• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT brengt carnaval naar de VW up!

Auteur: ricardo, gepost 23 februari 2012 om 11:53 – 34 Reacties

Brace yourselves, de horde tuners die allemaal een oogje hebben op Volkswagen’s kleinste is in aantocht.

Gezien de milde aanschafprijs van deze stadsauto en het feit dat het een Volkswagen is, kan iedereen wel aanvoelen dat er een bloeiende markt voor aftermarket up-onderdelen zal ontstaan. De horror. ABT neemt het voortouw en toont alvast hun bestickerde interpretatie van de up. Aan het vermogen van de 60 of 75 pk sterke driepitter is voorlopig nog niets gedaan. Zelfs over de GT-versie wordt met geen woord gerept.

Deze renders tonen echter een up die lager op zijn pootjes staat -ABT zal dan ook een verlaginssetje aanbieden- en voorzien is van een andere einddemper. Ook hangen er stukjes plastic onder de deuren die onder het kopje ‘zijskirts’ vallen en is de achterbumper aangepast. Verder gaat het vooral om zaken als booskijkers, spiegelkappen met ABT-inprint en stickers. Heel veel stickers. Gelijk de Beetle komt ook hier weer de striping met carbonfiber-patroon terug.

Wat ABT eigenlijk probeert te zeggen is: “Nee, we hebben nog geen tuningspakketje voor je up!, maar we willen wel heel graag aandacht, dus zodra het geheel af is komt het er ongeveer ZO uitzien.”

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen Up GTI
    Hoe de VW Up GTI sinds 2017 dik 20 procent duurder werd
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • ABT Golf R
    ABT Golf R is een absoluut bommetje

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, carnaval, geneve-2012, tuning, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Komt Ford met een 180 pk 1.0 Ecoboost?
Volgend bericht: Lotus eert Raikkonen met speciale Evora GTE »

Lees Interacties

Reacties

  1. stanny zegt

    23 februari 2012 om 11:57

    oh nee…. het straatbeeld gaat minder mooi worden met deze wagen… (ABT versie)

    Login om te reageren
  2. stanny zegt

    23 februari 2012 om 12:00

    Chiptuning is trouwens reeds mogelijk

    60 pk 95nm –> 68 pk 110nm
    75 pk 95nm –> 95 pk 112nm

    … indrukwekkend :-)

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      23 februari 2012 om 12:21

      @stanny:

      Dat zijn dan gebakken lucht peekaas…chippen op een n/a motor heeft weinig effect.

      Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      23 februari 2012 om 12:30

      @stanny: waar kan dit gedaan worden dan? 75 -> 95 pk is wel erg veel met een N/A motor

      Login om te reageren
    • GTI5 zegt

      23 februari 2012 om 12:32

      @stanny: Ziptuning zeker ?

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        23 februari 2012 om 13:57

        @GTI5: Nee ik had in google chiptuning vw up getyped en dan zie je direct diverse tuningsites.
        (Wel firma’s die ik niet kende)

        Login om te reageren
      • aygoracer zegt

        23 februari 2012 om 15:20

        @GTI5: Kloppen de cijfers van ziptuning dan wel? Heb ook eens voor mn aygootje gekeken, 68 > 85 pk, van 93 nm naar 130 nm!!Onmogelijk toch?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          23 februari 2012 om 17:10

          @aygoracer: Ziptuning = prut. Ga er maar niet vanuit dat het klopt.

          Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    23 februari 2012 om 12:05

    Oh dear..

    Login om te reageren
  4. larsdbs9 zegt

    23 februari 2012 om 12:10

    Nice!!! Ziet er vrolijk en gaaf uit!!

    Login om te reageren
  5. larsdbs9 zegt

    23 februari 2012 om 12:12

    Geef dat ding ff 100 of zelf 120 pk en het komt wel goed. Maar wat gaat dit dan kosten???

    Login om te reageren
  6. GTI5 zegt

    23 februari 2012 om 12:12

    Het is net als Marijke Helwegen. Chirurgen (ABT) laten op 1 model (MH) zien wat er allemaal mogelijk is. Niet dat 1 normaal iemand dit allemaal op 1 auto wil, maar het kan…

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      23 februari 2012 om 12:21

      @GTI5: klopt! Ik zou namelijk ook maar één zijskirt willen.

