• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Apple auto gaat een baanbrekende EV worden’

Auteur: RubenPriest, gepost 22 december 2020 om 09:01 – 61 Reacties

'Apple auto gaat een baanbrekende EV worden'

Gaat Apple onze mond doen openvallen van verbazing met die eerste auto, die volledig elektrisch zal zijn?

De laatste jaren staat Apple er nu niet bepaald om bekend dat ze de nieuwste technologie als eerste brengen. Tenzij je het weglaten van de oplader telt als innovatie. Het Amerikaanse techbedrijf is zich juist gaan kenmerken door bestaande technieken op een zeer goede manier te implementeren. En daar zijn ze ongelofelijk succesvol in. Sense and simplicity, zoals de slogan 15 jaar geleden van een ander beroemd bedrijf klonk.

Die filosofie lijkt Apple ook te gaan gebruiken met hun eerste auto. Al jaren klinken er geluiden over die auto, maar tot op heden hebben we er nog nauwelijks wat van gezien. Apple kennende komen ze pas met iets als het echt honderd procent naar hun zin is. De Apple Car is weer in het nieuws naar aanleiding van een nieuw bericht van Reuters.

Apple auto & de batterij

Volgens bronnen krijgt de auto van Apple een baanbrekende batterij aan boord met een monocel ontwerp, wat moet resulteren in een indrukwekkende actieradius. Daarnaast doet het bedrijf ook onderzoek naar de mogelijkheid om met een LFP-accu aan de slag te gaan. De productie van de elektrische auto zou op z’n vroegst in 2024 moeten starten. De bronnen spreken over dezelfde ‘oehs’ en ‘ahs’ als toen Apple voor het eerst de iPhone toonde in 2007. Een interessante uitspraak, want dit schept toch wel torenhoge verwachtingen.

Reuters stelt wel dat het C-virus nog roet in het eten kan gooien met eventuele vertragingen tot gevolg. Wellicht dat we nog 5 jaar door ouwehoeren over de Apple auto, terwijl andere autofabrikanten ook niet bepaald stilzitten.

Ook interessant!

  • Apple auto niet langer via Hyundai of Kia
  • Apple Car ontwikkeling gaat door met ex-medewerker BMW
  • Toyota-baas waarschuwt Apple: de autosector is geen makkie
  • Apple auto
    Apple auto toch weer een stapje dichterbij

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

apple, apple-car, Elektrisch

Vorig bericht: « Overheid denkt volgend jaar zoveel wegenbelasting binnen te halen
Volgend bericht: Het gaat beter met de bedrijfswagenverkoop »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    22 december 2020 om 09:10

    2024? En de anderen staan stil in hun ontwikkelingen? Tegen die tijd is dat de standaard vrees ik voor Apple

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      22 december 2020 om 10:01

      Dan zou het voor het eerst zijn dat Apple zich aan een standaard conformeert.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        22 december 2020 om 14:46

        @Edge: als Apple z’n eigen filosofie trouw blijft, werken ze met eigen oplaadstations, laadkabels en voltages zodat ze volledig controle houden over hun auto’s. Daarnaast moet je afrekenen per inzittende, zal de auto na drie jaar een flinke terugval krijgen in zowel topsnelheid als bereik, en zal er bij elke iOS update pas weer veilig gereden worden als deze versie weer is gepatcht om de bugs er uit te halen.. Oh, en waar de auto door de fanbois als revolutionair zal worden beschouwd, lachen de gebruikers van elke concurrerende EV zich de ballen uit de broek omdat hun auto zowel veelzijdiger als goedkoper is in gebruik.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          23 december 2020 om 10:20

          En dan zet je er een nieuw batterijtje in na 3.5 jaar en hup na een interventie van een half uurtje kan je er weer tegen… en dit voor 7% van de betaalde nieuwprijs.
          Je maakte een allusie naar hun telefoons, toch?

