AMG GT S Edition 1 maakt klapper in Heerhugowaard

Auteur: , 45 Reacties
Mercedes AMG GT S maakt klapper in Heerhugowaard

De schade valt voor de eigenaar enigszins mee.

Het zal desondanks behoorlijk in de papieren lopen, maar daar zijn verzekeringen voor. Een AMG GT S kwam gisteren in aanraking met een Opel op een kruising in Heerhugowaard. Eén van de betrokken partijen negeerde het rode verkeerslicht met een botsing tot gevolg.

De twee inzittenden in de AMG konden ter plekke door medisch personeel worden nagekeken. De Opel bestuurster werd met onbekende verwondingen meegenomen naar het ziekenhuis. De GT S heeft bij het ongeval vooral cosmetische schade opgelopen.

Het betreft hier een AMG GT S Edition 1. De gele Duitser heeft een gefixeerde carbon achterspoiler, wat Edition 1-embleempjes en de voor- en achterbumper beschikken over carbon accenten. Het vermogen van de Edition 1 is verder gelijk aan de reguliere GT S. Dit betekent 510 pk uit een geblazen 4.0 V8.

Mercedes AMG GT S maakt klapper in Heerhugowaard

(via Alkmaar Centraal. Fotocredit: DPN.NU door Bastiaan Schuit)



45 reacties

Op de eerste foto lijkt de voorkant een beetje op die nwe fiat spider
Lijkt toch een airbag geklapt te zijn. Dat is meestal een teken dat het wel eens meer dan cosmetisch kan zijn. Bovendien is deze auto nu gedoemd de rest van zijn leven te vervolgen als schade exemplaar. Jammer maar helaas
@ko4n: Als deze goed wordt gerepareerd zie je daar niets van weer, maar idd het schade verleden rapport blijft zichtbaar. Maar mits goed en vakkundig gerepareerd is dat niet zo’n heel erg groot probleem.
@bofkont: alleen schrijf je wat harder af.
Als je de keuze hebt, dan ga je toch liever voor een exemplaar zonder schade historie.
@bofkont: wanneer krijg je zo’n rapport? Of melding? Dacht dat ie dan total löss moest worden verklaard?
@mcshine: Elke Schade die gemeld/gedeclareerd wordt bij de verzekeraar komt een aantekening van , autobedrijven kunnen dit inzien, particulieren tegen betaling .
@bofkont: een kenner blijft het altijd zien.
@beefcake: dan moet je wel een heel erg goede kenner zijn als het goed en vakkundig is gerepareerd.
Maar een schadehersteller weet waar hij moet zoeken.
Vooral cosmetische schade? Zo half op zo’n middengeleider klappen is niet bepaald goed voor het onderstel. Zal behoorlijk tegenvallen hoeveel schade er is denk ik. Maargoed, is maar blik.
Wat blijft hij mooi he.
Weer een fijne auto naar de knoppen. Ook al is het niet hun schuld, die supercar-bestuurders zijn wel zulke enorme klojo’s.
@denniss00: Supercarbestuurders zijn zulke klojo’s? Leg uit..
@viezefreddyw: Als ze betrokken raken in een ongeval bedoel ik dan hè? In het algemeen zijn t natuurlijk brave lui.
@viezefreddyw: jij voelt je natuurlijk erg aangesproken ;)
@banaan7: Ook zonder de F430 had ik hem dezelfde vraag gesteld.
@viezefreddyw: Snap je dat niet? Je werkt hard, en verdient genoeg geld voor een dure auto. Of je ouders werken hard en verdienen goed, ook prima. Hoe dan ook, iemand heeft hard voor die centen gewerkt. En wat doe je dan met die zuurverdiende centen? Je koopt verdomme iets geweldigs als supercar! Een supercar!!!! Hoe haal je het in je hoofd?

