
Aangezien Audi de RS4 alleen nog als Avant gaat uitvoeren, zal de S4 in de sedanvorm het krachtigste zijn wat de Ingolstadters te bieden hebben. Als je toch meer performance wilt, maar geen zin hebt om een auto zonder kont te kopen, dan kan je bij Abt terecht. Zij schoppen de gefacelifte S4 met hun opwaardeerkitje namelijk de RS4-regionen in.
Niet minder dan 435 pk sleurt ABT uit de supercharged 3.0 TFSI van de S4. En dat zijn toch mooi 102 bonus-peekaas. Gevolg is dat de rappe sedan nu nog maar 4,8 seconden nodig heeft om op de 100 km/u te geraken. Topsnelheid? 282 km/u. Bye bye, begrenzert.
Ook voor de mindere goden in het gamma heeft Abt een kitje paraat. Specs hieronder:
3.0 TDI – 282 pk (was: 245 pk) en 560 Nm (500)
2.0 TFSI – 275 pk (was: 211 pk) en ? Nm
Ongetwijfeld zullen hiervoor nog wel wat extra opwaardeerkitjes komen. De pre-facelift A4 had deze immers ook.






Volgens mij moet het zijn auto met kont
@jasperd: Een station heeft geen kont, sedan wel. Vandaar ;)
Erg gaave bak :) heelemaal de voorkant de achterkant is iets minder.
gewoon een c63..
.zozo nietverkeerd
Issie alsnog begrensd (282 wel een redelijk arbitraal getal dan…) of loopt ie bij 280 simpelweg in de begrenzer in de hoogste versnelling?
Met 435 trappelende paardjes zou je toch verwachten dat ie op pure power wel een hogere top kan aantikken.
Mooie vermogens stijging. Toch jammer, op een strak gelijnde auto zo geforceerd van die luchtinlaten aanbrengen. Zeker als ze dichtzitten of geen doel hebben wat mij hier het geval lijkt. Mijns inziens verpest je zo de hele auto. Om over die ‘Lorinser’ stijl velgen nog maar niet eens te beginnen…
en de Audi RS4 Avant ABT komt naast je staan bij het stopligt labrador in de kofferbak je trapt het gas is maar toch wordt je het snot voor de ogen gereden door iemand die de hond even wou uitlaten
@kilum: Ja. En die hond zit als een platte bloederige massa op de achterruit, bij zulke acceleratie.
Laat de audi zoals het is, en neem alleen de motortuning scheelt denk ik een paar centen en het ziet er beter uit!
Plak-kieuwen zijn zo helemaal niet Audi…
M3? Ja. AMG? Ook wel. Ricers? Bijna verplicht.
Maar hier toch niet?
Prijsindicatie?
Eindelijk een fatsoenlijke kit van Abt.
211 pk gaat naar 275 pk en 390 Nm
4.8sec lijkt niet goed voor 100pk extra :s , s4 doet standaard al 5.1sec.
Tuners kunnen dus wel pks bijkletse, maar het volledige systeem doen kloppen lukt altijd wel wat minder…
@jonathan: De facelift S4 zelfs in 5,0 s claimt Audi. Dat zou dus maar 0,2 s winst zijn.
@jonathan: Ja maar aan alleen pk heb je nix
Hogere topsnelheid ok ,maar gaat tie er ook sportief van rijden?
Vergeleken met de vorige die getuned werd is er dan qua prestaties toch niet zoveel veranderd… Geef mij maar de mtm
geil!
Ziet er niet verkeerd uit, normaal ben ik niet heel erg weg van Audi maar begin toch steeds meer respect voor het merk te krijgen. De kleinere modellen vind ik minder dan bij de concurrent. Maar nou kom ik zelf net uit een gloed nieuwe W12 met alles erop en eraan, en ik moet zeggen daar zit je toch wel als een baas achterin.
welke maat zouden de Abt velgen hebben ?, de auto is gelukkig niet te laag maar de wielkasten zitten wel mooi propvol
Als ze nou ook nog 2 ovale pijpen erachter hangen..
@meneersander: Waarschijnlijk zien ze het elf niet als een “rs4”. Ik eigenlijk ook niet. Een V6 is niet gaaf.
@The360box: Een V6 is wel gaaf, alleen te zwak voor een RS4.
ArmeBoerenTuning!
Een snelle wagen is leuk maar een rs4 abt hoeft van mij niet. 250pk vind ik meer dan genoeg voor mijzelf met een wagengewicht tot 1400kg.
Grijs is best wel lelijk, blauw. Enne, pleur er dan gelijk de V8 in van de S6, heb je iig nog vergelijkbaar materiaal.