• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina B4 Biturbo: de coupé die je wist dat zou komen

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 november 2013 om 17:58 – 38 Reacties

Alpina B4 Biturbo


BMW kwam met de 4 Serie Coupé, en natuurlijk moest Alpina daar een eigen creatie van maken. In Tokyo stellen ze hun B4 Biturbo, met 410 pk en 600 Nm, aan de wereld voor.

Aan de basis van deze creatie met zijn flinke spoilerlip staat de 435i. De standaard 306 pk uit de zes-in-lijn kregen een extra duw in de rug, en onder het blauwe gevaarte werd een set ouderwets lekker ogende 20″ Alpina Classic-schoeisel gemonteerd.

Deze achterwielaandrijver trekt met zijn 8-traps automaat in slechts 4,2 seconden naar de 100 kilometer per uur en houdt het pas boven de 300 voor gezien, bij 305 km/u om precies te zijn. Volgens de NEDC haal je er gemiddeld 7.6l/100km (177g/km CO2) mee. Liefhebbers van vierwielaandrijving kunnen de Alpina ook met xDrive bestellen.

Onder de B4 hangt een RVS-uitlaatsysteem dat in samenwerking met Akrapovic werd ontwikkeld, en 7,5 kg van het gewicht schaaft. We laten u verder alleen met de foto’s. De vermogens- en koppelkromme vind je HIER.

Update: vers uit Japan, een livegallery. Alstublaft.


Ook interessant!

  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, Akrapovic, alpina, b4, blauw, BMW, Coupe, f32, tokyo-2013, tuning

Vorig bericht: « PVV wil CD-kentekens afpakken, Powned krijgt klappen
Volgend bericht: Honda NSX Concept is ontzettend wit »

Lees Interacties

Reacties

  1. glennie zegt

    20 november 2013 om 18:01

    Weer zo ongelovelijk dik weer, knap hoe Alpina het telkens zo simpel en prachtig weet te maken

    Login om te reageren
  2. RubenPriest zegt

    20 november 2013 om 18:04

    …is eindelijk hierrrrr

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    20 november 2013 om 18:04

    Zoals gewoonlijk bij Alpina is dit de M4 voor mensen MET stijl, wat een snoepje is dit weer geworden.

    Login om te reageren
    • pushkinbe zegt

      20 november 2013 om 19:26

      @tupperware: Dus mensen die een M4 kopen hebben geen stijl?

      Login om te reageren
      • luuktb zegt

        20 november 2013 om 20:00

        @pushkinbe: er zijn uitzonderingen maar wel veel proleten ;)

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        20 november 2013 om 20:03

        @pushkinbe:
        Yep, een M4 is imo een tikkie ordinair, een dirty pleasure zo u wilt. De M4 is meer voor de sportschooltypes terwijl een Alpina meer voor de keurige zakenman is.
        Helaas is het na de E46 M3 die richting op gegaan, die zag er nog gedistingeerd uit.

        Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        20 november 2013 om 20:18

        @pushkinbe @tupperware:

        ///M for the atlete
        Hartge for the macho
        Alpina for the gentleman

        Login om te reageren
  4. donotfeed zegt

    20 november 2013 om 18:05

    Ben ik de enige die geen fan is van de bolle motorkappen bij bwm laatste tijd

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      20 november 2013 om 20:19

      @donotfeed: voetgangersveiligheid hè…

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      21 november 2013 om 07:46

      @donotfeed:

      Nee hoor, ik houd er ook niet van.
      Vind hier trouwens de achterspoiler wat te rechtlijnig, past niet echt bij de rest.

      Login om te reageren
  5. bluesbrother zegt

    20 november 2013 om 18:05

    wauw .. ik zou bijna een arm doneren om er één te krijgen. was het niet voor die ongelofelijke domper van een radar aan de voorkant.
    welke onbenul bij de halfords heeft die er voorop geschroefd?

    Login om te reageren
  6. gedwongenleaser zegt

    20 november 2013 om 18:06

    1 van de weinige keren dat ik een ‘normale’ of M prefereer boven een Alpina. Doe mij maar de M en zet er meteen ff een Alpina B5 naast…

    Login om te reageren
  7. dragspert zegt

    20 november 2013 om 18:07

    Ja! Lekker!

    Login om te reageren
  8. thomha zegt

    20 november 2013 om 18:16

    de velgen van Alpina zijn naar mijn mening één van de mooiste velgen onder de tunings bedrijven. Keer op keer staan ze weer perfect onder een BMW. denk dat ik niet de enige ben?!

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      20 november 2013 om 18:52

      @thomha: jawel je bent de enige

      Login om te reageren
      • mistertie zegt

        20 november 2013 om 18:54

        @schellekens006: Toch niet.

        Login om te reageren
  9. exotic zegt

    20 november 2013 om 18:17

    Dit vind ik dan echt zo een ongelooflijke geile bak… Die M rotzooi mag de pot op, Alpina daar ligt mijn interesse!

