• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpine A110 krijgt twee nieuwe varianten

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 februari 2018 om 08:36 – 44 Reacties

Afbeelding Alpine A110 krijgt twee nieuwe variantenAfbeelding Alpine A110 krijgt twee nieuwe variantenAfbeelding Alpine A110 krijgt twee nieuwe variantenAfbeelding Alpine A110 krijgt twee nieuwe varianten

Alpine A110 krijgt twee nieuwe varianten
Het Franse gezinnetje is begonnen aan een uitbreiding.

Met het oog op het Autosalon van Genève, onthult Alpine alvast dat het enkele cadeautjes mee zal nemen. Waar de A110 Première Edition vorig jaar in zijn eentje een feestje moest bouwen, is de dansvloer inmiddels voor iedereen geopend. Zodoende mogen we de A110 Pure en de A110 Légende binnenkort meerekenen in de line-up.

Echter zijn de wagens nog niet zo anders als je misschien zou hopen. De Alpine A110 Pure en A110 Légende hebben ieder een eigen doel, maar zullen deze grotendeels moeten proberen te bereiken zonder extra vermogen. Beide auto’s behouden de 1,8-liter turbomotor en de daarnaan verbonden 252 pk uit de ‘normale’ A110 (rijtest). Daarnaast zijn de aluminium structuur, zeventraps DCT-versnellingsbak en de double-wishbone ophanging hetzelfde.

Het doel waarover ik eerder spreek is voor beide auto’s anders. Je kunt het al deels uit de naam opmaken, maar de Alpine A110 Pure richt zich vooral op rijgedrag en heeft daarbij zo min mogelijk oog voor comfort. De Pure is dan ook de lichtste van de drie, ondanks dat hij volgens Alpine hetzelfde hoogwaardige karakter heeft. Hoevee lichter de auto is, wil Alpine nog niet kwijt.

De Légende draait hem eigenlijk precies om. Niet dat deze A110 ineens minder rijdt, maar in plaats van dat hij speciaal ontwikkeld is voor uitdagende bergwegen, mikt de Légende vooral op de lange-afstandsritten. Daarbij is de uitrusting verfijnder dan gebruikelijk. Zo heeft de A110 zesvoudig verstelbare Sabelt-stoelen, leren bekleding en extra in het interieur verwerkt carbon.

Tot slot voegt Alpine drie kleuren toe aan het aanbod: Blanc Irisé, Bleu Abysse en Gris Tonnerre. De auto’s zullen officieel worden onthuld op 6 maart.

Ook interessant!

  • Kopen er nog mensen een Alpine?
    Kopen er nog mensen een nieuwe Alpine?
  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur
  • Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
    Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
  • vernieuwde Alpine A110
    Vernieuwde Alpine A110 is nu nog wat beter

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

a110, alpine, geneve-2018

Vorig bericht: « Daimler-deal van Geely zorgt voor grote onrust
Volgend bericht: Lexus onthult eerste beelden nieuwe UX »

Lees Interacties

Reacties

  1. ilpoto zegt

    27 februari 2018 om 08:40

    Ik heb er jammer genoeg nog nooit een zien rijden. Leuke bak vind ik het.

    Login om te reageren
    • Rudy zegt

      27 februari 2018 om 08:52

      @ilpoto: Auto is nog maar net aan de pres geïntroduceerd, dit vaak best wel wat tijd tussen de pers intro en de werkelijke verkrijgbaarheid.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      27 februari 2018 om 09:42

      @ilpoto: Er is ook nog geen enkele geleverd.

      Login om te reageren
      • nielsnl1 zegt

        27 februari 2018 om 09:51

        @Jochempie: niet? Lachen, ik heb een witte zien rijden in Lissabon in januari :) heerlijk geluidje, dat ding

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          27 februari 2018 om 10:04

          @nielsnl1: Waarschijnlijk een voorserie. Die mogen wegens een brandje in de auto van Chris Harris ook niet meer rijden.

          Login om te reageren
  2. JaxDryke zegt

    27 februari 2018 om 08:54

    Vinden jullie dit nu echt mooi?
    Dit ziet eruit als een Audi TT die verkracht is door een Porsche Boxter.

    Ik moet hem eerst maar eens in levende lijve zien..

