• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa MiTo GTA wordt waarschijnlijk geschrapt

Auteur: autoblogger, gepost 20 juli 2009 om 23:49 – 85 Reacties

Alfa Romeo MiTo GTA
Deze zomer zou de Mito GTA op de markt komen, maar we hebben slecht nieuws voor de Alfisten.

De Alfa Romeo Mito GTA (Gran Turismo Alleggerito) heeft in tegenstelling tot de gewone MiTo de beschikking over een viercilinder turbomotor met 240 pk, met dank aan dubbele variabele kleptiming en directe injectie. De concept zag er zeer goed uit, maar volgens het Britse iMotor zou er nu veel onzekerheid zijn over deze versie. Een Alfa woordvoerster zou gezegd hebben dat de MiTo GTA op korte termijn niet op de markt komt, als ie al op de markt komt… Dit alles dankzij de economische crisis: “The MiTo GTA has been put on hold. It’s hard to justify building such as high performance car at this present time as the financial crisis means that its not economically viable. And, sadly, it may never be.”

Ook interessant!

  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Deze bloedmooie Alfa is nu ook interessant voor petrolheads!
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Carmageddon, gta, Mito

Vorig bericht: « MINI Coupe gaat Broadspeed heten?
Volgend bericht: Video: Bugatti EB110 crasht tijdens Moscow City Racing »

Lees Interacties

Reacties

  1. MCW zegt

    20 juli 2009 om 23:52

    Wat overdreven altijd.. er zullen altijd mensen zijn die een sportief en snel ding willen en er geld voor hebben…

    Maar toch, hoe minder MiTo’s op de weg hoe beter..

    Login om te reageren
  2. Specht zegt

    20 juli 2009 om 23:53

    Laat die italianen eerst maar is een cursus fatsoenlijke markteting volgen om de MiTo goed in de markt te krijgen.
    Want ze verkopen amper tov van de Mini waarmee hij moet concureren…

    En tja een echte alfist koopt zijn alfa toch 2/3/4/5/6e hands ipv nieuw. :P

    Login om te reageren
  3. ZeRoo zegt

    20 juli 2009 om 23:55

    Alfa heeft voorlopig (en dat is al een poosje zo :-p ) zijn beste tijd gehad…

    ..nu maar wachten op betere tijden, dat ze ooit weer eens iets leuks gaan bouwen!!

    Login om te reageren
  4. RomeoS zegt

    20 juli 2009 om 23:57

    @Specht: moeten er natuurlijk wél MiTo’s nieuw gekocht worden ;)

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    21 juli 2009 om 00:00

    It’s hard to justify building such as high performance car at this present time as the financial crisis means that its not economically viable.
    Ontopic: NOOOOOO!







    Login om te reageren
  6. Mark zegt

    21 juli 2009 om 00:03

    NEEEEEEEEEEE!!!!!!!! Dit was juist de betere versie van de MiTo

    Login om te reageren
  7. trplakanet zegt

    21 juli 2009 om 00:05

    Tja Alfa zou het niet erg vinden ;)

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    21 juli 2009 om 00:07

    It’s hard to justify building such as high performance car at this present time as the financial crisis means that its not economically viable.
    Ontopic: nooo!!

    Hoewel het hier slechts om een gerucht gaat…

    Login om te reageren
  9. eftyphoon zegt

    21 juli 2009 om 00:17

    Als dit waar is zou het echt slecht nieuws zijn.

    Login om te reageren
  10. Xpert zegt

    21 juli 2009 om 00:17

    Jammer, want dit lijkt mij mij een zeer leuke auto.
    Toch liever deze dan een mini of 500, hoewel ik twijfel aan bouwkwaliteit.

