• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijken

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 14 september 2018 om 18:01 – 69 Reacties

Afbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijkenAfbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijkenAfbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijkenAfbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijkenAfbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijkenAfbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijkenAfbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijkenAfbeelding Afzichtelijke BMW Vision iNext vroegtijdig te bekijken

Afzichtelijke BMW iNext Vision vroegtijdig te bekijken
Die voorkant, dat kan toch niet?

Niets is meer veilig tegenwoordig. Terwijl BMW rustig de wereld overvliegt en de Vision iNext aan een klein groepje geselecteerde klanten laat zien, heeft een ondeugend individu alvast een aantal persplaten op het internet gesmeten. De auto moet binnenkort officieel worden onthuld, maar met deze verrassing krijgen we de auto vroegtijdig te zien.

Normaal gesproken richten we ons in eerste instantie op de dimensies van de auto, of zaken als motorisering en interieur. In dit geval is dat niet mogelijk, want ons zicht wordt compleet geblokkeerd door die verschrikkelijk wanstaltige voorzijde. De neus, en dan met name de grille/nieren van de BMW, is/zijn wel zó onwaarschijnlijk groot en opzichtig, dat we ons oprecht afvragen wie dit idee heeft goedgekeurd, en om welke reden. Immers, aangezien de Vision iNext het concept is voor een toekomstig elektrische SUV ter grootte van de BMW X5, kunnen we er met het hoofd niet bij. Welk doel de grille gaat dienen, willen wij maar al te graag horen.

Afgezien van de uiterst merkwaardige neus, zijn we tamelijk tevreden over het resultaat. Met name de binnenzijde van de auto is goed te pruimen. Momenteel ligt de focus duidelijk op eenvoud en minimalisme. Twee digitale schermen moeten alle nodige informatie in beeld brengen. Daar blijft het bij, want binnenin het studiemodel herkennen we geen andere functionele zaken. Dit zal in het productiemodel ongetwijfeld veranderen.

BMW heeft nog voldoende tijd om de auto van binnen en buiten aan te passen en bij te punten, want in 2021 pas moet de iNext van de band komen rollen. Binnenkort zullen we meer concrete details over de bolide te horen krijgen. Wellicht voegt BMW er dan ook een paar nieuwe foto’s bij.

UPDATE: de iNext is inmiddels officieel, alle info HIER!

Ook interessant!

  • BMW i Vision Circular kijkt verder dan je neus lang is
    Warempel, BMW i Vision Circular heeft een normale grille
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, Elektrisch, iNext, vision

Vorig bericht: « Oliemaatschappijen betalen 126 miljoen voor 17(!) NL tankstations
Volgend bericht: Fijn! Toyota werkt aan lichtgewicht versie van de Supra »

Lees Interacties

Reacties

  1. dwfc zegt

    14 september 2018 om 18:09

    Gelukkig staat het logo er nog op !

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      14 september 2018 om 18:35

      @dwfc: het is dat je het zegt, zag hem haast over ‘t hoofd.

      Login om te reageren
      • jerry1950 zegt

        15 september 2018 om 10:04

        OMG

        Login om te reageren
  2. roland78 zegt

    14 september 2018 om 18:10

    I love that Kia tigernose grille!

    Login om te reageren
  3. goodolddays zegt

    14 september 2018 om 18:13

    Dit gaan ze toch niet menen of wel!?

    Login om te reageren
  4. dare2think zegt

    14 september 2018 om 18:16

    Maken ze een elektrische auto, is ie meteen groot, zwaar en hoog… Als je toch de beschikking hebt over de batterijen van de toekomst, waarom dan geen auto die écht aerodynamisch en licht van gewicht is?

    Tja, SUVs zijn helemaal in. Het concept gaat wel ten onder aan zijn eigen succes want als iederéén hoog zit heb je nog niks bereikt. Een belangrijk onderdeel van het succes van de SUV is niet de SUV zelf, maar de andere (lagere) auto’s..

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      14 september 2018 om 18:35

      @dare2think: licht van gewicht? Met al die zware accu’s?