          Login om te reageren
  2. Charles Taycan 4S zegt

    22 december 2020 om 09:14

    5 jaar? Wie dan leeft….😉 Carpe Diem!👍

    Login om te reageren
  3. joki zegt

    22 december 2020 om 09:25

    Tja, als één bedrijf de iPhone onder de auto’s kan uitvinden…

    Login om te reageren
  4. SvenskaAeroplanAB zegt

    22 december 2020 om 09:28

    Laat me raden, de laadkabel wordt een optie van 8.000,- euro…

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      22 december 2020 om 10:02

      @svenskaaeroplanab: en na 6 jaar kan je de auto niet meer updaten en is die zo goed als waardeloos

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        22 december 2020 om 10:21

        @pindakoning er valt terecht het nodige af te geven op Apple, maar als er 1 bedrijf z’n laptops, ipads en telefoons nog lang ondersteunt en blijft voorzien van nieuwe updates is het Apple wel. Voorbeeld: een iPhone 6S uit 2015 draait nog altijd kosteloos de nieuwste iOS versie. MacBooks uit 2013 updaten gewoon nog kosteloos naar de nieuwste MacOS versie Big Sur.

        Login om te reageren
        • posthumus zegt

          22 december 2020 om 12:34

          @Pascal: Dat weten die Apple-bashers toch niet. De Android-gebruikers weten niet eens wat dat is; een update ;)

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            23 december 2020 om 10:23

            Yes 10-0!

            Login om te reageren
        • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

          22 december 2020 om 12:39

          Mij pa heeft ook een oude iMac, hardware is op zich nog prima, maar OS en software is een drama. Niks werkt meer fatsoenlijk.
          Op zijn oude laptop (ongeveer even oud) heb ik een simpele SSD geplaatst en wat RAM erbij en Windows 10 draait als een malle. Hardware vervangen in de iMac is bijna niet te doen.

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            22 december 2020 om 12:45

            @F36GC Dat heeft alleen precies niets met Apple te maken, maar met het enorme verschil wat een SSD en extra RAM maken. Ik heb een paar maanden terug eveneens een SSD en extra RAM in een iMac uit 2011 geplaatst (instructievideo’s daarvoor staan gewoon op Youtube) en die draait MacOS weer als een speer. Zelfde verhaal met de Windows laptop van m’n pa uit 2011. Viel qua snelheid helemaal niets meer mee te beginnen. Ook SSD geplaatst, 4GB RAM toegevoegd, en nu draait Windows 10 als een speer. What’s the difference?

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              23 december 2020 om 10:24

              Nothing, alleen de invalshoek.

              Login om te reageren
        • avdb55 zegt

          22 december 2020 om 13:35

          @Pascal: ben het maar voor een deel met je eens.
          Een iphone 6 kan niet verder dan ios 12. Niet dat ik veel verschil merk met 14.3. En ook in ios12 vindt nog ondersteuning plaats. We zijn sinds kort bij 12.5. Da’s dus goed.
          Mijn MacBook Pro van 2010 daarentegen wordt ook door Apple als oud beschouwd. Sierra is de meest actuele versie van het OS. En dan gooien ze Pages, Numbers etc. ongevraagd van je laptop. Dan denk je, gelukkig heb ik nog Office, krijg van Microsoft bericht dat ze 2016 niet meer ondersteunen en dat je 2019 moet installeren. Alleen werkt dat niet onder Sierra.
          Dus een EV van Apple: geschatte levensduur 5 jaar.

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            22 december 2020 om 13:53

            @avdb55 Ik noemde de iPhone 6S, die heeft een bijna 2x zo sterke processor als de iPhone 6. Maar inderdaad, de iPhone 6 uit 2014 ontvangt ook nog steeds de belangrijke beveiligingsupdates; keurig. Probeer dat maar eens met je Android… Hoe je het ook wendt of keert, een laptop uit 2010 ís ook gewoon oud, ik denk niet dat je mag verwachten dat alles daar nog op draait. Dat Office 2016 al niet meer wordt geupdate door Microsoft kan Apple trouwens niet heel veel aan doen. Als zelfs een laptop al 10 jaar meegaat, hoe kom je dan eigenlijk aan maar de helft voor een auto?

