• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pk

Auteur: jaapiyo, gepost 10 februari 2017 om 15:12 – 24 Reacties

Afbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pkAfbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pkAfbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pkAfbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pkAfbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pkAfbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pkAfbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pkAfbeelding ABT pompt de Audi S4 op tot 425 pk

S4
Op de nieuwe RS4 moeten we nog even wachten. Goed nieuws voor een tuner als ABT, die Audi-fanaten met een hang naar meer power nu al kan bedienen.

Audi-fans met een zware rechtervoet en een voorliefde voor de A4 wachten namelijk al sinds begin 2015 op een nieuwe RS4. Hoewel voormalig Audi Quattro-topman Heinz Holleeder Hollerweger ons in de zomer van 2015 al vertelde dat de nieuwe opper-A4 niet lang op zich zou laten wachten, weten we inmiddels dat we waarschijnlijk nog tot december moeten wachten op het model. Misschien moesten ze de remmen nog even goed checken? De RS5 komt trouwens al wel in juni, maar dat is niet de Avant die je wil hebben als RS-fan.

Voor mensen die niet langer kunnen wachten biedt tuner ABT uitkomst. Als je hen een gewone S4 (rijtest) brengt en wat geld overmaakt, krijg je ‘m terug met 425 pk. Dat is bijna net zoveel als het vorige model RS4 had, en 71 stuks meer dan de S4 standaard heeft. Opvallend genoeg is het wel iets minder dan ABT bijvoorbeeld uit de B8 S4 haalde. Maar goed, ABT beweert dat het sprintje van nul naar honderd nu net zo hard gaat als met de B8 RS4, namelijk in 4.7 seconden. Ter vergelijking: de nieuwe S4 doet dit standaard in 4.9 seconden.

Qua uiterlijk kan je bij ABT ook terecht om de S4 een nog wat scherpere look te geven. Ze doen dit bij ABT over het algemeen vrij subtiel met wat badges et cetera. Tevens kan je kieze voor verschillende soorten 19″ of 20″ wielen. Het is natuurlijk ook een optie om de uiterlijke aanpassingen te laten voor wat ze zijn en alleen voor de extra pk’s te gaan. Dan rijd je er met je bliksemsnelle S4 nog redelijk anoniem bij, wat sommigen leuk vinden. Bij de RS4 daarentegen is dat toch iets minder goed mogelijk, want die krijgt ongetwijfeld weer een dik uitgeklopte koets en een stel stortkokers in de achterbumper.

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS

Nieuwste artikelen

  • Alfa Romeo Stelvio op Marktplaats is plots spotgoedkoop
  • Koop een gedragen racepak van Max Verstappen voor bijna 20.000 Euro
  • Audi A3 en S3 worden nóg minder premium
  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, abt, Audi, B9, s4, tuning

Vorig bericht: « Deze klassieke Ferrari is een zachtgekookt eitje
Volgend bericht: Deze Audi R8 wil een Bugatti Chiron zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    10 februari 2017 om 15:19

    Lekker zeg… Doe maar in een Nogaroblauwe S5 Sportback.

    Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    10 februari 2017 om 15:26

    Geef mij maar de uitgeklopte body en stortkokers in de achterbumper.
    Laat de mensen maar zien dat je veel power hebt dat mag best

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 februari 2017 om 15:50

      @rob5nismo: Eens. Dik maar niet ordinair. Heerlijk.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      10 februari 2017 om 18:13

      @rob5nismo: tja, hier precies het tegenovergestelde. Eind van het jaar kijken voor een gebruikte s4, en dan gaat die direct van 4 naar 2 uitlaten :-)

      Wil mijn klanten niet het idee geven dat ze teveel betalen. Is ook niet zo, ben gewoon een liefhebber.

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        10 februari 2017 om 20:02

        @kareljansen: van 4 naar 2? Ben benieuwd welk uitlaatsysteem je er dan onder wilt leggen, ik dacht dat je alleen van 2 (op de RS) naar 4 kon (met Akrapovic o.i.d.) en van 4 (op de S) naar 4 (ander systeem maar zelfde sierstukken)!

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          10 februari 2017 om 20:53

          @jobberns: dat bij bijvoorbeeld om performance toch wel moeten lukken? Het idee is ook dat het niet van die dikke stortkokers worden zoals de rs, maar gewoon zoals de 2.0 tfsi

          Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            10 februari 2017 om 20:55

            @kareljansen: dat zal bij bijvoorbeeld pm performance… (lang leve auto correct)

            Login om te reageren
          • jobberns zegt

            10 februari 2017 om 21:45

            @kareljansen: Ah zo, ja dat snap ik wel! TDI badge erbij, 2.0 uitlaatsysteem en gaan met die bak ;)

            Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        11 februari 2017 om 22:13

        @kareljansen: ik ben het sleeper idee een beetje beu het is 2x leuk en dan is de auto bekend

        Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    10 februari 2017 om 15:32

    Ik wil dit wel, graag met 2 pijpjes en een tdi badge.

    Login om te reageren
  4. misterdrogba zegt

    10 februari 2017 om 15:34

    De voorwielen lijken een stuk kleiner dan de achterwielen, of is dat gewoon slechte fotoshop?

    Voor de rest, zet maar voor de deur zou ik zeggen! Ja zelfs in deze grijze trim wil ik hem.

    Login om te reageren
  5. huracan zegt

    10 februari 2017 om 15:41

    Ligt het aan mij of is 0-100 is 4.7 seconden met 421 pk niet echt snel? Dat moet beter kunnen met Quattro

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      10 februari 2017 om 16:04

      @huracan: De vorige RS4 met 450 pk deed er geloof ik langer over dus niet heel slecht…

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        10 februari 2017 om 20:23

        @mzonneveld: dit is wel best slecht. Mijn 16 jaar oude RS4 met (gechipte) 435 pk doet dit in 4.5 sec.

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2017 om 15:45

    Kijk, de eerste stap is gezet. Binnekort zal stage 2 en 3 ook vast volgen.

    Login om te reageren
  7. banaan7 zegt

    10 februari 2017 om 16:15

    Volgens mij is het toch wel Holleeder hoor!

    Login om te reageren
  8. werf76 zegt

    10 februari 2017 om 16:17

    Kunnen de boefjes nog harder uit de bocht vliegen.

    Login om te reageren
  9. raceface zegt

    10 februari 2017 om 16:58

    ABT, hou eens op met die verschrikkelijke pauper velgen wat een wanstaltige dingen vind ik het

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    10 februari 2017 om 17:57

    Doe mij maar een M of een AMG. Betere wegligging en ik wil liever geen Audi.

    Login om te reageren
  11. sntial zegt

    10 februari 2017 om 18:09

    Yay ronde pijpjes!!

    Login om te reageren
  12. martijn11 zegt

    10 februari 2017 om 19:50

    Ik kan die velgen nou niet echt mooi vinden

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    10 februari 2017 om 19:55

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    10 februari 2017 om 22:54

    Die ABT velgen zien er zo klein uit, zie liever originele Audi Rotors in 19 of 20 inch.

    Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    11 februari 2017 om 09:34

    Ziet er lekker uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North