• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aanschouw de opgefriste Jaguar F-Type

Auteur: RubenPriest, gepost 10 januari 2017 om 11:30 – 46 Reacties

Afbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-TypeAfbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-TypeAfbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-TypeAfbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-TypeAfbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-TypeAfbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-TypeAfbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-TypeAfbeelding Aanschouw de opgefriste Jaguar F-Type

F-Type
Geen radicale wijzigingen voor deze lekkere Brit.

Jaguar heeft het doek getrokken van de nieuwe F-Type. De verschillen tussen de MY2018 F-Type en het vorige model zijn te verwaarlozen. Qua uiterlijk kun je de opgefriste Jag herkennen aan nieuw bumperwerk en nieuwe LED koplampen en achterlichten. In het interieur is gekozen voor nieuwe, lichtere stoelen. Deze snoepen volgens Jaguar meer dan acht kilo van het totaalgewicht. Verder introduceert de Britse autofabrikant het R-Dynamic pakketje voor de V6 F-Type. Met dit pakket krijgt je F-Type 19 of 20 inch velgen en zwarte details op de bumpers en motorkap.

Wel écht nieuw is de F-Type Sport 400. Deze uitvoering is tijdelijk te bestellen en plaatst zich boven de F-Type S, maar onder de F-Type R. De Sport 400 beschikt standaard over een mechanische sper, het Super Performance remsysteem van Jaguar, 20-inch Dark Satin Grey wielen en de nodige Sport 400 badges. Deze speciale variant zal alleen dit modeljaar te koop zijn. Onder de kap ligt de supercharged 3.0 V6 met 400 pk.

Op het gebied van motoriseringen en vermogens is er niets veranderd. Nog steeds 340 of 380 pk (S) voor de V6-varianten en 550 pk (R) of 575 pk (SVR) voor de V8. De opgefriste F-Type kan vanaf dit kwartaal worden besteld. Prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • F-Type R-Dynamic Black is nu helemaal af
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, detroit-2017, f-type, Jaguar

Vorig bericht: « VID: “rijverbod is een optie bij gladheid”
Volgend bericht: Bewijs: Lamborghini’s zijn steeds minder exclusief »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    10 januari 2017 om 11:33

    F-Type Sport 400 heeft wel de mooiste bumpers, alleen die gele typeplaatjes net te. Prima update verder.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    10 januari 2017 om 11:35

    Hij hoefde ook niet meer te veranderen. Blijft een schot in de roos!

    Login om te reageren
    • erind zegt

      10 januari 2017 om 15:52

      @dutchdriftking: dit. Mijn leukste auto tot nu toe

      Login om te reageren
    • bogey zegt

      10 januari 2017 om 17:02

      @dutchdriftking: Zegt dat iets over je vorige auto’s of stuurt deze echt zo goed? Heb het nog wel een gehoord, maar hoe zou jij hem omschrijven? Beter dan wat zoal, welke versie heb jij (coupe/cabrio, gewone of de S)? Veel plezier ermee! Maar dat lukt blijkbaar wel.

      Login om te reageren
  3. mzonneveld zegt

    10 januari 2017 om 11:36

    Die F-Type heeft zelfs over 50 jaar nog geen facelift nodig! ;)

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      10 januari 2017 om 11:40

      @mzonneveld:
      Maar wel een liposuctie, voor een kleine sportwagen blijft het gewicht véél te hoog…

      Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    10 januari 2017 om 11:39

    Wauw -8kg, dat is 0,000001% van het totale wagengewicht!

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 januari 2017 om 11:39

    Tijdloze beauty

    Login om te reageren
  6. PeugeotGTI zegt

    10 januari 2017 om 11:40

    Als de F-Type over 25 jaar geen klassieker is, weet ik het ook niet meer. Wát een plaatje blijft het ook.

    Login om te reageren
  7. sr20det zegt

    10 januari 2017 om 11:41

    Wat een beauty

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    10 januari 2017 om 11:41

    Net als de AMG GT van gisteren niet echt een auto waarvan ik het idee had dat ‘ie nodig toe was aan een facelift. Zowel qua exterieur als interieur zag de F-Type er gewoon goed uit en kon ‘ie wat mij betreft nog wel even mee.