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      14 september 2018 om 19:16

      @dare2think: tuurlijk wel. Zodra de wegenbelasting toch niet meer uitmaakt want alles is elektrisch koop ik een Amerikaanse pickup op batterijen. Dat is dan het enige wat nog indruk maakt op de linkerbaan…

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      15 september 2018 om 08:00

      @dare2think: Je kan het ook omdraaien..

      Waarom zou je een B-segmenter of een C-segmenter bouwen als nou juist de grootste winst te behalen valt bij een grote SUV? De x5 is in principe de grootste auto van BMW, oftewel het meest vervuilend. Als je nou die auto elektrificeerd dan heb je je grootste bron van co2 uitstoot aangepakt.

      Als daardoor de m3 en m2 lekker bestaan zonder elektromotoren, dan ben ik tevreden hoor.

      Login om te reageren
  5. alfav6gta zegt

    14 september 2018 om 18:22

    Trotste eigenaar van 2 E30’s en met pijn in mijn hart kijk ik naar de richting die bmw op t moment aan het bewandelen is. Best dat de techniek veranderd met elektrificering, plug-ins, autonoom rijden etc. Maar het lijkt me altijd nog mogelijk om gewoon een mooie tijdloze auto op papier te zetten.

    Login om te reageren
    • e28forever zegt

      14 september 2018 om 19:15

      @alfav6gta:
      Zelfde hier.
      E28 en E39 in bezit.
      Allebei fijne auto’s met een knap design.
      Als ik dit zie kan ik dat niet meer zeggen.
      (Ik weet het, ik word oud…)

      Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      14 september 2018 om 19:32

      @alfav6gta: Ze kunnen het nog steeds hoor. De nieuwe 8-series, de 6 Gran Coupe. Maar waarom ze voor hun elektrische wagens dergelijke gedrochten maken, neen dat kan er bij mij ook niet in. Ook vanuit marketing-standpunt niet.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        14 september 2018 om 19:52

        @leaper035t: ook bij die is het niet gelukt, te veel lijnen, luchtgatan, flapjes en meer van die rariteiten. Een mooie strakke BMW, dat is lang geleden

        Login om te reageren
        • roland78 zegt

          14 september 2018 om 20:19

          @lekkerlinksrijden: De nieuwe 3-serie zal dat toch weer worden. Blijft toch een classic.

          Login om te reageren
          • leaper035t zegt

            14 september 2018 om 20:59

            @roland78: Ik bid alvast met je mee maar ik vrees vooral opnieuw veel te grote nieren.

            Login om te reageren
    • jpoers zegt

      15 september 2018 om 18:24

      @alfav6gta: eens, ik zou toch zeggen met de elektrische onderdelen ontstaat er weer meer vrijheid in ontwerpen. Niet rare gebolde motorkappen omdat er minimaal ruimte moet zitten tussen het motorblok voor het geval iemand er boven gaat liggen slapen. De wielen meer naar de hoeken minder front /rest overhang.

      Login om te reageren
  6. Breinstein zegt

    14 september 2018 om 18:32

    Nu ben ik van mening dat de heer Wagener dronken en de weg kwijt is, maar dat het altijd erger kan bewijzen onze vrienden van BMW keer op keer. Die hebben toch een serieus uitstralingsprobleem en afschuwelijke design visie te pakken.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      14 september 2018 om 19:02

      @breinstein: zelden het zó met iemand eens geweest (zowel voor MB als voor BMW)

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        14 september 2018 om 20:19

        @560pk: met mijn voorliefde voor Duitse auto’s (met de oudste voorop) doet dit alleen maar pijn in mijn hart. Echter is de merkwaarde en reputatie van Mercedes (ondanks dat ik het design niet mooi vind) wel stijgende, evenals de verkopen. BMW heeft het wat dat betreft moeilijker, de puristen lopen bij ze weg en ook zijn ze hun 1e plek qua verkopen kwijt. Als dit dan hun toekomstvisie is dan zie ik daar zo een crisis vormen, men heeft daar geen flauw benul welke richting ze op moeten.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          15 september 2018 om 00:01

          @breinstein: ach, vroeger maakte BMW ook gedrochten van concepten, en ook hele mooie. Net als ieder ander merk. Niet alles afserveren over een merk door één model. Ik kan je zo een recente concept van BMW laten zien die je hart sneller doet slaan?

