• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT geeft Audi SQ7 TDI schandalig veel vermogen

Auteur: Dizono, gepost 9 december 2016 om 20:48 – 52 Reacties

Afbeelding ABT geeft Audi SQ7 TDI schandalig veel vermogenAfbeelding ABT geeft Audi SQ7 TDI schandalig veel vermogenAfbeelding ABT geeft Audi SQ7 TDI schandalig veel vermogenAfbeelding ABT geeft Audi SQ7 TDI schandalig veel vermogenAfbeelding ABT geeft Audi SQ7 TDI schandalig veel vermogenAfbeelding ABT geeft Audi SQ7 TDI schandalig veel vermogen

ABT Audi SQ7

Voor u verder leest eerst even dit muziekje opzetten aub

Op dit moment is de Audi SQ7 TDI (rijtest) de op één na sterkste diesel die je nieuw kunt kopen (en een van de duurste), de Porsche Panamera 4S Diesel heeft met 440 pk precies vijf olieslurpende paardjes meer in de stal staan. Dat beide auto’s elkaar qua vermogen niet veel ontlopen is overigens niet vreemd, de blokken zijn in de basis namelijk krek eender.

Daar waar de standaard SQ7 zijn meerdere moet erkennen in de Porsche, kan de door ABT getunede SQ7 het gevecht met opgeheven vizier aan. Dankzij een krachtkuur is de Audi nu goed voor 520 pk en 970 Nm (+70 Nm). Dat luchtweerstand bij dergelijke vermogens een grote rol gaat spelen bewijst de marginaal snellere 0-100-tijd: 4.6s voor de ABT versus 4.8s voor het origineel. Daarmee is de SQ7 nog altijd nipt langzamer dan de Porsche, die de 100 nog eens 0.1 seconden sneller op de klok heeft staan.

Voorts monteert ABT ook haar Active Sound System, dat een diesel moet laten klinken als benzine V8. Niet bepaald nodig, want de SQ7 is van zichzelf al behept met een fijne V8-sound. Als je je oor bij de uitlaat houdt, dan is het vooral je neus die verklapt dat het een diesel is…

Ook interessant!

  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra
  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, chiptuning, Diesel, Q7, sq7

Vorig bericht: « Welke Nederlandse plek kent de hoogste autodichtheid?
Volgend bericht: Grégoire: de man achter Frans comfort, FWD en aluminium »

Lees Interacties

Reacties

  1. KEV9 zegt

    9 december 2016 om 20:51

    gaat niet helemaal goed met de foto’s dames.. ze staan onderelkaar

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      9 december 2016 om 21:25

      @soulmaster: Ik dacht al dat het aan mij lag. Het probleem lijkt zich overigens alleen voor te doen als ik ingelogd ben. Wanneer ik uitgelogd ben werkt de gallery naar behoren, maar dan zit ik weer met die advertenties die ik nu niet hoef te zien omdat ik premium-lid ben.

      Login om te reageren
  2. mzonneveld zegt

    9 december 2016 om 20:52

    Ik vind hem er zo in het zwart wel erg dik uitzien! In tegenstelling tot die witte van de rijtest…

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      9 december 2016 om 22:10

      @mzonneveld: Klopt, en deze is gelukkig ook niet zo schandalig ordinair verlaagd.

      Login om te reageren
  3. fijnkonijn zegt

    9 december 2016 om 20:57

    Meh dan liever een Tesla Model X. Maakt gehakt van dit soort spul én ruikt naar niets.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      9 december 2016 om 21:05

      @fijnkonijn: maar ziet er niet uit. Heb je dat ding al eens in real life gezien? Totaal absurde proporties

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        10 december 2016 om 17:15

        @camber24: yep maar ongelovelijk praktisch. Bizar veel ruimte. Net als een Fiat Multivla ;-)

        Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      9 december 2016 om 21:07

      @fijnkonijn: Liever elektrisch dan een V8? Volgensmij hoor jij niet op Autoblog…

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        9 december 2016 om 21:25

        @mzonneveld: Elektrischrijden is de toekomst.

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          9 december 2016 om 21:28

          @donstil: Dat is een waarheid als een koe:

          https://www.pijnacker-nootdorp.nl/upload_mm/2/b/8/11297_fullimage_scootmobiel.jpg

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            9 december 2016 om 22:09

            @moveyourmind: Haha held!!

            Login om te reageren
        • futse zegt

          10 december 2016 om 10:07

          @Donstil: dus laat ons nu nog wat genieten van niet-elektrische motoren :-)

          Login om te reageren
      • r3fl3x zegt

        9 december 2016 om 21:34

        @mzonneveld: niet alles draait om de motor

        Login om te reageren
      • sjonnie82 zegt

        10 december 2016 om 00:31

        @mzonneveld: wanneer vertrek jij?
        Is nog steeds een auto een tesla….

        Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        10 december 2016 om 17:19

        @mzonneveld: niet liever het één of het ander. Ik waardeer beide even veel. Een tegenstrijdigheid waar jij maar moeilijk me om kan gaan :-)

        Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      9 december 2016 om 21:14

      @fijnkonijn: Liever een dragracer dan een Model X. Of waren we geen onvergelijkbare auto’s vergelijken?

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        10 december 2016 om 17:24

        @mikkeloentje: een Model X is niet onvergelijkbaar met een Q7, Volvo XC90, X5, Benz SUF. Deze wagens zitten in het zelfde Marktsegment. Alleen de aandrijving is anders.

        Een Model X is echter veel sneller en dat is iets waar types als jij de schijt van krijgen toch?

        Login om te reageren
        • mikkeloentje zegt

          10 december 2016 om 18:38

          @fijnkonijn: Types als ik? Vriendelijke vriend, ik heb in al de auto’s die jij noemt proefgereden. Ook die Model X en het is totaal niet te vergelijken met de SUV’s die jij opnoemt. En uiteindelijk ben ik ook niet voor de Model X gegaan, want tja types zoals ik hebben genoeg aan 373pk ;)

          Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            10 december 2016 om 22:29

            @mikkeloentje: wanneer heb je de Model X testgereden?

            Login om te reageren
            • mikkeloentje zegt

              11 december 2016 om 00:05

              @fijnkonijn: Ergens begin/midden augustus, voor de rest nog nietszeggende vragen voor me?

              Login om te reageren
              • fijnkonijn zegt

                11 december 2016 om 10:59

                @mikkeloentje: was geen nietszeggende vraag. Het was een vraag.

    • kennone zegt

      9 december 2016 om 22:08

      @fijnkonijn: Een echte auto liefhebber hoor ik wel..

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        10 december 2016 om 17:10

        @kennone: yep een rasechte. Mijn hele leven al. Ik hou van een gorgelende V8 maar ook van een bloedsnelle, mooie EV.

        Voor jou lijkt dat een tegenstrijdigheid waar je maar moeilijk mee om kan gaan…

        Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      10 december 2016 om 01:38

      @fijnkonijn: Model X is naar mijn mening de Fiat Multipla onder de elektrische auto’s. Een in elkaar gedrukte Model S, dat is waar die ook wat weg van heeft. Leuk die sprint tijden, daar zoek ik ook echt altijd mijn auto op uit.

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        10 december 2016 om 17:13

        @unknown234: noem dan de X6 en dat andere gedrocht van Mercedes even. You know, voor de volledigheid ;-)

        Login om te reageren
    • kermit123 zegt

      10 december 2016 om 13:38

      @fijnkonijn: je moet maar eens de ervaringen lezen over tesla! Vreselijk rumoerig boven 100km per uur en een hoop rammelt in de auto! En na 150km mag je blij zijn dat je een vw polo bij kunt benen.Chinese zooi tesla

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        10 december 2016 om 13:43

        @kermit123:
        Niks van dit alles herken ik.
        De Tesla van mijn ouwe man houdt zich karig. Enkel problemen met de deuren, die mooie uitschuivende deurhendels weigeren wel eens en één laadkabel heeft de geest gegeven (uiteraard gratis opgelost voor Tesla). Maar dat stelt echt helemaal niks voor met de problemen die hij met zijn BMW 5 en Audi A8 heeft ervaren……

        Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        10 december 2016 om 17:06

        @kermit123: ik rijd al 2.5 jaar, en intussen 90000km rond in mijn Model S zonder problemen. Ik kachel van Zwitserland naar Nederland, Duitsland en Denemarken zonder problemen. Goddelijke autobahncruiser.

        Tip: Ik zou me minder naar “verjaardag verhalen (een vriend van een vriend van een oom heeft een Tesla en het is een rukding)” luisteren. Het valt me steeds weer op dat het luidste boe-geroep van mensen komt die totaal geen ervaring met Tesla’s hebben. Allemaal “horen van”.

        Onderzoeken van verschillende consumentenbonden e.d. laten zien dan 98% van Teslarijders tevreden zijn en 97% zou er weer een kopen de volgende keer.