    Verder: Ik vind de nieuwe standaard voorbumper niet zo’n heel mooi ding. Die van de Sport 400 is een stuk mooier. Ik hoop dat ze bij Jaguar dan ook een heroverweging maken en die F-Type Sport 400 langer in het gamma houden, of de bumperpartij in ieder geval als optie beschikbaar maken voor de gewone F-Type en F-Type S.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 januari 2017 om 12:22

      @edge: Volgens mij is dat het standaard bumperpakket van de V6-modellen, dus zowel bij de non-400 versie als bij de 400-versie. Er is slechts een onderscheid tussen de V6- en V8-modellen als je het mij vraagt, maar correct me if i’m wrong.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      10 januari 2017 om 12:25

      @Edge: voor mijn gevoel was die auto pas net jaar op de markt.

      Login om te reageren
  9. adyton zegt

    10 januari 2017 om 11:46

    Nu is hij in mijn ogen echt perfect!

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    10 januari 2017 om 11:47

    Krijgt de Sport 400 de mogelijkheid voor een handbak? Want dat lijkt bij de 380 pk versie uit te sterven…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 januari 2017 om 12:01

      @jochempie: Nee dus, heb het al gevonden… Jammer.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 januari 2017 om 19:47

      @Jochempie: Met een chipje uit het Jaguar schap zit je op 400pk. Probleem opgelost

      Login om te reageren
  11. Ilquadrifoglio zegt

    10 januari 2017 om 11:48

    De Britten en Italianen staat nog altijd eenzaam aan top als gaat om smaakvolle auto’s.

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      10 januari 2017 om 12:26

      @Ilquadrifoglio: Helemaal mee eens!

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      10 januari 2017 om 13:06

      @ilquadrifoglio: ’t gaat.

      Login om te reageren
  12. lekkerlinksrijden zegt

    10 januari 2017 om 11:49

    Blijft een mooie verschijning, je ziet m alleen heel erg weinig, ik in ieder geval niet. Ik vind het jammer van de gele plakplaatjes op de 400-serie, dat kan toch wel iets subtieler

    Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    10 januari 2017 om 11:50

    Jammer van de bumper, ik hield wel van die loshangende grille. Altijd hetzelfde met dity soort updates, het wordt er niet vaak beter van…

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    10 januari 2017 om 12:05

    Blijft een mooie wagen!

    Login om te reageren
  15. viezefreddyw zegt

    10 januari 2017 om 12:06

    Dit is nou wat we noemen een geslaagde facelift. Niet te veel gekke aanpassingen en wijzigingen, maar net even dat subtiele tintje er overheen waardoor hij er nóg gelikter uitziet. Ik vind het een pracht van een wagen, top gedaan door Jaguar.

    De 400 Sport lijkt me een geweldige auto. Ik zou hem alleen standaard willen, zonder al de gele badges. Dat staat hem toch wat minder als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  16. kliko zegt

    10 januari 2017 om 12:18

    Blijft een droomwagen… *kwijlt weg…*

    Login om te reageren
  17. schaap zegt

    10 januari 2017 om 12:20

    Gelukkig is er weinig aan veranderd, blijft nog steeds een prachtige auto. We blijven sparen ervoor.

    Login om te reageren
  18. berlinetta zegt

    10 januari 2017 om 12:20

    De V6-versie vond ik sowieso al de versie die je moest hebben en met deze lichte wijziging is hij nog aantrekkelijker geworden. Ziet er een stuk beter uit. Hij onderscheidt zich nu ook van de R en die vind ik juist een stukje (ietsjes maar) minder geworden.
    Deze auto was al by far mijn favo auto, maar dat is hij nu nog meer geworden. Ooit heb ik er eentje te bezitten.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 januari 2017 om 12:37

      @berlinetta: Helemaal waar. De bumper op de V6 versie is veel strakker, die op de V8 lijkt op die van een Toyota Avensis..

      Login om te reageren
  19. aerotic zegt

    10 januari 2017 om 12:20

    Kunnen er bij zulk soort “ingrijpende” facelifts ook foto’s worden geplaatst van het oude model. Maakt het makkelijker om de verschillende te herkennen. Zie het in sommige berichten wel gebeuren maar niet altijd.

