• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeft

Auteur: RubenPriest, gepost 26 juli 2019 om 12:15 – 22 Reacties

Afbeelding ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeftAfbeelding ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeftAfbeelding ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeftAfbeelding ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeftAfbeelding ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeftAfbeelding ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeft

ABT geeft de Golf GTI TCR wat hij nodig geeft
En dat is een pak slaag op zijn billen.

Wanneer ABT Sportsline aan Audi’s of Volkswagens gaat sleutelen dan betekent dit pret. Dolle pret. Dat is niet anders met deze Volkswagen Golf GTI TCR. Even een kleine opfrisser. De TCR vult het gat tussen de GTI Performance en de Golf R. De krachtigste voorwielaangedreven GTI levert standaard 290 pk en 370 Nm koppel. Daarnaast komt de TCR met een DSG, een sperdifferentieel en een titanium Akrapovič uitlaatsysteem. Begin dit jaar maakte Volkswagen bekend dat er 75 stuks van de TCR naar Nederland zouden komen.

Een vermogen en prestatiecijfers waar je echt wel mee uit de voeten kunt. Toch dacht ABT dat het wel beter kon. De tuner lepelt het vermogen naar 340 pk en 430 Nm koppel. Maak maar alvast goede afspraken met de lokale bandenboer, want de voorwielen zullen het soms lastig krijgen grip te vinden. ABT wist 0,2 seconden van de standaard acceleratietijd te snoepen. De GTI TCR van ABT doet 0-100 km/u in 5,4 tellen. De topsnelheid ligt op 264 km/u.

Verder monteert de tuner ABT-veren en een ABT in hoogte verstelbare ophangingsset. Kers op de taart de zijn anti-roll bars en de 20-inch velgen. Het resultaat is een ‘Golfje’ om je vingers bij af te likken.

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • ABT Golf R
    ABT Golf R is een absoluut bommetje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, golf, gti, TCR, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Relax en koel af met 7.720 pk en 32 cilinders
Volgend bericht: Op vakantie met een EV? Check deze 5 tips »

Lees Interacties

Reacties

  1. lluq zegt

    26 juli 2019 om 11:56

    Hoeveel PK extra geeft die godsgruwelijk lelijke sticker eigenlijk?

    Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      26 juli 2019 om 12:21

      @lluq: zo te lezen 50.

      Login om te reageren
  2. soundgarden zegt

    26 juli 2019 om 12:49

    Eerste wat is dacht toen ik het artikel zag; zwarte velgen nnnn ennn ja hoor! ?

    Login om te reageren
  3. gove zegt

    26 juli 2019 om 13:04

    of je pakt een golf r

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      26 juli 2019 om 13:10

      @gove: betere optie die kan z’n power tenminste wel kwijt.. zeker met een nat/vochtig wegdek

      Login om te reageren
      • gove zegt

        26 juli 2019 om 13:48

        @focusrs1: denk niet eens dat het qua prijs veel scheelt

        Login om te reageren
      • Onehp zegt

        26 juli 2019 om 15:44

        @focusrs1: ik koos en kies nog steeds liever de fwd. Tip: goede banden zijn super belangrijk, dat dan wel.

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          26 juli 2019 om 16:47

          @onehp: waarom liever voorwielaandrijving? Ben oprecht benieuwd

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            26 juli 2019 om 21:01

            @melkkoe: lichter (~100kg), de auto is dynamischer in zijn gevoel/gedrag, minder onderstuur. Dankzij de sper rijdt dat leuker op de grens van grip en gaat strakker de bocht om (neus gaat naar binnen op het gas). Ook het feit dat je als chauffeur het vermogen moet doseren aan lage snelheid heeft ook een extra dimensie. Dus (haldex) 4wd is effectief, maar eenmaal eraan gewoon, voor sommigen die graag sturen, een beetje saai.

            Login om te reageren
        • focusrs1 zegt

          26 juli 2019 om 19:06

          @onehp: weet ik heb er zelf pilot super sport onder liggen.. auto kan eng hard door de bocht

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            26 juli 2019 om 20:09

            @focusrs1: had ik ook, nu Goodyear Super Sports, even goed als een PS4S in het droog en ongeloofelijk goed in de regen (lichtjaren beter dan de PSS).

            Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    26 juli 2019 om 13:21

    Best lekker toch? Persoonlijk vind ik van deze generatie Golf overigens de Clubsport het leukst. Een witte graag.

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    26 juli 2019 om 13:46

    Blijf het onwijs matig van vinden van Volkswagen dat de TCR geen eens de echte Recaro “Schalensitze” heeft gekregen, desnoods als optie.

    De TCR is nu niks meer dan een Golf GTI performance met een paar stickers, een ander stofje in het interieur en speciale velgen.

    Login om te reageren
    • g60gti zegt

      26 juli 2019 om 15:26

      En andere remmen bumper en stuur

      Login om te reageren
    • g60gti zegt

      26 juli 2019 om 15:26

      @ghost: en meer vermogen dan een performance

      Login om te reageren
  6. qwerty1234 zegt

    26 juli 2019 om 14:18

    Vierwielaandrijving?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      26 juli 2019 om 15:43

      @qwerty1234: nee voorwielaandrijving.

      Login om te reageren
      • qwerty1234 zegt

        26 juli 2019 om 15:50

        @Onehp: was meer een antwoord op de titel ?

        Login om te reageren
        • qwerty1234 zegt

          26 juli 2019 om 15:51

          @qwerty1234: reactie*

          Login om te reageren
  7. michiel_vandelft zegt

    26 juli 2019 om 16:03

    Voor circuitgebruik ben je met 18″ beter bediend dan met 20″ volgens mij. Kan het niet onderbouwen, maar de meneer van TyreReviews zei het, dus dan is het vast waar

    Login om te reageren
  8. Jantje_555 zegt

    26 juli 2019 om 16:20

    20″ op een Golf…dat moet hard rijden!

    Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    26 juli 2019 om 17:11

    @qwerty1234: goeie. Maare, dan koop je de R hé als je dat nodig vindt. Sneller 0-100 maar zwaarder, minder dynamisch en daarom ook, voor sommigen, saaier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North