Alleen daarom verdient de Alpha Wolf al een pluim.
Niet alleen op het gebied van auto’s, maar ook voor bedrijfswagens, vrachtauto’s en pick-ups staat er een hoop te veranderen. Voor het zwaardere geschut is er iets meer twijfel of elektriciteit uit een accu wel de goede oplossing is.
Sommige fabrikanten zetten in op waterstof (lichter, kortere laadtijden, grotere range, behoudt van tank-infrastructuur mogelijk), terwijl anderen denken dat er met accu’s nog veel te winnen valt. Het gaat in elk geval zeer interessante wagens opleveren. Met de Alpha Wolf kiest men voor elekriciteit via een accu, net als de Tesla Cybertruck (een een hoop andere EV trucks).
Tegenovergestelde
Maar voor de rest is de Alpha Wolf het tegenovergestelde van een Tesla Cybertruck. De Cybertruck is namelijk extreem groot en futuristisch. De Alpha Wolf is juist heel bescheiden qua formaat. Ook qua styling hebben beide fabrikanten zeer verschillende visies. De Alpha One doet denken aan de coole medium pick-ups van 30-40 jaar geleden met de GMC Syclone als absoluut hoogtepunt.
De Alpha Wolf is geen verrassing voor de trouwe bezoekers die dit artikel van collega @machielvdd hebben gelezen. De auto staat er uiteraard meteen in zijn stoerste configuratie. In dit geval de korte cabine met de korte laadbak. Er is namelijk ook een versie met lange laadbak leverbaar, evenals een ‘Crew Cab’-versie met twee extra deuren en een achterbankje.
Afmetingen Alpha Wolf
Om even een idee te krijgen van het formaat van de Alpha Wolf, de elektrische bedrijfswagen is namelijk 4,78 meter lang, 1,93 meter breed en 1,68 meter hoog. De laadbak is 1,65 meter lang. Dit betekent dat alleen AlphaTauri-coureur Yuki Tsunoda languit kan liggen (hij is namelijk 1,59 meter lang). De Alpha heeft niets met AlphaTauri te maken. Of met Wolf. Toto heeft wel andere dingen aan zijn hoofd op het moment.
Qua specificaties moet er nog het een en ander bekend gemaakt worden. Er zijn twee accupakketten leverbaar, eentje met een capaciteit van 75 kWh en eentje met 85 kWh. Je kunt kiezen of je de Alpha Wolf uitrust met achterwiel- of vierwielaandrijving. Afhankelijk van de uitvoering is de range ongeveer 440 km en kun je in iets meer dan 6 seconden naar de 100 km/u sprinten.
De productie van de Alpha One staat gepland voor 2023. De genoemde richtprijs is vanaf omgerekend zo’n 30.000 euro.
okdoei zegt
Als dit het tegenovergestelde zou zijn van de cybertruck, zou ie een dikke V8 hebben en een coupe/sportwagen zijn.
vondick zegt
V8 is van vroeger. Bestaat niet meer.
tortuga zegt
Ja! Dit is hoe het moet!
vingers zegt
Ik snap dat elektrische auto’s heel aerodynamisch moeten zijn voor het bereik maar dit is wat we eigenlijk willen zien! Wat een gaaf ding, het beste van de oude en de nieuwe wereld.
Het filmpje is alleen zo een onzin, move humanity? wat de fuck. Je hebt gewoon een gaaf concept neergezet, wees daar gewoon trots op.
flutterby zegt
@vingers: als je dat zoekt zou ik voor Rivian of F150 Lightning gaan.
petroldrinker zegt
wat is er het beste vd nieuwe wereld aan dan?
lluq zegt
Heel dik!! En voor 30k why not, love it!!
tinnemans zegt
Een van de mooiste EV’s van het moment. En dat is een hele treurige gewaarwording.
Redrum zegt
Uiterst subjectief, EV onwaardig, ik vind het een lelijke drol op wielen. Blijven hangen in het verleden, het is een dingetje blijkbaar. Maar ieder zijn mening zeker? 😋
Le-on wheels zegt
Ik geloof hier nog steeds niks van, Vaporware zegggen ze dan.
Frenkyboy zegt
Ik wil ‘m!
ggj1987 zegt
Ziet er uit als een restomod van Marty McFly’s pick-up truck. Leuk ding!
Robert zegt
Voor de helft van een Tesla Model Y koop je dit? Geen moeilijke keuze, lijkt me.
Redrum zegt
Tja, ieder z’n ding en ik wens ze veel succes maar die prijs, good luck!, als er al ooit 1 van de band rolt.
Je hebt capaciteit, geld, batterijen, fabrieken enz nodig anders overleef je enkel, misschien, als niche en dan praten we over hogere prijzen, vrees ik. Vele hebben leuke ideeen maar je moet ze ook nog uitgewerkt krijgen. Ik zet m’n geld in op Rivian of de F150 want die gaan er komen…
cossiekiller zegt
Hij is exact 20cm langer dan de GMC Syclone.
En ook wel wat hoger met deze banden eronder.
Maar wel nog steeds compact en ik zou em wel willen.