    Login om te reageren
  11. Nijntje_ zegt

    21 juli 2009 om 00:22

    Nooooo:(

    Login om te reageren
  12. Svensson zegt

    21 juli 2009 om 00:25

    Da’s balen man.. Hoewel ik niet zo’n grote fan van de standaard MiTo ben, zou deze GTA wel een heel leuk bommetje zijn geweest. Oh well, voorlopig hou ik het sowieso maar bij m’n good ol’ Alfa 75 TS :)

    Login om te reageren
  13. willeM zegt

    21 juli 2009 om 00:49

    Daar Alfa vroeger altijd minder pk’s opgaf dan later uit rijtesten bleek, zitten ze de laatste 6 jaar op te scheppen. De 2.0 jts motoren vanaf 2003 bleken bij div.tuners slechts 148 ipv de opgegeven 165 pk te hebben. Veel minder dus dan de eerdere wel 155 pk TS-motoren. Denk dat ze nu weer door de mand gevallen zijn en inzien dat ze die beloofde 240 pk niet waar kunnen maken. Om opnieuw gezichtsverlies te voorkomen blijven ze uitstellen en versleutelen. Elk model heeft een topversie nodig, crisis of niet. Dat ze uit de WTCC zijn gestapt was ook al een grote fout, al die energie en opgedane knowhow met het badwater weggegooid.

    Ben een ex-Alfist, dat is wel duidelijk.

    Login om te reageren
  14. Gtv916 zegt

    21 juli 2009 om 01:04

    Ex-alfiste bestaan niet… Dan ben je er nooit een geweest. Hup ga maar weer in je bmw rijden nu…

    Login om te reageren
  15. Punk zegt

    21 juli 2009 om 01:09

    Alfa niet erg ;)

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    21 juli 2009 om 01:13

    LOL@Gtv916 :lol:

    Login om te reageren
  17. bleegh zegt

    21 juli 2009 om 01:13

    hij komt er wel, juist nu! ipv een dikke golf of focus koop je een mito gta… veel beter toch?

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    21 juli 2009 om 01:14

    Ik weet niet wat ik moet denken van Alfa, ze hadden een mooie revival gepland, maar nu doen ze het niet van wege de crisis. (dat is toch mijn indruk)

    Login om te reageren
  19. MCW zegt

    21 juli 2009 om 01:19

    Een revival met een lelijk puddingbroodje en straks een Bravo in iets ander jasje met weer een vreemde neus en net niet gelukte achterlampen… mooie revival :S

    Login om te reageren
  20. SHFT zegt

    21 juli 2009 om 01:21

    Pfff belachelijk, ik stel mijn aankoop van een wagen uit voor dit beestje en nu komt hij niet :(

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    21 juli 2009 om 01:24

    @MCW

    My thoughts exactly.

    Kennen we deze nog?
    http://www.youtube.com/watch?v=2q4Q5n72iDE

    Login om te reageren
  22. sander zegt

    21 juli 2009 om 02:19

    ZOndezondezonde, laten we hopen dat het bij een gerucht blijft!

    Login om te reageren
  23. BmwMPower zegt

    21 juli 2009 om 03:35

    Een Abarth 500 verkoopt vrij goed, deze zou het dan misschien ook wel moeten doen, toch?

    Login om te reageren
  24. ferrari zegt

    21 juli 2009 om 08:07

    geloof er niet veel van. wie heeft deze woorden gezegd? zal zeker niet een topman van alfa zijn. en de gta is al helemaal af, het zou alfa heel veel geld kosten hem niet te op de markt brengen. ik geloof er geen bal van wat deze man hier verkondigd.

    Login om te reageren
  25. 1-er Reihe zegt

    21 juli 2009 om 08:11

    “The MiTo GTA has been put on hold. It’s hard to justify building such as high performance car at this present time as the financial crisis means that its not economically viable. And, sadly, it may never be.”

    Rare opmerking, ondertussen verkoopt BMW namelijk meer M-uitvoeringen dan ooit.

    Login om te reageren
  26. johan zegt

    21 juli 2009 om 08:19

    jeuken, ging ik liever voor een MINI gezien de restwaarden, bouwkwaliteit en wegligging!

    Login om te reageren
  27. Laue zegt

    21 juli 2009 om 08:24

    *snurk*

    gehehe jammer voor jullie italiano’s

    Login om te reageren
  28. Ilquadrifoglio zegt

    21 juli 2009 om 08:37

    Dit lijkt de Telegraaf wel…

    De Alfa Romeo Mito GTA is niet geschrapt! Echter is hij uitgesteld tot 2011. Dit omdat de crisis dan waarschijnlijk al grotendeels voorbij is, en het US dealernetwerk opgang is.

