• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AMG Diesel of Hybride?

Auteur: autoblogger, gepost 16 april 2007 om 09:06 – 23 Reacties

AMG Bluetec?

Komt AMG met een diesel- of hybride aandrijving? Of allebei? Een beetje milieubewust doen is geen taboe meer en zelfs supercars moeten er aan geloven. Ook Mercedes zelf is er druk mee bezig. Zo waren er al geruchten over een CL Cabrio/diesel en een S600 CDI (check). Nu heeft ook AMG laten weten dat er serieus gekeken wordt naar de opties…

We kennen natuurlijk de C30 CDI AMG, maar de echte topmodellen zijn buiten schot gebleven. Want waarom is er bijvoorbeeld geen CL65 Bluetec? Of misschien wat logischer; een CLS63 Bluetec?

Volker Mornhingweg, AMG executive, vertelde tegen The Car connection dat men zich bewust moet zijn van de milieukwesties: “No question, we take it seriously.” Om daar aan toe te voegen dat men in de nabije toekomst meer groene technologie gaat toepassen, AMG heeft daarbij de keus uit hybride en diesel (via autoblog.com).

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Nieuwe AMG hybride laadt zichzelf op door driften
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, bluetec, Diesel, Hybride, Mercedes

Vorig bericht: « Handig! El Camino BBQ
Volgend bericht: Rijtest: BMW X5 4.8i »

Lees Interacties

Reacties

  1. Greg zegt

    16 april 2007 om 09:18

    goeie zaak!

    Login om te reageren
  2. AMG zegt

    16 april 2007 om 10:00

    Zou heel mooi zijn. Ook voor het verbruik en dus uiteindelijk voor de portemonee. Hopelijk wordt er ook aan het mileu gedacht en is een roetfilter standaard.

    Login om te reageren
  3. Integrale EVO zegt

    16 april 2007 om 10:04

    Of de autofabrikanten de gemiddelde norm van 130g CO2/km voor hun modellen nu halen of niet, feit is wel dat fabrikanten er meer dan ooit mee bezig zijn.
    Maar ipv veel aandacht aan de automarkt te schenken, kan er ook eens gekeken worden naar CO2-reductie bij kerncentrales (kopsten: 15e per bespaarde ton CO2), kolencentrales (kosten: 5e per bespaarde ton CO2) en betere isolatie van huizen (kosten: 10e per bespaarde ton CO2). Om een ton CO2 in de autoindustrie te besparen is 480e nodig! Er zijn dus veel goedkopere alternatieven om CO2-reductie te realiseren, terwijl het effect wellicht zelfs groter is. Het autogebruik is slechts voor een klein deel verantwoordelijk voor de CO2-problematiek.

    Login om te reageren
  4. henkieturbo zegt

    16 april 2007 om 10:44

    co2 bij kerncentrales???

    volgens mij heb je een nieuwe kerncentrale bedacht.

    maar wel goed dat de merken er goed mee bezig zijn.
    ook al lopen ze jaren achter op de aziatische merken..

    Login om te reageren
  5. natan zegt

    16 april 2007 om 10:59

    dat is ook nieuw voor mij, dat er co2 uitstoot is bij kerncentrales, kerncentrales heeft niks te maken met verbranden. De energie die vrij komt bij het splijten van een atoom deeltje, word gebruikt voor het verwarmen van water, en daar op wordt weer een stoomgenerator gezet

    Login om te reageren
  6. floryn zegt

    16 april 2007 om 11:06

    diesel is toch helemaal niet zo heel groen?

    Login om te reageren
  7. MercedesS zegt

    16 april 2007 om 11:20

    mag ik degene die er van overtuigd zijn dat een kerncentrale geen co2 uitstoot verwijzen, http://www.uitstapkernenergie.be/nl/kernfiches/kernfiche7.php

    overigens vraag ik me af wat de prijs van deze autos moet worden, als de prijs rond de 63 amg zit, zou ik in ieder geval niet voor de bluetech of diesel kiezen, ik denk dat je in nederland beter eerst al die oude autos van de weg moet krijgen , door bijvoorbeeld het bpm af te schaffen kunnen mensen (nu) duurdere , nieuwe en dus ook zuinigere en minder milieu belastende autos kopen, alleen waar de overheid dan weer geld vandaan moet toveren is lastig, miss nog eens 10 of 20 cent /liter bij het tankstation, dan betaalt de gebruiker

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    16 april 2007 om 12:51

    Ik zeg het je………..in de toekomst zijn Lambo´s, Ferrari´s, Posjes etc. met dieselmotoren helemaal niet meer zo vreemd! Echter als die dag aanbreekt, pleeg ik harikiri! ;)

    Login om te reageren
  9. Greg zegt

    16 april 2007 om 13:41

    @Rick Dos
    harakiri :-)…. why? Alfa heeft ook dieselmotoren met een sportieve sound en geen geratel als die tdi’s van VW

    Als die dingen minder zuipen maar wel extreem veel power en en een mooie sound hebben… laat maar komen dan Porsche V12tdi!

