
In de categorie: je wist niet dat je het niet wist. Deze AB-lezer test de 0-100 tijd met een Tesla Model 3 én aanhanger.
Sommige dingen weten we niet. Is er leven na de dood? Wie is de mol? Oh ja, waar is Rolf Wouters al die tijd gebleven? Maar er is nog zo’n vraag: hoe hard gaat een Tesla Model 3 naar de 100 km/u?
Nu zullen er voldoende Tesla-fans daar het antwoord op weten. Maar hoe hard gaat ‘ie werkelijk naar de 100 km/u? En hoe lang duurt het als je een aanhangwagen monteert? Met name dat laatste is zoiets dat je je zelf nooit zou afvragen, maar nu eigenlijk wel wil weten. Een Autoblog-lezer met Tesla Model 3 ging het proefondervindelijk vaststellen. Allemaal ter lering en vermaak voor de EV10daagse, uiteraard!
Wat het gewicht is van de aanhangwagen, weten we niet. Wel dat het gaat om een Tesla Model 3 Long Range met achterwielaandrijving. We kijken eerst even naar de tijd MET aanhangwagen. Dat doet de auto in precies 7 seconden. Ondanks dat het gewicht niet bekend is, is de aanhanger wel leeg. Enfin: bekijk hier het resultaat:
Maar hoe lang ben je dan kwijt als je de aanhanger thuislaat? Dat doet de auto in 5,33 seconden. Tesla geeft zelf een 0-100 km/u tijd op van 5,6 seconden. Wellicht dat er sprake is van een tellerafwijking. Een andere mogelijkheid is natuurlijk een update waarmee de Tesla net eventjes wat vlotter is geworden.
Dit is de 0-100 tijd ZONDER de aanhangwagen:
Kortom, er is voldoende lol te beleven met een Tesla Model 3. Deze specifieke uitvoering (Model 3 Long Range met achterwielaandrijving) is niet meer leverbaar.
Huh… De LR RWD is toch helemaal nooit leverbaar geweest met trekhaak? Deze heeft dan toch een maximaal trekgewicht van 0kg?
Ik heb ‘m gewoon kunnen bestellen hoor. Ze hadden alleen wat moeite met ‘m optijd leveren, waardoor ik gratis de Aero velgen upgrade kreeg en ‘m 15 dagen later voor de deur had staan
@jxrr: zozo, €50 cadeau op een auto van 55k..
Bijna goed, 1600 euro
@jxrr: oh je bedoelt een upgrade naar de 19”. Met Aero velgen upgraden dacht ik aan de caps..
Excuus je hebt gelijk, ik bedoelde de sportvelgen
@flutterby: dacht even dat het een grap was over een zeker autobedrijf ?
Slecht filmpje, filmen achter het stuur en 100 rijden waar het niet mag! Jammer dat Autoblog deze filmpjes doorlaat. Hopelijk krijgt hij nog een boete thuisgestuurd.
Dit dus. Op een 50 weg 100 gaan rijden met een telefoon in de hand.
Nee joh, m’n scherm gaf een verkeerde max. snelheid aan en iemand anders had de camera vast. Niet miepen als je geen bewijs hebt ?
Oh ja? En wie had er de telefoon dan vast? Lijkt me eenvoudig te verifiëren, toch?
Iedereen zou nu toch moeten weten dat dit soort van acties niet OK is, zelfs niet als je er “heul veul joetjoep views!” mee kan halen.
@jxrr: waarom kruipt de camera dan na afloop bij de bestuurder nagenoeg op schoot? Wilde de filmer nog even de bestuurder trakteren op een orale traktatie om het feest compleet te maken?
Vermoedens != bewijs, doei
@jxrr: of jezelf gewoon aan de verkeersregels houden kan ook. Iedereen doet wel eens wat stoms of iets wat niet volgens de regels is. Maar om nou 100 te rijden op een 50 weg met aanhanger achter je auto en een telefoon in je klauwen en het aansluitend wereldkundig maken is wel erg “onhandig”. Dan kom je wat mij betreft in dezelfde categorie weggebruikers als de motorrijders van even geleden!