    De coachbuilder heeft de opdracht al gehad, maar is nog niet gereed.

    Login om te reageren
  29. Ilquadrifoglio zegt

    21 juli 2009 om 08:41

    Dit is helemaal grappig…

    ” With a massive 240hp from its little 1.4-litre turbo engine”

    Het gaat om een 1750cc ;)

    Login om te reageren
  30. FateSchifoKrukki! zegt

    21 juli 2009 om 08:54

    Hahaha Autoblog slaat ook een slecht figuur in deze!
    En sommig commentaren hier zijn helemaal lachwekkend! Beetje bang Deutsche freunden? De GTA komt en zal alles pletten wat ook maar een beetje dezelfde omvang heeft! ‘Mini’….hahahahahaha

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    21 juli 2009 om 08:57

    @Ilquadrifoglio: van uitstel komt…

    Login om te reageren
  32. Ilquadrifoglio zegt

    21 juli 2009 om 09:00

    @ autoblogger

    Afstel? ;)

    Maar dan zou Alfa Romeo helemaal geen modellen voeren.

    Login om te reageren
  33. Merry zegt

    21 juli 2009 om 09:05

    Ze gingen toch een auto bouwen op het platform van de C 300?Niet dat het een heel goed idee is maar toch wel stoer.
    Alfa moet weer stoere vierkante achterwiel aandrijving auto’s bouwen.
    Laat de ronde vrouwen auto’s maar aan FIAT over.

    Login om te reageren
  34. FS zegt

    21 juli 2009 om 09:11

    Er worden weer veel fabels en onwaarheden neergezet..pff.

    Ten eerste: verkoop Mito is in NL misschien niet geweldig, maar dat zou ook met de Kroymans perikelen te maken kunnen hebben natuurlijk. In ons omringende landen en vooral UK en Italie zelf overtreft de verkoop van de Mito de verwachtingen.

    Ten tweede: leuk dat er gewezen wordt naar de 159 GTA, maar daar is door de fabriek nooit enig officieel “bewijs” van geweest. Het youtube filmpje zegt in dat opzicht niks, want dat lijkt eerder een hobby-ist dan een serieuze GTA. De Mito GTA is al veel verder in de ontwikkeling en als proto al officieel getoond.

    Ten derde: de 2.0 JTS is inderdaad door het ijs gezakt. Te snel op de markt gebracht, niet goed uitontwikkeld, hoop kinderziekten. Helemaal waar, maar waarom dat dan een basis is om te veronderstellen dat 240pk wel niet gehaald zal worden, is me persoonlijk een raadsel.

    Login om te reageren
  35. robbie zegt

    21 juli 2009 om 09:15

    @Ilquadrifoglio, tuurlijk… De MiTo GTA komt zeker tegelijk met de Alfa 159 GTA op de markt? Die is toch ook al bijna klaar? Net als die nieuwe V6 waar we al jaren allemaal verhalen over horen…

    Login om te reageren
  36. Ilquadrifoglio zegt

    21 juli 2009 om 09:26

    @ robbie

    Misschien wat minder BMW topics schrijven. ;)

    Deze zaken zijn al diverse malen aangehaald door de Meo en Cravero. Het 159 GTA project is stopgezet omdat ze zo snel mogelijk de GM onderdelen wilden droppen. De intentie was om meteen aan de opvolger van de 159 te gaan werken.

    Projecten worden inderdaad helaas op de langere baan geschoven. :|

    Login om te reageren
  37. dummy zegt

    21 juli 2009 om 09:41

    @ Ilquadrifiglio: weet jij toevallig in welke mate de afslankkuur van de zwaarlijvige 159 een succes was? Die nieuwe 1.8 turbo in z’n buikje geeft me alvast wat hoop.
    En wat de Mito betreft: we zien wel of de GTA er komt.

    Login om te reageren
  38. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 09:51

    @ Vla: rustig, rustig… denk aan je hart!
    ;)

    OT: tja, je ziet het vaker de laatste tijd, dat zeker de topmodellen uitgesteld worden. Logisch, worden ook bijna niet meer verkocht! En in een klasse als die van de Mito draait het daar toch echt om, en niet zozeer om het halo-effect!

