• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpine A110 GT4 is een vlijmscherpe racer

Auteur: RubenPriest, gepost 6 maart 2018 om 10:56 – 18 Reacties

Afbeelding Alpine A110 GT4 is een vlijmscherpe racerAfbeelding Alpine A110 GT4 is een vlijmscherpe racerAfbeelding Alpine A110 GT4 is een vlijmscherpe racerAfbeelding Alpine A110 GT4 is een vlijmscherpe racer

Alpine A110 GT4 is een vlijmscherpe racer
De racer is in samenwerking met autosportpartner Signatech ontwikkeld.

Voor wie de reguliere Alpina’s te braaf zijn, komt het merk met een raceversie op basis van de A110. Keiharde specificaties over de Alpine A110 GT4 zijn niet bekendgemaakt. Zo weten we bijvoorbeeld dat de GT4 meer vermogen gaat krijgen, maar hoeveel is niet duidelijk. Daarnaast zijn er de nodige verbeteringen doorgevoerd op het gebied van aerodynamica. Het uiterlijk van de auto maakt dat echter wel duidelijk.

De A110 GT4 kan dit jaar in actie worden gezien op diverse circuits in Europa. Alle A110 GT4’s zullen worden geleverd aan klantenteams met fabrieksondersteuning van Signatech. Klanten die de A110 Cup hebben kunnen de auto laten upgraden naar GT4-specificatie.

De racer heeft een andere veren en dempers, een dikke spoiler, een sequentiële versnellingsbak en nieuwe remmen van Brembo. De auto is in Genève te zien, naast de nieuwe A110 Pure en de A110 Légende.

Ook interessant!

  • Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
    Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur
  • vernieuwde Alpine A110
    Vernieuwde Alpine A110 is nu nog wat beter
  • Franse overheid bestelt enorme lading sportwagens

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

a110, alpine, geneve-2018, gt4, Racing

Vorig bericht: « Hé, het is de nieuwe Toyota Auris
Volgend bericht: De Lexus UX: een eigenzinnige crossover »

Lees Interacties

Reacties

  1. JvH zegt

    6 maart 2018 om 11:06

    Super dik!!

    Login om te reageren
  2. ramshoek zegt

    6 maart 2018 om 11:15

    Mooi racertje. De GT4 klasse wordt steeds interessanter.
    Hoewel ik het wel wonderlijk blijf vinden hoe de organisatie een auto als deze Alpine qua Balance of Performance op 1 lijn weet te krijgen met 500 plus pk sterke wagens als de Mercedes GT-4 of de McLaren 570 GT4.

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      6 maart 2018 om 11:48

      @ramshoek: Het gewichtsvoordeel van deze kleine wegduivel zal er wel iets mee te maken hebben. Uiteindelijk hangt het er ook vanaf wat Renault motorisch van plan is… ze krijgen tegenwoordig al vrij veel uit een 1.6 liter.

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        6 maart 2018 om 13:18

        @royaledeluxe: er zit toch een 2.0 in de a110?

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          6 maart 2018 om 14:07

          @gasskaas: In de Alpine zit een 1.8.

          Login om te reageren
  3. motherlover zegt

    6 maart 2018 om 11:21

    Wauw, wat een toffe wagen! :D

    Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    6 maart 2018 om 11:27

    brede slicks, zo jammer! Het hele idee van deze auto (lekker speels glijden en sturen met je rechter voet) is daarmee wel goed om zeep geholpen.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      6 maart 2018 om 11:35

      @JanJansen: speels glijden, daar heb je niet zoveel aan op het cirquit.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 maart 2018 om 11:37

      @janjansen: want racewagen.. fijn is geen eis, als het maar snoeihard gaat in de handen van een professionele racer of gentleman piloot.

      Andy Wallace zei ooit dat een racewagen die fijn aanvoelt nog lang niet op de limiet is afgesteld. Als het zo hard, scherp en oncomfortabel is dat de coureur angst heeft maar nog met de wagen overweg kan dan kun je een klein beetje minder extreem gaan qua afstelling en is de wagen perfect (volgens Andy Wallace).

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        6 maart 2018 om 17:43

        @w0o0dy: een alpine met deze motor zal nooit echt hard gaan. Het concept is er niet naar. Waarom er dan geen leuk sturende auto van maken?

        Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    6 maart 2018 om 11:38

    Prachtig apparaat zo..ziet er snel uit. Nu nog waarmaken dat uiterlijk.

    Login om te reageren
  6. sntial zegt

    6 maart 2018 om 12:04

    So cute

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2018 om 12:23

    Het melken is begonnen…. Eerst een cabrio, dan een handbak, dan een speciale RS en dan een Trophy?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      6 maart 2018 om 14:35

      @dutchdriftking: vergeet de SUV niet

      Login om te reageren
  8. dirkv zegt

    6 maart 2018 om 14:26

    Het zal een fijn racewagentje zijn met dat lage gewicht.
    Wat is dat ronde ding in de motorkap?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      6 maart 2018 om 15:42

      @dirkv: Tankdop?

      Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    6 maart 2018 om 17:20

    Dik uitgevoerd

    Login om te reageren
  10. densk zegt

    6 maart 2018 om 19:07

    Ik vind dit zo’n gaaf ding. Heb de straat variant kunnen bekijken op inter classics en was ook daarvan erg onder de indruk. Als het zou gaan tussen een 4c of deze dan wordt het absoluut deze.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North