• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hé, het is de nieuwe Toyota Auris

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 6 maart 2018 om 10:49 – 26 Reacties

Afbeelding Hé, het is de nieuwe Toyota AurisAfbeelding Hé, het is de nieuwe Toyota AurisAfbeelding Hé, het is de nieuwe Toyota AurisAfbeelding Hé, het is de nieuwe Toyota AurisAfbeelding Hé, het is de nieuwe Toyota AurisAfbeelding Hé, het is de nieuwe Toyota AurisAfbeelding Hé, het is de nieuwe Toyota Auris

Hé, het is de nieuwe Toyota Auris
De Auris gaat er enorm op vooruit.

De Toyota Auris is alweer toe aan de derde generatie. Het nieuwe model doet een hoop goed, daar hij op uiterlijk gebied enorme stappen heeft gezet. Waar het vorige model nog een redelijk onbenullig gezicht had, slaat de nieuwe Auris met vlakke hand op tafel om zijn aanwezigheid duidelijk te maken.

Het nieuwe, strakke design is echter niet het enige waardoor de Auris er beter uitziet dan voorheen. De auto is namelijk ook 40 mm langer en 25 mm lager dan zijn voorganger. Daarbij is de nieuwe Auris ook nog eens 30 mm breder. Het zijn misschien kleine marges, maar juist die beetjes lijken te helpen. Overigens is de overhang tot genoegen van velen 20 mm korter. De auto krijgt voor en achter LED-verlichting en wordt gebouwd op het TNGA-platform, waarop de Toyota C-HR eveneens te vinden is.

Op technisch gebied zijn er ook een aantal aanpassingen aangebracht. Zo krijgt de Auris voortaan niet één, maar twéé hybride aandrijflijnen. De instapper betreft een 1,8-liter blok die goed is voor 122 pk, terwijl de krachtigere 2-liter motor er zelfs 180 pk uitperst. Laatstgenoemde is zou op de weg tevens meer stabiliteit en een betere wegligging moeten bieden. Grappig detail is dat de Auris met 2-liter hybride motor schakelpaddles achter het stuur heeft. Wie geen zin heeft in milieuvriendelijk rijden, kan opteren voor de 1,2-liter viercilinder die 116 pk produceert.

Ook interessant!

  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken
  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Toyota onthult niet geheel vrijwillig de nieuwe Tundra
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

auris, geneve-2018, Hybride, Toyota

Vorig bericht: « Bugatti Chiron Sport: omdat het wat sneller mag
Volgend bericht: Alpine A110 GT4 is een vlijmscherpe racer »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dizono zegt

    6 maart 2018 om 10:54

    Verre van een lelijke auto, voor een Auris zelfs behoorlijk fris. Alleen die achterbumper, doet me een beetje denken aan die Mazda-busjes van vroeger…

    https://c2.staticflickr.com/8/7183/6800851536_040095cddb_b.jpg

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 maart 2018 om 11:32

      @dizono: Dat kan ook. Ik moest zelf meteen denken aan een bulldog met een onderbeet:
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/Female_English_Bulldog.jpg

      Login om te reageren
    • smoked zegt

      6 maart 2018 om 12:18

      @Dizono: eerder een andere Mazda: https://www.auto123.com/en/new-cars/technical-specs/mazda/3/2010/sport/gs/

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        6 maart 2018 om 14:18

        @smoked: Mooi inderdaad! Heb dezelfde Mazda 3 in de MPS versie. Deze Auris is ook erg mooi! Maar dat vind ik van de vorige versies ook.

        Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      6 maart 2018 om 12:19

      @Dizono: dus gewoon toch wel lelijk

      Login om te reageren
  2. hollandbest zegt

    6 maart 2018 om 10:55

    Voorkant is prachtig alleen de achterkant… Waarom nou weer zo’n lelijke puistbumper

    Login om te reageren
  3. toyotavenray zegt

    6 maart 2018 om 11:03

    Eindelijk. Zoals ik al eerder voorspelt had. Maar ik dacht dat de 2.0 maar 150 pk kreeg.

