• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT e-Transporter 6.1 met 138 km bereik is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 19 maart 2020 om 21:00 – 24 Reacties

ABT e-Transporter 6.1 met 138 km bereik is hier

Dit heeft ABT gedaan op basis van de nieuwe Volkswagen Transporter 6.1.

Het is je vast niet ontgaan dat Volkswagen Bedrijfswagens de Transporter van een facelift heeft voorzien. Net als bij de pre-facelift, hebben ABT Sportsline en Volkswagen de handen ineen geslagen. De gloednieuwe ABT e-Transporter 6.1 is hier. En hij komt in meerdere varianten op de markt.

ABT e-Transporter 6.1

Je kunt de e-Transporter krijgen als Kombi, Caravelle of met een lange wielbasis. De aandrijflijn kent tevens meerdere varianten. Aan boord van de elektrische bedrijfswagen is een 32.5 kWh batterij. Verder heb je een 113 pk sterke elektromotor. Deze motor levert 200 Nm aan koppel. De WLTP-actieradius komt uit op 138 kilometer. Het zijn geen cijfers die je van je stoel doet vallen. Het is echter voldoende voor werkklussen in stedelijk gebied.

ABT e-Transporter 6.1

De ABT e-Transporter 6.1 kent een topsnelheid van 90 km/u of 120 km/u. Dat is afhankelijk welke variant je kiest. Het opladen van de batterij neemt zo’n 5,5 uur in beslag met een 7.2 kW AC-lader. Het gaat een stuk sneller met een 50 kW CCS snellader. Dan is de accu in 45 minuten tot 80 procent geladen.

De nieuwe ABT e-Transporter 6.1 kan zowel via ABT als via Volkswagen Bedrijfswagens gekocht worden. In Duitsland beginnen de prijzen bij 44.990 euro voor de bedrijfsversie.

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus
  • Schetsen Volkswagen Multivan openbaar gemaakt
  • duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats
    Dit is duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Bedrijfswagen, Elektrisch, facelift, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « GP Zandvoort: kaartjes blijven geldig, geld terug mag ook
Volgend bericht: Maak je BMW 8 Serie net een tikkeltje dikker »

Lees Interacties

Reacties

  1. lompey zegt

    19 maart 2020 om 21:08

    Waterstof aggregaat achter in de bak en lekker laden tijdens het rijden…..neemt maar klein beetje ruimte in beslag.

    Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    19 maart 2020 om 21:15

    Wat een grafbak.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      19 maart 2020 om 22:29

      Er kunnen dan ook heel wat lijken in…

      Login om te reageren
  3. 87tb zegt

    19 maart 2020 om 21:57

    Kan me niet meer herinneren wat de cijfers van de eq vito waren maar die waren wel een stuk indrukwekkender dan deze als ik het me goed herinner.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      20 maart 2020 om 10:02

      @87tb:

      Login om te reageren
    • dragspert zegt

      20 maart 2020 om 10:03

      @87tb: Sorry, foutje!

      Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    19 maart 2020 om 21:59

    Als ik de verwarming aanzet red ik waarschijnlijk niet eens een retour woon/werk 90km , ik ben nogal een koukleum.
    Met een aanhangwagen kom ik waarschijnlijk net de straat uit. (-;

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      19 maart 2020 om 22:30

      Een elektrisch verwarmde jas met accupakket, muts en handschoenen dragen. Dan hoeft het geen range te kosten.

      Login om te reageren
  5. Edge zegt

    19 maart 2020 om 22:40

    Toch opvallend dat dit van Abt moet komen, en niet van Volkswagen rechtstreeks. Je zou zeggen dat men daar in Wolfsburg inmiddels wel genoeg kennis en kunde heeft om dit zelf aan te pakken

    Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      20 maart 2020 om 16:38

      @Edge: abt is wel meer bezig met e-auto’s

      Login om te reageren
  6. nopetrolnofun zegt

    19 maart 2020 om 22:43

    Dit is toch geweldig, in de praktijk op een winterse dag kom je misschien net vanaf Arnhem de grens over.

