Aanschouw het nieuwe luxebeest van Ford

Auteur: , 54 Reacties

Parkeren gaat je niet lukken en centra van Nederlandse steden doorkruisen is ongetwijfeld een ramp, maar goeden herder wat is 'ie dik!

Auto’s als de Ford F-150 hebben in de Verenigde Staten een vrij gangbaar formaat. In Nederland kom je wat ruimte betreft al vlug in de problemen en dan laten we de imagotechnische beren op de weg nog buiten beschouwing. Logisch ook dat Ford dergelijke auto’s hier niet verkoopt.

Wie aan een F-150 niet genoeg heeft kan altijd nog bij The Blue Oval shoppen voor de F-250, 350 en 450. Die laatste is de grootste in de familie en is op de achteras bovendien voorzien van dubbel lucht. Het merk heeft nu een extra dikke en extra dure versie van de Super Duty-truck geïntrouceerd, die luistert naar de naam Super Duty Limited.

Deze mastodont heeft een trekgewicht van ruim 13.500 kg en is dus een werkpaard deluxe, maar dan wel eentje die de inzittenden overlaadt met comfort. Zo werd het interieur bekleed met two-tone Camelback leeder, een in leer omhuld stuurwiel, suède hemelbekleding en ander fraais.

De buitenzijde werd opgekalefaterd met quad beam LED koplampen, een 360 graden camera en een grille met meer chroom dan een Peterbilt vrachtwagen. De bestuurder wordt overigens ook verwend met adaptieve cruise control en een Sync 3-entertainmentsysteem.

Grote vraag: wat kost dat? In de Verenigde Staten, waar auto’s relatief spotgoedkoop zijn, mag deze versie weg vanaf 80.000 USD. Een full option F-450 kost zelfs 94.455 USD! Amerikaanse websites zijn dan ook in rep en roer. Voor dat geld kun je immers ook een premium Europese auto vol opties kopen. Maar dan kun je dan weer geen flatgebouw achter hangen.



54 reacties

bestaat er al een pick-up/SUV met een dashboard dat niet zo lomp rechtop staat? het zou het interieur zo veel beter maken
@meneer: Yep. De Fiat Palio Strada.
Je wensen iets aanpassen van laad- en trekvermogen en je zult niks te kort komen..
@meneer: Ik vind zo’n dashboard juist top, het werkt veel prettiger en je kan overal veel makkelijker bij.
@meneer: Dat dashboard hebben ze bij Ford bewust zo ontworpen…

Mensen die dit soort auto’s rijden hebben namelijk een heel klein piemeltje, tenminste dat heb ik gisteren op Autoblog gelezen….

Zo hebben ze tenminste ook het idee dat ze iets hebben wat lomp is en rechtop staat…
Er bestaat toch ook een 650? Of was dat vroegah?
@phaeton: Mensen die serieus nu nog steeds “vroegah” en steden benoemen met kengetallen moeten snel even bij zichzelf te raden gaan. Straks moet de dokter het gaan doen. Heb je ook geen zin in.
@noosaheads: Voor die ene keer is een doktersrecept mij te duur.
@phaeton: Touche.. Mooi.
@noosaheads: *te rade! Zal ik de doktersafspraak voor je inplannen?
@phaeton: klopt, die hebben ze ook nog, gigantisch ding.
@phaeton: Ze hebben zelfs een F-750
@robert110: Die heb ik nog nooit gezien F650 geregeld …googlen doet. :0
@robert110: En ook nog een 550…
@henrie: Je kunt bijna bijna een bingo kaart maken.
@phaeton: Niet helemaal hoor, bijna. Kuch, edit knop, kuch.
Ik zie en snap de aantrekkingskracht van zo’n apparaat echt niet. Dat werklui een pick-up handig vinden okee, maar als vrijetijdsvoertuig begrijp ik het echt niet. Veel te lomp. Zal wel een cultuurdingetje zijn.
@LaLancia: ouders van mn vriendin hebben er een, bruut ding. comfort is vergelijkbaar met een rolce royce, ook op lange afstanden. alles past in de achterbak, maakt niet uit hoe goor t is. en hij trekt elke aanhanger lekker mee.
@gwnbmw: net zo comfortabel als een Rolce dus? En vergeleken met een Rolls, valt dat wat mee?
@breakingpoint: nog veel beter dan/als een rolls ;)
@lalancia:
Ik snap dan weer hatchbacks niet. In elke situatie zou ik een sedan /coupe boven een hatch kiezen en een sedan zou er ook alleen komen als ik kinderen had. Een voertuig die je gebruikt voor je werk en waar het gezin ook in past begrijp ik dan weer wel.
@shiva: jij woont niet in een stad zeker.
@lalancia: Er is in Amerika nu eenmaal veel meer ruimte. En heb je die bood erachter gezien? Die trek je niet met een ML, X5/6 of XC90. Die bood heeft net zo een grote trekker nodig. En daar koop je zoiets voor.
@pa045: Wat is een ‘bood’?
@henrie: Sorry. Echt een dood doener. Ik ben ook maar een buitenlander. Krijg je ervan..
@pa045: ik ben echt geen taal nazi maar van 2x boot met een D springen mijn vullingen echt uit m’n kiezen
@flashevan: en niet 1 keer. Je zou nog een typo kunnen claimen, maar hij lapt het hem 2 maal. Afschuwelijk 😂
@breakingpoint:
Hey..!
Als je iets doet of zegt, wees dan wel consequent! ik moet ook kinderen opvoeden.
Zoals hierboven al gereageerd. Ik ben maar een buitenlander hier..
@pa045: geen probleem man! En dat wist ik niet voor ik reageerde. Je doet het verder heel goed, mag ook gezegd worden.
@flashevan: taalnazi bedoel je 😉😂
@flashevan: ik taal normaal niet vaak naar taalnazi’s maar dit is wel een gevalletje waarbij de kiezen met de vullingen meegaan ;)
@lalancia: Je weet dat ze daar caravans hebben die ongeveer net zo groot zijn als een klein appartementje in Amsterdam. Dat rijd echt niet lekker met een Range Rover er voor.
@lalancia:

Ik geloof dat de instap F-150 nog zwengelraampjes heeft ..
Gewoon een echt werkpaard ..

