
Dit gebeurt er als met 160 km/u door het centrum van Rotterdam rijdt.
Als je AMG’s wil spotten, dan is de Coolsingel the place to be. Figuren die een AMG gehuurd of gekocht hebben (al dan niet met familieleden) komen deze graag showen in de binnenstad van Rotterdam. Een beetje gas geven is ook niet uitzonderlijk, maar afgelopen zondag ging het wel héél hard.
De politie van Rotterdam raakte verwikkeld in de achtervolging van een GLA 45 AMG. Hoe de achtervolging ontstond wordt niet helemaal duidelijk, want de agent die het verhaal deelt op Instagram sloot pas later aan. De auto reed in ieder geval zondagochtend met 130 km/u over de Erasmusbrug, met een onherkenbare politieauto achter zich aan. Hij reed vervolgens ook door rood.
Vervolgens zette de achtervolging zich voort in het centrum van Rotterdam, met snelheden van 140 tot 160 km/u. Zoals de politie zelf schrijft “dat kan nooit goed aflopen.” En inderdaad: op de Coolsingel verloor de bestuurder de controle over zijn AMG en knalde hij tegen een paal. Dit gebeurde pal voor de McDonalds, maar die was nog dicht. Anders hadden een aantal mensen zich wel verslikt in hun Big Mac.
Met deze botsing was de achtervolging nog niet ten einde, want de AMG-rijder ging te voet verder. Een paar beveiligers zagen echter wat er aan de hand was en hielden de man tegen. Zo kon hij dus in de boeien worden geslagen, na een korte doch intensieve achtervolging door Rotterdam.
De bestuurder is in ieder geval zijn rijbewijs kwijt en de auto is ook in beslag genomen voor onderzoek. De telefoon van de man is eveneens in beslag genomen, want die had ‘ie over een muurtje gegooid. Dat is vrij verdacht, dus daar stond wellicht belastend materiaal op.
Foto: Verkeerspolitie Rotterdam






Een AMG in Rotterdam die vlucht voor de politie en een telefoon over een muurtje gooit om hem te verbergen. Nou die conclusie is makkelijk toch? Helaas wordt het stereotype weer bevestigd
Is wel zo.
Enkel de toevoeging huurauto en kansparel uit het Rifgebergte ontbreekt…
Dat hij zijn telefoon weggooide is gewoon te verklaren; hij had er waarschijnlijk nog twee in zijn heuptasje zitten.
Zo’n hekel aan mensen die in stereotypen denken.
😂😂😂
Huh? Conclusie bevestigd? Door wie dan, door jezelf?
Op basis van een paar variabelen trek jij een conclusie, maar nergens lees ik in het artikel dat die conclusie juist is. De kans daarop is wellicht groot, maar nergens lees ik dat jouw stereotype bevestigd is…
Pak je bingokaart er maar weer bij…
Toch even een vraag. Waar lees jij in zijn reactie wat zijn conclusie is? Volgens mij geeft hij dat nergens aan. Maar jij trekt de conclusie dat zijn conclusie stereotype bevestigend is…. Doe je nu niet gewoon hetzelfde als waar je hem van beschuldigt?
Deze 4 gasten hierboven….
Vaak zijn vooroordelen gelijk aan voorkennis. Anders zou het vooroordeel ook niet bestaan…
Zo’n klootviool in een gehuurde AMG heeft twee weken geleden de moeder van een bekende doodgereden; https://www.rijnmond.nl/nieuws/2010463/fietsster-57-overleden-na-ongeluk-op-verkeersplein-automobilist-20-aangehouden
Ben je 20, heb je lekker stoer met je gehuurde auto lopen showen, heb je vervolgens de dood van een onschuldige omstander op je geweten. Lekker gewerkt pik.
Wat mij betreft mogen ze hierop profileren; dikke auto met Duits kenteken in de binnenstad, dan houden we je extra in de gaten. Het punt is alleen dat je er zo weinig aan kunt doen, want ook met schade verdienen die verhuurbedrijven zich helemaal scheel aan dit soort idioten en het is niet verboden om een snelle auto te huren.
