• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ton Elias krijgt geen verstevigde vangrails van min. Schultz

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 maart 2013 om 17:05 – 14 Reacties

Truck door de vangrails op de A2


De discussie over de staat van onze vangrails is niet bepaald nieuw, maar nu, een jaar na de oorspronkelijke mediaberichten, is er actie ondernomen in de vorm van Kamervragen door Ton Elias (VVD). In een antwoord laat verantwoordelijk minister Schultz weten sterkere rails niet nodig te vinden.

Eind februari 2013 klapte er weer een truck door de vangrails op de A1 bij Hoevelaken, en dus werd het tijd voor de polletiek om bovenstaande oude vraag te recyclen (iets met verdronken kalveren en getrooste koeien). Lastig natuurlijk voor minister Schultz, aan wiens budget dit jaar steviger is geknabbeld dan aan een homp kaas in een huis vol muizen.

Zij liet vandaag dan ook weten dat het af en toe door omstandigheden kan voorkomen dat de aanwezige vangrails een zwaar voertuig niet houden. Als de risico’s tegenover de kosten worden gezet, dan is de conclusie dat versteviging niet te rechtvaardigen is.

Overigens zal Rijkswaterstaat op gevaarlijke plaatsen, zoals viaducten, de vangrails wél verstevigen.

Foto credit: autojunk.nl

Ook interessant!

  • Nederlands autobedrijf moet 8 ton terugbetalen aan voetbalclub
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Bejaarde met EV
    Bejaarde met EV richt 3 ton schade aan in wasstraat
  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, melanie-schultz-van-haegen, snelweg, ton-elias, trucks, vangrails, Verkeer, vvd

Vorig bericht: « Mercedes CLA45 AMG: yes, please!
Volgend bericht: Video: circuit-instructeur stuipen op ’t lijf jagen doe je zo! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    19 maart 2013 om 17:14

    Tsja, da geld moe nu natuurlek noar Zieprus hae..

    Login om te reageren
  2. thomaz zegt

    19 maart 2013 om 17:48

    Terwijl juist Ton Elias wel verstevigde vangrails zou kunnen gebruiken.

    Login om te reageren
  3. Robbert89 zegt

    19 maart 2013 om 17:55

    Polletiek? Politiek bedoel je.

    Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      19 maart 2013 om 18:15

      @Robbert89: mr. Smokey typte weer iets te snel.

      Login om te reageren
    • m550d zegt

      19 maart 2013 om 21:40

      @Robbert89: mompelt iets over sarcasme…

      Login om te reageren
  4. ropbp zegt

    19 maart 2013 om 18:17

    Als ze nou gewoon die vrachtwagenchauffeurs eens aanpakken. Bij 9 van de 10 ongevallen is een vrachtwagen betrokken. Die doen tijdens het rijden van alles, behalve opletten!

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      19 maart 2013 om 18:41

      @ropbp: wat wil je met zo’n saaie baan dan zou ik achter ook een tukkie gaan doen

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 maart 2013 om 19:03

      @ropbp: Zo, 9 van de 10 nog wel… als je dan toch zo’n statistiekknobbel hebt, weet je vast ook wel hoeveel van die ongevallen ook door vrachtwagenchauffeurs veroorzaakt wordt. En niet door automobilisten die de situatie verkeerd inschatten…

      Login om te reageren
  5. lemans96 zegt

    19 maart 2013 om 19:19

    Beter om veel meer van die onderplaten/motorfietsbeschermers in de bochten te monteren. Dat zou veel meer zwaargewonden/doden schelen.

    Login om te reageren
  6. ThomasBol zegt

    19 maart 2013 om 19:30

    En ik vraag me altijd af hoe een truck op een kaarsrechte snelweg kan scharen…

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      19 maart 2013 om 20:15

      @ThomasBol: koffie zetten, porno kijken

      Login om te reageren
  7. don zegt

    20 maart 2013 om 10:06

    DISTRONIC PLUS with Steering Assist helps the driver to guide the vehicle in its lane and can even follow the vehicle in front in slow-moving traffic automatically.
    For the first time, the Brake Assist system BAS PLUS with Cross-Traffic Assist is able to detect cross traffic and also pedestrians, and if necessary boost the braking power applied by the driver accordingly.
    PRE-SAFE® Brake can detect pedestrians and initiate autonomous braking to avoid a collision at speeds up to 50 km/h.
    PRE-SAFE® PLUS can recognise an imminent rear-end collision, prompting the PRE-SAFE® system to trigger occupant protection measures. It can also firmly apply the stationary vehicle’s brakes in the event of a rear-end collision to prevent secondary accidents.
    With PRE-SAFE® Impulse, the driver and front passenger are pulled away from the direction of impact by their seat belts at an early phase of the crash before the resulting occupant deceleration starts to increase. This can substantially reduce the risk and severity of injuries in a frontal collision.
    Active Lane Keeping Assist can detect oncoming traffic and when the adjacent lane is not clear, and prevent the vehicle from leaving its lane unintentionally by applying the brakes on one side.
    Adaptive Highbeam Assist PLUSallows the main-beam headlamps to be kept on permanently without dazzling traffic by masking out other vehicles in the beams’ cone of light.
    Night View Assist PLUS can alert the driver to the potential danger posed by pedestrians or animals in unlit areas in front of the vehicle by automatically switching from the speedometer display to a crystal-sharp night view image and highlighting the source of danger. A spotlight function is furthermore able to flash at pedestrians detected ahead.
    ATTENTION ASSISTcan warn of inattentiveness and drowsiness in an extended speed range and notify the driver of their current state of fatigue and the driving time since the last break, as well as offering an adjustable sensitivity setting.

    Login om te reageren
  8. don zegt

    20 maart 2013 om 10:08

    Dat lijkt me wel wat voor in de vrachtwagen..
    De verkeersopstoppingen van vorige week hadden vrijwel allemaal te maken met een gekantelde vrachtwagen oid.

    Login om te reageren
  9. lacker zegt

    20 maart 2013 om 11:45

    Een vangrails in Nederland is sowieso een gevaar. Het is eiersnijder voor iedere motorrijder (ik krijg rillingen over me heen als ik er aan denk).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North