    Login om te reageren
  39. Ilquadrifoglio zegt

    21 juli 2009 om 09:52

    @ dummy

    Een verkoopknaller is het nooit geweest. Het imago heeft helaas al teveel schade opgelopen.

    Wat betreft de nieuwe 159 Tbi kan ik je melden dat het een voortreffelijke auto is. Veel koppel onderin en veel vermogen bovenin. Helemaal mooi is het relatief lage verbruik.

    Login om te reageren
  40. Dexter zegt

    21 juli 2009 om 10:18

    GTV916: “Ex-alfiste bestaan niet… Dan ben je er nooit een geweest. Hup ga maar weer in je bmw rijden nu…”

    Helemaal mee eens!!

    Login om te reageren
  41. 6C Jordy zegt

    21 juli 2009 om 10:33

    @willeM,

    Het deel over WTCC is grote flauwekul, dat zie je zelf ook wel in toch?
    Alfa zag op tijd dat het WTCC niet meer “het je van het is”. Het is 1 groot politiek spel geworden sinds de laatste jaren. Zelfs toen het nog ETCC was. Altijd de deelnemende wagens compenseren naar gelijke prestaties onderling.
    Seat moet de turbo-druk verlagen. BMW moet met een manuele bak blijven rijden. Chevrolet mag als een enige een aerodynamische vlakke bodemplaat. Lada mag een motor gebruiken die ze niet in het eigen progamma hebben. (2000cc GM) Toen Alfa zelf nog mee deed moesten ze ook al gecomseerd worden omdat de rechte-lijn snelheid hoger lach dan bij de rest. (TS motor produceerde zo’n 15 pk meer dan de competitie)
    Technische know-how hebben ze er al helemaal niet mee verspeeld. +/- 99 jaar competitie-ervaring gooi je niet in een paar jaar weg. Als de basis van je produktiemodel goed is doet deze het goed in tin top racing. (zie 156 , techniek uit ’97!)

    Aan zo’n corrupte competitie wil je toch niet deelnemen?
    Word tijd voor een nieuw STW kampioenschap.

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 11:01

    @1-er Reihe: verkoopt verkocht bmw meer m’s dan ooit….

    In de VS (veruit de grootste markt voor de M-versies) is er van de verkopen nog zo’n 30% over…..
    “In 2008 werden daar 9.738 M’s verkocht. De totale productie bedroeg 24.186 stuks. In de eerste helft van 2009 staat de teller in de VS op 2.982 exemplaren.” Bron:AW

    Op zich niet gek dat een topmodel uitgesteld wordt in economisch moeilijke tijden, maar aan de andere kant leek de voorgestelde auto zo goed als klaar.. Dan is een introductie en het opstarten van de productie ook niet het probleem lijkt me. Zoveel MEER kost zoiets niet.

    Uitstel tot 2011 klink alsof de studie niet meer dan een aandachtstrekker was, een idee uitgewerkt in een one-off concept. Dan zou al het ontwikkelingswerk nog gedaan moeten worden en dan is zo’n lang uitstel opeens beter te verklaren, maar je mag je serieus achter de oren krabben over de strategische kwaliteiten van het huidige management als er dit soort keuzes gemaakt worden. Alfa heeft juist de sportieve versies keihard nodig als aandachtstrekkers die de verkopen van de huis-tuin en keuken versies aanjagen.

    Die 200pk 1750cc komt toch wel in de Mito hè? Dan die maar even via AutoDelta naar 240pk brengen, het onderstel upgraden en wat betere remmen erop… Als Alfa het niet zelf doet dan doen we het wel zelf.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 11:34

    Overigens: ik ging er eigenlijk vanuit dat Fiat de productiefaciliteiten van Bertone wilde kopen om dit soort auto’s te maken…. what’s up with that?

    Login om te reageren
  44. damster zegt

    21 juli 2009 om 11:57

    Huh, huh, he said ‘spookwoemen’ … [Una fonte interna di Alfa Romeo]. Guys, ‘la possibile cancellazione’ betekent helemaal niet waarschijnlijk zoals in de titel van dit stuk door jullie wordt geroepen, stelletje attention-whores Telegraag-stylie.

    Is er geen nieuws?

