• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangster

Auteur: jaapiyo, gepost 12 juni 2018 om 12:05 – 26 Reacties

Afbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangsterAfbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangsterAfbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangsterAfbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangsterAfbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangsterAfbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangsterAfbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangsterAfbeelding Apollo krijgt wat hulp van een originele AMG-gangster

Apollo
Een god uit de klassieke oudheid die samenwerkt met een grootheid uit de Duitse tuningscene; dat kan alleen maar goed gaan.

Als purist ben je waarschijnlijk wel bekend met de Apollo IE, een carbon hypercar-kanon dat gemaakt is volgens ‘oude waarden’. De IE, wat overigens staat voor Intensa Emozione, hoeft van zijn makers niet de sterkste, krachtigste of allersnelste auto ooit evah te zijn. In plaats daarvan gaat het allemaal om die ouderwetse beleving achter het stuur. Een atmosferische motor, een laag gewicht (1.250 Kg), flitsende rij-eigenschappen en niet te vergeten een bruut geluid moeten een grijns op het gelaat van de bestuurder toveren. Dat wil overigens niet zeggen dat de IE een slome duikelaar is. De atmosferische V12 in het achteronder baseert op de krachtbron uit de Ferrari F12berlinetta (rijtest) en gooit er dankzij wat goodies van Autotecnica Motori 780 pk uit.

Apollo gaat tien IE’s maken voor klanten, die allen een kale prijs van dik twee miljoen op moeten kunnen hoesten. Om er voor te zorgen dat het product van Gumperts oude toko qua bouwkwaliteit voldoet aan de ongetwijfeld hoge eisen van klanten, heeft het bedrijf de hulp van HWA ingeschakeld.

HWA werd opgericht door Hans Werner Aufrecht (HWA), een van de grondleggers van AMG. HWA runt bijvoorbeeld het fabrieksteam van Mercedes in de DTM, maar was in het verleden ook verantwoordelijk voor de bouw van de legendarische Mercedes CLK GTR. Meer recentelijk is HWA ook ingeschakeld om mee te werken aan de Fittipaldi EF7. Der Alte Hans gaat dus lekker met zijn bedrijfje op 81-jarige leeftijd. De ontwikkeling van de IE wordt aan het eind van dit jaar afgerond. Klanten zullen nog even moeten wachten op de uitlevering van hun auto’s tot 2019.

Ook interessant!

  • Dit is de nieuwe bizarre hypercar van Apollo
  • Krijgt de Tesla Roadster concurrentie van AMG?
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Krijgt de AMG One niet de beloofde pk's?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

apollo, apollo-ie, hwa, hypercars

Vorig bericht: « Wat gaat Ford doen met deze oude stationshal?
Volgend bericht: Hier, dit is de opvolger van de originele Hummer »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    12 juni 2018 om 12:18

    Komt die Fittipaldi er echt?

    Login om te reageren
  2. leaper035t zegt

    12 juni 2018 om 12:20

    “Hi guys I’m Shmee” heeft een interessante pre Goodwood post op YouTube gezet!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      12 juni 2018 om 12:37

      @leaper035t: “I’m Shmee” Reden om niet te kijken dus.

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        12 juni 2018 om 12:50

        @str8six: haters gonna hate

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          12 juni 2018 om 12:57

          @thomcarspotter: nee, gewoon een irritante lul. Beetje zoals Freek de Jonge of Matthijs van Nieuwkerk.

          Login om te reageren
          • jpoers zegt

            12 juni 2018 om 13:05

            @str8six: Tijl bekant, Ruben van der meer

            Login om te reageren
            • g60gti zegt

              12 juni 2018 om 13:07

              @jpoers: heb ik minder last van denk ik

              Login om te reageren
          • hotze zegt

            12 juni 2018 om 13:12

            @str8six: ben het voor 2/3e met je eens (Smeagol en v. Nieuwkerk). De shows van Freek vind ‘k nog altijd erg vermakelijk, maar wellicht zegt ie tussendoor wat te veel rarigheden. Als die dat doet bij v. Nieuwkerk mis ik dat, daar kijk ik zelden naar (de “in memoriams” van DWDD zijn nog wel te behappen).

            On topic: zonder die ranzige spoiler lijkt het nog wel aardig al is de achterzijde te veel technisch-Lego, zie ook de McLaren P1; waarom geen fraaie achterlichtunits i.p.v. lucht.

            Login om te reageren
        • fendercd60 zegt

          12 juni 2018 om 13:07

          @thomcarspotter: Fanboy.

          Login om te reageren
        • rhellema zegt

          12 juni 2018 om 13:26

          @thomcarspotter: volgens mij begrijp je de term “haten” niet helemaal.

          Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        12 juni 2018 om 13:29

        @str8six: die shmee is idd een bijzonder irritant zelfingenomen zak.

        Login om te reageren
  3. jules713 zegt

    12 juni 2018 om 12:29

    Wat voor transmissie ligt erin?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      12 juni 2018 om 12:34

      @jules713: eentje uit een Supra, lekker betrouwbaar

      Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      12 juni 2018 om 13:01

      @jules713: Variomatic

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      12 juni 2018 om 13:42

      @jules713: 4 manueel met overdrive.

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    12 juni 2018 om 12:31

    Ik vind de gedachte achter deze auto perfect, maar de uitvoering daarvan helaas wat minder goed gelukt. Deze auto is gewoon te lelijk voor woorden.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      12 juni 2018 om 13:12

      @berlinetta: die Merc bedoel je? :p

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 juni 2018 om 13:34

        @drdre1: eigenlijk allebei. Die Merc ziet er ook niet uit, maar is ondertussen cool geworden.

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        12 juni 2018 om 15:19

        @drdre1: die Merc is waanzinnig man! Daar kan geen hedendaagse hypercar tegenop.

        Login om te reageren
  5. bmwe46m3balling zegt

    12 juni 2018 om 12:38

    Precies mijn gedachte, valt in het niet naast die Mercedes CLK GTR

    Login om te reageren
  6. goodfellar1 zegt

    12 juni 2018 om 12:41

    Eerste keer toen ik de Apollo zag dacht ik dat het een opgefokt Mclaren project was! Ik vind het een absurd brute auto, lekker over te top.

    Login om te reageren
  7. rollingstoned zegt

    12 juni 2018 om 12:42

    Wat een afgrijselijk ding…

    Login om te reageren
  8. bussie88 zegt

    12 juni 2018 om 12:48

    Spoilertje denk

    Login om te reageren
  9. kukuk zegt

    12 juni 2018 om 12:50

    Dat wordt vliegen

    Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    12 juni 2018 om 14:39

    Machtig mooie machine, zeker zo in het paars icm de goudkleurige velgen. Wel een beetje prijzig .

    Login om te reageren
  11. jeppie zegt

    12 juni 2018 om 16:35

    Die apollo heeft toch wat weg van een LMP1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North