            Ter vergelijk: Toen ik in 2013 een nieuwe BMW kocht, kreeg ik daar t/m 2019 geen enkele noemenswaardige update op. Alleen een paar minimale bugfixes voor iDrive, die ik zelf met USB sticks moest downloaden/installeren. En als ik een kaartupdate voor de navigatie wilde, moest ik zelfs apart een USB stick kopen bij de dealer voor 100+ euro. We kunnen nu dus best bij voorbaat gaan afgeven op Apple, maar misschien moeten we ook even kijken hoe de traditionele autofabrikanten het er vanaf brengen.

            Login om te reageren
            • avdb55 zegt

              22 december 2020 om 17:20

              @Pascal: we praten misschien wat langs elkaar heen.
              Technisch (hardware) lukt het Apple aardig om een lange levensduur te realiseren. Getuige o.a. die MacBookPro van 2010. Hoeft zich qua hardware (1x nieuwe HDD geplaatst, onlangs RAM geüpdatet naar 8GB) nog altijd nergens voor te schamen. Maar dat software-updates na 5 jaar niet meer als erg relevant worden gezien, stoort mij wel.
              Lijkt op de houding van GM, Ford, Chrysler e.a. eind jaren vijftig.
              Gestuurde obsoleetheid hou ik niet van.
              Ik hoor bij de groep die graag zijn producten langer gebruikt ipv snel weggooien.

              Login om te reageren
              • Pascal zegt

                22 december 2020 om 17:50

                @avdb55 mee eens, ik vind dat je in elk geval de vrijheid moet hebben om zelf te bepalen hoe lang je ergens mee doet. Bij electronica heb je alleen wel echt het probleem dat ontwikkelingen elkaar zodanig snel opvolgen dat de hardware het gewoon oprecht na zoveel jaar niet meer trekt. Dat geldt ook voor zo’n iPhone 6, die processor kan de nieuwste trucs in iOS14 gewoon niet meer aan. Dan vind ik het wel sjiek van Apple dat ze na 6 jaar toch nog beveiligingsupdates blijven sturen en je gewoon je apparaat kan blijven gebruiken (wat zonder die updates overigens ook nog steeds wel kan). Electronica veroudert nu eenmaal sneller dan heel veel andere productcategorieen. Hoe Apple daarmee omgaat is vergeleken bij veel concurrerende leveranciers zeer netjes.

      • rollingstoned zegt

        22 december 2020 om 13:29

        Is nog altijd stukken beter dan na 2 jaar langs de kant staan met je Android auto omdat Google geen updates meer uitbrengt…

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      22 december 2020 om 10:08

      @SvenskaAeroplanAB: Ha, ik zou nooit een laadkabel van Apple willen. Die is dan net bij de connector geknakt en verkleurd, net zoals al jaren gebeurt met de kabels voor Iphone, Macbook etc.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        22 december 2020 om 11:56

        Dit vind ik altijd vreemd, ik geloof je helemaal dat bij jou de kabels niet meer als nieuw ogen, maar bij mij doen ze dat wel. Ok het rubber wordt na verloop van tijd wat geler. Maar ik heb in de 12 jaar dat ik Apple gebruik (ik had de eerste iPhone en daarna elke 2/3 jaar een nieuwer model, incl ipads) heb ik nog nooit een kabel gehad die losliet of op andere manieren stuk ging. Bij collega’s zie je dan wel eens kabels die eruit zien alsof de hond erop heeft zitten knagen, daar kan ik echt niet bij. En ja, ik gebruik de kabels dagelijks, rol ze op, stop ze in mijn tas etc. Doe ik dat dan zo anders dan de meesten?