Maar serieus, het zal wel afgunst zijn of zo. Je moet gewoon een auto kopen en rijden waar je blij van wordt. Of dat nou een supercar is, of een oldtimer, of misschien wel die eenvoudige rode Ford Fiesta uit het artikel van gisteren. En zolang je jezelf niet in de financiële problemen (komt helaas nog te vaak voor, mensen die een auto -of iets anders- op afbetaling kopen die ze eigenlijk niet kunnen veroorloven) moet je gewoon zoveel of zo weinig aan een auto uitgeven als je zelf wil en kan en genieten van elke kilometer achter het stuur.
@denniss00: Ja dat is 90% van de lease rijders ook, je punt is?
@denniss00: dit is toch geen supercar? En een ferrari 430 toch ook niet ? Supercar heeft in mijn beleving rond de 700 pk. Dus aventador of een f12
@rolov: Dus een Lamborghini Murcielago LP-670-4 Superveloce is geen supercar? En een Audi R8 V10 plus ook niet? Corvette ZR1? Nissan GTR? Lexus LFA? Porsche 911 Turbo, 911 GT3, 911 GT2? Ik kan nog wel ff doorgaan, maar mijn punt is dat de categorie Supercar niet bij een getal begint, maar het doel waar zo’n auto voor gebouwd is.
@snorrie11: een paar in je lijst vind ik idd geen supercars. Een gtr in principe ook niet tenzij hij bij de tuner is geweest. De Porsches ook niet op de gt2 na. Een SV natuurlijk wel. Ik zei rond de 700 pk dus als ze 620 of 650 hebben mogen ze erbij als de auto er voor gemaakt is. Een brabus 850 is tja wat is het? Geen supercar maar wel een supersedan. En idd het hangt ook op de bouw van de auto’s. Een LFA is er wel een maar die heeft ook een v10. Ja ik snap het is lastig maar beetje logisch nadenken helpt ook. Maar een AMG gt en een 430 zijn geen supercars. Ik vind de naam super te snel gegeven .
@rolov: stop maar weer met de poep die je uitspuugt
@rolov: Tsja kan ik me wel wat bij voorstellen, maar het enige wat me dan nog dwarszit is de vraag wanneer het dan een hypercar is? 800? 850? Dan houd je heel weinig over die in het hokje supercar passen. Maar ach, meningen verschillen :)
@snorrie11: nee een hypercar is een p1 Veyron laferrari 918 enz. Ja de pk’s zijn misschien niet de juiste maatstaf. Maar je snapt dat een supercar geen Porsche turbo kan zijn of een gtr al gaan die ook naar de 600 pk. Het woordje super wordt te snel gebruikt hierin vind ik . Want als een supercar een turbo is is dan een aventador een supersport? En daarna een hypercar . Een gtr is een sportauto maar eigenlijk is het een snelle gt. Net als de turbo.
Zo in het geel toch wel een erg dik ding hoor! Nu maar hopen dat het met de Opelbestuurder goed gaat en daarna hopen dat de auto’s het goed en wel hebben doorstaan.
Schade lijkt mee te vallen, bumper, motorkap, koplamp, spatbord…

Én het halve interieur is gesloopt omdat er een flink aantal airbags is afgegaan. Dat kon nog wel eens in de papieren lopen. Al is het natuurlijk altijd nog beter dan letselschade.
Ik denk dat er veel meer schade is dan zo op het eerste oog
Ik hoor de bestuurder tegen de bijrijder al zeggen: “Nee, je hebt geen last van je nek, ik herhaal, je hebt géén last van je nek “
@gertjan2012: anders wordt het een cabriolet; )
Ik gok dat er ook nog weleens een draagarmpje krom kan zijn.
Denk dat de schade aan de Mercedes meer is dan de waarde van de Opel…
Ongeveer 100 meter bij mijn huis vandaan, maar ik lag nog lekker in mijn nest een kon dus geen ramptoerist spelen.
Is van Edwin Groen, heeft heel lang naast een rode SLS AMG gestaan bij Bossen en Bakker in Noord-Scharwoude.
@sr20det: ook graag zijn telefoonnummer erbij voortaan.
@sr20det: dan gaat het prima met de fietsenhandel ?
@diesel78: zeg dat wel, meneer heeft naar verluidt zo’n 50 Citroën 2cv, en een F12berlitettie
Binnenkort te koop in Rotjeknor?
Zonde. Dit lijkt een hele nare schade
Zonder ster in de grill ziet de Mercedes er veel mooier uit.
@riri: in je raam is beter! ;)
Op de GT-(S) kun je altijd zo’n gefixeerde spoiler en front spoiler bestellen onder de AMG Aerodynamics Package, dat is dus niet uitsluitend voor de ‘Edition 1’.
@e550: Klopt. Vanaf dat iemand een AMG GT(S) ziet met spoiler roepen ze altijd Edition 1, ook al is dit in de meeste gevallen het Aerodynamica Package.
@e550: eeh. De edition 1 staat overeen met die spoilers..
Cashen bij de verzekering en de nieuwe AMG GT-R aanschaffen.
En wat dachten jullie van de lak van deze auto? Het “solarbeam” kost in duitsland al €8687,00 dat zal hier wel 10k zijn…
Altijd mooi zo in het geel..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).