    Login om te reageren
  45. Freewarefreak zegt

    21 juli 2009 om 12:54

    Ik zou het heel jammer vinden. Vind de MiTo echt een gaaf ding en had het zeker een aanwinst gevonden als er een hot version van was gekomen. De spirituele opvolger van de Alfa Romeo Alfasud Sprint Quadrifoglio… dat vond ik vroeger ook zo’n bommetje. Nou maar hopen dat “damster” gelijk heeft.

    Login om te reageren
  46. Cas zegt

    21 juli 2009 om 13:06

    Jammer! Dan nog maar een paar jaartjes karren in mijn 155pk MiTo, wat ook geen straf is hoor! :-)

    Login om te reageren
  47. sarcast zegt

    21 juli 2009 om 13:07

    oh noes, !

    Login om te reageren
  48. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 13:14

    @Cas: die motor kan ook wel naar 180pk hoor, en met wat andere veren/dempers en remmen ben je dan ook lekker vlot onderweg.

    Login om te reageren
  49. Eelco van Vliet zegt

    21 juli 2009 om 13:58

    @Willem.

    je verhaal klopt slechts voor de helft. Alfa had in het begin wat moeite met de toleranties van de JTS motoren. Daardoor kon het zijn dat je exemplaren met minder, maar ook dat je exemplaren met meer vermogen had.

    Op alfablog staat hetzelfde verhaal, maar daar staat dat uitstel geen afstel betekent.

    Login om te reageren
  50. vla zegt

    21 juli 2009 om 14:06

    @ SAAB
    Handige tip! :P

    Waar zijn die editters eigenlijk als je ze nodig hebt? ;) Dat eerste schuine deel van mijn reactie is een quote betreffende een fout, en één van de twee reacties mogen trouwens achterwege gelaten worden. (ik deed die met al die afbeeldingen en die kwam er niet door dus deed ik er een met 1 afbeelding) :)

    Login om te reageren
  51. kooskoets zegt

    21 juli 2009 om 14:12

    laat maar komen dat lelijke ding. Mijn S lust hem rauw.

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 14:18

    @kooskoets: hahahaha tuurlijk jongen 1250kg en 240pk en jouw mini s zal sneller zijn…. als deze er komt dan heeft ie een pk/gewicht die beter is dan de John Cooper Works…. dus maakt je s’je geen enkele kans.

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    21 juli 2009 om 14:22

    Laat me raden hij is meerde malen in de fik gevlogen tijdens het testen en ze gaan hem niet uitbrengen.
    De achterkant ziet ter trouwens op die photosoep leuk uit. Die voorkant is echt een ramp, ja ook in het echt.

    Login om te reageren
  54. CSL zegt

    21 juli 2009 om 14:25

    @kooskoets
    Wees gerust hij komt niet en als iemand zo dom is om er 1 te kopen zal die minstens 1400kg wegen, en bij elke bocht alleen maar ondersturen.

    Login om te reageren
  55. GOD zegt

    21 juli 2009 om 14:25

    :lol: @ CSL

    Login om te reageren
  56. CSL zegt

    21 juli 2009 om 14:26

    @GOD
    ;)

    Login om te reageren
  57. damster zegt

    21 juli 2009 om 14:31

    Chapeau! Is het toch weer gelukt: de fanboys vliegen elkaar weer in de haren; de mijne is groter/beter dan de jouwe.

    Ach, vroeger stapte je op je stalen ros en ging je een mooi stuk fietsen in de provincie als je schoolvakantie had, zucht….

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 14:41

    @damster: ach ja BMW fanboys….. zegt genoeg lijkt me.

    Login om te reageren
  59. damster zegt

    21 juli 2009 om 14:44

    Oh ja, nog een vingerwijzing voor autoblogger:

    “Een bron van AR zou hebben gezegd” is de werkelijke vertaling van deze roddel: avrebbe = would = zou hebben.”. Compleet hypothetisch dus.

    Anyway, …next !

    Login om te reageren
  60. Wouterman! zegt

    21 juli 2009 om 14:59

    Dat zou zo ongeveer het domste zijn wat alfa op dit moment kan doen…

    Ze moeten die harde kern echt behouden!!

