• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Brera TI – nog dikker en sportiever

Auteur: Wouter, gepost 24 september 2008 om 11:58 – 31 Reacties

Alfa Romeo Brera TI


Op de autoshow van Parijs huppelen er niet alleen een heleboel leuke Alfa meisjes rond, maar zullen de Italianen ook een extra dikke variant van de Brera onthullen: met het TI pakket kunnen de benzine versies een sportiever uiterlijk krijgen.

Net als bij de 159 TI krijgt de Brera TI forse 19″ wielen met grotere remmen en roodgelakte remklauwen. Binnenin mogen bestuurder en voorpassagier plaatsnemen op sportstoelen die met zwart leer zijn overtrokken. Natuurlijk ontbreken de TI logo’s en rode stiksels niet. Aluminium pedalen en donker getinte alu sierlijsten maken het plaatje compleet. Vooralsnog zullen alleen de 185 pk sterke 2.2 JTS of als 260 pk sterke 3.2 V6 JTS met het TI pakket uit te voeren zijn, de 2.4JTDM volgt wellicht later.

Alfa Romeo Brera TI

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, brera

Vorig bericht: « Seat Exeo – omdat jullie ook zo van teasers houden
Volgend bericht: Gespot: vierkante auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofans.be zegt

    24 september 2008 om 12:00

    Ziet er idd goed uit. Heb je een idee van wanneer hij op de markt komt? Iets voor het najaar? Of begin volgend jaar?

    Login om te reageren
  2. donovan zegt

    24 september 2008 om 12:01

    He, Saab is alweer vertrokken? :D

    Login om te reageren
  3. W!d zegt

    24 september 2008 om 12:06

    je krijgt iedere keer weer een lach op je gezicht als je er ziet rijden, helaas is dat niet zo vaak. Als ze er nu ook nog wat kilo’s vanaf konden halen zou hij veel meer in de pas kunnen lopen bij de concurrentie

    Login om te reageren
  4. paul zegt

    24 september 2008 om 12:10

    fokking hel wat een fantastische verschijning!!! gewoon weg schitterend

    Login om te reageren
  5. Blaaah zegt

    24 september 2008 om 12:23

    Die lijkt wel heel erg op de Brera S! Dat is een Brera 3.2 onderhanden genomen door Prodrive. Die slopen o.a. het 4WD eruit waardoor het geval gelijk een stuk lichter wordt. Jammer dat die alleen voor GB was in een gelimiteerde oplage…

    Login om te reageren
  6. august zegt

    24 september 2008 om 12:45

    Hoeveel ‘zieltjes’ zouden ze kunnen winnen door die Brera toch eens lichter te maken?! De meeste opmerkingen over de Brera zijn een simpele mix van ‘schoonheid’ en ‘zwaargewicht’. Hoewel hij volgens velen niet zo mooi is als de concept, wordt het moeilijk hard te maken dat het een lelijk eendje is. Ze laten toch echt vele punten liggen door nog steeds niets aan het gewicht gedaan te hebben.. zuig liever wat vet weg dan suggesties van sportiviteit toe te voegen.

    Login om te reageren
  7. IlCuore zegt

    24 september 2008 om 12:47

    Schitterend, die velgen van de 8C,
    maar ik wacht toch op de lichtvoetige opvolger…
    Ze gingen m toch lichter maken trouwens, .

    Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    24 september 2008 om 12:51

    Hij is al dik genoeg (letterlijk en figuurlijk)…

    Login om te reageren
  9. IlCuoreSportivo zegt

    24 september 2008 om 12:52

    Toch, het concept was vééél mooier,
    hij komt wat gekunsteld over,
    tis duidelijk dat ze met de onderdelen van de honderdnegenenvijftig het concept willen vormgeven, das nooit een goede uitgangspositie,
    alfa moet dringend herorienteren.

    Login om te reageren
  10. IlCuoreSportivo zegt

    24 september 2008 om 12:55

    De 8C velgen zijn echter super,
    want ik vind de velgen van de nieuwe generatie over het algemeen triestig,
    op de mito zijn trouwens ook mooie dubbele driespaaks te bestellen.

    Login om te reageren
  11. Erwin zegt

    24 september 2008 om 12:55

    Als ze nou eens aangewichtsbesparing zouden doen, dan wordt de Brera tenminste een snelle wagen. Hij wordt nu aan alle kanten voorbij geknald door de GT.

    Login om te reageren
  12. L-Fred zegt

    24 september 2008 om 12:57

    Kijk, ze kunnen het wel. Alfa had een dipje (lees: een enorme dip) met de MiTo, maar dit ziet er fantastisch uit!