        Nou jij weer, professor “horen van”…

        Login om te reageren
        • kermit123 zegt

          10 december 2016 om 18:15

          @fijnkonijn: het zijn geen verjaardagsberhalen! Je kunt het verhaal terug vinden op autoweek onder ervaringen Tesla rijders! Dus het is geen onzin of dat ik het verzonnen heb! Het zijn je eigen collega Teslarijders die het vinden dat de auto een hoop herrie maakt en dat een Audi veel stiller is! Tja je zult ermee moeten dealen jongen! Duitsers zijn veel beter in automaken! Dan had je maar een duitser moeten kiezen ipv een auto die in brand vliegt

          Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            11 december 2016 om 11:02

            @kermit123: het zit je wel hoog he. Zo erg dat je twee keer (bijna) het zelfde post.

            Yoda zou zeggen: the butthurt is strong with this one.

            Login om te reageren
        • kermit123 zegt

          10 december 2016 om 21:41

          @fijnkonijn: het zjjn geen verjaardagsverhalen! Lees maar eens op reviews Tesla ervaringen! Je collega’s die ook tesla rijden hebben het geschreven ! Ik heb het niet verzonnen! En dat die bak rammelt tja het is geen duitser! Dan had je maar een duitser moeten nemen veel meer kwaliteit ! Duitse auto vatten geen vlam

          Login om te reageren
          • fijnkonijn zegt

            11 december 2016 om 11:04

            @kermit123: nee Duitse auto’s exploderen whahaha

            Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    9 december 2016 om 21:07

    Teringjezus, wat dik!

    Heeft eigenlijk nog steeds niet de charme van de Q7 V12 TDI, maar man zo kan ik er absoluut geen nee tegen zeggen

    Login om te reageren
  5. buutvrij zegt

    9 december 2016 om 21:13

    Het zullen je longen zijn die je na enige tijd nog verklappen dat je neus bij een roetpijp hing. Mocht je geen klaplong hebben gekregen van VAG.

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    9 december 2016 om 21:13

    Het Amerikaanse alternatief voor Audi’s little Pfantzerwagen is veel beter…. én degelijker…. én stoerder…. én ruikt lekkerder….

    https://youtu.be/p3_k9xe3w3g

    Lach je de Duitsers keihard uit met hun neppe synthesizer V8 geluid.

    Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    9 december 2016 om 21:16

    Het is voldoende maar niet schandalig veel.
    We leven niet meer in 1995.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    9 december 2016 om 21:26

    K breng hem wel naar JD….

    Login om te reageren
  9. misterdrogba zegt

    9 december 2016 om 21:28

    Normaal ben ik niet zo voor ABT-kuren en opsmuk maar voor ene keer maak ik graag een uitzondering wat een dikke wagen is het geworden zeg! Me likey!

    Login om te reageren
    • ciscis zegt

      10 december 2016 om 09:59

      @misterdrogba: Dit is gewoon het standaard uiterlijk van de sq7, op de velgen en wat logo’s van ABT na.

      Login om te reageren
  10. sntial zegt

    9 december 2016 om 21:53

    Urgh weer die lelijke vierkante uitlaten.

    Login om te reageren
  11. dillinger2016 zegt

    9 december 2016 om 22:21

    Al draagt een aap een gouden ring ….
    …

    Login om te reageren
  12. autodrop zegt

    9 december 2016 om 22:36

    Staat dat kreng nou scheef (foto 3), of ligt dat gewoon aan de vrijdagmiddag/avondborrel?

    Login om te reageren
  13. thomasthomas zegt

    9 december 2016 om 22:39

    Dat heeft Hans Jurgen ABT weer mooi voor elkaar.

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    9 december 2016 om 22:40

    Ziet er lekker dik uit zo!

    Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    9 december 2016 om 23:37

    Veel extra topvermogen met enkel een box…

    Login om te reageren
  16. pixeltrooper zegt

    9 december 2016 om 23:42

    Ultieme Europese Interceptor

    Login om te reageren
  17. dare2think zegt

    10 december 2016 om 01:35

    Dat komt merkwaardig veel overeen met het koppel van een flinke tractor.

    Login om te reageren
  18. cossiekiller zegt

    10 december 2016 om 13:55

    Een chip van een R8 V10+ erin en je hebt 620pk! Of werkt het zo niet?

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      10 december 2016 om 17:27

      @cossiekiller: nee zo werkt dat niet.

      Login om te reageren
  19. TDI-goeroe zegt

    10 december 2016 om 14:09

    ik zou um standaard laten, die 0.2 sneller naar de 100, nou jammer dan.

    Login om te reageren
  20. riri zegt

    10 december 2016 om 14:20

    Wat als je de Porsche diesel naar ABT brengt ?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      10 december 2016 om 15:40

      @riri: Dan krijg je een Porsche diesel van ABT.
      Overigens is het gewoon een Audi blok.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North