    *Ik zeg: doen!*

    Login om te reageren
  61. willeM zegt

    21 juli 2009 om 15:12

    ” Gtv916 schrijft:
    21 July 2009 om 1:04

    Ex-alfiste bestaan niet… Dan ben je er nooit een geweest. Hup ga maar weer in je bmw rijden nu…”

    Wie bij jij om dat te beoordelen ?
    Van 1979 tot 2006 Alfa gereden, 1 van de eersten bij SCARB, moderator/prikker van Alfa prikborden geweest en daar mijn ervaringen gedeeld als ex-bezitter van 30 Alfa’s in totaal.
    Ik kom uit het 4 carbs tijdperk.

    ps: vind Alfa’s nog steeds mooi. Tegenwoordig houd ik geld over, bij Alfa’s nooit.

    gr.

    Login om te reageren
  62. Ilquadrifoglio zegt

    21 juli 2009 om 15:16

    @ willeM

    Een autoliefhebber kijkt toch niet naar geld? Goed je moet het wel kunnen veroorloven.

    Login om te reageren
  63. willeM zegt

    21 juli 2009 om 15:19

    ” Dexter schrijft:
    21 July 2009 om 10:18

    GTV916: “Ex-alfiste bestaan niet… Dan ben je er nooit een geweest. Hup ga maar weer in je bmw rijden nu…”

    Helemaal mee eens!!”

    Weer zo 1, heb van 1979 tot in 2006 Alfa gereden (van bertone 1750 gtv t/m selespeeds). Er zijn er weinig die zo vaak met een Alfa in Italië is geweest als ik. Probleem was/werd …kreeg ook een beetje teveel een tunnelvisie/eenkennig. Alfa doet nergens meer aan mee (racerij).

    gr.

    Login om te reageren
  64. willeM zegt

    21 juli 2009 om 15:28

    ” Ilquadrifoglio schrijft:

    @ willeM

    Een autoliefhebber kijkt toch niet naar geld? Goed je moet het wel kunnen veroorloven.”

    Ben nog steeds auto-liefhebber en ben trots op m’n huidige TB en cabrio van een ander merk. Qv’s heb ik ook vaak gehad (sprints, 33’s,Suds).
    Niemand neemt mijn herinneringen af, maar wil er niet meer particulier mee rijden.
    Mijn laatste proefrit/droom was met een GT selespeed van 3 jaar oud, tijdens die rit viel de bak al in zijn N. Heb er geen vertrouwen meer in, behalve als ik een lease Alfa zou kunnen krijgen.

    gr.

    gr.

    Login om te reageren
  65. Ilquadrifoglio zegt

    21 juli 2009 om 15:37

    Tja…

    Ik had er anders weinig last mee (had een GT 3.2). Nu staan de Selespeeds ook niet echt bekend als betrouwbaar.

    Veel succes met je andere auto’s anyway. ;)

    Login om te reageren
  66. northspotting zegt

    21 juli 2009 om 16:08

    Het gaat weer goed achteruit met Alfa. 159GTA die er inderdaad nooit kwam, 159-verkopen die instorten, een 149 die 3 maal lelijker wordt dan de Delta, te zware Brera’s/Spiders die onder gemotoriseerd zijn, en nu dít weer… Zucht.

    Login om te reageren
  67. Numerata zegt

    21 juli 2009 om 16:57

    Ex-alfiste bestaan idd niet maar ik heb wel het gevoel dat je door moet op een gegeven moment. Ik heb zelf met alle plezier diverse 75’s gereden maar heb wel het gevoel dat het na de Spider/75 een beetje fout gelopen is met Alfa Romeo. Mij sprak het iig niet meer aan behalve de 166 dan maar daar kon ik er geen van vinden die helemaal naar m’n zin was.
    Tsja en dan de Mito met die fantastische voorkant en dito achterkant………..ik zeg steek je energie maar in een ander, wel mooi, model. En dan komen ze met de Milano (uitgerekend de naam die de 75 had in de USA) en dat is dan een model dat mij ook weer niet echt kan bekoren.

    De liefde blijft maar blijft wel steken bij de oudere modellen. Zitten echt porno modellen tussen man.

    Blijft overigens allemaal subjectief natuurlijk

    Login om te reageren
  68. Smokin zegt

    21 juli 2009 om 17:23

    @willeM:

    Ja daarom heb ik mijn Lamborghini’s ook weggedaan, met mijn Skoda hou ik ook geld over.

