• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) facelift

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 november 2013 om 16:16 – 19 Reacties

Afbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) faceliftAfbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) faceliftAfbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) faceliftAfbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) faceliftAfbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) faceliftAfbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) faceliftAfbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) faceliftAfbeelding AC Schnitzer doet de 5 Serie (Touring) facelift

AC Schnitzer 5 Serie Touring
BMW introduceerde dit jaar een *ahem* radicaal gefacelifte 5 Serie, en dus had AC Schnitzer weer wat om mee aan de slag te gaan. Het resultaat van hun inspanningen presenteren ze later deze week op de Essen Motor Show.

Naast de gebruikelijke tuningsattributen kan de eigenaar van een gloednieuwe 5 Touring ook kiezen voor de volgende vermogensupgrades:

BMW 520d van 135 kW/184 pk naar 160 kW/218 pk
BMW 525d van 160 kW/218 pk naar 190 kW/258 pk
BMW 530d van 190 kW/258 pk naar 227 kW/309 pk
BMW 535d van 230 kW/313 pk naar 264 kW/360 pk

BMW 528i van 180 kW/245 pk naar 216 kW/294 pk
BMW 535i van 225 kW/306 pk naar 265 kW/360 pk
BMW 550i van 330 kW/450 pk naar 386 kW/525 pk

Uiteraard zijn er tal van wielen beschikbaar, in maat variërend van 19″ tot 21″. De breedste geschikte achterband (op een velg van 10″ breed) heeft een loopvlak van 295 mm. Dat kan best van pas komen als je je 550i naar 525 pk laat opvoeren, welhaast M5-waarden.

Spoilers, skirts, ventilatieroosters en meer van die tuning-dingums in de gallery.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Kwalificatie Formule 1: Wie annexeert de pole position in Canada?
  • Tesla geeft gratis Model Y weg: zo kun je winnen
  • Is de goedkoopste Polestar 2 op Marktplaats betaalbaar genoeg?
  • Video: overal een gaatje zien
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, ac-schnitzer, BMW, essen-2013, f11, facelift, touring, tuning

Vorig bericht: « Gespot: lekkere Bugatti combo in nachtelijk Monaco
Volgend bericht: ‘Duitsland bereikt akkoord tolheffing Autobahn’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. BRT zegt

    26 november 2013 om 16:20

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. maartendn zegt

    26 november 2013 om 16:21

    Doe mij maar zo’n 550i ! praktisch het vermogen van een M5 en toch genoeg ruimte om alles mee te nemen.

    Login om te reageren
    • fritsie zegt

      26 november 2013 om 16:34

      @maartendn: Ja, waarom dan geen M550D als je ruimte wilt? Die is waarschijnlijk ook nog zuiniger dan deze AC Schnitzel.

      Login om te reageren
      • maartendn zegt

        26 november 2013 om 16:40

        @fritsie: heb je gelijk in! Voorliefde gaat toch meer naar benzinemotoren. Nu is er zowel een benzine als een diesel variant beschikbaar met het m5 vermogen in touring model, leuk voor een dragrace?

        Login om te reageren
  3. thmsnl zegt

    26 november 2013 om 16:22

    Perfectie bestaat dus toch!

    Login om te reageren
  4. r32turbo zegt

    26 november 2013 om 16:23

    Waauuww 550i heeft standaart 450peekaas niet slecht, de vorige generatie E60 had er 367 als ik het mij nog goed herinner, maar wat een wagen fantastisch!!!

    Login om te reageren
  5. Emile_Benz zegt

    26 november 2013 om 16:34

    Belangrijkste vraag (vooral in Nederland): Wakosda? …

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      26 november 2013 om 18:22

      @Emile_Benz: heevee…

      Login om te reageren
  6. jaapiyo zegt

    26 november 2013 om 16:57

    Ik draag BMW een warm hart toe maar ik ben niet zo’n fan van AC Schnitzel. Liever standaard, M, Alpina of als het dan toch anders getsjoeneert moet maar meteen volledig over the top met G-Power of Hamann etc.

    Login om te reageren
  7. nickdeleeuw zegt

    26 november 2013 om 16:59

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    26 november 2013 om 17:21

    Het is dat ik Alpina-gek ben. Maar dit heeft toch ook wel wat!
    Het valt me trouwens op dat er een boel getuned wordt met winsten die niet veel meer dan 10 / 15% extra vermogen.
    Bij de diesels koop je bij Schnitzer precies een upgrade naar het modelletje hoger in de pik-orde.

    Login om te reageren
  9. mout zegt

    26 november 2013 om 17:27

    Over upgrades naar een duurder modelletje gesproken: de 518d, 520d en 525d hebben allemaal hetzelfde 1995 cc blok, maar anders beademd. Is het een beetje te doen (voor particulier, garage of tuner) om aftermarket je bimmer te tunen met originele BMW onderdelen? Zodat je een 525d rijdt, met 518 op het kenteken?
    (Zelfde vraag voor de drie 6-cilinders of de twee benzine 4-cilinders)

    Login om te reageren
    • hollow zegt

      26 november 2013 om 17:57

      @mout: denk je echt dat het enkel de turbo is die verschillend is? Je bent toch niet naïef he?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        26 november 2013 om 18:03

        @hollow: Enkel de turbo? Nee. Maar ik denk wel dat ze het zo, en niet anders doen, omdat ze voordeel halen door veel onderdelen hetzelfde te laten.
        Ik weet er niets van, maar ik denk zo: Turbo, chip, injectoren, misschien een nokkenas.

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          26 november 2013 om 18:17

          @mout: Als je zo veel geld aan tuning uit gaat geven had je net zo goed een 525d kunnen kopen, heb je tenminste garantie.

          Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    26 november 2013 om 18:54

    Not bad. Quadpipes mogen wat mij betreft alleen op de sterkste uitvoeringen.

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    26 november 2013 om 18:56

    Wel een mooie achterbumper met eindelijk eens niet die typische lelijke uitlaten. Ik vind het een mooiere achterbumper dan die van het M-sportpakket. Dat is alleen maar een zwart stuk plastic.

    Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    26 november 2013 om 19:02

    Ze geven de getunende versie gewoon net zo veel vermogen als een motorisering hoger. Hmmm.

    Login om te reageren
  13. azenomei zegt

    26 november 2013 om 19:19

    Zou die 550i nog met handbak te krijgen zijn?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North