• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pk

Auteur: JordyS, gepost 7 augustus 2014 om 10:53 – 17 Reacties

Afbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pkAfbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pkAfbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pkAfbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pkAfbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pkAfbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pkAfbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pkAfbeelding ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 310 pk

ABT Audi S1
De heren van ABT Sportsline weten wel hoe ze een Audi tot de laatste druppel kunnen uitknijpen en hebben nu ook de S1 onder handen genomen.

De Audi S1 is van zichzelf al geen kinderachtig karretje, want onder de motorkap van de sportieve uitvoering van de A1 lag al een 2.0 TFSI-blok uit de S3, met 231 pk. Wat ABT betreft was dat wel kinderspel, want dankzij wat aanpassingen haalde hij 310 pk uit hetzelfde blok. Je krijgt dus ruim een derde extra vermogen en het koppel neemt ook nog eens flink toe: van 370 naar 440 Nm.

De ABT S1 moet al dat vermogen natuurlijk wel ergens kwijt kunnen. Om ervoor te zorgen dat de krachtige bolide lekker en sportief rijdt, hebben de Duitsers onder andere een eigen aerodynamisch pakket ontwikkeld. Dankzij de ABT-vering wordt-ie zo’n drie centimeter lager, terwijl de brede bandjes het sportieve plaatje helemaal af moeten maken.

Ook interessant!

  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, Audi A1, s1, Techniek, tuning

Vorig bericht: « Superspot: Lamborghini Diablo SE30
Volgend bericht: Kijk hoe een truck met enorme lading omdondert »

Lees Interacties

Reacties

  1. ko3n zegt

    7 augustus 2014 om 11:01

    Vind ik leuk

    Login om te reageren
  2. spotu2 zegt

    7 augustus 2014 om 11:09

    Wil hebben

    Login om te reageren
  3. knipperlichtje zegt

    7 augustus 2014 om 11:14

    Bij uitknijpen denk ik eerder aan ‘ABT knijpt Audi S1 uit en geeft ‘m 14% bijtelling’

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      7 augustus 2014 om 21:27

      @knipperlichtje: hahahaha plus 1 in mijn boekje

      Login om te reageren
  4. rolov zegt

    7 augustus 2014 om 11:49

    Damn die wil ik. Badges eraf en gaan!

    Login om te reageren
  5. TDI-goeroe zegt

    7 augustus 2014 om 12:25

    schitterend! Het eerste wat ik zou doen: die 310mm remmetjes vervangen, die voldoen toch echt niet op deze auto…

    Login om te reageren
  6. arii zegt

    7 augustus 2014 om 12:33

    Is zo’n s1 nou fwd of quattro?

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    7 augustus 2014 om 12:39

    Quattro

    On-topic: prestaties!?

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      7 augustus 2014 om 22:35

      @ghost: haldex om precies te zijn :):)

      Login om te reageren
  8. ds3thp zegt

    7 augustus 2014 om 12:44

    Tekst klopt niet geheel denk ik…
    Het blok in de S1 is een afgeleide van het Golf 7 GTI blok en niet van de S3.

    Zou betekenen dat de S1 gechipt zou kunnen worden naar 350pk

    Verder moet ik zeggen dat dit echt een auto is welke ik graag zou willen bezitten!! Heeft wel wat vind ik

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      7 augustus 2014 om 14:19

      @ds3thp: Klopt ook niet, dit is namelijk helemaal geen nieuw blok. Overal worden dezelfde basis blokken in gezet, sterker nog, zelfs de ECU’s zijn hetzelfde. Verschil zit er in versterkte componenten (zoals lagers) en iets andere turbo’s.

      Je koopt gewoon een nieuwe auto met een motorblok van het vorige model. Daar is BMW trouwens ook heel goed in….

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        7 augustus 2014 om 14:31

        @slickrick: klopt ook, in basis is het allemaal een EA888 blok als ik me niet vergis!

        Echter bedoelde ik te zeggen dat het S1 blok gelijk is aan het GTI (performance) blok. Een S3 blok heeft veel meer aanpassingen / andere componenten!

        Login om te reageren
  9. darkwolf zegt

    7 augustus 2014 om 13:08

    aanschaffen als Boodschappen autotje voor de vrouw, maar ondertussen er elke dag zelf in vlammen, Heerlijk wagentje lijkt me dit

    Login om te reageren
  10. redneckdarian zegt

    7 augustus 2014 om 13:27

    De S/A 1 is toch wel een van de weinige kleine autos die rr goed uit ziet vind ik!

    En ik ben geen audi van

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      7 augustus 2014 om 13:27

      @redneckdarian: *fan uiteraard

      Login om te reageren
  11. bofkont zegt

    7 augustus 2014 om 22:36

    Grrrrr heerlijke specs, de 2.0 Tfsi is sowieso een hemels blok, alleen die batterij uitlaten zijn voor mij niet nodig .

    Login om te reageren
  12. mauri zegt

    10 augustus 2014 om 22:13

    Leuk hebbedingetje, abt mag z’n exterieur pakket houden.

    Er zijn mooiere velgen voor dat geld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North