    Als je een Maybach 62 van 0-100 minder dan 2,5 s kan laten optrekken en over de 407 kmpu en dit 25 jaar later ook zou kunnen.

    Dan hebben we het over een potentiële Veyron-beater. Hoppa.

    Login om te reageren
  34. phantom zegt

    27 maart 2007 om 20:12

    Ze vallen wel allemaal de veyron aan maar waarom zeggen ze bijvoorbeeld niet gewoon als er een nog snellere auto komt: porsche 9ff killer of ultimate aero killer. Dat getuigd weer eens dat de veyron als het grote voorbeeld word genomen en dat ze er gewoon alles aan doen om hem daar weg te krijgen.

    Login om te reageren
  35. Brecht zegt

    27 maart 2007 om 20:42

    Nick ben het met je eens.
    Bugatti is nie te kloppen,
    één of andere wagen zal hem mss binnen 10jaar zal hij wel geklopd worden maar op technisch vak wat een staaltje onder motorkap ligt daar twijfel ik nog aan.

    Login om te reageren
  36. Booob zegt

    27 maart 2007 om 20:48

    Maar het blijft een gaaf project, mij maakt het niet uit wie nou de snelste is..

    Login om te reageren
  37. Mclaren F1 zegt

    27 maart 2007 om 22:13

    Bugatti is niet te kloppen? Naar mijn mening een questie van tijd. Het is inderdaad een imponerende auto, daar zal ik niet omheen draaien. Toch blijft voor mij de McLaren F1 met een geclaimde topsnelheid van 386,5 km/u de echte koning. Zeker in die tijd (1994).

    Jammer dat er nooit een opvolger kwam…

    Login om te reageren
  38. Jurgen zegt

    27 maart 2007 om 22:26

    Het leuke is dat een Veyron 407 doet op zijn gemakkie, deze getunede bak moet tot het uiterste gaan daarvoor.

    Dus een echte Veyron beater ? Neuh…

    Toch respect voor die gasten van 9ff :)

    Login om te reageren
  39. Lampredi zegt

    27 maart 2007 om 22:47

    Hardstikke leuk als een auto echte fans heeft. Maar de onzin die hier uitgekraamd wordt is werkelijk tenenkrommend. Men praat over kwaliteit alsof men er zelf al jaren eentje heeft, en over standaard versus getuned alsof een Bugatti in batches van 300000 gemaakt worden. Fanboys, ga nou maar weer terug naar je slaapkamer en trek je vanavond maar weer eens lekker af bij je Bugatti Veyron poster. En kom terug als je ontmaagd bent.

    Login om te reageren
  40. NARCIRIS zegt

    28 maart 2007 om 07:31

    De Veyron kun je niet killen, toch niet met conventionele technologie. Inderdaad, 1001 pk uit 8 liter is niet zo extreem, de 430 of een S2000 en nog enkele andere standaardproducten doen eigenlijk beter. Als je ziet wat er uit een 2400 cc F1 komt… Maar dat is niet het doel van de Bugatti. C’est la plus belle voiture de tous les temps. Dat rijdt en remt bovenaards. Rechtdoor of kronkelend, geen belang. Altijd rocksteady en gruwelijk snel en veilig. Je kan er niet mee op reis zoals met een Conti GT of naar een circuit zoals een 911 GT3 – ok. Maar dat is ook niet het doel. Ik wil die 9ff wel es zien remmen aan 400 km/h. Aan die snelheid mag je in de Veyron het stuur loslaten en zo hard remmen als je kan. Ding stopt gewoon – no drama. Kunnen al die killers 20.000 km keihard blijven vlammen zonder problemen ? De Veyron wel.

    Login om te reageren
  41. Lampredi zegt

    28 maart 2007 om 08:35

    Goh, mooi te horen dat er tenminste iemand is die er ook echt een heeft, hem al op de 400 km/h heeft gehad en er ook al 20.000 km op heeft zitten. Proficiat Narciris, en ook met je kennis van het Frans: Ik dacht dat “belle” betekende: “mooi”, maar het blijkt “blauw” te betekenen. Veel plezier nog met je poster.