Tuurlijk, ben ik ook groot fan van. Dat iedereen zich zoveel mogelijk aan de verkeersregels houdt, zodat een ieder geen gevaar en hinder veroorzaakt. Maar wat is precies je probleem dan? Is het dat ik (vermoedelijk) regels overtreed, mensen in gevaar breng, of dat je gewoon graag lekker anoniem een ander de les leest omdat je thuis niks te vertellen hebt? Want laten we ’t eens over gevaar hebben, wie anders dan mezelf breng ik in “gevaar”? Die tegenligger die ik bij 30km/u tegenkom? Verder is de weg leeg, heb ik m’n spullen goed gecheckt en breng ik dus verder niemand anders in gevaar. Ik deed het omdat ik het grappig vond om eens te proberen en daarna besloot dat ik ’t wel grappig vond om te delen. Maar je plaatst me in hetzelfde hokje als motorrijders die met 200 door het verkeer gaan en weldegelijk mensen in gevaar brengen en hinderen en die overeenkomst zie ik niet helemaal. Blijft optie 3 over…
@jxrr: nee hoor, je moet doen wat je denkt dat goed en verstandig is. Als je een filmpje zoals dit op social media plaatst kan je verwachten dat er op wordt gereageerd en dat niet iedereen de mening draagt dat wat je in het filmpje doet verstandig is!
Of had je gehoopt dat iedereen zou zeggen dat je een toffe peer bent omdat ze dat thuis niet tegen je zeggen (in jouw eigen bewoording)
-edit: nutteloze bijdrage-
Autoblog zit vol azijnzeikerds…. trek het je vooral niet aan prima filmpje!
Volgens mij mag je uberhaupt maar 80 met een aanhanger erachter. Maar goed, zolang je niemand in gevaar brengt is er wat mij betreft niets aan de hand. En dat geldt ook voor andere situaties wat mij betreft, als ik midden in de nacht 150 wil rijden waar je maar 130 mag zie ik daar geen gevaar of probleem in. Maar ja helaas werkt de wet niet zo.
Verder een leuk filmpje hoor. Je bent dus zelfs met aanhanger sneller naar de 100 dan het gros van de rest van Nederland.
Azijn zeiken in optima forma.
@allroundnoise: Tuurlijk laten ze dit soort filmpjes door, ze rijden immers zelf ook hoogst illegale snelheden op Nederlandse wegen. Gewoon, puur voor de wetenschap.
Hopelijk een boete en dan 5 plusjes? Zegt ‘NSB’ de plussers en u misschien iets? Als u de persoon zou herkennen dan zou u waarschijnlijk nog naar de politie gaan ook om deze persoon aan te geven.
Laat lekker de instanties doen wat ze moeten doen en laat deze persoon lekker ff met zn (hooguit) kwajongens gedrag.
Niemand houdt van verraders…
Lijkt mij zeer bevorderlijk voor je chassis en de aanhanger… Maar het idee is best geinig natuurlijk.
Is gebouwd op wat meer krachten hoor, de aanhanger is leeg. Is tenslotte ook de bedoeling dat de boel nog enigzins heel blijft met een aanrijding.
Jouw commentaar zou ik geven als hij dit had geprobeerd met 3500kg aan de haak
en hoeveel deurpanelen of andere onderdelen ben je kwijt geraakt? top gebouwd die tesla dingen….ahum.
2017 wil graag zijn grapje terug
@hiostu: Precies, anno 2020 is het glazen daken die eraf vallen en lak die eraf bladdert…
En wielen die afbreken….
@willeme: heugelijk nieuws! Rolf Wouters is schijnbaar sindskort weer op tv. Op SBS6.
Zag het toevallig van de week toen ik verveeld door het geweldige tv aanbod zat te scrollen
Voor alle moraalridders die hier gaan klagen over snelheid…
Klagen jullie ook onder filmpjes van Autoblog zelf, als ze met 100+ over de Maasvlakte rijden?
@friez: ja precies, lijkt wel of er ergens gratis azijn is uitgedeeld.
Als je de aanhanger niet aansluit via de stekker dan is het mogelijk nog sneller. Nu zit de auto namelijk in tow-mode.
Uiteraard is dat gevaarlijk en illegaal, maar je lijkt verder ook geen moeite te hebben met overtreden van de regels.
De echte test zou een dual motor variant zijn, liefst een P- met trekhaak of zelfs een X P100D.
@flutterby: wil het best testen rijd bijna dagelijks met een dubbelasser achter mn dual motor (LR). Ik weet wel dat de stoplichtsprintjes hilarisch zijn met een aanhanger erachter?
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn bijdrage is gecensureerd?! Ik beledig niemand, reageer on topic..?
Zie net in de huisregels dat ik daar niet op hoef te rekenen…
In de categorie: heb werkelijk niets te melden, dan dit maar.
Gaat ook over iets met wielen en zo.
Ik ben op het EO-forum beland….
Ik had liever een filmpje gezien waarin achteruit met een aanhanger wordt gereden.
Ik had liever een filmpje gezien waarin achteruit met een aanhanger wordt gereden. En dan ook van 0-100 km/uur.
Nu nog een keer zonder huif. Ben benieuwd of dat scheelt.
Ik heb een Humbaur Steely, die weegt 150kg dacht ik. Deze lijkt iets groter.