          Login om te reageren
  7. dees zegt

    14 september 2018 om 18:32

    Gtever kan iemand hier even een doek overheen gooien.

    Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      14 september 2018 om 20:00

      @dees: Ik ga voor benzine. Zijn er ook rokers in de zaal?

      Login om te reageren
  8. mistermini zegt

    14 september 2018 om 18:32

    Mooier dan de nieuwe GLE en EQC naar mijn mening

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      14 september 2018 om 18:34

      @mistermini: merkblind of zit je nog in de ontkenningsfase?

      Login om te reageren
      • mistermini zegt

        14 september 2018 om 18:41

        @breinstein: Nee, ik ben niet zo conservatief en vind het tof dat er merken zijn die het anders doen. De i3 is naar mijn mening ook geslaagd.
        Waarom mogen ontwerpen niet out of the box zijn?

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          14 september 2018 om 18:44

          @mistermini: Karim Habib werd vriendelijk verzocht om een andere werkgever te gaan zoeken, omdat z’n auto’s steeds saaier en voorspelbaarder werden. Je hebt helemaal gelijk, een radicale ingreep als deze auto is bij BMW helemaal op z’n plaats en hard nodig. Ze worden links en rechts voorbij geschoten door Kia, Genesis, zelfs Mercedes-Benz.

          Login om te reageren
          • 560pk zegt

            14 september 2018 om 19:13

            @jochempie: Karim Habib is de briljantste ontwerper die BMW sinds Claus Lühte heeft gehad. Na zijn vertrek mankeert aan het ontwerp van zo goed als iedere BMW wel iets. De grote kracht van Habib was dat hij tekende wat de BMW koper zocht. Nu gaat het alleen nog om provoceren. En dat lukt: op basis van de eerste concepts heb ik serieus overwogen om over 3 jaar (precies wanneer ik aan een nieuwe auto toe ben) de INext (of waarschijnlijk I5) te gaan kopen. Op basis van dit gedrocht overweeg ik om na 30 jaar BMW van merk te wisselen (tenzij ze dan een grotendeels elektrische 5,7 of 8 in het gamma hebben).

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              14 september 2018 om 19:43

              @560pk: “De grote kracht van Habib was dat hij tekende wat de BMW koper zocht. ”

              Een sneller paard dus…

              Login om te reageren
              • jochempie zegt

                14 september 2018 om 21:20

                @Esprit_de_Flandre: precies. Subtiele verwijzing naar Mr Ford :)

            • jochempie zegt

              14 september 2018 om 21:23

              @560pk: “nu gaat het alleen nog om provoceren”

              Kom je vaker aan “the wrong side of history” terecht? ;) (‘t is maar om te lachen, hè)

              Login om te reageren
            • jochempie zegt

              14 september 2018 om 21:59

              @560pk: Karim is een briljant ontwerper, maar als designmanager is hij te voorzichtig geweest.

              Login om te reageren
    • 560pk zegt

      14 september 2018 om 19:04

      @mistermini: dat is dan ook niet moeilijk. Maar dan nóg: deze concept is verschrikkelijk

      Login om te reageren
  9. fejjie zegt

    14 september 2018 om 18:36

    Leuk zo een bruine anus op je voorbumper.

    Login om te reageren
  10. fastforward zegt

    14 september 2018 om 18:36

    BMW is echt van het padje

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      14 september 2018 om 20:00

      @fastforward: de consument is van het padje dat eenheidsworst het enige is wat nog geaccepteerd wordt. Steek als merk vooral je hoofd niet boven het maaiveld uit want dan vindt de meute het niet meer mooi. Iedereen jankt dat BMW’s teveel op elkaar lijken, vooralsnog is BMW de enige fabrikant die dit aandurft om te tonen. Een ieder die dit soort Concepts niet kan respecteren heeft zelf het vermogen niet om verder te kijken dan de neus lang is.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        14 september 2018 om 20:03

        @rhellema: Verder kijken dan mijn neus lang is wilt in dit geval alleen maar lukken lukken met een extra sterke roze bril. Anders kan ik die Vision iNext simpelweg niet aan.

