• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aandeel Volkswagen gaat opnieuw hard onderuit

Auteur: RubenPriest, gepost 3 november 2015 om 11:48 – 33 Reacties

Frankfurt beurs


Een nieuwe aflevering in de diesel-soap. Een nieuwe klap op de beurs van Frankfurt.

Toen gisteren bekend werd dat de drieliter motor ook betrokken is bij het dieselschandaal, waren vanmorgen alle ogen gericht op Frankfurt. En het onvermijdelijke gebeurde daar. Opnieuw kelderde het aandeel Volkswagen naar beneden met ruim 3%.

Hoewel Volkswagen ’tegengas’ geeft aan de beweringen van het EPA, is de imagoschade inmiddels enorm. Elk negatief bericht is er één. En dat komt tot vrucht op de wispelturige beurs. Het aandeel van de Duitse autofabrikant kroop langzaam naar boven, maar door het nieuws van gisteren kelderde deze weer net zo hard.

Het aandeel VW

Grafiek: boerse-frankfurt.de

Ook interessant!

  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Elektrische 'hot hatch' van Volkswagen gaat in productie
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

aandelen, Diesel, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Alcoholrijders moeten rijbewijs terugkrijgen van CBR
Volgend bericht: Autoblog Video: Outlander PHEV @ Baja 500 Portalegre »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    3 november 2015 om 11:51

    Valt mee. 6%.
    Lijkt de bodem al geraakt te hebben en is ook alweer 3% hersteld.

    Login om te reageren
    • gash zegt

      3 november 2015 om 12:02

      @martinus:

      Dus ik ben al weer te laat om flink wat aandelen te kopen?

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        3 november 2015 om 12:30

        @gash: Dat ben je al een maand. Toen kocht je ze voor minder dan 90 euro per stuk, nu weer rond de 110.

        Login om te reageren
      • desalen zegt

        3 november 2015 om 16:01

        @gash: nee hoor, om het verschil van 20 euro moet je het niet laten.

        Geloof mij als ik zeg dat het aandeel weer iets zal aantrekken om vervolgens bij de jaarcijfers (zoals ik al -tig keer heb gezegd) echt hard te vallen. Dan zal duidelijk worden wat daadwerkelijk de schade in Q3 en Q4 is geweest en of het ook invloed heeft op de verkopen van de hiervoor genoemde kwartalen.

        Tevens zal er een nieuwe dan wel gewijzigde strategie bekend gemaakt worden.

        Tot slot: Als VAG niet snel met positief nieuws komt (meevallers ed, niet dat die kans reëel is) dan zullen kredietbeoordelaars echt stappen nemen (downgrade) en dat heeft écht verstrekkende gevolgen. Voor iedere euro die ze (zullen) lenen dient een hogere rente op betaald moeten worden.
        En dan heeft de poep pas écht de ventilator geraakt.

        Mark my words: Als er een downgrade plaatsvindt gaat VAG noodgedwongen andere keuzes maken. Desinvesteren zal het toverwoord zijn vrees ik

        Login om te reageren
  2. norge zegt

    3 november 2015 om 11:52

    Oef weer een stuk van men pensioen weg…Dan maar de oliekraan iets verder open zetten…

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    3 november 2015 om 11:57

    Dit diesel geintje gaat VAG zeker 70+ miljoen euro kosten de komende 10 jaar.
    Het gaat hier om het puntje van de ijsberg.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      3 november 2015 om 12:04

      @HZW: miljoenen zijn niks voor een bedrijf als vw. miljarden gaan pas pijn doen

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        3 november 2015 om 12:29

        @bartteeuwen: typ foutje, moet natuurlijk Miljarden zijn. ;)

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      3 november 2015 om 12:07

      @HZW: ik weet niet hoe je op deze cijfers komt, maar experts verwachten eerder rond de 20-30 miljard.

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        3 november 2015 om 12:30

        @lambo4all:
        Er zit al een milieu boete aan te komen van 18 Miljard, bovenstaande moet 70+ Miljard zijn. (typ Foutje)

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          3 november 2015 om 12:59

          @HZW:
          Mooi bedrag die 70 miljard, maar hoe kom je daar nou bij? Enig idee waar dat aan op zou gaan? Verklaar je nader? Of zit je te zwammen?

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            3 november 2015 om 13:27

            @stationcar: Ik heb daar ook al meermaals iets over gelezen in de media. Of het klopt, moet natuurlijk maar blijken. Feit is wel dat VW zonder vaseline wordt genomen.

            Login om te reageren
            • T16 zegt

              3 november 2015 om 13:46

              @berlinetta: VAG neemt iedereen en zijn moeder. VAG oogst hier wat zij zelf gezaaid hebben. VAG is nu ontmaskerd als evil.

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              3 november 2015 om 17:36

              @berlinetta:

              Mooie aftrekpost voor liggende centjes toch ..

              Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    3 november 2015 om 12:04

    Slechte zaak, ik hoop dat VAG er snel bovenop komt. Niet omdat ik zo van het merk hou maar omdat het een belangrijke motor voor de economie in deze regio is.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      4 november 2015 om 01:09

      @lekbak: inderdaad, dit kan heel Duitsland en dus ook ons raken.

      Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    3 november 2015 om 12:10

    Valt allemaal wel mee, als je naar de korte termijn kijkt is het inderdaad niet best, maar in 2012 was 123 euro een redelijk normale waarde van een aandeel Volkswagen.

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    3 november 2015 om 12:16

    Nogmaals, hoe stom is het huidig management, dit wisten ze ook !

