• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Arnold Schwarzenegger kraakt slecht beleid van milieugekkies

Auteur: jaapiyo, gepost 12 juli 2025 om 15:02 – 10 Reacties

Hummer

Arnold Schwarzenegger heeft als voormalig Goubernator van California enige kennis van zaken. Hij kraakt het beleid van de milieugekkies.

Arnold ‘get to da chopper’ Schwarzenegger is een man die geen introductie behoeft. De bobybuilder die filmster en politicus werd is/was letterlijk larger than life. Ook voor ons autoliefhebbers heeft/had Arnold relevantie. Hij was namelijk min of meer persoonlijk verantwoordelijk voor het feit dat de Hummer een ‘personenauto’ werd. Arnie vond de oversized offroader voor het leger wel passen bij zijn eigen imago.

Later brak de geboren Oostenrijker ook een lans voor de elektrische Hummer en had hij een elektrische G-Klasse voordat dat een officeel ding was. Maar een milieufanaat daar kunnen we hem niet voor uitschelden. In gesprek met podcaster Theo Von spreekt de voormalig Gouverneur van California over de echte issues van deze tijd. Namelijk files en de prijs van wonen.

De spierbonk ziet het allemaal redelijk rechtlijnig. Hij stelt dat toen hij naar Californië kwam, er negentien tot twintig miljoen mensen woonden. En dat ze toen snelwegen hadden met zes rijstroken aan beide kanten. Nu woont er min of meer het dubbele aantal mensen in de Staat. Maar de snelwegen zijn niet aangepast. Arnold zegt dat er natuurlijk gewoon een extra laag wegen gebouwd had moeten worden. Maar dat is niet gebeurd door de Environmentalists.

Deze zouden erop ingezet hebben om bewust niet meer huizen en wegen bij te bouwen en geen netto groei na te streven. Doch volgens de Terminator, werkt dit beleid niet. De mensen komen immers toch wel. Hetzelfde probleem geldt wat hem betreft op de huizenmarkt. Een simpel Dingbat appartement is al snel onbetaalbaar op een gewilde locatie. Vandaar dat er zoveel daklozen zijn in de falende Staat, zegt Arnold.

Kortom, bouwen, bouwen, bouwen en niet morrelen over arbitraire milieunormpjes. Moeten we dat in Nederland ook niet gewoon doen zodat mensen weer een beetje normaal kunnen leven? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Mijn Auto video: Porsche Boxster S (987) van Arnold
  • Autoblog Garage: de BMW 540i Touring van Arnold
  • Ford heeft een heel slecht idee: reclames in je auto
  • Mijn Auto video: Audi 80 B1 van Arnold

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

arnold-schwarzenegger, asfalt, milieu

Vorig bericht: « Video: verkeersregels bestaan niet voor Cybertruck
Volgend bericht: Het aandelen mysterie achter het ontslaan van Christian Horner »

Lees Interacties

Reacties

  1. ty5550 zegt

    12 juli 2025 om 16:08

    Hij is de slechtse nog niet. Er zal wel wat op aan te merken zijn op wat hij voorstelt maar hij lijkt wel altijd zijn hart op de juiste plaats te hebben.

    Hij is altijd republikein geweest maar hij heeft al geregeld filmpjes gemaakt om te waarschuwen voor de gruwelijke n azi horror (zijn pa was na zi), wat het mogelijk maakt en de vernietigende impact hiervan op de hele maatschappij en om ook te waarschuwen voor de haatmaatschappij en fascistischere bestuursvorm die ontstaat in Amerika. Om dezelfde reden heeft hij, als lid van de republikeinse partij, opgeroepen om niet voor maga te stemmen. Hij had net als de rest gewoon kunnen zwijgen en meelopen maar heeft hiermee zijn hele reputatie en rust serieus op het spel gezet.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    12 juli 2025 om 16:26

    Dat er zoveel daklozen zijn in californië is ook omdat je voor ieder pijntje oxycodon en andere opiaten kan krijgen. Mensen raken verslaafd aan die zooi, en trekken richting Californië omdat je daar year round op straat kan leven en, nog belangrijker, de drugsdealers zitten daar ook.

    Hier hebben we ook echt last van milieugekkies die alleen maar nee zeggen. Ik woon in arnhem, al vanaf de jaren 70 wordt er gesproken om de A15 door te trekken naar de A12. Maar dat wordt nog steeds tegengehouden. Want milieuridders willen niet accepteren dat mensen nu eenmaal met de auto gaan rijden. Nu staat iedere dag de pleij en de a325 in Arnhem vast. Wat denk je dat dat voor uitstoot geeft, uren per dag filerijden. Alle benzine die al extra verstookt is door filerijden en meer kilometers maken al die decennia. Maar vertel dat ze milieugekkies maar. Die zijn niet voor rede vatbaar. Die vinden dat het ruhrgebied en de rotterdamse haven maar dicht moeten en iedereen moet plaatselijk werken en met de fiets. Ofzo.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      12 juli 2025 om 21:13