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        15 september 2018 om 00:03

        @rhellema: helemaal mee eensch!

        Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    14 september 2018 om 18:42

    Zou er niemand bij bmw zijn die zegt dat ze dit lelijke hok niet moeten publiceren?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      14 september 2018 om 19:54

      @mrrallycross: RAUS!!!

      Login om te reageren
  12. freezzr zegt

    14 september 2018 om 18:42

    Ik kan er niks aan doen maar jullie titels van artikelen slaan de laatste tijd kant noch wal. Dit artikel ook weer zo rete-subjectief… hoeveel azijn zuipen jullie op een dag???

    Ik dacht dat ik op leeftijd aan het raken ben, maar als ik dit zie… we klagen over autofabrikanten die overal dezelfde neus op schroeven, maar als het ook maar enigszins afwijkt klagen we ook weer steen en been…

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      14 september 2018 om 19:21

      @freezzr: heel eerlijk: de titels zijn de laatste tijd echt slecht. Maar ja, je moet ook clicks genereren om gratis content te kunnen produceren, anders zijn er geen inkomsten. Maar in een artikel mag je best de mening ventileren, daarvoor is het een blog en geen autoweek/visie etc. En dat kan qua design dus op 2 manieren met zo’n uitgesproken ontwerp: hate it or love it.

      Login om te reageren
      • freezzr zegt

        14 september 2018 om 23:04

        @peug206: je hebt gelijk hoor ;) maar wat een zeik-artikel. Ja het is geen briljant mooie auto, mee eens, maar das een Giulia ook niet.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          15 september 2018 om 17:01

          @freezzr: komkommertijd…

          Login om te reageren
    • BaRa zegt

      14 september 2018 om 20:01

      @freezzr: aaah niet fair, zo trollen!

      Login om te reageren
  13. tenaci zegt

    14 september 2018 om 18:44

    Oei…. is dit het merk dat ons ook de 507 schonk?

    Login om te reageren
  14. jochempie zegt

    14 september 2018 om 18:46

    Ein-de-lijk weer wat cojones bij BMW!!

    Login om te reageren
  15. gokartmozart zegt

    14 september 2018 om 19:00

    BMNEE

    Login om te reageren
  16. Goed_Koopman zegt

    14 september 2018 om 19:05

    Dit is niet mijn BMW meer.

    Login om te reageren
  17. janmetdelangeachternaam zegt

    14 september 2018 om 19:06

    God bmw is ook echt de weg kwijt de laatste decennia

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      15 september 2018 om 00:05

      @janmetdelangeachternaam: gaat slecht hè, met BMW de laatste decennia?

      Login om te reageren
  18. RiKe zegt

    14 september 2018 om 19:18

    Prima dat een merk origineel wil zijn em gedurfde designs maakt, maar er zijn toch ook dingen die zelfs vanuit dat oogpunt te ver gaan. Mijn hemel wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  19. Loek zegt

    14 september 2018 om 19:33

    Er zijn van die auto’s die volledig kloppen qua design, op één aspect na. Pak van alle designs dat ene aspect (met name de lelijke LED strips boven de koplampen van bijv de Kona of Sportage, de hondslelijke X4-achterkant), combineer ze in 1 auto en voila: de BMW iNext.

    Login om te reageren
  20. okdoei zegt

    14 september 2018 om 19:36

    Aan de grootte van de grill te zien verwacht ik dat ze bij BMW met een nieuwe ontwikkeling bezig zijn waarbij ze vers gevangen insecten vermalen tot een hyper-moderne insectenplasma. Met die plasma kun je dan weer bijvoorbeeld de batterijen opladen. Meen hier laatst iets over gelezen te hebben.