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          22 december 2020 om 13:38

          @Gulli: bij mij hetzelfde: altijd nog keurig na een paar jaar.. maar bij m’n vrouw is ie altijd in diezelfde periode gerafeld en bijna grijs.. toch een kwestie van netjes en zuinig op je spullen zijn en niet zo lomp denk ik..

          Login om te reageren
      • wimof zegt

        23 december 2020 om 10:35

        En waarom gebeurd dat bij mij niet, een kabel begin je niet bij de stekker op te rollen of te doen knikken.
        Even naar de jaren 60-70 ( van vorige eeuw) mijn vader was electrieker in de herstelplaats voor de terinen.
        Zijn collega’s gaven al wel een ACEC of Nova mixer meer om te herstellen en keer op keer was de draad over, opdedraaid en kapot.
        Waarom, en nu ga ik opmerkingen over me heen krijgen dat ik seksistisch zou zijn, waarom zitten de kabels van de haardrogers bij de vrouwelijke kapsters (bijna) altijd in mekaar gewrongen?
        Ik ken het antwoord, en dus ook waarom uw stekkers breken.

        Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      21 januari 2021 om 23:49

      Dat zou een koopje wezen… McLaren vraagt meer dan het dubbele voor de oplader van de P1.

      Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    22 december 2020 om 09:30

    Als ik 5 jaar lang al onze inkomsten opzij zet, kan ik hem misschien betalen… 🤣

    Login om te reageren
  6. goodvibrations zegt

    22 december 2020 om 09:46

    Ik maak mij zorgen om de traditionele autobedrijven… Apple heeft budget en een goed imago.. Afwerking zal zeker op een hoger niveau dan Tesla (moeten) liggen.
    FCA-PSA gaat het ook zwaar hebben denk ik.. Al die verschillende culturen en merken.. Werk zelf bij een bedrijf dat bestaat uit 2 nationaliteiten.. Op management niveau is dat echt taai en inefficiënt.. Al die ego’s (aan beide kanten). VW is voor mijn gevoel iets meer 1 brand met verschillende “labels”. Dus zij komen er denk ik wel.. Maar Apple die de markt betreedt maakt het er niet makkelijker op… Ook zeker niet voor Tesla daar zij een beetje de tech geeks konden bedienen die weten wat Agile is en “genieten” van de iterative stapjes tot verbetering, (tijdelijke mankos kunnen accepteren) release notes lezen etc. Spannend dit..

    Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    22 december 2020 om 09:52

    De platste, witste auto ooit. Ramen van Gorillaglas. Geen raamstijlen. Rijbereik en motorvermogen? ‘Is voldoende’. Siri als chauffeuse. Welke geplande route je gaat volgen hoef je niet te weten. De voorstoelen staan achterstevoren, das veiliger. Kan alleen draadloos laden. Kan alleen integreren met / gestart worden door een aaiphone. Geeft motorgeluiden via de Airbuds weer. Heeft geen eigen entertainmentsysteem – koop een iPad. Onderweg kun je alleen luisteren naar Apple-Music. Siri kiest jouw muziek, da’s veiliger. Gaat na verloop van tijd steeds langzamer rijden. Trekhaak is alleen geschikt voor Apple-aanhangers, waarbij Apple-aanhanger multi-interpretabel is. Er komt elk jaar een nieuwe versie die in niets verschilt van de vorige, maar iedereen wil ‘m hebben. Er ontstaan OS-wars tussen Apple en Android-cars.

    Zoiets denk ik dan.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      22 december 2020 om 10:25

      @frank2b zeer accurate vrees ik… Apple probeert je altijd met geweld het eigen eco-systeem in te trekken en dan krijg je vast wel ongeveer de perikelen die jij beschrijft.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        22 december 2020 om 13:30

        Alsof Microsoft en Google dat niet niet doen.

