• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer pompt de BMW 328i verder op [295 pk]

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 maart 2012 om 16:36 – 38 Reacties

BMW 328i met ACS (sticker-) tuning
Het grote klapstuk van AC Schnitzer in Genève is de ietwat opgevoerde BMW M5, maar voor de iets minder bedeelden die een klasse lager moeten (of willen) shoppen hebben ze ook nog wat in petto: de F30 328i, met maar liefst 295 pk! Wie heeft er tegenwoordig nog zescilinders nodig?

Standaard heeft de meest potente viercilinder 245 pk aan boord, wat geen verkeerd vermogen is uit een 2.0-blokje. Vraag maar aan Casper. Met 295 pk gaan we richting de 150 pk/liter, wat de komende jaren voor de hedendaagse topmotoriseringen onder de geblazen motoren (met een relatief kleine cilinderinhoud) welhaast de norm lijkt te gaan worden.

Naast de 50 bonuspk’s heeft de ACS 328i ook nog maximaal 410 Nm aan koppel beschikbaar (standaard is dit 350 Nm). Dit draaimoment wordt echter slechts tussen de 2-3k rpm behaald, terwijl de standaard kromme piekt tussen de 1.250-4.800 rpm. De snelheidsbegrenzer hebben ze laten zitten, maar de acceleratie naar de 100 gaat met 5,7 seconden nu wel 0,2 seconden rapper.

Mocht je het wat potsierlijke uitlaatopzetstuk en de stickertuning niet zo trekken, dan kan je er uiteraard ook voor opteren direct de 335i te nemen, die heeft 306 pk / 400 Nm, en ook nog eens een lekkere zescilinder-roffel.

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, f30, geneve-2012, tuning

Vorig bericht: « Huidige BPM-heffing op importauto’s ongeldig verklaard
Volgend bericht: Mercedes vs. slagerij: Verzin een onderschrift »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    2 maart 2012 om 16:39

    Voor de M wannabees?

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      2 maart 2012 om 20:54

      @norge: sorry Norge, lift ff mee op de eerste post…. waar is Punk…?

      Login om te reageren
  2. jzaero zegt

    2 maart 2012 om 16:40

    Ik zou het gewoon houden op de motorupgrade en anders inderdaad de 335i

    Login om te reageren
  3. baap zegt

    2 maart 2012 om 16:45

    0,2s sneller naar de 100 km/u.. das echt triest met 50 pk extra! :(

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      2 maart 2012 om 17:43

      @baap: 5,9 seconden voor de standaard deugt hoogst waarschijnlijk dan niet ;)

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    2 maart 2012 om 16:48

    voor armoedzaaier die geen 5-serie kunnen kopen die dan weer te arm zijn om een 7-serie aan te schaffen ..

    eeuwige armoe dus ..

    Login om te reageren
    • hahahi20 zegt

      2 maart 2012 om 20:07

      @lincoln:
      Inderdaat, want iedereen die geen 5 serie kan betalen is een armoedzaaier, 90 procent van de wereldbevolking dus. Dat jij nou 3 Veyrons, 4 Aventadors een Maybach hebt staan.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        2 maart 2012 om 20:22

        @hahahi20:

        99% komt meer in de buurt ..

        Login om te reageren
        • BMW330Ci zegt

          3 maart 2012 om 15:31

          @lincoln: 99,9% is weer een stuk dichterbij

          Login om te reageren
  5. jordy14 zegt

    2 maart 2012 om 16:49

    Die sticker op de zijkant vind ik niet echt mooi, uitlaat daarentegen wel.

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    2 maart 2012 om 16:52

    Ik dacht even dat het een 5-serie was.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      2 maart 2012 om 16:58

      @jack_abarth: De 3 mag op de 5 lijken aangezien de 5 een prachtige auto is.

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      2 maart 2012 om 16:59

      @jack_abarth: Ja, ookwel op de 3 coupe..

      Login om te reageren
  7. lacasitos zegt

    2 maart 2012 om 16:53

    Lijkt mij een nogal voordelige manier om met bijna 300 pk rond te rijden, nice

    Login om te reageren
    • norge zegt

      2 maart 2012 om 16:58

      @lacasitos: Voordelig is niet premium heb ik gehoord hier….

      Login om te reageren
  8. agera zegt

    2 maart 2012 om 16:58

    Nice nice nice makt de M bijna overbodig qua accessoires dan.
    Ik moet het toegeven een prachtige samenstelling.

    Login om te reageren
  9. grrrrommmmm zegt

    2 maart 2012 om 17:23

    Dit is wel ff 100x beter dan de sodomie op de M5….