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      27 februari 2018 om 09:02

      @JaxDryke: verkracht worden door twee schoonheden is dubbel plus dus das best mooi ja.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      27 februari 2018 om 09:03

      @JaxDryke: het is gewoon een remake van de originele A110 uit 1961. Het origineel blijft wel stukken mooier IMHO.

      https://goo.gl/images/7a4Juy

      Login om te reageren
    • Joost zegt

      27 februari 2018 om 09:21

      @jaxdryke: Ik vond er op de plaatjes ook nooit veel aan, maar zag m afgelopen zomer in Dieppe rijden. En laten we het erop houden die de Alpine gewoon niet zo fotogeniek is..

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      27 februari 2018 om 09:41

      @JaxDryke: ik vind dat klassieke ding ook niet mooi. Gewoon vreemde lijnen. Klein. Niet mijn smaak, nieuwe versie heeft dezelfde handicaps, dus wij kunnen elkaar de hand schudden ;)

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      27 februari 2018 om 11:55

      @jaxdryke: Neen ik vind dit niet best wel mooi. ik vind dit er fantastisch uitzien. Ik zou dat geld nooit aan een TT of een Cayman uitgeven (met beide gereden), maar bij een Alpine A110 jeukt het bijzonder hard (nog niet mee gereden, maar de reviews zijn veelbelovend).

      Login om te reageren
  3. ikleesookoverautos zegt

    27 februari 2018 om 09:05

    Hoevee lichter de auto = hoeveel lichter de auto

    OT: Leuk dat er twee smaakjes bij komen maar zou er ook nog een echte hardcore versie komen? Een soort van track speeltje voor op de openbare weg.

    Login om te reageren
    • Mielie zegt

      27 februari 2018 om 09:19

      @ikleesookoverautos: Ligt eraan hoe hardcore je ‘m wil hebben:

      https://media.renault.nl/mediabericht/alpine-a110-cup-pure-raceauto-europas-mooiste-circuits/

      De A110 Cup ontwikkeld door Signatech, ze bouwen er niet zo heel veel (20 in het eerste seizoen) maar dan heb je wel een sexy racertje.

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      27 februari 2018 om 11:51

      @ikleesookoverautos:
      anders als = anders dan
      zullen deze grotendeels = zullen dat grotendeels (doel is enkelvoud)
      ik eerder spreek = ik eerder sprak
      maar de Alpine A110 Pure = waar(bij) de Alpine A110 Pure
      De Légende draait hem = De Légende draait het
      extra in het interieur verwerkt carbon = extra carbon in het interieur verwerkt (of leestekens gebruiken: extra, in het interieur verwerkt, carbon)

      Succes met lezen en schrijven.

      Login om te reageren
      • unknown234 zegt

        27 februari 2018 om 13:20

        @vroaaar: Lekker gewerkt. Alleen de tangconstructie zou ik achterwege laten.

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          27 februari 2018 om 18:21

          @unknown234: :D

          Login om te reageren
  4. Joost zegt

    27 februari 2018 om 09:24

    Das lekker dan! Wie als liefhebber van puur autorijden (toch waar Alpine ook wel voor staat/stond) een Premiere Edition heeft besteld (en er nog steeds niet in kunnen rijden, want nog steeds niet afgeleverd!!), zou deze nu misschien wel om willen ruilen voor een Pure…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      27 februari 2018 om 10:21

      @ijoost: Kut-consumenten met hun gezeik altijd. Wees gewoon blij met wat je gekocht hebt. Je ging er immers mee akkoord.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        27 februari 2018 om 10:24

        @jochempie: ik heb helemaal niets gekocht. Jammer genoeg.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          27 februari 2018 om 10:31

          @ijoost: Ik had het niet specifiek over jou, sorry :)

          Login om te reageren
    • AMV8Bart zegt

      27 februari 2018 om 13:06

      @ijoost: De premiere edition is eigenlijk een combinatie van pure en legende.. gewichtsbesparing in de pure zit hem (voor zover ik weet) in de sabelt kuipstoelen..