Verhuurders verdienen zich scheel? Hoe dan? De mogelijke opbrengsten zijn verhuur, eigen risico van de huurder en de uitkering van de verzekering. De auto is in dit geval redelijk total loss. Of de huurder het eigen risico kan betalen is te bezien, ik denk van niet of ze moeten gaan crowdfunden in de familie. Verzekeringsmaatschappijen zullen er ook niet happig op zijn om dikke auto’s van verhuurbedrijven te verzekeren. Verzekeraars verdienen aan premies, niet aan uitkereren van schadebedragen.
Maar ik laat me graag informeren!
Wat als dit niet de normale Hertz of Avis is maar “Ali’s mietwagen” die ook bij het kartel hoort en dient om geld wit te wassen? Dan zijn hoge huursommen voor dikke bakken en hoge eigen risico’s voor schades juist goed. In Nederland heeft politie en justitie zulke schimmige verhuurbedrijven al een aantal jaren geleden opgerold. In Duitsland lopen ze daar nog niet zo hard voor.
Zolang half Europa met een sleutel in de neus rondloopt gaat er ook helemaal niks veranderen. Dit ongeluk is mede mogelijk gemaakt door de cokesnuivers van het land.
100% waar.
Ken ook zo’n verhuur toko waar ’s avonds voor tienduizenden euro’s cash wordt afgetikt door jochies net uit de pubertijd. En het “bedrijf” zelf had “opeens” een hele vloot aan AMG’s, Lambo’s en Rolls Royces toen ze net begonnen.
Oke dan snap ik hem.
Het is niet zo dat er aan de lopende band auto’s aan tienen worden gereden. Het gros van de tijd gaat het goed (of het netjes gaat is een tweede). Dus dat geld komt wel binnen want het is populair, kijk maar hoe vaak je die lui over een grote straat in een grote stad ziet rijden. En de huurprijzen plus borg/eigen risico zijn niet mals dus er is best wat cashflow binnen zo’n bedrijf.
Plus, wat @mashell zegt; het blijft vaak binnen de club want het zijn bekenden van bekenden.
Hoe triest dat soort ongelukken ook is, het had net zo goed met een 15 jaar oude Polo op Nederlands kenteken kunnen gebeuren.
En hoewel de politie natuurlijk bij hoog en bij laag beweert dat niet te doen, worden mensen met een Arabisch of Noord-Afrikaans uiterlijk in (dure) auto’s met Duits kenteken aanzienlijk vaker aan de kant gezet dan een gemiddelde Nederlander. Ook als ze zich gewoon aan de regels houden. En overigens ook als ze gewoon in een 15 jaar oude Polo rijden. Wat verder volstrekt zinloos is, want iemand die zich netjes aan de verkeersregels houdt kan daarna gewoon weer doorrijden.
Tja de een noemt het profileren, een realist noemt het risico inschatting.
Als er 50% kans is om een misdrijf te constateren bij doelgroep A en 5% bij doelgroep B, dan is het niet meer dan logisch dat de nadruk ligt op controle van doelgroep A, want dan is de kans op een nuttige staandehouding vele malen groter.
Als de doelgroep het daar niet mee eens is, moeten ze misschien zelf eens achter hun oren krabben waarom dat zo is.
Maak je geen zorgen, ik werd afgelopen week op de Maasboulevard ook aan de kant gezet. En een vriend van mij, die met een E32 met Parijs kenteken rijdt, staat ook regelmatig aan de kant.
Dit is zo ongeveer waar ik aan dacht bij het lezen van: ‘Dit gebeurt er als je met 160 km/u door het centrum van – een willekeurige stad – rijdt.’
Auto stuk. Jammer. Ongeacht merk, type of leeftijd van de auto. Jammer.
De gevolgen kunnen zo makkelijk veel erger zijn en mensenlevens verwoesten, niet alleen de directe slachtoffers.
Sterkte voor die bekende.
Vooroordelen zijn vooroordelen omdat ze meestal waar zijn, broer.
Godzijdank een paal