• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 4C voor het eerst getuned [415 pk]

Auteur: CasperH, gepost 17 juni 2013 om 09:43 – 28 Reacties

Afbeelding Alfa Romeo 4C voor het eerst getuned [415 pk]Afbeelding Alfa Romeo 4C voor het eerst getuned [415 pk]

Pogea Alfa Romeo 4C tuning
Tuner Pogea Racing heeft de Alfa Romeo 4C prematuur voorzien van een sportiever jasje en een anabolenkuurtje voorbereid dat goed moet zijn voor 415 motherflipping paardenkrachten. Mama mia!

Laten we beginnen met het uiterlijk: Pogea Racing ontwikkelt een voorbumper, sideskirts en achterbumper / -spoiler die volledig uit carbonfiber bestaan hebben niet alleen te maken met uiterlijk vertoon maar geven ook meer downforce. De getoonde XCUT wielen worden leverbaar in 19 en 20 inch. In samenwerking met KW Automotive, DCC en Clubsport wordt een sportonderstel ontwikkeld.

Omdat de 4C nog niet bij Pogea in de garage heeft gestaan kunnen ze alleen uitgaan van dat wat ze al kennen: de krachtbron. Deze is al bekend uit andere Alfa’s en op basis daarvan denken ze bij Pogea straks 415 pk en 450 Nm uit het blok te kunnen persen. Dat is fors meer dan de standaard 240 pk die Alfa Romeo je meegeeft.

Voor het interieur wordt gewerkt aan aluminium, leren en carbon accessoires gewerkt. Uiteraard kan aan alle wensen van de klant worden voldaan, “van gepersonaliseerde vloermatten tot een volledig lederen interieur” aldus Pogea. Gelukkig roept letterlijk élke tuner dat tegenwoordig. Maar goed, wat vinden jullie ervan, is dit een verbetering of kunnen ze beter van de Alfa Romeo 4C afblijven?

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, pogea-racing, tuning

Vorig bericht: « Gespot: prachtige Facel Vega HK500
Volgend bericht: Officieel: Volvo S60 krijgt V8 en RWD van Polestar »

Lees Interacties

Reacties

  1. tweede_woning zegt

    17 juni 2013 om 09:48

    Alfa doet al het mogelijke om de 4c zo laag mogelijk in gewicht te zijn (zie de koplampen bijvoorbeeld) , komt de tuner (..) met ”“van gepersonaliseerde vloermatten tot een volledig lederen interieur”
    en extra pk”s…
    6 jaar celstraf lijkt me de juiste strafmaat.

    Login om te reageren
    • nsmeijer zegt

      17 juni 2013 om 10:12

      @tweede_woning: dit is duidelijk de auto vermoorden met voorbedachte rade, 6 jaar is nog aan de zuinige kant

      Login om te reageren
  2. roberto zegt

    17 juni 2013 om 09:49

    Beetje groot photoshop gehalte, maar ik vind hem wel gaver dan het origineel!

    Login om te reageren
  3. baasbas zegt

    17 juni 2013 om 09:52

    En dan níet de koplampen vervangen… Dan moet je als Alfa zijnde toch weten dat je daar flink mee gefaald hebt als de eerste de beste ver-Halfords-er ze laat zitten

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    17 juni 2013 om 10:07

    leuk .. een tekeningetje ..

    zal ik er ook 1tje inzenden ??
    en dan met 5 triljard peekaa ..

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    17 juni 2013 om 10:10

    En hoelang gaat die motor dan mee? Hopelijk red je het tot het eind van de straat.

    Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      17 juni 2013 om 11:08

      @berlinetta: Goh, als er veel veranderd is aan het blok heb je misschien geluk dat hij langer dan het originele alfa blok gaat meegaan :p

      Login om te reageren
      • Melvivio zegt

        17 juni 2013 om 12:32

        @voytekbe: Wat is dat nou weer. Als Alfa ergens bekent op staat is het fenomenale motoren. Het is niets voor niets dat een variant van de Busso v6 (1980) tot in de in de ’00 in de vorm van een 3.2 nog gebruikt werd. Met vet veel ruimte voor tuning (varianten van 350pk+ zijn niet zeldzaam).

        De motorische tuning fabrieksaf was vast wel mogelijk, maar kost gewoon veel per auto. Als deze motoren toch op de schap liggen. Er komt vast nog wel een GTA variant.

        De looks & interieur is persoonlijk, maar ik houd dan wel van lekker luxe wagens.

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          17 juni 2013 om 12:50

          @Melvivio: En dan vergeet je nog de Nord. IJzersterk, maar lichtmetaal, met ketting en variabele kleptiming (door BMW onder licentie nagemaakt).

          Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          17 juni 2013 om 12:59

          @Melvivio: 20 jaar een blokje gebruiken is toch niet zo gek, de M10 en M30 motoren die BMW midden jaren 60 werden ontwikkeld hebben uiteindelijk als s14 en s38 nog tot midden jaren hun diensten bewezen. En de m20 6 cilinder uit midden jaren word in gewijzigde vorm (24 kleppen, alu blok en ketting ipv) nu nog steeds als N54 verkocht.

          Login om te reageren
      • sandniggah zegt

        17 juni 2013 om 13:27

        @voytekbe: Hij zal zeker niet sneller worden

        Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      17 juni 2013 om 12:52

      @berlinetta: Vermogen verdubbelen betekend thermische output exponentieel verhogen. Ik zie maar weinig extra koeling, zou me eerder zorgen maken over brandwonden, dat carbon staat in de hens lang voor de motor het opgeeft.

      Login om te reageren
  6. darkpluisje zegt

    17 juni 2013 om 10:11

    Wel van die vieze tuner koplampen die ze er op hebben gezet zeg…

    Login om te reageren
  7. MJB zegt

    17 juni 2013 om 10:11

    Die koplampen vind ik inderdaad ook nog altijd veruit het lelijkste aan de 4C. Ik vind deze versie van Pogea niet eens zo lelijk, maar zolang die koplampen blijven zitten geen verbetering ten opzichte van het origineel.

    Login om te reageren
  8. alfaromeo13a zegt

    17 juni 2013 om 10:14

    Dat ze met die 4c zijn gekomen is me zelfs een raadsel….

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    17 juni 2013 om 10:16

    Gevalletje overdone…. Veuls te overdone.

    Login om te reageren
  10. gerbie zegt

    17 juni 2013 om 10:41

    Die achterkant is wel geslaagd met de TZ3 Stradale look. Over de voorzijde zal ik maar zwijgen daarentegen.

    Login om te reageren
  11. WFR22 zegt

    17 juni 2013 om 12:24

    “Voor het interieur wordt gewerkt aan aluminium, leren en carbon accessoires gewerkt.” een van die gewerkt moet weg ;)

    Login om te reageren
  12. xilver zegt

    17 juni 2013 om 12:38

    Die voorlichten zijn nog steeds lelijk… ik heb net een vlieg zien passeren met dezelfde looks…

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      17 juni 2013 om 12:47

      @xilver: Mmh, ‘alfa romeo la mosca’. Kan nog aanslaan.

      Login om te reageren
  13. kapiteinaudi zegt

    17 juni 2013 om 13:45

    Jezus wat lelijk… Wie wilt er nu zo’n velgen op zijn auto? En dan die bumpers… Bah!

    Login om te reageren
  14. baap zegt

    17 juni 2013 om 13:57

    415 pk uit het 1750 cc tellende 4-cilindertje lijkt me niet al te betrouwbaar!! De stats zijn lekker, dat wel..

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      17 juni 2013 om 16:18

      @baap:

      Vroegah vonden ze ook dat 100pk/L onbetrouwbaar werd bij NA motoren…
      Dat noemt men nou ontwikkeling…

      Login om te reageren
      • baap zegt

        18 juni 2013 om 01:11

        @jack_abarth: 100 pk per liter kan nog, geen probleem mee! 237 pk per liter is daarentegen wel heel extreem! ;)

        Login om te reageren
      • baap zegt

        18 juni 2013 om 01:12

        @jack_abarth: Daarnaast is het geen NA-blok maar een drukgevulde.. ;)

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          18 juni 2013 om 08:00

          @baap:

          Wat ik aan wil geven, is dat men gauw zegt: “dat kan nooit goed gaan”. 50 geleden was dus 100pk/L extreem veel, en dat zou nooooit goed gaan.

          Dus nogmaals, ontwikkeling…

          Login om te reageren
  15. j00rs zegt

    17 juni 2013 om 15:30

    Verschrikkelijk!

    Login om te reageren
  16. FB_100003447356779 zegt

    18 juni 2013 om 08:46

    Dat alfa eindelijk iets anders maakt als andere fabrikanten, is natuurlijk een verademing in de auto industrie. (zeker in deze tijd) Dat er dan een tuner komt die pk’s aanbied en personalisatie bied, kan er toe leiden dat alfa 4c in een nog breder segment komt. Eindelijk weer is een interessante bolide op de markt in plaats van RS’jes, die het zelfde zijn als het dagelijkse file beeld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North