    Als autorijden een hobby is mag ie geld kosten. Als het niet je hobby is is autoweek.nl een betere site.

    Ik ben ook niet een grote fan van het huidige modellen gamma van Alfa Romeo, maar ik was ook geen fan van de Alfa 90, 155, 146. En wel meer.
    Maar een alfist zal ik altijd blijven, vanwege de 1750GT, de SZ, de Zagato’s, de GTV’s etc… En dat er meer Alfa’s gaan komen die in dat rijtje thuishoren staat voor mij als een paal boven water.

    Mijn huidige GT3.2 komt ook nog wel eens in dat rijtje

    Login om te reageren
  69. Alfisti zegt

    21 juli 2009 om 17:40

    Dit is zeer, zeer zonde! Dit zou eindelijk een leuk pittig autootje worden. De huidige dikke versies van Alfa lijden een beetje aan overgewicht, maar de MiTo zal daar minder last van hebben. Echt jammer! Ik hoop dat ‘ie dan in ieder geval eind 2009/begin 2010 wel komt, ipv geschrapt te worden…

    Login om te reageren
  70. willeM zegt

    21 juli 2009 om 17:42

    Ben m’n 1750 gtv naar de Mille Miglia geweest (Brescia), met de allereerste SZ in NL een testrit gemaakt (met bevriende autojournalist), evenzo met een net geïntroduceerde 164 QV naar een Scarbrit geweest met hem (geen hond toonde interesse), met een gloednwe 75 qv gereden (zelf een 75 2.0 carbs en 75 turbo gehad). Ach ,kan er een boek over schrijven. Merkte op clubmeetings steeds meer dat er teveel E 500,- 33 boys bijkwamen (reed 33 16v toen deze in ’92 op Zandvoort wonnen).
    Voor de GT draai ik m’n hoofd zeker om. Prachtkar (zelf 5 alfetta gtv’s gehad). Helaas op oude analoge foto’s in ’n vitrinekasten.

    Maar m’n punt was ; Alfa moet zijn reclamebeloftes waarmaken.
    Die crisis smoes slaat nergens op, het gaat niet om een (rap uitverkochte) 8C comp.,maar om een wagen in de populaire E 30/35.000,- klasse .

    gr.

    Login om te reageren
  71. AMG Powerrr zegt

    21 juli 2009 om 18:35

    Wat de f*ck gaan we nou toch beleven!?! Gaat (denk het haast wel) Alfa het maken in het hot hatch segment, willen ze hem schrappen. Idioti!!!

    Login om te reageren
  72. willeM zegt

    21 juli 2009 om 19:04

    Elke versie heeft een topmodel nodig, zelfs in een basismodel moet je het gevoel hebben dat je bijna in zo’n snelle rijdt. De marketingmannen van Alfa zijn totaal het gevoel kwijtgeraakt wat een Alfarijder wel wil en wat niet. Ze snappen niet dat een tweedehandsje ooit een nieuwe kan worden, gezien hun houding.

    [IMG]http://i31.tinypic.com/2cwk5cm.jpg[/IMG]

    gr.

    Login om te reageren
  73. sebastianchubasco zegt

    21 juli 2009 om 20:29

    @willeM
    je suggereert ander wel dat je het helemaal gehad hebt met alfa romeo notabene na al die leuke en mooie modellen waarin je gereden hebt. Jij moet als geen ander weten dat betrouwbaarheid helaas geen topprioriteit is voor het merk alfa. als je dat wel zoekt dan heb je al die tijd in de verkeerde auto’s verdiept…
    ik lees eerlijk gezegd vol ongeloof naar je commentaar. hoe het nu gaat met alfa, zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven. dat maakt alfa juist tot zo’n sterk merk. flamboyant maar niet zonder foutjes, technisch niet altijd superieur maar er steekt wilskracht en passie in. jij zou dat kunnen weten want je hebt in 3 decennia alfa romeo’s gereden…

    giulia 1750 (bertone): slechte auto, kijk bijvoorbeeld maar naar de achterwielophangings constructie.
    sud: ga ik het niet eens over hebben…
    33: versnellingsbakken synchromesh 2/3
    etc. etc.