    Login om te reageren
  10. trisx zegt

    2 maart 2012 om 17:24

    Jaja doe maar

    Login om te reageren
  11. pax1004 zegt

    2 maart 2012 om 17:51

    Ik wacht wel tot t M pakket uitkomt. Vind ik wat mooier.

    Login om te reageren
  12. jaapiyo zegt

    2 maart 2012 om 17:56

    Nou ik ben fan van BMW, maar ik vind dit maar sjonnie. Is al erg genoeg dat 10 jaar oude 3 series niet kunnen ontsnappen aan dit soort verminking, laat staan nieuwe.

    Tjoenen vind ik soms wel mooi, maar wat mij betreft moet het wel een beetje de OEM-look houden. Deze uitlaat en die stickers slaan helemaal nergens op en de wielen zijn voor Schnitzer’s doen wel aardig maar daar zou ik dan een BMW roundel op willen hebben.

    Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    2 maart 2012 om 18:47

    Of je rijdt met een F30 320i bij Ziptuning naar binnen…en hebt daarna hetzelfde vermogen als een 328i…voor € 499,-.

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      2 maart 2012 om 19:18

      @Megakix: Ziptuning sucks balls

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        2 maart 2012 om 19:54

        @akrapovic: nope…niet bij mij in elk geval. Ze moesten jou gewoon hebben, denk ik ? :lol:

        Login om te reageren
        • akrapovic zegt

          3 maart 2012 om 15:56

          @Megakix: nee ik heb er zelf geen ervaring mee, maar 2 bekenden van me hebben er problemen mee gehad

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            3 maart 2012 om 18:13

            @akrapovic: tsja, volgens mij kun je altijd problemen ‘verwachten’ met zulke ingrepen. Laat ik vooropstellen dat je ‘meestal geluk hebt’…en soms wat pech hiermee. Verschilt denk ik ook per autotype.

            Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 maart 2012 om 19:42

      @Megakix: Tot de motor 50k km later in de soep draait.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        2 maart 2012 om 19:54

        @alcantara: auto van de zaak = no problemo…

        Login om te reageren
  14. spylegion zegt

    2 maart 2012 om 18:49

    Velgen staan hem goed!
    Alleen 60mille (aangekleed) voor een bmw viercilinder blijft armoe…

    Login om te reageren
  15. syliaca zegt

    2 maart 2012 om 20:07

    Ik vind het zo vet dat AC Schnitzer zich loslaat op de minder sterke modellen.

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    2 maart 2012 om 20:11

    De gewone 3 sport ziet er beter uit dan dit…
    Is niet meteen geslaagd in mijn ogen…
    Wel positief dat ze het bescheiden blijven houden…

    Login om te reageren
  17. racerx zegt

    2 maart 2012 om 20:12

    Een zes in lijn heft een veel mooiere loopcultuur. Ik vind die 4 cilinder turbo’s 3x niks…

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      2 maart 2012 om 22:08

      @RacerX: Deze heeft geen drie turbo’s, dat is de diesel… ;)

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      2 maart 2012 om 22:24

      @RacerX:

      6 cilinder sucks. Dat is voor paupers. Het begint bij 8 cilinders.

      Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      3 maart 2012 om 10:10

      @RacerX: De N20 4-cyl is echt een GEWELDIG blok. Mijn nieuwe beemer wordt geleverd met dat blok eind deze maand en hij rijdt echt fantastisch. Ik was ook geen fan van de 4-cyl tot ik er zelf eens mee gereden had. Logische keuze, 28i en chippen > 35i. Zuiniger, zeer goed motorgeluid en de vermogencurve is ook top. Is echt een technologisch hoogstandje dat blok. Er is een reden dat er op de beemer fora zoals bimmerpost constant topics verschijnen van mensen die zelfs hun 35i inruilen voor een 28i.

      Login om te reageren
  18. jelmer zegt

    2 maart 2012 om 21:20

    Goh, nog niet eens zo lang geleden leverde BMW een vierliter achtcilinder die deze waarden haalde…

    Ik dacht trouwens meteen: zou dit viercilindertje ook in m’n E30 werken…?

    Login om te reageren
  19. drivingpleasure zegt

    2 maart 2012 om 22:09

    Wat een lekkere auto zeg…

    Login om te reageren
  20. RutgerK zegt

    3 maart 2012 om 00:07

    Ik rijd.een 2.0T met 141pk en 210Nm per liter. Motortje uit 2007.160pk en 225nm per liter voor een K04 is al niet bijzonder.
    Het staat natuurlijk wel leuk als het om een gechipte 2.0t van BMW gaat.

    Login om te reageren
  21. Tonnie zegt

    4 maart 2012 om 14:00

    Ziet er wel lekker uit, niet te extreem, zal ook nog wel vooruit komen. prijs?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North