    Denk dat het zoiets is/wordt.

    Moet wel.

    Login om te reageren
  21. potjak zegt

    14 september 2018 om 19:39

    Ik zie een opgepompte BMW i3. Dat vind ik een fraaie auto.

    Login om te reageren
  22. 2wheeler zegt

    14 september 2018 om 19:48

    Wat een ophef im niks zeg, sinds wanneer is het productiemodel van de conservatieve Duitsers gelijk aan het concept? Precies, vrijwel nooit. De iNext is straks gewoon een iets hippere X5.

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    14 september 2018 om 19:54

    Many kudos als BMW dit op de markt durft brengen…

    En ja, ik denk wel dat dit ‘m wordt. Zelfde grille zagen we ook al op de i Vision Dynamics, wat de voorbode is van de i5. Daar zag het er natuurlijk wel beter uit, omdat het een sedan is en geen SUV.

    https://static.designboom.com/wp-content/uploads/2017/09/BMW-i-vision-dynamics-IAA-designboom07.jpg

    https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/27000/700/0/bmw-concept.jpg

    Daarnaast worden de nieren op de X7 ook tegen elkaar gedrukt (maar nog niet samengesmolten)

    http://static1.fnp.de/storage/image/0/7/3/1/2011370_cms2image-fixed-605x320_1pK0Fu_VmUDxJ.jpg

    Login om te reageren
  24. stationcar zegt

    14 september 2018 om 19:56

    Die neus: hazentanden gekruist met de Kia tigernose grille, wat een drama…

    Login om te reageren
  25. BaRa zegt

    14 september 2018 om 19:59

    BMW’s interpretatie van de Ssanyong Rodius? Want elke niche moet gevuld worden, hoe klein ook.

    Login om te reageren
  26. milieumeneertje zegt

    14 september 2018 om 20:15

    Aartslelijk

    Login om te reageren
  27. maxidyne zegt

    14 september 2018 om 20:23

    Mooie varkensneus…

    Login om te reageren
  28. galverink zegt

    14 september 2018 om 20:36

    Dit moeten kenners van Chinese emoji’s maar uitleggen. Wel mooi dunne voorruitstijlen overigens.

    Login om te reageren
  29. sannydanny zegt

    14 september 2018 om 20:39

    Wat een mottig ding en ik ben zo een bmw fan

    Login om te reageren
  30. allesmetturbo zegt

    14 september 2018 om 21:56

    Ben wel fan van dikke bmw’s maar wat een afschuwelijk ding is dit zeg. Waarom moeten die nieuwe elektrodingen zo intens branden op je netvlies?

    Gwn vag na-apen en van een golf een e-golf maken. Pak een 3,4,5 of wat voor serie dan ook en maak m elektrisch. Verkoopt vast lekkerder dan dit design.

    Login om te reageren
  31. mashell zegt

    15 september 2018 om 06:24

    En we zijn allemaal zo trots op Adrian van Hooydonk!

    Login om te reageren
  32. rhellema zegt

    15 september 2018 om 07:24

    En net zoals met de Bangle 7 zal iedereen over een jaar of 20 zeggen “wauw wat is deze auto mooi oud geworden zeg”.

    Login om te reageren
  33. cossiekiller zegt

    15 september 2018 om 08:27

    Dit is de BMW zoals viezefreddyw de 5-serie door zijn bril ziet.

    Login om te reageren
  34. eron zegt

    15 september 2018 om 13:20

    Auw auw dat doet pijn aan mijn ogen

    Login om te reageren
  35. rob5nismo zegt

    15 september 2018 om 13:49

    Ik denk dat dat expres gedaan is dat er nu een paar social media mensen bij BMW de reacties op de neus zitten te bekijken en doorspelen naar het designteam

    Login om te reageren
  36. Gulli zegt

    15 september 2018 om 14:13

    Ik ga de eerstvolgende beurs waar dit ding staat bezoeken met een kilo tomaten in mijn tas. Iemand moet toch een boodschap doorgeven dat dit echt niet kan!?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North