• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euro

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 14 maart 2019 om 14:06 – 44 Reacties

Afbeelding Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euroAfbeelding Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euroAfbeelding Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euroAfbeelding Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euroAfbeelding Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euroAfbeelding Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euroAfbeelding Ares Design Panther is hier, kost meer dan 600.000 euro

Ares Design
Je moet er iets voor overhebben.

De een zijn dood, is de ander zijn brood; het gezegde geldt ook in de autowereld. De zielen die De Tomaso door de jaren heen won met zijn iconische Pantera hebben het merk niet overeind kunnen houden. Hoewel het Italiaanse automerk naar verluidt werkt aan een terugkeer, gaat koetsenbouwer Ares Design in de tussentijd aan de haal met de Pantera. Vandaag laat het Milanese ontwerphuis eindelijk het resultaat zien.

Waar we het tot op heden hebben moeten doen met schetsen, presenteert Ares Design deze week het definitieve werk. De Panther, ook wel Project 1 genoemd door de Italianen, is vanmiddag onthuld door het bedrijf. Het resultaat is precies zoals verwacht een moderne interpretatie op de sportauto uit de jaren ’70.

De hedendaagse Pantera is gebaseerd op de Lamborghini Huracan en van deze auto neemt hij dan ook de krachtbron over. De Panther heeft dezelfde 5,2-liter V10, maar in de Panther produceert hij tussen de 640 en 660 pk en 560 Nm. Ares Design zegt vooralsnog niets over de acceleratie van de auto, wel laat het weten dat de wagen een topsnelheid heeft van 325 km/u. Het bedrijf heeft de auto een ECU-upgrade gegeven, evenals sportkatalysatoren en downpipes.

De koets van de auto is door Ares Design zelf gemaakt en bestaat volledig uit hoogwaardig koolstofvezel. De klapkoplampen zijn voorzien van LED-verlichting. Binnenin de Panther vinden we een interieur bestaande uit koolstofvezel, alcantara en nappaleer. Ares Design zegt dat de auto minimaal 615.000 euro kost.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Motorrijder denkt aan crash te ontkomen
  • Haters willen Nürburgring-expert van circuit verbannen
  • Engler Mosslr is een nieuwe SLR Stirling Moss (met V12)!
  • Tesla Cybertruck heeft een sportautobroertje
FacebookTweetPinLinkedIn

ares, coachbuilding, de-tomaso, huracan, Lamborghini, pantera, panther

Vorig bericht: « Ferrari vecht met hart en ziel voor behoud van de V12
Volgend bericht: 7 dingen die je niet wist over Charlie Whiting »

Lees Interacties

Reacties

  1. deeberton zegt

    14 maart 2019 om 14:17

    klapkoplampen altijd + 1

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    14 maart 2019 om 14:21

    Kijk dan, klapkoplampen in een nieuwe auto anno 2019! Ares scoort hiermee toch wel behoorlijk wat cool points

    Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    14 maart 2019 om 14:24

    Het woord ‘design’ mogen ze wel schrappen in hun naam.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      14 maart 2019 om 14:37

      @fejjie: want? Dit is een goede interpretatie van een moderne Pantera m.i.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        14 maart 2019 om 16:20

        @str8six: mee eens. Prachtige wagen. Je ziet gelijk dat de huracan de basis is, maar deze is toch wel heel erg gaaf hoor!

        Login om te reageren
      • dracae zegt

        14 maart 2019 om 21:47

        @str8six: Mee eens, en toch zou ik als ik dit geld had en een Pantera zou willen ( en dat is zeker niet denkbeeldig) een echte kopen en die op een smaakvolle manier, met respect voor het orgineel, laten restomodden. Dat moet kunnen voor 600k.

        Login om te reageren
  4. ghost zegt

    14 maart 2019 om 14:25

    Heerlijk hoor!

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    14 maart 2019 om 14:32

    Stuk gaver dan een Hoerenkan.

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      14 maart 2019 om 17:04

      @str8six: Klopt geel gaaf?

      maar een stuk.gaver dan een Hoerenkan een Hoerateg of een
      T-Roll is natuurlijk niet echt moeilijk

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        14 maart 2019 om 17:07

        @wahltiroler: upps niet correct dat vergelijk want zelfde Bouwer andere klasse.

        Maar idd stukngaver dan een Hoerenkan en een Hoerus

        Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      14 maart 2019 om 17:50

      @str8six: oneens

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        14 maart 2019 om 20:28

        @fendercd60: dat mag

        Login om te reageren
  6. dragspert zegt

    14 maart 2019 om 14:37

    €615.000,- Maar dan krijg je wel een auto met plaatwerk dat net zo strak is als een opgefrommelde krant. Zonde, de auto zelf is erg mooi.

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    14 maart 2019 om 14:38

    Raar, daar had gewoon een LS motor in moeten liggen.

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      14 maart 2019 om 14:45

      @Jochempie: Ik snap je punt, het had het eigenlijk afgemaakt. Maar als je dan toch al een Huracan als basis gebruikt is het zonde om die briljante v10 te ruilen voor een Ls.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        14 maart 2019 om 14:51

        @kapitein: Dat had ook gewoon een buizenframe moeten zijn ;)

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          14 maart 2019 om 15:24

          @jochempie: lastig om dat door EuroNCAP te loodsen…

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            14 maart 2019 om 15:36

            @bara: Dat hoeft niet. Edd China (voormalig Wheeler Dealers) lukte het onder andere om een gemotoriseerd bankstel en een gemotoriseerde toiletpot op kenteken te krijgen dankzij de soepele regelgeving in het VK. Wanneer je grote aantallen produceert kom je daar niet mee weg, maar als coachbuilder die af en toe een modelletje bouwt kun je daar vast wel gebruik van maken.