    Login om te reageren
  42. hugo zegt

    28 maart 2007 om 09:38

    natuurlijk verbreken ze het record

    Login om te reageren
  43. SugarFree zegt

    28 maart 2007 om 12:51

    @ Narciris

    Hahahaha, bij een snelheid van 400/u je handen van het stuur halen en dan vol remmen :)
    Nee, dat is echt te dom. Ik snap best dat je bedoelt dat de Veyron keigoeie remmen zal hebben, maar het stuur loslaten… ;)

    Samenvatting van dit gekrakeel: we willen ons allemaal ergens mee identificeren (sommigen Veyron, sommigen Porsche, sommigen met afkeer van getune) en voelen ons aangevallen als ons ‘idool’ wordt bekritiseerd :)

    Login om te reageren
  44. sven zegt

    28 maart 2007 om 18:44

    belachelijk gewoon , der zijn er hier die praten alsof ze al met de Veyron hebben gereden !

    Denk dat de hele kindertuin op deze post heeft geantwoord !!

    Login om te reageren
  45. Ari_M5 zegt

    28 maart 2007 om 20:19

    leuk..
    maar wacht maar tot die ene veyron komt met 1200 pk.

    Login om te reageren
  46. ronald zegt

    29 maart 2007 om 12:48

    wil iedereen .. alle auto bouwers/journalisten/fans etc.. ophouden met uitspraken als veyron killer…of begeeft zich op veyron terein… t zal nooit gebeuren de veyron is onaantastbaar, de mensen met echt verstand ervan behoeven geen verdere uitleg…
    wel een vette porsche9ff..

    Login om te reageren
  47. hjd zegt

    29 maart 2007 om 13:14

    Dit is tog veel mooier dan zo’n Veyron??? haha ik ga lache als ze het record verbreken…

    Login om te reageren
  48. Perc zegt

    29 maart 2007 om 23:03

    Porsche haalde in de begin jaren 70 uit de 917/30 al 1100 Pk.
    een “gewone 917” haalde al tegen de 400 km/u
    Het was natuurlijk geen straat auto, maar dat is niet moeilijk te realiseren natuurlijk.
    Het is allemaal niet zo heel byzonder dus…wel gaaf hoor dat zeker!!
    Veyron heeft nou eenmaal het record en is daarom the car to beat!!
    Overigens aangerdreven door een VW Motor , het merk had niet eens bestaan zonder Porsche!! hahahahaha

    Go for it 9ff……..Succes

    Login om te reageren
  49. Ben zegt

    4 april 2007 om 15:37

    Wat een overroepen wagen die Veyron …
    Snel rechtdoor, wie toont mij rondetijden vs Mclaren f1, carrea gt, enzo ?
    Op een bochtig circuitje wordt die volgens mij hard geowned …
    En als iemand mij zegt dat ie daar niet op gemaakt is, waarvoor dient die dan wel ?

    Login om te reageren
  50. Jan zegt

    4 april 2007 om 16:02

    Ik zou denken dat dit over de Veyron ging. Terug naar de 9FF jongens!

    Leuk autootje, maar het is een opgejaagde Porsche. Ik krijg er toch een beetje jongetjes-met-petjes-die-scheef-op-hun-stoel-ziten bij. Enfin, leuk speeltje voor wie hem heeft. Hij is in ieder geval in een kleinere oplage gebouwd dan die Veyron (waar kennelijk iedereen hier al in gereden heeft) en dus exclusiever ;)

    Login om te reageren
  51. Isabella zegt

    5 april 2007 om 20:34

    Dit is vet. maar een echte veyron killer…?
    vind het trouwens echt gaaf: een 6 cilinder met 910 pk!

    Login om te reageren
  52. amer zegt

    21 april 2007 om 20:53

    porsche 917 over het hoofd gezien?:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North