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 20:42

    een Mito met 155pk en een gewicht van 1250kg is al sneller dan de gewone Mini Cooper. Een Mito met meer dan 240pk zou zelfs bij 1400kg nog sneller zijn dan de Cooper S (en vrijwel zeker zelfs sneller dan de Works…. ) En als de auto in de gepresenteerde vorm op de markt komt dan is er geen enkele Hothatch die meer pk/ton heeft… combineer dat met het geavanceerde DNA-systeem en het Q2 systeem en het ding is sneller dan alles wat er nu op de markt is voor ongeveer vergelijkbaar geld….

    Login om te reageren
  75. Willem zegt

    21 juli 2009 om 21:18

    “De concept zag er zeer goed uit, ” kun jij Nederlands?

    Login om te reageren
  76. clubbtraxx zegt

    22 juli 2009 om 01:07

    ‘Kun’ jij Nederlands? Looooooooooooool ;-)

    Login om te reageren
  77. clubbtraxx zegt

    22 juli 2009 om 01:09

    O.T> Hoe minder van die MiNot hokken op de weg hoe liever.
    Ziet er niet uit dat ding, altijd een hoop geziek over Peugeot neuzen, nee die Alfa neus is fantastisch mooi…

    Login om te reageren
  78. 6C Jordy zegt

    22 juli 2009 om 10:44

    @Willem,

    Met 500 euro 33-boys is niks mis. 75’ers doen het kwa prijs hetzelfde.
    Wees blij dat ze bij de SCARB zijn. Anders verdwijnen ook de paar overgebleven 33’s richting het oosten. Dat wil je toch ook niet?
    En de boys met hun 33’s (jeugd vooral) zijn de scarb-leiders van de toekomst.
    Wordt altijd snel vergeten.

    @CSL,

    Gaat weer over FWD zeker? Dat jij er geen kaas van gegeten hebt betekend niet dat het een slecht concept is. (monte-carlo + mini cooper?) (S2000 vs groep N?) (ETCC / WTCC?) (oftewel mensen die WEL een potje kunnen sturen?)

    Login om te reageren
  79. BananaFlip zegt

    22 juli 2009 om 11:47

    OMG!
    Nee!
    Dat mag niet gebeuren!
    De Alfa Romeo MiTo GTA is zo’n geweldige auto!
    Ik begin maar vast na te denken over mijn uitvaart…

    Login om te reageren
  80. sVo166 zegt

    22 juli 2009 om 13:41

    Net of onze Duitsevrienden zulke goede auto’s en motoren maken laat me toch niet lachen.
    In een Mini zit een Franse motor (ook de uitlaat :-( ) ,heeft een dashboard die al piept en kraakt als je er naar kijkt en bij de BMW M3.2 motoren vliegen de drijfstangen je om de oren.
    Over de moderne diesels van alle merken ga ik het niet eens hebben want die redden bij lange na niet bij de JTD motoren.
    En zo heeft ieder merk wel iets!

    Login om te reageren
  81. standard zegt

    23 juli 2009 om 20:23

    kijk he , ik denk dat het een uitvlucht van alfa is . ze willen deze laatste helemaal wel uitbrengen , maar er is geen geld genoeg denk ik voor productie .
    spijtig want ik ben een echte alfist

    Login om te reageren
  82. silly zegt

    27 juli 2009 om 12:07

    koop gewoon een 147 GTA….rij je ook bijna iedereen gek mee!!!!

    Login om te reageren
  83. Sander zegt

    28 juli 2009 om 17:21

    gaat toch door lees ik op alfablog…
    alleen dan wat later.

    http://www.alfablog.nl/2009/07/21/alfa-mito-gta-komt-in-2011/#more-2471

    Login om te reageren
  84. Alfabruur zegt

    30 juli 2009 om 15:17

    Of toch 2010??
    http://www.alfablog.nl/2009/07/30/leest-de-belgische-importeur-te-veel-strips-of-weet-hij-meer/

    Login om te reageren
  85. WouterM zegt

    20 augustus 2009 om 22:39

    nee nee nee en nog eens nee!
    ik heb deze denk ik nog wel liever dan een 8c hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North