    Login om te reageren
  13. StormRAM zegt

    24 september 2008 om 13:04

    Ziet er gewoon erg goed uit! Ik gooi er zelf wel wat meer alu en carbon in. ;)

    Login om te reageren
  14. Powerslide zegt

    24 september 2008 om 13:05

    Mooi ding zeg. Even wat pica’s van de Brera S:


    “http://www.evo.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_535/car_photo_267663_25.jpg” width=”450″

    Login om te reageren
  15. TomDeleu zegt

    24 september 2008 om 13:21

    Mooi ding :)

    Login om te reageren
  16. SJ zegt

    24 september 2008 om 14:01

    Zoals de Brera oorspronkelijk bedoeld was! Nu nog op een Sonja Bakker-kuur en hij wordt zijn uiterlijk waard.

    Login om te reageren
  17. jopie zegt

    24 september 2008 om 15:38

    Gelukkig worden er in deze tijd van zuinigheid en eco-geneuzel ook nog gewoon mooie auto’s gebouwd. Dit is een auto die je wil hebben om de vorm, los van prestaties en dergelijke.

    Login om te reageren
  18. johnnyt-jet zegt

    24 september 2008 om 17:38

    Dat gepapagaai over dat gewicht ….

    Login om te reageren
  19. IlCuoreSportivo zegt

    24 september 2008 om 18:37

    johnnyt-jet
    het gaat niet om dat gewicht,
    de achterliggende boodschap, die niemand durft uitspreken, is gewoon dat ie, mede door het gewicht, niet echt een alfa is zoals die voor een alfist hoort te zijn.

    Login om te reageren
  20. Alfabruur zegt

    24 september 2008 om 18:57

    Dat gewichtsprobleem zie ik ook niet zo, helemaal niet bij de Brera.
    De nieuwere versies van de 159, brera en de spider zijn inmiddels een stuk lichter geworden, zie de specificaties in autowek./ Hierdoor komt de 159 gewoon op het zelfde niveau als een Audi a4 en een volkswagen passat. Wat is dan te zwaar????

    Login om te reageren
  21. classic red zegt

    24 september 2008 om 21:12

    Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 : 1605 kg
    Porsche Cayman : 1300 kg
    Lotus Europa : 995 kg

    Simplify and add lightness.

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    24 september 2008 om 21:14

    @ classic red
    Al die extra letters wegen ook een hoop! ;) (letterlijk en figuurlijk :P )

    Login om te reageren
  23. Jerudo zegt

    24 september 2008 om 21:44

    De Brera is echt te zwaar, dat voel je bij het rijden en rijdt dan ook niet zo lekker als een GT. Voor het uiterlijk zou ik hem wel willen hebben maar om er dan ook nog mee te rijden zeg ik nee.

    @ L-Fred

    Dat dipje met de Mito valt reuze mee. Op foto klopt de neus van de Mito voor geen meter maar in het echt is er niets mis mee.

    Login om te reageren
  24. robin zegt

    24 september 2008 om 22:15

    in dit ding moet dik 400PK dan is de uitstraling pk verhouding gelijk

    Login om te reageren
  25. Birger Alfa 147 zegt

    24 september 2008 om 23:26

    Wow zo is hij echt prachtig, die zetels van de Ti zitten zo goed hé. Zou je die appart kunnen bestellen voor in de living? :)
    Dat gezeur over het gewicht blablabla steeds weer, ben ik nou de enige die dit niet overdreven vind en al zeker niet meer na het dieet?? De wagen heeft trouwens nog comfort in tegenstelling tot die Cayman of Lotus Europa.

    Login om te reageren
  26. johnnyt-jet zegt

    25 september 2008 om 10:06

    @IlCuoreSportivo , dat is ons bekend. Enkel het verjaardags gehalte is me te hoog , de consequenties van gewicht worden niet overzien.
    Een Ford Mondeo diesel weegt tegenwoordig ook 1700 kg .
    Wij willen luxe !

    Login om te reageren
  27. classic red zegt

    25 september 2008 om 12:15

    @Birger Alfa 147

    Een Cayman heeft comfort zat. Net als veel andere auto’s in de klasse die lichter zijn. Hoog gewicht zorgt voor een tragere acceleratie, langere remweg, slechter weggedrag. Een Alfa heet sportief te zijn, en dan heb je domweg geen behoefte aan overgewicht.

    Login om te reageren
  28. gvr zegt

    26 september 2008 om 09:32

    ik heb een brera jtd 210pk en ook een GT 16v jtd

    en de brera is een zalige machine iets te zwaar maar sterker van chassis en comfortabeler en een zalige 5cyl een echte gran turismo maw

    Login om te reageren
  29. TIMO zegt

    29 september 2008 om 23:35

    Alfa heeft de fout gemaakt van samen met GM te werken…..De Gt rijd goed omdat die het chassis heeft van de 156….de 159 en Brera zijn GM chassis’
    De MITO zit met een Grande Punto chassis dus terug Italiaans en rijd terug heel wat beter.

    Login om te reageren
  30. Victor zegt

    29 september 2008 om 23:41

    De samenwerking met GM was destijds waarschijnlijk wel de financieel.. meest gunstige voor Alfa… Als kleine fabrikant moet je wat.

    Login om te reageren
  31. jojo zegt

    14 december 2008 om 17:13

    hebbe hebbe hebbe wat kost het??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North