Alfa Romeo 4C voor het eerst getuned [415 pk]

Auteur: , 28 Reacties

Tuner Pogea Racing heeft de Alfa Romeo 4C prematuur voorzien van een sportiever jasje en een anabolenkuurtje voorbereid dat goed moet zijn voor 415 motherflipping paardenkrachten. Mama mia!

Laten we beginnen met het uiterlijk: Pogea Racing ontwikkelt een voorbumper, sideskirts en achterbumper / -spoiler die volledig uit carbonfiber bestaan hebben niet alleen te maken met uiterlijk vertoon maar geven ook meer downforce. De getoonde XCUT wielen worden leverbaar in 19 en 20 inch. In samenwerking met KW Automotive, DCC en Clubsport wordt een sportonderstel ontwikkeld.

Omdat de 4C nog niet bij Pogea in de garage heeft gestaan kunnen ze alleen uitgaan van dat wat ze al kennen: de krachtbron. Deze is al bekend uit andere Alfa’s en op basis daarvan denken ze bij Pogea straks 415 pk en 450 Nm uit het blok te kunnen persen. Dat is fors meer dan de standaard 240 pk die Alfa Romeo je meegeeft.

Voor het interieur wordt gewerkt aan aluminium, leren en carbon accessoires gewerkt. Uiteraard kan aan alle wensen van de klant worden voldaan, “van gepersonaliseerde vloermatten tot een volledig lederen interieur” aldus Pogea. Gelukkig roept letterlijk élke tuner dat tegenwoordig. Maar goed, wat vinden jullie ervan, is dit een verbetering of kunnen ze beter van de Alfa Romeo 4C afblijven?



28 reacties

Alfa doet al het mogelijke om de 4c zo laag mogelijk in gewicht te zijn (zie de koplampen bijvoorbeeld) , komt de tuner (..) met ”“van gepersonaliseerde vloermatten tot een volledig lederen interieur”
en extra pk”s…
6 jaar celstraf lijkt me de juiste strafmaat.
@tweede_woning: dit is duidelijk de auto vermoorden met voorbedachte rade, 6 jaar is nog aan de zuinige kant
Beetje groot photoshop gehalte, maar ik vind hem wel gaver dan het origineel!
En dan níet de koplampen vervangen… Dan moet je als Alfa zijnde toch weten dat je daar flink mee gefaald hebt als de eerste de beste ver-Halfords-er ze laat zitten
leuk .. een tekeningetje ..

zal ik er ook 1tje inzenden ??
en dan met 5 triljard peekaa ..
En hoelang gaat die motor dan mee? Hopelijk red je het tot het eind van de straat.
@berlinetta: Goh, als er veel veranderd is aan het blok heb je misschien geluk dat hij langer dan het originele alfa blok gaat meegaan :p
@voytekbe: Wat is dat nou weer. Als Alfa ergens bekent op staat is het fenomenale motoren. Het is niets voor niets dat een variant van de Busso v6 (1980) tot in de in de ’00 in de vorm van een 3.2 nog gebruikt werd. Met vet veel ruimte voor tuning (varianten van 350pk+ zijn niet zeldzaam).

De motorische tuning fabrieksaf was vast wel mogelijk, maar kost gewoon veel per auto. Als deze motoren toch op de schap liggen. Er komt vast nog wel een GTA variant.

De looks & interieur is persoonlijk, maar ik houd dan wel van lekker luxe wagens.
@Melvivio: En dan vergeet je nog de Nord. IJzersterk, maar lichtmetaal, met ketting en variabele kleptiming (door BMW onder licentie nagemaakt).
@Melvivio: 20 jaar een blokje gebruiken is toch niet zo gek, de M10 en M30 motoren die BMW midden jaren 60 werden ontwikkeld hebben uiteindelijk als s14 en s38 nog tot midden jaren hun diensten bewezen. En de m20 6 cilinder uit midden jaren word in gewijzigde vorm (24 kleppen, alu blok en ketting ipv) nu nog steeds als N54 verkocht.
@voytekbe: Hij zal zeker niet sneller worden
@berlinetta: Vermogen verdubbelen betekend thermische output exponentieel verhogen. Ik zie maar weinig extra koeling, zou me eerder zorgen maken over brandwonden, dat carbon staat in de hens lang voor de motor het opgeeft.
Wel van die vieze tuner koplampen die ze er op hebben gezet zeg…
Die koplampen vind ik inderdaad ook nog altijd veruit het lelijkste aan de 4C. Ik vind deze versie van Pogea niet eens zo lelijk, maar zolang die koplampen blijven zitten geen verbetering ten opzichte van het origineel.
Dat ze met die 4c zijn gekomen is me zelfs een raadsel….
Gevalletje overdone…. Veuls te overdone.
Die achterkant is wel geslaagd met de TZ3 Stradale look. Over de voorzijde zal ik maar zwijgen daarentegen.
“Voor het interieur wordt gewerkt aan aluminium, leren en carbon accessoires gewerkt.” een van die gewerkt moet weg ;)
Die voorlichten zijn nog steeds lelijk… ik heb net een vlieg zien passeren met dezelfde looks…
@xilver: Mmh, ‘alfa romeo la mosca’. Kan nog aanslaan.
Jezus wat lelijk… Wie wilt er nu zo’n velgen op zijn auto? En dan die bumpers… Bah!
415 pk uit het 1750 cc tellende 4-cilindertje lijkt me niet al te betrouwbaar!! De stats zijn lekker, dat wel..
@baap:

Vroegah vonden ze ook dat 100pk/L onbetrouwbaar werd bij NA motoren…
Dat noemt men nou ontwikkeling…
@jack_abarth: 100 pk per liter kan nog, geen probleem mee! 237 pk per liter is daarentegen wel heel extreem! ;)
@jack_abarth: Daarnaast is het geen NA-blok maar een drukgevulde.. ;)
@baap:

Wat ik aan wil geven, is dat men gauw zegt: “dat kan nooit goed gaan”. 50 geleden was dus 100pk/L extreem veel, en dat zou nooooit goed gaan.

Dus nogmaals, ontwikkeling…
Verschrikkelijk!
Dat alfa eindelijk iets anders maakt als andere fabrikanten, is natuurlijk een verademing in de auto industrie. (zeker in deze tijd) Dat er dan een tuner komt die pk’s aanbied en personalisatie bied, kan er toe leiden dat alfa 4c in een nog breder segment komt. Eindelijk weer is een interessante bolide op de markt in plaats van RS’jes, die het zelfde zijn als het dagelijkse file beeld.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).