    Dit had men gelijk moeten toegeven, alle lijken uit de kast en als je hiermee zelf naar buiten komt, de wagens uit de verkoop haalt dan houdt je nog iets van je geloofwaardigheid – lees reputatie- over.

    Rollen op je rug liggen, pootjes geven en heel, heel erg nederig doen, huilen zeggen dat je spijt hebt als een Amerikaanse Televisie dominee die overspel heeft gepleegd in een bordeel met zes wijven !

    Ka-ching daar gaat weer een paar miljard door het putje

    Ka-ching de advocaten gespecialiseerd in schadeclaims in de VS hebben een zak koren voor op hun molen gekregen !

    Nu het GEHELE management op straat pleuren, ze zijn allemaal van de Winterkorn – Piëch school !

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    3 november 2015 om 12:22

    Blablabla koop een fiets…

    Login om te reageren
  8. stephano zegt

    3 november 2015 om 12:32

    Kijk ik verkeerd??? Volgens de grafiek op IEX.nl is de koers vandaag vrijwel onveranderd…
    http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/150122095/Volkswagen-AG-Vz.aspx

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      3 november 2015 om 14:09

      @stephano: yep.
      Je hebt de aandelen Volkswagen VZ op Frankfurt. Volume: 28000 shares.
      Je moet kijken naar VOW3 op Duitsland. Volume van 1mio (al) vandaag, 3m average van 2.6 mio. Die had als close gister 112.7.

      Login om te reageren
  9. HZW zegt

    3 november 2015 om 12:36

    Volgens mijn was dit de reden dat Dr.Ferdinand Piëch, “Martin Winterkorn” weg wilde hebben, maar de corrupte vriendjes van Winterkorn in de top van VAG hebben dit in eerste instantie weten te voorkomen, ten koste van Piëch zelf.

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    3 november 2015 om 12:55

    @gash;
    Ik zou zelf toch echt wachten tot alle boetes en definitieve gevolgen bekend zijn met het kopen van aandelen. Theoretisch de koers na aftrek van de kosten (reken voor het gemak 16 miljard) voor deze crisis nog mijns inziens rond de 120 euro moeten liggen, en zitten we daar nu onder, dus kopen zou gunstig kunnen zijn, maar er zijn teveel onzekere factoren, bijvoorbeeld welk effect dit op de omzet van het huidige kwartaal heeft om over de gevolgen op de langere termijn nog maar te zwijgen…

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    3 november 2015 om 13:08

    Ik ben juist zo verbaasd dat het zo weinig invloed op de koers heeft.
    De impact van september was heel fors, maar ook niet groter dan je gezien de aard van het probleem zou verwachten. Veel erger dan dat, is dat uit alle volgende berichtgeving blijkt, dat VW nog altijd de zaken kleiner voorstelt dan ze zijn.
    ‘Een probleem met de 2.0TDI in Amerika gedurende 3 modeljaren’ …
    ‘Winterkorn treedt af’ (bij VW, maar houdt wel macht bij Porsche) …
    ‘Alleen bij VW en Audi’ …
    ‘Uitsluitend bij Euro V motoren zonder Adblue’ …
    ‘Alleen een paar techneuten wisten ervan’ …
    Een bericht als dit bewijst, dat we nog geen enkel zicht hebben op de werkelijke omvang van de problemen. En daar houden beleggers helemaal niet van.

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      3 november 2015 om 13:23

      @mout:
      Als je 95 miljard eigen vermogen hebt kan je wel een stootje hebben.
      Desalniettemin is de koers al behoorlijk gecorrigeerd, de koers zat eerder dit jaar dik boven de 200 euro per aandeel, dat was ook veel te hoog dus voor deze crisis werd daarop al flink gecorrigeerd, maar toen de crisis uitbrak was de koers alsnog ongeveer 160 euro, tegen ca. 110 nu. Dat is best behoorlijk hoor….

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        3 november 2015 om 20:08

        @stationcar: Ja, alleen ik las laatst dat vag ook een schuld heeft van 260 miljard. Weet niet of dat klopt.

        Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    3 november 2015 om 13:44

    Verrassend.

    Login om te reageren
  13. desalen zegt

    3 november 2015 om 16:02

    Trouwens: ik meende laatst iets te lezen van een Autobloggee ‘ik ben benieuwd wannee de shitstorm gaat liggen’

    Als dit een shitstorm is, zijn jullie laxeermiddel.

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    3 november 2015 om 16:28

    Dus nu vet inkopen die aandelen ff een paar jaar met de shit zitten en over een paar weer harken

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      3 november 2015 om 20:07

      @rob5nismo: En dan maar hopen dat vag niet in elkaar stort…..

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 november 2015 om 21:23

        @henkp1: hahaha hoop het wel een beetje
        Maar niet voor de porsche tak

        Login om te reageren
  15. Capibaro zegt

    3 november 2015 om 18:43

    Topman maakt bekend dat men de doelstelling om de grootste te worden laat vallen. Vanaf nu gaat het om kwalitatieve groei. Interessant dat er een dergelijk schandaal voor nodig is

    Login om te reageren
  16. henkp1 zegt

    3 november 2015 om 20:06

    Volgens mij zakt het aandeel niet zo heel hard, doordat er een aantal grootaandeelhouders hun aandelenpakket koste wat het kost vast houdt. Zoals de familie Porsche en andere directieleden, de deelstaat Nedersaksen en investeerders uit Qatar enzo.

    Hoewel ik hoop dat de meeste werknemers goed terechtkomen, hoop ik dat vag goed op z’n bek gaat. Bah, wat een arrogante, megalomane, criminele club is het toch. Daar wíl je toch gewoon niets meer van kopen?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North