    Login om te reageren
  10. Porsche Fan zegt

    16 april 2007 om 14:20

    Ik vind het maar niks

    Een sportauto

    Moet een benzine motor hebben punt uit

    Login om te reageren
  11. BWM M8 zegt

    16 april 2007 om 14:26

    kerncentrales stoten geen CO2 uit. Ok, de brandstofvoorbereiding en -verwerking wel, maar zo kun je veel groene technologieën eronderuit halen:

    – per liter biodiesel uit koolzaadolie is er ongeveer 0,75 liter fossiele brandstof nodig

    – tot in een recent verleden (ik weet niet of dat nu zo nog is), is de CO2-uitstoot tijdens de productie van een zonnecel groter dan de CO2 die deze zonnecel gedurende haar levensduur kan sparen

    – een PET-fles is milieuvriendelijker dan een glazen fles wegens de milieukost van het spoelen van de glazen flessen, het extra gewicht van de glazen flessen (extra verbruik bij transport) en de recycleerbaarheid van PET

    – …

    Login om te reageren
  12. Greg zegt

    16 april 2007 om 14:46

    Hoe t ook zij, we kunnen als we naar buiten kijken direct zien dat ’t klimaat ernstig van slag is, dus lijkt t me logisch dat ook tuners en sportautomerken aan de slag gaan met mileuvriendelijke(re) technieken.

    Vind zelfs dat race competities als de Formule 1 een voorbeeld moet stellen en op motorengebied ecologischer moet worden. Die stunt van Honda slaat nergens op.. Meedoen aan de F1 met een vervuilende auto die de nadruk op een schonere wereld moet leggen..

    Login om te reageren
  13. hansbom zegt

    16 april 2007 om 15:50

    niks mis met dat weer, ik heb zojuist een palmboom aangeschaft voor in de achtertuin. :)

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    16 april 2007 om 16:13

    @Greg

    Globel warming en CO2uitstoot zijn totaal verschillende dingen remember ;)

    voor mijn part mag iedereen rustig verder doen met “milieuonvriendelijke” (sport)wagens te bouwen.

    Login om te reageren
  15. Greg zegt

    16 april 2007 om 16:17

    @Dekster
    het gaat er bij mij niet in dat er geen verband bestaat tussen beide zaken…

    maargoed, ik ben hou me met cijfers bezig en ben geen ecoloog, dus ik kan fout zitten.

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    16 april 2007 om 16:20

    @Greg

    …..Harakiri dus ;) …….En voor de rest spreek ik niet met cultuurbarbaren! Ik bedoel, je speelt toch ook niet je Beethoven, Chopin, Schubert, Wagner etc. op je Casio synthesizer? Om dan te proclameren dat het ook zo z´n charmes heeft en net zo goed klinkt als een symfonie orkest? ;) :D

    Login om te reageren
  17. Greg zegt

    16 april 2007 om 16:35

    @Rickdos
    tja… daarom discussieren we lekker met z’n allen, omdat meningen verschillen toch. :-)

    Een hoop mensen hebben denk ik bij het woord diesel een ouderwets ratelende vrachtwagenmotor in gedachte en kunnen daarom diesel niet plaatsen in de autosport…. times have changed

    Login om te reageren
  18. sacha zegt

    16 april 2007 om 16:46

    Het verband tussen CO2 uitstoot door fossiele brandstof verbranding en opwarming van de aarde is een H04X. AMG doet aan diesel-PR zodat het net lijkt alsof ze begaan zijn met het milieu maar ze zeggen het alleen maar omdat het politiek correct is.

    H04X! Wat ik je brom.

    Kijkt allen nogmaals: Opwarming aarde is niet onze schuld

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    16 april 2007 om 16:49

    @Greg

    Maar natuurlijk. ;)

    Nee, dat beeld heb ik wel achter me gelaten. Daar ik zelf een moderne 3.0 diesel rij. En ook al ben ik onder de indruk van de moderne diesels en de specs die daar bij horen. Ben ik echter toch van mening dat sportauto´s c.q. sportieve auto´s met een benzineslurper voorin of achterin uitgerust dienen te worden. Dit omdat dit toch wat meer meebrengt dan alleen mooie specs.

    Login om te reageren
  20. Greg zegt

    16 april 2007 om 17:04

    @Rick Dos
    ik volg je wel…

    @Sacha
    Volgensmij moeten we wel reeel zijn en gewoon inzien dat er wel degelijk een verband is tussen het broeikaseffect (global warming) en co2 uitstoot. De Van Dale verklaart bij broeikaseffect: (algehele temperatuurverhoging door de vorming van grote hoeveelheden kooldioxide in de dampkring)

    AMG moet niet diesel en een beter milieu in 1 zin noemen, want dat is idd onzin.

    Login om te reageren
  21. mercedesfan zegt

    17 april 2007 om 21:39

    schoon iniatief van AMG

    Login om te reageren
  22. C30CDIAMG zegt

    19 april 2007 om 09:43

    Ja! Dat zou mooi zijn. Dan keer ik weer mooi terug naar mijn oude vertouwde omgeving! Moet het wel een mooi model zijn uiteraard!

    Diesel AMG is top

    Login om te reageren
  23. LEXUS GS450h zegt

    29 april 2007 om 21:12

    Diesel:milieubewust?
    Er zitten in diesels nog veel schadelijkere stoffen dan in benzines,
    buiten dan dat de CO²-uitstoot minder is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North