        Login om te reageren
        • frank2b zegt

          22 december 2020 om 15:17

          @rollingstoned: inderdaad. Die doen dat niet.

          Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            22 december 2020 om 18:29

            @frank2b: Tuurlijk, blijf vooral jezelf dat wijsmaken.

            Login om te reageren
  8. 900t zegt

    22 december 2020 om 10:00

    https://images.cdn.circlesix.co/image/1/700/0/uploads/posts/2015/06/249092_520812871307826_1847225-5570d51996c41.jpg

    Just saying

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      22 december 2020 om 10:11

      @900t: Een elektrische auto is doorgaans simpeler en valt ook zeker te repareren, bijvoorbeeld het vervangen van een cel uit het accupack.

      Maar ja, Apple kennende maken ze gesloten producten. Het “right to repair” moet gewoon veel grotere en sterkere lobby worden om dat soort gesloten producten te stoppen, zodat we niet zoveel afval maken.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        22 december 2020 om 10:28

        @fanboy helemaal mee eens. Right to repair moet gewoon wettelijk vastliggen. Het is bizar hoe ver Apple (zoals nu met de iPhone 12) daarin gaat. Alles onder het mom van ‘borgen van kwaliteit’, maar je bent mooi aan ze overgeleverd als je iets hebt.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 december 2020 om 07:33

        @fanboy: voor auto onderdelen zijn er zelfs zulke regels. Inderdaad volstrekt logisch in dat door te trekken naar elektronica.

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        23 december 2020 om 10:39

        Ze kunnen al eens beginnen bij de ledkoplampen waar nu schandalig dure units moeten vervangen als er een ledje defect is.

        Login om te reageren
  9. cazzo046 zegt

    22 december 2020 om 10:23

    Zou zo maar kunnen dat ze te laat komen. Over een paar jaar is er een groot aanbod van EVs.
    2024 lijkt me ook heel optimistisch als ze nog geen enkele productiefaciliteit hebben.
    Hadden beter 5 jaar geleden Tesla over kunnen nemen.

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      22 december 2020 om 10:43

      Per wanneer raakt NedCar het contract met BMW kwijt, 2023? Alsjeblieft, 1 fabriek met ervaring, capaciteit +/- 200.000 stuks per jaar. En zo zijn er nog wel een paar te vinden, alleen in Europa al (Swindon, Smart-fabriek, Toyota fabriek waar de Aygo gebouwd wordt), productie van de auto is niet zo’n probleem, accu’s, vooral van een nieuwe soort kan een groter probleem zijn.
      Ben het wel met je eens dat ze beter Tesla hadden moeten kopen toen het nog enigszins betaalbaar was, vooral met de cash die Apple heeft.

      Login om te reageren
  10. Johanneke zegt

    22 december 2020 om 10:24

    Grappige is, de 1e iphone was zwaar overhyped. Slechte camera, geen front facing camera, geen flitser, geen 3G, veel te weinig opslag (4 of 8gb), niet uitbreidbaar, zwakke accuduur, en het was geen smartphone. Geen app store namelijk, apple geloofde in web-apps.

    Wat deed het goed? Multitouch. En de 1e iOS was slim en voor de tijd goed doordacht. Dat was alles.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      22 december 2020 om 11:50

      @Johanneke alsof dat toen allemaal wel op orde was bij de concurrenten…. Ik liep in die tijd nog met een Windows Mobile telefoon en vond die iPhone gebruikers maar stomme snobs. Alleen waren ze bij Microsoft vergeten dat mensen het fijn vinden als iets een beetje gebruiksvriendelijk werkt. Da’s de grote reden dat Apple van ze gewonnen heeft, dat ging inderdaad niet over specs; al zijn die inmiddels ook meer dan in orde.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 december 2020 om 12:13

      Opslag is nog steeds niet uitbreidbaar…

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        23 december 2020 om 10:40

        Er zijn voldoende oplossingen om je telefoon niet stampvol te laten komen.