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      27 februari 2018 om 13:51

      @ijoost: Werd bij de introductie al aangegeven dat er eerst een première versie zo zijn, en daarna twee varianten zouden komen gericht op sportiviteit en luxe.
      Dus zou een beetje dom zijn als je daar nu achter komt

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    27 februari 2018 om 09:25

    Die luxe versie klinkt goed, zet maar voor de deur

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    27 februari 2018 om 09:43

    Moeilijk, moeilijk.. Graag een Pure voor op zondag, maar een Legende om naar Nederland te karren…

    Login om te reageren
  7. amersfoorter zegt

    27 februari 2018 om 09:53

    En dan volgend jaar een suv, cabrio, station. Afijn, zie de line up van mini en we hebben een aardige kijk in de torkmst

    Login om te reageren
  8. stephane8200 zegt

    27 februari 2018 om 10:03

    Heb er in gezeten op Interclassics. Gaaf ding. Meer uitvoeringen is altijd goed voor meer keuze maar de vraag is altijd of je kan combineren.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    27 februari 2018 om 10:36

    Ik ben benieuwd naar de werkelijke aanpassingen, want met een beetje leer in carbon in het interieur verandert er niet veel vind ik. Ook is nu nog niet duidelijk in hoeverre de Pure is aangepast.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      27 februari 2018 om 10:44

      @berlinetta: Exact, flutartikel! We zijn niks wijzer geworden.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        27 februari 2018 om 10:53

        @atrak: Nouja, ik verwacht dat Alpine nog gewoon niet meer info heeft vrij gegeven. Zodoende kan AB ook niet meer vermelden. Dat maakt het dus geen flutartikel.

        Login om te reageren
  10. alfalfa zegt

    27 februari 2018 om 10:51

    Ik vind het nogal vreemd en geforceerd om extra versies (met verschillen die zich linken te beperken tot vinkjes op een optielijst) aan re kondigen terwijl de launch edition nog niet op de weg is.

    Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    27 februari 2018 om 11:09

    Iedereen wil’ em
    Niemand koopt ‘em
    Miskent talent al bij de wedergeboorte
    Soort van Alfa 4C
    Niet primijum, dat komt omdat’ie niet primijum is want de ‘ kenners’ willen dat een pur sang rijdersauto ‘primijum’ moet zijn.
    En dat is gotsonmogelijk.
    Evenals ‘perfectie’ op een rijdersauto.
    Een rijdersauto is eenrijdersauto en eigenlijk een nutteloos kreng eersteklas.
    Daarom wil je een rijdersauto.
    Alle 4 de fans van rijdersauto’s willen er eentje.
    Zware strijd met de Alfa 4C dus.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      27 februari 2018 om 11:57

      @desjonnies: niemand wil ‘em, vandaar dat de voorseries volledig verkocht zijn. Andere modellen kan je nog geeneens bestellen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        27 februari 2018 om 12:32

        @bara:
        Ik ben blij voor ze

        Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    27 februari 2018 om 11:49

    Er komt naar ’t schijnt ook nog een vierde variant. Met ballonbanden, verhoogde rallyvering en 6-puntsgordels. Speciaal voor België!

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      27 februari 2018 om 11:59

      @cossiekiller: je weet toch dat we onze wegen bewust in die staat houden om de Nederlanders te weren?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        27 februari 2018 om 13:09

        @bara: Volgens mij hebben de Belgen prangender zaken om zich druk over te maken :)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          27 februari 2018 om 16:59

          @jochempie: ‘Ollanders met een cèrèvèn zijn de ergste transitmigranten…

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            27 februari 2018 om 18:29

            @esprit_de_flandre: Als jullie je land nou wat aantrekkelijker maken om te bezoeken, wil ik onderweg misschien zelfs een frietje eten :)

            Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        27 februari 2018 om 21:53

        @bara: Ssst! Ik ben zelf ook Belg. Omgekeerde psychologie ;-)

        Login om te reageren
  13. editorinchief zegt

    27 februari 2018 om 13:27

    > Echter zijn de wagens nog niet zo anders als je misschien zou hopen

    De wagens zijn echter niet zo anders als je misschien zou hopen

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    27 februari 2018 om 16:24

    Dat is echt iets wat je op de lange afstand nodig hebt, extra carbon in het interieur!

    Login om te reageren
  15. tttijn zegt

    27 februari 2018 om 17:09

    Lekker bergweggetjes knallen :)

    Login om te reageren
  16. hans75 zegt

    27 februari 2018 om 18:56

    Lijkt me toch handiger om een DNA knop in het dashboard te monteren… hoef je geen 3 modellen te maken…

    Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      27 februari 2018 om 20:02

      @hans75: Kom, kom, Alpine is de nieuwe Porsche. Dat wist je toch wel?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North