• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alle details over de Volkswagen Golf R (Variant) bekend!

Auteur: RubenPriest, gepost 12 juni 2024 om 10:00 – 2 Reacties

Alle details over de Volkswagen Golf R (Variant) bekend!

Alles over de Volkswagen Golf 8.5 R die er ook als Variant komt.

Na de gewone Golf 8.5 en de GTI is het nu tijd voor het toetje. Helaas nog steeds in camouflage maar Volkswagen heeft wel alle belangrijke details bekendgemaakt over de nieuwe 8.5 R.

Laten we beginnen met de krachtbron. De 2.0 TFSI levert 333 pk en 420 Nm aan koppel. Dat is een stijging van 13 pk in vergelijking met zijn voorganger. Gelukkig heeft Volkswagen het wel voor elkaar gekregen om in deze tijden van strenge emissies meer pk’s te vinden. Dat is BMW bijvoorbeeld niet gelukt, waardoor de nieuwe M135 minder vermogen heeft in vergelijking met zijn voorganger.

De Golf R heeft altijd een DSG automaat en vierwielaandrijving. Daarmee sprint de auto in 4,8 seconden naar de honderd. Kies je voor het optionele Performance Pack dan is de hot hatch twee tienden sneller op de sprint. De topsnelheid bedraagt 250 km/u of 268 km/u met het Performance Pack. Ja, dat heeft Volkswagen goed afgekeken van de andere Duitse merken door zo’n pakket aan te bieden op de Golf 8.5 R.

Drifton

De aandrijving op de voorste twee wielen grotendeels uit te schakelen met de Drift Performance Profile. Deze feature is niet nieuw en zat ook al op de Golf R van voor de feestlift. Daarmee moet driften makkelijker worden, maar echt zo makkelijk als een volbloed achterwielaandrijver zal het niet worden. Ook heb je nu torque vectoring op de Golf R, waardoor honderd procent van het vermogen naar het buitenste wiel kan worden gestuurd om onderstuur tegen te gaan.

De Volkswagen Golf 8.5 R beschikt over adaptieve ophanging met het Dynamic Chassis Control (DCC). Met een druk op de knop is de auto stijver te maken, dit heeft ook invloed op het stuurgevoel en gasrespons. In het interieur zit een groot centraal 12.9 inch touchscreen en de bestuurder heeft zijn eigen digitale 10.2 inch grote instrumentarium.

Volkswagen Golf 8.5 R
Volkswagen Golf 8.5 R
Volkswagen Golf 8.5 R
Volkswagen Golf 8.5 R

Onthulling later deze maand

Zo, nu weet je bijna alles over de nieuwe Volkswagen Golf 8.5 R. De wereldpremière is op 26 juni. Op dit moment is het nog onbekend of de importeur de heetste Golf in de prijslijsten gaat opnemen.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de Volkswagen Golf R
    Een eerste glimp van de Volkswagen Golf R
  • Volkswagen Golf 8.5 - minder sliden, meer knoppen
    Volkswagen Golf 8.5 - minder sliden, meer knoppen
  • De nieuwe Volkswagen Golf Variant is goedkoper en beter
  • Volkswagen Golf krijgt een lichtgevend logo

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Kelly en Max: stop met valse beschuldigingen verspreiden
Volgend bericht: Belg bestelt prachtige M3 Touring die matcht met zijn 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rebirth zegt

    12 juni 2024 om 14:46

    Ik vind het nog steeds een te saaie auto. Waarom maken ze van de GTi en de R niet wat meer werk. Breder t.o.v. een gewone Golf enz. Als je snel kijkt, dan zie je geen verschil met een basis Golfje.

    Login om te reageren
  2. Motomoto zegt

    12 juni 2024 om 16:48

    Die variant is toch geen gezicht!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North