    De woorden van een Audi liefhebber…

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      21 februari 2014 om 16:30

      @exotic: M-rotzooi? Je weet blijkbaar niet waar je het precies over hebt, of wel? Dankzij de M-divisie bouwt Audi monsters als de RS4 en RS6…vraag me ook af of je werkelijk wel eens een M-product hebt gereden…weet zeker dat je dan je woorden terug zult nemen…;) Zij blijven verantwoordelijk voor sportieve sedan’s voor de ‘gewone’ man voor op de weg.

      Login om te reageren
  10. lamborgfan zegt

    20 november 2013 om 18:17

    Claaaaasssick!

    Maar liever een B3, vind een sedan of station ff net ietsje mooier.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 november 2013 om 18:45

      @lamborgfan: Echt niet! Sedan is praktischer, maar zeker niet mooier.
      Dit is hetzelfde als zeggen dat je mannen mooier vindt dan vrouwen.

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        20 november 2013 om 19:58

        @alcantara: Dat noemen ze homo’s, en die bestaan gewoon. Dus het kán wel. Van de e90/92 M3 vind ik de sedan ook mooier hoor. Met de 4-serie twijfel ik nog. Dan zou ik de nieuwe M3 nog in het echt moeten zien naast de M4.

        Login om te reageren
  11. guusboum zegt

    20 november 2013 om 18:24

    Ik haat bwm’s over het algemeen, qua imago en design(behalve m3tjes en z8), maar Alpina maakt ze toch weer heel verleidelijk op een of andere manier…

    Login om te reageren
  12. E550 zegt

    20 november 2013 om 18:31

    Grappig dat de auto wordt afgebeeld met de stuur aan de rechterkant voor Japan, terwijl de meerderheid van de dure BMW’s daar het stuur links heeft.

    Login om te reageren
  13. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    20 november 2013 om 18:44

    Alpina weet de 4-serie behoorlijk mooi te maken maar toch blijft de E92 verreweg mijn favoriet.

    Login om te reageren
  14. 9000cse zegt

    20 november 2013 om 18:59

    Het is de veredelaar wéér gelukt. Van een BMW een Super-BMW maken. In elk opzicht. Daar kan geen enkele tuner tegenop. Zet maar voor de deur, zoals hij daar op de show staat.

    Login om te reageren
  15. JamesBond007 zegt

    20 november 2013 om 19:05

    Worden die dingen überhaupt wel verkocht? Ik heb echt het gevoel alsof ze er maar 5 maken ofzo. Zie ze bijna nooit helaas!

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      20 november 2013 om 20:20

      @JamesBond007: oplage van 500 meestal. Tenminste dat was vroeger…

      Login om te reageren
  16. jrmpower24 zegt

    20 november 2013 om 19:11

    Waaauuuw!! wat een super mooie wagen! Die blauwe kleur staat ook echt prachtig.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    20 november 2013 om 19:28

    Hmm… De gewone 4-serie vind ik een beetje gewoontjes. Wat goed dat Alpina hem zo veel mooier heeft gemaakt! Chapeau Alpina, ze kunnen BMW’s altijd zo mooi maken!

    Login om te reageren
  18. drivingpleasure zegt

    20 november 2013 om 19:59

    Dat hebben ze weer goed voor elkaar, echt prachtig!

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    20 november 2013 om 20:06

    Hmm deze of een F-type….. Kan niet kiezen.

    Login om te reageren
  20. mierenneuker zegt

    20 november 2013 om 20:12

    Stel, ik wil velgen die makkelijker te wassen zijn, biedt Alpina ook alternatieven dan die lelijke heelveelspaaksvelgen?

    Login om te reageren
  21. rob68 zegt

    20 november 2013 om 20:26

    Rare titel…

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      20 november 2013 om 22:52

      @rob68: Nee joh, iedere redacteur hier wil dat zinnetje graag uitmelken! Ze hebben het alleen niet door van elkaar, wat het als lezer vervelend maakt het continu te horen :).

      OT: Deze B4: zet maar neer. Deze doet mij een beetje aan de oude strakke Alpina’s denken ;).

      Login om te reageren
  22. m550d zegt

    20 november 2013 om 21:22

    Als ze nou ook even een D4 maken… Dan heb ik een nieuwe boven aan m’n shortlist.

    Login om te reageren
  23. isobmw zegt

    20 november 2013 om 21:33

    410 pk 600 nm.. De M4 heeft 430 pk 560 nm de B4 heeft iets meer koppel, als je deze in x-drive neemt trek je een M4 er wel uit op een rechte stuk weg..

    Maar toch zou ik de M4 nemen.. ook twin turbo maar dan ook hoogtoerig en nog ietsje breder en lager

    Login om te reageren
  24. marinepower zegt

    21 november 2013 om 03:25

    Foute jaren tachtig velgen, en die verschrikkelijk bestickering, dat kon alleen in de jaren zeventig nog, gatver!

    Login om te reageren
  25. volvoturbo zegt

    21 november 2013 om 12:28

    Awesome!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North