      Login om te reageren
  7. bbroek zegt

    23 februari 2012 om 12:21

    hier zou ik echt niet in willen rijden

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      24 februari 2012 om 14:53

      @bbroek: zowiezo niet in een Up! ga nog liever fietsen.

      Login om te reageren
  8. gregflex zegt

    23 februari 2012 om 12:24

    Het is nog lang geen 1 april…

    Ben dus bang dat Abt dit serieus meent!

    Login om te reageren
  9. schim zegt

    23 februari 2012 om 12:39

    Dit ziet er toch niet uit..

    Login om te reageren
  10. Thomasio zegt

    23 februari 2012 om 12:41

    Eerst maar even up-voeren die handel, voordat we weer met plastic gaan strooien.

    Login om te reageren
  11. baasbas zegt

    23 februari 2012 om 12:51

    Alsof er in de budget klasse markt is hiervoor…prijs is belangrijk hier en die up is al relatief duur. Dan nog opties die traditioneel duur zijn bij vw.. En dan nog stickers en skirts, tuning en verlaging? Dan kom je op een bedrag waar je een leuke polo voor kan krijgen? Ik zie het niet gebeuren…Tenzij er een goedkope gti gemaakt gaat worden die dan weer goedkoop te tunen is ofzo…

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      23 februari 2012 om 14:05

      @baasbas: waarom kopen we dan een corso OPC voor 35k, terwijl basis 12k is. een polo is ook iets van 15k en een GTI loopt ook op naar 30k. een merc C coupe is 35k en AMG BS is ook rond de 135k dus voor elke markt is er wel wat, en elke gek z’n gebrek toch? en voor dat geld, een leuke polo? als je een 1.2 tfsi leuk vind bluemotion etc

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        23 februari 2012 om 18:23

        @mightymike: Volgens mij zit het anders. Wat jij zegt: een Corsa OPC en een Polo GTI zijn al gauw hoog in de twintigduizend. Dat is het dubbele van zo’n Up. Bij andere modellen zijn die ABT spullen niet goedkoop. Ik kan me zo voorstellen dat ze ook voor de Up niet goedkoop zijn. Ik zie niemand een Up kopen en vervolgens een kwart van de aanschafwaarde nog eens uitgeven aan tune-spullen.

        Login om te reageren
  12. defteling zegt

    23 februari 2012 om 13:17

    Oi oi oi oi…. Verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  13. escort77 zegt

    23 februari 2012 om 13:31

    Bij de Renault Twingo zie je vaak vergelijkbare stickers rond de zijruiten, dat ziet er nog niet eens zo verkeerd uit.

    De rest van de set hoef ik niet in het echie te zien…

    Login om te reageren
  14. PeugeotGTI zegt

    23 februari 2012 om 13:35

    *krijgt spontane epilepsie aanval*

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    23 februari 2012 om 14:07

    Zo das premium lelijk zeg….

    Login om te reageren
  16. therealcalover zegt

    23 februari 2012 om 14:39

    Gaaaaaapp!!!!

    Login om te reageren
  17. aygoracer zegt

    23 februari 2012 om 15:20

    Stickertjes eraf, en je hebt n leuk bommetje!

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    23 februari 2012 om 15:32

    insane clown posse ..

    Login om te reageren
  19. ytrewq zegt

    23 februari 2012 om 16:53

    Dit is om te janken.
    *deponeert maaginhoud over toetsenbord

    Login om te reageren
  20. bodejodel zegt

    23 februari 2012 om 18:33

    Hoe gaan ze dit niveau noemen? TuneUp? ClownUp? MessUp?

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      23 februari 2012 om 18:47

      @bodejodel: +1 voor MessUp!

      Login om te reageren
  21. Tonnie zegt

    23 februari 2012 om 18:46

    Dit is echt lelijk!

    Login om te reageren
  22. oranginas zegt

    23 februari 2012 om 22:08

    Waar blijft de UP! harlekijn?

    Login om te reageren
  23. mellie zegt

    24 februari 2012 om 22:29

    en toch blijft het een dwerg auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North