        Login om te reageren
    • sprankel zegt

      22 december 2020 om 12:57

      Hoewel ik absoluut geen Apple wens omdat ik niet akkoord ga met de ehtische bedrijfsvoering van Apple, de 1e Iphone was een schot in de roos. In die tijd was er helemaal geen smarthphone zoals we vandaag kennen en van app stores was geen sprake dus die vergelijking met telefoons die erna kwamen gaat niet op.

      Waar de Iphone voor had gezorgd was internet op je telefoon en daar had je een Apple voor nodig. Providers wilden immers een apart internet voor telefoons, WAP toestanden. Apple heeft gezegd tegen de US providers, ofwel geef je gewoon internet zonder beperkingen ofwel kan je de boom in. Daarvoor was het simpelweg niet mogelijk om gewoon internet te krijgen via 2G! Waar is de tijd dat je op speciale nummers moest inbellen met je mobiel om iets te downloaden alsof je op een inbelverbinding zat via de vaste telefoon.

      Koppel daaraan inderdaad het multitouch waarbij de interface zich aanpaste aan wat je aan het doen was en je had wel degelijk een revolutie.

      Strikt genomen was Nokia de eerste met een app store onder Nokia catalog maar ondanks een marktaandeel van 66%, dat werkte zo goed dat niemand het kent. Nokia was vast geroest in hun ondertussen al lang vergane Symbian verhaal.

      Echter Apple moet opassen, zonder een (arrogante) visonair Steve Jobs is hun IOS verhaal ook aan het vast roesten, Apple moet nog steeds voor iedere kleine wijziging een volledige system update + reboot laten uitvoeren terwijl zowel PC als Android daar al lang van afgestapt zijn.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        22 december 2020 om 13:05

        @sprankel oprechte vraag: als je het al niet eens bent met de ethische bedrijfsvoering van Apple, wat gebruik je dan wel? Google (Android) is daarin natuurlijk geen haar beter en persoonlijk knap ik ook nog eens heel erg hard af op hun privacy policy. Het blijft kiezen tussen 2 kwaden natuurlijk… echt goed bezig ben je alleen met een Nokia 3310.

        Login om te reageren
  11. fabian159 zegt

    22 december 2020 om 10:38

    Gezien bij zowat elke elektrische auto de oplaadkabel een optie is zijn ze hier ook niet meer baanbrekend in.

    Login om te reageren
  12. ericd zegt

    22 december 2020 om 10:40

    LFP accu? Lijst Fortuyn Pim accu?

    Login om te reageren
  13. 3246cm252kw zegt

    22 december 2020 om 10:50

    Als ze die auto ook gaan updaten als de mobieltjes hebben ze kort het leven….

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      22 december 2020 om 11:09

      Apple update zijn mobieltjes juist wel jaren lang. Doen lang niet alle fabrikanten hoor

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        22 december 2020 om 13:16

        @sonnybonds: de updates zorgen er juist voor dat de verouderder producten niet meer te gebruiken zijn…

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          22 december 2020 om 13:21

          @3246cm252kw Apple heeft jaren geleden de iPhone 6S bewust wat langzamer gemaakt om batterij te sparen. Hier zijn ze voor op de vingers getikt en dit mag allang niet meer. Wel een beetje blijven opletten….

          Login om te reageren
  14. bullgod76 zegt

    22 december 2020 om 11:01

    En als die auto van Apple met Tesla moet gaan concurreren, zal de aanschaf prijs van de basis versie al hoger zijn dan die van de top Tesla.