            Login om te reageren
            • basman147 zegt

              14 maart 2019 om 20:40

              @edge: Moet je wel snel zijn, met een beetje pech is de SVA-route vanaf 29 maart afgesloten.

              Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      14 maart 2019 om 15:49

      @Jochempie: eigenlijk wel ja, al is er natuurlijk niks mis met een atmosferische V10! De achterlampen zijn dan wel weer van een auto met LS-motor, is iig al iets he..

      Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      14 maart 2019 om 16:37

      @jochempie:
      Blasfemie! In een DeTomaso hoort een Ford V8.

      Wel echt een prachtig apparaat. Je herkent de Pantera er onmiddellijk in. Zou je ‘m ook met een op de taartschep lijkende vleugel van een originele GT5 kunnen krijgen?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 maart 2019 om 07:25

        @original_arnoud: Ik was in de war, Ford V8 interdaad.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 maart 2019 om 17:14

      @jochempie: Een Coyote of GT350 blok dus. DeTomaso Pantera had een Ford V8 achterin liggen.

      Login om te reageren
  8. mats106rallye zegt

    14 maart 2019 om 14:38

    Zo enorm ziek!! Heerlijk dik

    Login om te reageren
  9. drdre1 zegt

    14 maart 2019 om 14:40

    Wel fijn dat ‘ie van hoogwaardig koolstofvezel is gemaakt.

    Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    14 maart 2019 om 14:58

    Voorkant lijkt IMO meer op een Maser Merak/Bora. Maar desalniettemin vind ik ‘m wel tof. Prijzig, maar ja, velen zullen dat geen probleem vinden om toch wat anders te hebben dan de buurman in Dubai.

    Login om te reageren
  11. derek306 zegt

    14 maart 2019 om 15:14

    Prachtig new design! Alleen hij/zij lijkt wat hoog op de pootjes te staan? Doet mij denken aan de New stratos

    Login om te reageren
  12. gandini zegt

    14 maart 2019 om 15:38

    Heeft wat mij betreft wel een erg hoog kitcar-gehalte zeg! En dat bedoel ik niet positief. Bodywork niet strak, duidelijk de achterlichten van een andere bekende auto… Ik zou daar geen 600.000 voor betalen.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      14 maart 2019 om 16:45

      @gandini: je observaties zijn enigszins correct maar je conclusie is verkeerd vind ik. Nu lijkt hij net op een echte Pantera, ook qua afwerking… (waarschijnlijk is deze alsnog veel beter, maar wel in de juiste spirit)…

      Login om te reageren
  13. joos straetmans zegt

    14 maart 2019 om 15:38

    Wat mij betreft scoren ze een onvoldoende. De auto ziet er raar uit, vooral en profil. Teveel moedwillig retro, en veel te opgeblazen. De originele Pantera is een uiterst slanke afgetrainde atleet. En dan 6,5 ton betalen voor een plastic body, terwijl je daarvoor 2 Huracáns kunt kopen… Niet duidelijk is trouwens of je zelf een Huracán mag inleveren, waar Ares vervolgens de zaag in zet. Als dat zo is ben je dus dik 1 miljoen kwijt voor een twijfelachtig produkt.

    Login om te reageren
  14. kennone zegt

    14 maart 2019 om 15:42

    Ik vind hem erg geslaagd????

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    14 maart 2019 om 15:48

    Hij is best gaaf, maar als het dan toch op basis van de Huracan is, dan voor het geld liever een Huracan Performante, en een rappe station er naast als daily.

    Login om te reageren
  16. ericc zegt

    14 maart 2019 om 16:03

    Chris Harris, testen aub!!!!!

    Login om te reageren
  17. tmenges zegt

    14 maart 2019 om 16:28

    Prachtig ding!!

    Login om te reageren
  18. competition102 zegt

    14 maart 2019 om 16:39

    Teveel retro, maar dan lelijk uitgevoerd. Daardoor mist hij het geniale van de oorspronkelijke Pantera, en wordt het kitsch. Maar hij zal ongetwijfeld bij velen in de smaak vallen. Doe mij maar een originele Pantera.

    Login om te reageren
  19. thierryvth zegt

    14 maart 2019 om 17:08

    stunning

    Login om te reageren
  20. Onehp zegt

    14 maart 2019 om 17:29

    Veeeeeel smaakvoller dan de basis lambo… Nieuwe custom koets kost wel natuurlijk…

    Login om te reageren
  21. porsche928 zegt

    14 maart 2019 om 18:05

    Mooie bak

    Login om te reageren
  22. soundgarden zegt

    14 maart 2019 om 19:35

    Lijkt wel ee. GTA wagen joh. Meh

    Login om te reageren
  23. cortinaracing zegt

    14 maart 2019 om 22:41

    Het kan dus toch…

    Login om te reageren
  24. niex zegt

    15 maart 2019 om 00:45

    Een sportwagen met een clean design, dat kan dus gewoon nog…

    Login om te reageren
  25. Alfarobert zegt

    15 maart 2019 om 10:55

    Gelukkig geen echte klassieker opgeofferd. Zoals ze bij Alfa Romeo deden om van een 8C Competitione een Disco Volante te maken.

    Login om te reageren
  26. mrgnex zegt

    15 maart 2019 om 18:10

    Zijn dat Corvette achterlichten? Interessant. Wel een blubberdik ding.

    Login om te reageren
  27. giancarlomeo zegt

    17 maart 2019 om 03:51

    Prachtig?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North