• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT AS4 is de RS4 die Audi nooit gaat maken

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 januari 2012 om 16:18 – 28 Reacties

ABT AS4 B8 facelift


Aangezien Audi de RS4 alleen nog als Avant gaat uitvoeren, zal de S4 in de sedanvorm het krachtigste zijn wat de Ingolstadters te bieden hebben. Als je toch meer performance wilt, maar geen zin hebt om een auto zonder kont te kopen, dan kan je bij Abt terecht. Zij schoppen de gefacelifte S4 met hun opwaardeerkitje namelijk de RS4-regionen in.

Niet minder dan 435 pk sleurt ABT uit de supercharged 3.0 TFSI van de S4. En dat zijn toch mooi 102 bonus-peekaas. Gevolg is dat de rappe sedan nu nog maar 4,8 seconden nodig heeft om op de 100 km/u te geraken. Topsnelheid? 282 km/u. Bye bye, begrenzert.

Ook voor de mindere goden in het gamma heeft Abt een kitje paraat. Specs hieronder:

3.0 TDI – 282 pk (was: 245 pk) en 560 Nm (500)
2.0 TFSI – 275 pk (was: 211 pk) en ? Nm

Ongetwijfeld zullen hiervoor nog wel wat extra opwaardeerkitjes komen. De pre-facelift A4 had deze immers ook.

ABT AS4 B8 facelift

Ook interessant!

  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, abt, Audi, grijs, s4, tuning

Vorig bericht: « Zijn dit de specs van de VW GT Up!?
Volgend bericht: Spyshots: McLaren MP4-12C Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasperd zegt

    25 januari 2012 om 16:22

    Volgens mij moet het zijn auto met kont

    Login om te reageren
    • rodger zegt

      25 januari 2012 om 19:05

      @jasperd: Een station heeft geen kont, sedan wel. Vandaar ;)

      Login om te reageren
  2. thomaz520 zegt

    25 januari 2012 om 16:25

    Erg gaave bak :) heelemaal de voorkant de achterkant is iets minder.

    Login om te reageren
  3. MAB zegt

    25 januari 2012 om 16:25

    gewoon een c63..

    Login om te reageren
  4. trisx zegt

    25 januari 2012 om 16:26

    .zozo nietverkeerd

    Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    25 januari 2012 om 16:27

    Issie alsnog begrensd (282 wel een redelijk arbitraal getal dan…) of loopt ie bij 280 simpelweg in de begrenzer in de hoogste versnelling?

    Met 435 trappelende paardjes zou je toch verwachten dat ie op pure power wel een hogere top kan aantikken.

    Login om te reageren
  6. martino zegt

    25 januari 2012 om 16:27

    Mooie vermogens stijging. Toch jammer, op een strak gelijnde auto zo geforceerd van die luchtinlaten aanbrengen. Zeker als ze dichtzitten of geen doel hebben wat mij hier het geval lijkt. Mijns inziens verpest je zo de hele auto. Om over die ‘Lorinser’ stijl velgen nog maar niet eens te beginnen…

    Login om te reageren
  7. kilum zegt

    25 januari 2012 om 16:38

    en de Audi RS4 Avant ABT komt naast je staan bij het stopligt labrador in de kofferbak je trapt het gas is maar toch wordt je het snot voor de ogen gereden door iemand die de hond even wou uitlaten

    Login om te reageren
    • mout zegt

      25 januari 2012 om 16:49

      @kilum: Ja. En die hond zit als een platte bloederige massa op de achterruit, bij zulke acceleratie.

      Login om te reageren
  8. loopjes zegt

    25 januari 2012 om 16:41

    Laat de audi zoals het is, en neem alleen de motortuning scheelt denk ik een paar centen en het ziet er beter uit!

    Login om te reageren
  9. mout zegt

    25 januari 2012 om 16:48

    Plak-kieuwen zijn zo helemaal niet Audi…
    M3? Ja. AMG? Ook wel. Ricers? Bijna verplicht.
    Maar hier toch niet?

    Login om te reageren
  10. Asilson zegt

    25 januari 2012 om 16:49

    Prijsindicatie?

    Login om te reageren
  11. janklaassen zegt

    25 januari 2012 om 16:51

    Eindelijk een fatsoenlijke kit van Abt.

    Login om te reageren
  12. Audi240pk zegt

    25 januari 2012 om 16:53

    211 pk gaat naar 275 pk en 390 Nm

    Login om te reageren
  13. jonathan zegt

    25 januari 2012 om 17:10

    4.8sec lijkt niet goed voor 100pk extra :s , s4 doet standaard al 5.1sec.
    Tuners kunnen dus wel pks bijkletse, maar het volledige systeem doen kloppen lukt altijd wel wat minder…

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      25 januari 2012 om 17:56

      @jonathan: De facelift S4 zelfs in 5,0 s claimt Audi. Dat zou dus maar 0,2 s winst zijn.

      Login om te reageren
    • sanderbmwfan zegt

      25 januari 2012 om 18:28

      @jonathan: Ja maar aan alleen pk heb je nix

      Login om te reageren
  14. norge zegt

    25 januari 2012 om 17:11

    Hogere topsnelheid ok ,maar gaat tie er ook sportief van rijden?

    Login om te reageren
  15. victor1111 zegt

    25 januari 2012 om 17:35

    Vergeleken met de vorige die getuned werd is er dan qua prestaties toch niet zoveel veranderd… Geef mij maar de mtm

    Login om te reageren
  16. kliko zegt

    25 januari 2012 om 18:11

    geil!

    Login om te reageren
  17. drivingpleasure zegt

    25 januari 2012 om 18:19

    Ziet er niet verkeerd uit, normaal ben ik niet heel erg weg van Audi maar begin toch steeds meer respect voor het merk te krijgen. De kleinere modellen vind ik minder dan bij de concurrent. Maar nou kom ik zelf net uit een gloed nieuwe W12 met alles erop en eraan, en ik moet zeggen daar zit je toch wel als een baas achterin.

    Login om te reageren
  18. dennisvvti zegt

    25 januari 2012 om 18:34

    welke maat zouden de Abt velgen hebben ?, de auto is gelukkig niet te laag maar de wielkasten zitten wel mooi propvol

    Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    25 januari 2012 om 19:29

    Als ze nou ook nog 2 ovale pijpen erachter hangen..

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      26 januari 2012 om 10:43

      @meneersander: Waarschijnlijk zien ze het elf niet als een “rs4”. Ik eigenlijk ook niet. Een V6 is niet gaaf.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        26 januari 2012 om 21:13

        @The360box: Een V6 is wel gaaf, alleen te zwak voor een RS4.

        Login om te reageren
  20. isobmw zegt

    25 januari 2012 om 19:31

    ArmeBoerenTuning!

    Login om te reageren
  21. tarquesh zegt

    25 januari 2012 om 19:50

    Een snelle wagen is leuk maar een rs4 abt hoeft van mij niet. 250pk vind ik meer dan genoeg voor mijzelf met een wagengewicht tot 1400kg.

    Login om te reageren
  22. The360box zegt

    26 januari 2012 om 10:42

    Grijs is best wel lelijk, blauw. Enne, pleur er dan gelijk de V8 in van de S6, heb je iig nog vergelijkbaar materiaal.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North