      Dat er in de VS zo veel verslaafden aan pijnstillers rondlopen, heeft vooral te maken dat doorbetaling bij ziekte geen zekerheidje is in de VS, een ziektekostenverzekering voor Joe Sixpack schier onbetaalbaar is als hij dat niet collectief via een werkgever geregeld krijgt, en een kuurtje Fentanil, Propofol of Oxycodon daarentegen slechts enkele tientjes kost. En met de nieuw aangenomen ‘Big Beautiful Bill’ gaan nog eens 12 tot 15 miljoen hun sociale (‘Obamacare’)ziektekostenverzekering verliezen, dus je kunt wel nagaan wat dat op termijn met het aantal verslaafden gaat doen…

      Als mede-Arnhemmer begrijp en deel ik je frustraties aangaande het dichtslibben van de wegen rondom de stad en in de regio. Die zijn domweg niet of nauwelijks meegegroeid met de vele stadsuitbreidingen van de laatste (pak em beet) 50 jaar. Die Pleijroute was nooit bedoeld als verbindingsweg tussen de A12 en A15, maar ter ontlasting van het stadscentrum. Dat uitstelgedrag voor heeft overigens verrassend weinig met ‘milieugekkies’ te maken, maar meer met het totale gebrek aan visie en samenwerking in de regio; jarenlang decennia lang zat niemand in de regio’s Overbetuwe en De Liemers te wachten op een snelweg door hun achtertuin (en met het boren van de spoortunnel voor de Betuweroute hebben ze een gouden kans laten liggen…), nu staan juist die inwoners het vaakst in de file als ze richting Arnhem of Nijmegen moeten rijden voor hun werk.

      Gelukkig hebben ze nu alle bezwaarprocedures doorlopen, het hele stikstofverhaal afgetimmerd en recent zelfs een tijdspad uitgerold voor de ingreep die men vijftig jaar geleden ook al had kunnen bewerkstelligen. De deadlines liggen op 2027, 2029 en 2031; niet slecht voor plannen die al sinds 1968(!) op de bestuurstafel liggen…

      Login om te reageren
  3. rulefollower zegt

    12 juli 2025 om 17:08

    In plaats van “screw your freedom” nu “screw your gedram”. Arnold komt tot inkeer.

    Login om te reageren
  4. HZW zegt

    12 juli 2025 om 17:10

    Er is geen speld tussen te krijgen wat hij zegt, want het is simpel weerlegbaar.
    Een tekort aan huizen/woningen en infrastructuur weerhoudt mensen niet om toch te komen.
    Maar door al die milieu onzin is het bijna onmogelijk om huizen te bouwen, al wordt er wel grootschalig in de infrastructuur geïnvesteerd.

    Het project rijksweg A9 (Badhoevedorp-Holendrecht) kost honderden miljoenen Euro, en duurt tot 2027 voor het klaar is, en dan zijn er 2×4 rijbanen beschikbaar.

    Het Zuidasdok project Ring A10 Zuid, gaat ondertussen 5.5 Miljard kosten, en dat gaat tot 2034-2035 duren voor het klaar is.

    https://zuidas.nl/wp-content/uploads/2024/07/Impressie-Tunnel-Zuidasdok-1800×1013.jpg

    Login om te reageren
  5. audirs3 zegt

    12 juli 2025 om 19:17

    Het midden is ver te zoeken in Amerika. Waarom zou je niet én voor groei van huizen en wegen, én voor elektrificatie en groene energie kunnen kiezen?

    Het is soms jammer dat “links” het milieubeleid heeft gekaapt. Eigenlijk is het juist heel rechts om energie onafhankelijkheid na te streven, minder geld naar het midden oosten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 juli 2025 om 19:43

      Milieu beleid betekent in eerste instantie investeren voor verandering op de lange termijn en daar is rechts niet van, die zijn van winst op de korte termijn dus van het op de huidige manier door modderen. Jammer want inderdaad, als je slogan “Nederland op één” is zou je voor Nederlandse natuur en minder geld naar het midden oosten moeten zijn.

      Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      13 juli 2025 om 10:19

      ik zie mn geld toch echt liever naar het midden oosten gaan dan de nederlandse belastingdienst hoor….

      Login om te reageren
    • 100pk zegt

      14 juli 2025 om 13:32

      De V.S. is een netto exporteur van energie en energiedragers. Ze zijn dus al niet (meer) energie afhankelijk van met midden oosten. In zo’n situatie is het juist rechts om mensen afhankelijk te houden van grote bedrijven die energie(dragers) verkopen.

      Login om te reageren
  6. brammeloo zegt

    12 juli 2025 om 19:45

    Arnold (of dit artikel?) fietst iets te makkelijk voorbij een fundamenteel probleem. Californië heeft niet genoeg water, en breidt uit in gebieden waar het brandrisico ofwel hoog is, ofwel verhoogd wordt door er te bouwen. Het soort woningen dat standaard gebouwd wordt kan niet bestaan zonder auto – lees: er wordt in de suburbs zeer veel oppervlak verbruikt voor een relatief lage dichtheid. Dus ja, er moet gebouwd worden. Maar als ze ’t blijven doen met een ‘business as usual’-houding worden de problemen niet kleiner, integendeel. En dat probleem van de daklozen? Dat los je alleen op als je de woningen voldoende goedkoop kan houden. Wat niet lukt als je vastgoed overlaat aan de vrije markt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North