    Login om te reageren
  7. pindakoning zegt

    19 maart 2020 om 22:46

    Wie gaat dit nou kopen?!

    – wltp van 138km, maak er maar 110km van
    – volle lading, zal ook het nodige wegsnoepen. Het is tenslotte een bestelbus
    – laden bij de klant zal sws een paar uur kosten
    – oké het is binnenstedelijk handig, maar vaak kom je als aannemer oid van (net) buiten de stad en maak je bij elkaar toch wat kilometers
    – 100km/h wegen sws vermijden met een top van 90km/h
    – minder voordelen voor een grijskenteken aangezien er toch (bijna) geen bpm op zal zitten

    Ik kan elektrische voertuigen wel waarderen, maar deze is nog niet rijp voor de praktijk

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      19 maart 2020 om 22:48

      @pindakoning: termen als ‘volle lading’ en ‘laden bij de klant’ is bij een artikel over een elektrische transporter een beetje dubbelzinnig

      Login om te reageren
    • Maarten123 zegt

      19 maart 2020 om 23:02

      @pindakoning: de bloemist, klusjesman, storingsdienst, bezorgers. Er zijn heus gegadigden.

      Geen lege tank bij vertrek, geen tankbonnetjesadministratie, etc. In de stad zal het bereik aardig in de buurt van de 120km komen, dus voldoende. Hier heeft het ook het meeste effect op de lokale luchtkwaliteit. Ding is niet ontworpen om bouwvakkers van Borne naar Haarlem te brengen.

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        20 maart 2020 om 00:12

        @maarten123: het gedeelte over een lege tank bij vertrek slaat kant nog wel. als je collega de stekker er niet goed insteekt, of niet handig is met pasjes kan je minimaal een uur “tanken” met een normale transporter kan je nog 100km als het lampje brand. en als je daar je eerste klant niet mee haalt kan je hem in 5 minuten opladen.

        Login om te reageren
      • soundgarden zegt

        20 maart 2020 om 19:57

        @maarten123: juustem

        Login om te reageren
  8. Maarten123 zegt

    19 maart 2020 om 23:06

    Wanneer ze het maximumgewicht van deze auto’s ophogen naar bijvoorbeeld 4500-5000kg, kunnen ze hem volplempen met accu’s. Als de overheid echt iets wil betekenen qua stimulatie, dan doen ze dit. Ruimte genoeg.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      20 maart 2020 om 06:16

      @maarten123: Laat de fabrikanten ook eens lichte auto’s maken, 1000kg D segment bijvoorbeeld. Over 10 jaar rij ik in een 3 tons e-aygo.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      20 maart 2020 om 09:27

      @maarten123: mooi als ze dat doen, kan ik eindelijk zonder vrachtwagen kenteken in een G 6×6 gaan rondrijden.

      Login om te reageren
      • Maarten123 zegt

        20 maart 2020 om 10:29

        @ghost: dus dát hield je tegen?

        Login om te reageren
    • hooesi zegt

      20 maart 2020 om 10:59

      @maarten123: dan mogen er we aanvullende rijbewijs eisen komen als ze met 5.000kg op pad gaan…doet ook iets met het stopvermogen?

      Login om te reageren
  9. dolledries zegt

    20 maart 2020 om 07:13

    PostNL

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    20 maart 2020 om 09:09

    Haha sorry hoor, maar dit koopt toch niemand? Ik zou me schamen als ik dit op de markt zou moeten brengen als gerenommeerde partij. Ga maar weer snel terug naar de tekentafel.

    Login om te reageren
  11. sonnybonds zegt

    20 maart 2020 om 10:29

    ja leuk maar hadden ze voor dat geld ook niet even de bumbers kunnen meespuiten? ziet er een stuk beter uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North