De BBC meldt dat de Spanjaard in 2021 terug zal keren in de Formule 1.
Het hing al langer in de lucht: Fernando Alonso zou zijn zinnen hebben gezet op een comeback in de Formule 1 in 2021. Het begint er nu heel erg op te lijken dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren.
De BBC heeft namelijk van meerdere bronnen vernomen dat Fernando Alonso volgend jaar zijn rentree zal maken bij Renault. Aangezien Ricciardio dan naar McLaren vertrekt, heeft het Franse team een stoeltje vrij voor de Spanjaard.
Daarmee zou dit zijn tweede comeback zijn bij het team. Alonso reed namelijk van 2003 tot 2006 voor Renault en vervolgens, na een uitstapje bij McLaren, weer van 2008 tot 2009. Bij McLaren maakte hij ook weer een comeback, in 2015. Het is dus duidelijk: Alonso maakt graag comebacks.
Renault was ook het team waar Fernando Alonso zijn grootste successen boekte, namelijk twee opeenvolgende wereldkampioenschappen. Bij de eerste keer was hij nog maar 24, wat hem op dat moment de jongste wereldkampioen ooit maakte. Volgend jaar is hij 39 en zou hij dus voor F1-maatstaven tot de bejaarden behoren.
Volgens de BBC is alles al in kannen en kruiken: het contract is getekend en het nieuws wordt binnenkort bekendgemaakt. We wachten met spanning af.
Bron: BBC
Exact wat je nodig hebt als jarenlang kwakkelend team, een gefrustreerde coureur die je als het even tegenzit publiekelijk afzeikt over de boordradio.
.
En wat verwacht ie er zelf van? Abiteboul heeft hem beloofd dat ze volgend jaar 2000pk hebben?
Kan ook juist de impuls zijn om het team voorruit te trekken. En Verstappen klaagt net zo goed als het hem niet aan staat. Zijn onvrede met Renaul stak hij niet onder stoelen en banken. Ferrari beschuldigen van vals spelen (zonder bewijs) ook. Het is geen PR manequin nee, maar hij heeft ook genoeg laten zien op het circuit om meer respect te verdienen. Het is niet alsof Ayrton en Prost lieverdjes waren, maar toch praat iedereen daar goed over.
@benja01: amen
@benja01: Ik denk dat het bewijs voor het valsspelen door Ferrari onderhand door henzelf wordt geleverd.
Alonso bij Renault: “GP2 engine! GP2 engine!”
#inkoppertje
@RRRobert: “non, we ‘ave Zouzand ‘orsepowerre engine” – Arbitebeun’aas
Met hoe “silly” dit seizen tot nu toe al verloopt, zie ik Vettel nog wel afhaken tijdens het seizoen… kan Sainz door naar Ferrari, Ric naar McLaren en Alonso naar Renault meteen… En dan Vettel een functie achter de schermen bij McLaren of de FIA.
Dit jaar gaat Alonso sowieso niet rijden, omdat hij de Indy 500 gaat doen.
Een totaal verziekte sfeer en een kutauto, ik moet ook nog zien of Vettel het seizoen wil afmaken.
@ar156sw: Dat is precies wat ik ook dacht. Scheelt weer een halve minuut typen.
Robben, Snijder, Alonso eigenlijk is niet goed dat al die gepensioneerden, die de schaapjes al lang op het droge hebben, juist nu het crisis is de banen van de jongeren komen inpikken.
@mashell: het zorgt er juist voor dat er meer kaartjes worden verkocht, meer merchandising, betere sponsordeals etc etc.. En als ze dan echt met pensioen gaan, dan profiteert zo’n jonkie van een beter contract met dank aan de comeback van de heren
Ehh nee? Je redeneert vanuit het geld. Maar dat jonkie is tegen die tijd als de pensionado’s klaar zijn met hun rol als publieks- en sponsortrekker niet meer zo jong en worden gepasseerd door een ander jonkie. In de tussentijd moest er ook brood op de plak en ging het jonkie wiens plaats werd ingenomen maar wat anders doen. Dit lijdt tot een verloren generatie aan topsporters.
Sneijder zorgt juist voor banen. De vrouwen die de vetput bedienen bij FcUtrecht zullen overuren draaien!
En… heel Groningen gaat hun Slochteren-aardbeving-compensatie-geld uitgeven aan kaartjes voor de Euroborg.
En Alonso’s boordradio luisteren zal F1-pro pakketjes verkopen – nu met 20% korting (is ie ooit zonder 20% korting geweest?). Kunnen die gasten eindelijk wat geld stoppen in hun servers zodat hun service het dan ook echt eens gaat doen.
Vreemde beslissing, hij heeft steeds aangegeven pas terug te keren als hij mee kan doen voor podiums en overwinningen. Er is nu niks veranderd sinds hij weg is uit de F1. De nieuwe regels zijn er pas vanaf 2022, dan is er een nieuw speelveld en zou het logischer zijn om het weer eens te proberen.
weten wanneer je moet stoppen….is voor zovele moeilijk…
Oh boy…..de onboard gesprekken met de pits gaan weer geweldig worden. De Renault F1 bolide zal voor een hoop tirades en bijdehante boodschappen zorgen. Ik hoop dat de FIA, Alonso een dedicated audiokanaal gunnen die altijd openstaat.
@iphonistvongates: Zinin!
Damn, is het alweer 15 jaar geleden dat die Renaults bij de start een afstand trokken van heb ik jou daar en daarna de race fluitend uitreden.
@jack_abarth:
Ter verduidelijking, bij 3:00 begint het. Spectaculair is het, als ook het geluid!!
https://youtu.be/-BcISSWqpXE
@jack_abarth: top filmpje, nu weet ik weer wat ik mis als ik naar een f1 race zit te kijken..dat geluid
@jack_abarth: Hij kan best wel goed rijden hè? Moet je ook eens de start in de Ferrari in Valencia (2010?) terug kijken. Bizar en elk detail in zijn acties is fenomenaal.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Maar goed, laat Alonso maar wegblijven. Beter geven ze jong talent een kans….
prima sturen we alle 30+ coureurs ook weg.
En degenen jonger dan 25 moeten eerst nog wat ervaring opdoen in lagere raceklassen. Het is de F1 en potjandorie geen kleuterschool!
Huh, ben ik geroyeerd bij de Max Verstappen fanclub? Maar waarom dan?
Alonso… man man man, mag toch hopen dat het terugkeren van die kwal toch echt fake news is…
Jaaaaa mooi man!
Alonso is nog steeds een topcoureur, en niet vies van een beetje drama. Ik ook niet, dus ik hoop dat het doorgaat.
Fernando; Esteban is quicker than you. Can you confrim
@roadster1976: haha, die viel me afgelopen weekend al tegen ten opzichte van Riciardo.
Ocon en Alonso in één team. En dan met die teambaas… Ik verheug me nu al op “Drive to Survive” seizoen 4 :-)
Tja, ik gun Alonso goede kansen in 2021, maar Renault niet…… Kan hij niet in de stoel van Leclerc? Dan kan die Fransoos naar Renault.
Alonso, Ocon en Abiteboul. Ik pak de popcorn er alvast bij.