    Login om te reageren
  20. escort77 zegt

    10 januari 2017 om 12:20

    Schitterende auto hoor, maar het is 10 januari 2017 en we hebben het over MY2018?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 januari 2017 om 12:39

      @escort77: Ja, heeft ermee te maken wanneer de auto in de showroom staat. Als dat ongeveer op de helft van 2017 is, wordt dat al het modeljaar 2018 genoemd..

      Login om te reageren
  21. leaper035t zegt

    10 januari 2017 om 12:23

    De Britse poes is weer wat lekkerder geworden! Miauw!

    Login om te reageren
  22. mikkeloentje zegt

    10 januari 2017 om 12:23

    Als een Golf een facelift krijgt is iedereen hier zout omdat ze niks nieuws weten verzinnen. En als een F-type 2 ledjes erbij krijgt is het geweldig haha man man man.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 januari 2017 om 13:01

      @mikkeloentje: Dat zal er vooral mee te maken hebben dat de F-Type gewoon van zichzelf al een heel mooi en tijdloos ontwerp heeft. Dan hoeft er niet veel veranderd te worden en neemt men (waaronder ikzelf) genoegen met zo’n subtiele facelift. Een wagen als de Volkswagen Golf is een stuk minder mooi en al helemaal niet tijdloos qua design en mag wat mij betreft dan ook wel wat ingrijpender aangepakt worden. Van daar de kritiek als Volkswagen eveneens bij alleen andere Ledjes houdt.

      Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      11 januari 2017 om 23:56

      @mikkeloentje: volgens mij is het sentiment hier vooral dat de F-type gewoon belachelijk mooi is. Niet dat de facelift baanbrekend is. Ze hebben het in ieder geval niet verneukt, daarmee is het in ieder geval geslaagd.

      Overrigens was Porsche een beter voorbeeld als het gaat om shit krijgen voor veranderingen. Golf komt niet eens in me op.. Weet niet eens precies hoe dat ding er nu uit ziet, zo nietszeggend is die bak hahaha.

      Login om te reageren
  23. Gulli zegt

    10 januari 2017 om 12:50

    He ja laten we het nu al over modeljaar 2018 hebben, want dat is natuurlijk al bijna aan de orde! Amerikaanse praktijken.
    In welk jaar is jouw auto gebouwd? De mijne in 2015. Oh nou de mijne in 2016. Haha losers de mijne in 2018!

    Ik ga ook een auto bouwen en dit jaar nog uitbrengen, en dan zeggen dat het modeljaar 2030 is. Rij je gegarandeerd 13 jaar in het nieuwste model, goed voor je restwaarde.

    Login om te reageren
  24. gitaarknul zegt

    10 januari 2017 om 13:03

    If it aint broken, dont fix it. Prachtig, over 10 jaar nog

    Login om te reageren
  25. granturissimo zegt

    10 januari 2017 om 13:23

    Ze hadden er à la 911 een achterbankje in moeten maken…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 januari 2017 om 14:47

      @granturissimo: Dus eerst lichtere stoelen monteren om gewicht te besparen en vervolgens een achterbank erin plaatsen waar toch niemand kan zitten.

      Login om te reageren
  26. cossiekiller zegt

    10 januari 2017 om 13:38

    Blijft één van de mooiste wagens aller tijden. Een achterbankje had idd wel gemogen…

    Login om te reageren
  27. mashell zegt

    10 januari 2017 om 13:42

    Jammer dat ze de zwakke punten: de knullige bewegende ventilatieroosters en de belachelijke tildrempel niet hebben aangepakt.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 januari 2017 om 14:14

      @mashell: Euh… Hoe pak je een tildrempel aan zonder aan de basis van de auto te gaan sleutelen? Daar is een facelift niet voor…

      Login om te reageren
  28. florisv zegt

    10 januari 2017 om 14:47

    Nog steeds die goedkope schermpjes

    Login om te reageren
    • florisv zegt

      10 januari 2017 om 15:06

      @florisv: wel een prachtige auto

      Login om te reageren
  29. mrrallycross zegt

    10 januari 2017 om 19:50

    Toch gewoon een lekkere auto

    Login om te reageren
  30. vondudenstein zegt

    11 januari 2017 om 23:57

    Wat blijft dit een zieke harde bak zeg. Lekker blijven dromen.

    Wanneer komt een nieuwe XK eigenlijk.. Gaat ook alweer even mee toch

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North