    Login om te reageren
  4. burninrubber zegt

    6 maart 2018 om 11:05

    Damn ziet er goed uit, zeker voor een Toyota

    Login om te reageren
  5. IssamR zegt

    6 maart 2018 om 11:05

    180 pk.. Geen verkeerde ontwikkeling! Gaan ze hier geen CVT automaat voor gebruiken? Ben dan benieuwd hoe die flippers aan het stuur werken.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      6 maart 2018 om 12:20

      @IssamR: laatst op BNR podcast gehoord dat er ook cvt met schakelpedels aankwamen. Dat is hier te zien

      Login om te reageren
      • lebeaunl zegt

        6 maart 2018 om 17:17

        @sjonniedeluxe: had audi al een tijdje, zijn gewoon geprogrammeerde verhoudingen zover ik weet.

        Login om te reageren
        • BRT zegt

          6 maart 2018 om 18:24

          @lebeaunl: is er een Audi met een cvt / vergelijkbare bak dan?

          Login om te reageren
          • gumz zegt

            7 maart 2018 om 04:21

            @brt: Audi heeft een Multitronic naast de S-tronic. Die eerste is een CVT geloof ik.

            Login om te reageren
  6. JagID3Merc zegt

    6 maart 2018 om 11:07

    Ben benieuwd wanneer Lexus met een niet CT komt, ga er vanuit dat die op hetzelfde platform komt te staan als deze auto.

    Login om te reageren
  7. koekwaus zegt

    6 maart 2018 om 11:21

    * ziet de achterkant * hey dat ziet er niet slecht ui … * ziet de voorkant * oh …

    Login om te reageren
  8. avda zegt

    6 maart 2018 om 11:30

    Het ziet er goed uit. Achterkant doet mij wel denken aan de Mazda 3 (BL).

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    6 maart 2018 om 11:38

    De uitgaande Auris vind ik een van de saaiste auto’s die je momenteel nieuw kan krijgen, maar deze ziet er best prima uit. Alleen het kontje is niet zo mooi, maar ach.

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    6 maart 2018 om 11:42

    Beetje een Opel Astra GTC maar erg fraai!

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    6 maart 2018 om 11:44

    Komt hier ook een vol-elektrieke van – een EV dus, geen haaibrit ?

    Login om te reageren
  12. phr34k zegt

    6 maart 2018 om 12:10

    Die achterkant..
    https://www.columbusmagazine.nl/public//images/geo/highlight/2271/new_272834_600_600.jpg

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    6 maart 2018 om 12:10

    Één van de minst grijze muizen in het segment en best een leuke auto om te zien. Goed design al is het werk een beetje druk, maar ook weer niet echt storend vind ik.
    Mooie techniek en goede looks+ Toyota betrouwbaar dan moet dit wel een succes worden… Maar niet in NL, want hier kopen we grijze muizen tegen absurde prijzen omdat het van VLAG komt. Helaas.

    Login om te reageren
  14. 2wheeler zegt

    6 maart 2018 om 12:49

    Oh! Leuk ding!

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    6 maart 2018 om 17:19

    Ziet er prima uit! Misschien alleen nog een iets spannender kleur erop.

    Login om te reageren
  16. 1audi1 zegt

    6 maart 2018 om 17:25

    Hopen dat het niet zon gigantisch onbetrouwbare slechtrijdende Toyota onwaardige auto word als het huidige model

    Login om te reageren
  17. riceos zegt

    6 maart 2018 om 17:52

    Is de achterbumper van m’n Mazda 3

    Login om te reageren
  18. bk4life zegt

    6 maart 2018 om 21:45

    Voorkant.. nice. Achterkant? Komisch. Alsof ze midden in het productieproces besloten om daar een Opel-achterbak aan vast te lassen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North