Wat je hier ziet rijden is allemaal full options ..
Tis niet heel raar dat het beeld van NLers betreffende pick up trucks anders is dan in Amerika ..
@lincoln: Inmiddels wel electrisch. Maar alleen voor in geval van een dubbele cabine. Wel handbediende airco enz. Maar precies zoals je zegt, de topmodellen zijn in de US relatief gezien schaarser dan hier. Op zich ook logisch, een King Ranch of Limited doet zo 60-70k. En als je de diesel Dually wil mag daar nog 15k bovenop.
@E34M5Touring: plus in de VS wordt meer uit voorraad verkocht toch? Niet zo vaak built to spec? Dan snap ik dat een dealer niet zomaar een paar modelletjes full options laat aanrukken met het risico dat hij ermee blijft zitten.
@gulli: Meestal hebben ze 1 of 2 luxere versies staan zodat ze die ook snel kunnen leveren (en tonen natuurlijk) mocht dat nodig zijn. Dually’s eigenlijk nauwelijks want dat is vaak vrij specifieke handel. Dan kun je namelijk ook nog voor diverse eindoverbrengingen etc kiezen, zelfs heavy duty versnellingsbakken etc. Dat wordt vaak toch klantspecifiek besteld. Een run of the mill F150 oid pak je inderdaad gewoon uit voorraad. Die slijt je altijd wel. Al zie je wel steeds meer dealers zelf pick ups met liftkits etc op voorraad nemen. Toevallig van de week nog gekeken bij een Chevy dealer hier. Die had 8 Silverado’s staan, nieuw met een flinke lift kit en aftermarket offroad wielen.
@LaLancia: dat heb ik met hatchbacks, klein, en over het algemeen vind ik ze persoonlijk stuk voor stuk lelijk ook, lekker een sedan pakken als je achter deuren nodig hebt, die zijn over het algemeen wel mooi 👍🏻
Ik vind er geen zak aan.Ik woon namelijk niet in de US of down under, ben geen aannemer en heb ook geen bedrijf in pijpensnijders.Kan ook niet anders; ik krijg al vieze handen als ik door onze werkplaats loop.
@noosaheads: moet je de werkplaats schoonmaken
Wat een lelijk onding!
1 die je nooit in NL zult zien
@gerjanm: inderdaad. te veel groenlinks gejammer.
@bennieokkels: tijd geleden nog gespot volgensmij hier
@bennieokkels: dit is inderdaad een typische ChristenUnie auto: pa en ma voorin, de 4 oudste kinderen achterin,de 8 jongsten in de bak en de ark van Noach hangt er al achter.
Topicschrijver vergeet idd de F650.
Maar ondanks flinke tegengeluiden hierboven, ik vind het een pracht apparaat de luxe de power de veelzijdigheid mooier kan het eigenlijk niet. Boot(je)/Jetski’s/Quads/Motoren/Airstream erachter en gaan maar dat plezier kent men ook niet in NL waar niks mag .. nee geen jetski’s daar, geen quads in natuur, motoren maken teveel geluid alles wat we hier allemaal niet hebben gelukkig.
En hier in FL 365 dagen mooi weer en brede en goed onderhouden biljartlaken highways ( in SWFL dan, Miami /Orlando zijn 1 bouwput de laatste jaren )
Huizen met opritten waar je 4 van deze jongens op kan parkeren ipv in een vinex ffing wijk waar je 3 straten verderop moet gaan zoeken als je na zessen thuis komt.F\
Ffing rijtjes huizen met tuinjes van 3 bij 3…. brrrr
Nee dan begrijp ik dat jullie dit niks vinden :)))
@RobUSA: “365 dagen mooi weer” als ik het me goed herinner hadden jullie een tijdje geleden toch een klein buitje met een zuchtje wind?

Never mind, I love Florida!
@robusa:

“De natuur in” ..

In NL hebben we geen natuur maat ..
Best wel lelijk lomp ding. Een gewone F150 zou ik wel willen hebben.
@trustmeiamanengineer:

Dingen veranderen optisch gezien elk jaar ..
Zelfs de F-150 ziet eruit als apenstront ..

Zelfs de nieuwe Raptor is handtasjeswaardig ..
Dit noemen we in NL toch een vrachtwagen?
Tering wat vet! Binnenkort bij jou op de meeting?
Heel dik! Kun je lekkerlijk je woonwagen overal mee naartoe sleuren. Wat een beest
Gaaf! Heb laatst 9dkm in een 2017 F350 Powerstroke (6.7L!) diesel mogen sturen. Momenteel een RAM 1500 5.7 HEMI onder de kont. Ik kan hier niet zonder een truck.
Een van de leukste auto’s die bestaan, echte werkpaarden en dat siert hem wel.,
Volgens het middenconsole is het een F350 en geen F450

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).