    Login om te reageren
  15. LaCotse zegt

    22 december 2020 om 11:07

    Tesla op kwaliteit verslaan (ja ja, los van aandrijflijn en één sprintje per stoplicht) is niet zo moeilijk, maar de eerste écht goede auto uit Amerika bouwen? Dat moet ik nog zien. Maar ja, een biljoen aan waarde kan wellicht helpen…

    Login om te reageren
  16. supertjeduc zegt

    22 december 2020 om 12:07

    Meeste ict jongens hebben een hekel aan Apple omdat ze dat geen geld aan kunnen verdienen omdat het werkt
    Ze hebben een paar weken geleden een koptelefoon op de markt gebracht , kost 600€ , dat was een belachelijke prijs
    Niemand heeft dat ding terug gestuurd .

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      22 december 2020 om 13:33

      Wat een onzin zeg. De meeste ICT’ers hier lopen met iPhones, iPads en MacBooks rond…

      Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    22 december 2020 om 12:26

    Dit is hoe ik me de Apple Car voorstel : het onderstel en de batterijen aangekocht bij Tesla, maar lichtjes veranderd zodat men kan claimen dat het iets revolutionair en nieuw is. Ze vinden een paar goed klinkende namen uit voor dingen die al 5 jaar bestaan.
    Laadt slechts met 1 fase. Het thuis opladen is met een speciaal systeem dat niet compatibel is met iets anders. Snelladen kan onderweg, maar het is nog steeds 4 x zo traag dan bij anderen.
    De software en de algemene interface zien er gelikt uit en werkt zeer intuïtief en zeer snel. De algemene afwerking is subliem. Het kost het dubbele van een Tesla om God-weet-waarom welke reden.
    Als je je wiel wilt vervangen, vervalt de garantie.

    Login om te reageren
    • pvg100 zegt

      22 december 2020 om 22:27

      @SimonMc: haha, zowiezo.

      Login om te reageren
  18. iphonistvongates zegt

    22 december 2020 om 13:21

    Nieuwe Apple Stores met Drive-In’s, bemand door Geniuses (AppleCare+ à €5.000,- per jaar).

    De opmerking over de optionele €8.000,- kostende oplaadkabel is vast grappig bedoeld maar zal de realiteit blijken te zijn in het geval van Apple Inc. Ze rekenen nog prijzen van 12 jaar geleden voor flashgeheugen waar ze zo’n 700% nettowinst op maken. Saillant detail is dan ook nog dat ze deels eigenaar zijn van bijna alle bedrijven die flashgeheugen modules produceren. Win-win-win-win. Oh en een oplaadkabel van een goedkopere concurrent zal niet werken want daar zit die speciale “beveiligingschip” niet in zoals met de €29,- kostende lightningkabels.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      22 december 2020 om 13:56

      @iphonistvongates Wat flashgeheugen betreft heb je gelijk, dit is zwaar overpriced bij Apple. Maar er zitten geen chips in lightningkabels. Ik heb hier zelf o.a. een merkloos exemplaar van een paar euro in gebruik.

      Login om te reageren
      • iphonistvongates zegt

        22 december 2020 om 14:25

        @Pascal:

        “Om te voorkomen dat andere bedrijven deze winst wegpikken, voorziet Apple de Lightning laadkabels van een chip. Aan de hand van deze chip kan de iPhone een origineel oplaadsnoer van een alternatief merk onderscheiden. Apple verkoopt de licentierechten van deze chip aan bedrijven”

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          22 december 2020 om 15:49

          @iphonistvongates toch een licentie dan, jammer. Je koopt deze kabels alsnog overal voor +/- een tientje dus die genoemde 29 euro is gelukkig niet aan de orde.

          Login om te reageren
  19. jensoffbutton zegt

    22 december 2020 om 16:53

    Je kan ermee lachen. Maar de smartphone bestond ook al voor de Iphone. Wat als Tesla Blackberry is in dit verhaal en apple het gewoon allemaal beter doen in 2024…

    Ligt minder voor de hand, maar ze hebben loads of cash ervoor ter beschikking om iets te ontwikkelen.

    En zoals omschreven gaan ze geen auto’s ontwikkelen maar eerder de intelligentie & interfaces waar merken dan hun auto kunnen rond bouwen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North