• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Asociaal rijden wordt flink duurder [boetes]

Auteur: Alwood, gepost 5 september 2011 om 22:50 – 112 Reacties

Herken de verkeershufter...


Heel veel super te hard rijden. Te hard rijden door woonwijken. Afsnijden en bumperkleven. Als het goed is allemaal overtredingen die op korte termijn flink meer gaan kosten.

Zo schreef Ivo Opstelten naar de Tweede Kamer. Hou jij je opzettelijk niet aan de regels dan wil de minister van Veiligheid en Justitie je bankrekening plunderen. Een opvallende situaties die genoemd wordt: 10 km/u of meer te hard rijden in een 30-zone. Dit moet overtreders in de nabije toekomst €93,- in plaats van €54,- kosten. Een zeer terechte maatregel voor drukke woonwijken. Toch is er in Nederland de laatste jaren rijkelijk en volstrekt willekeurig met 30-borden gestrooid. Op een brede doorgaande weg rij je zonder er erg in te hebben met 40 km/u door zo’n gewraakte 30-zone. *FLITS*

De maatregel is een gevolg van een motie van de -nu is het afgelopen met sjezen door de bible-belt- SGP. Zij willen grote verkeersovertredingen en asociaal gedrag strenger bestraffen.

Hoewel de politiek de maatregel tot nu toe nog aardig weet te verkopen is het natuurlijk een ‘mooi’ omkapselde extra verhoging. Alle boetes gaan per 1 januari 15% in prijs (+ administratiekosten) omhoog maar extra-super asociale boetes verhoogt men soms zelfs met meer dan 50%. Als je die boetes vervolgens maar met flitskasten kan innen hebben we het begrotingsgat zo weer dicht.

Of de politiek ooit zal onderkennen dat verkeersveiligheid meer baat heeft bij betrappen op heterdaad dan bekeuren? Ik ben bang van niet. Geld voor meer blauw is er niet en de bestaande agenten hebben het te druk met flitsapparatuur poetsen, aangiftes typen, zeggen dat ze het druk hebben, koffie halen, fietsers pesten en asociaal (hard) rijden zonder zwaailicht. (foto: autojunk.nl)

Ook interessant!

  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Uitbreiding van A16 flink duurder dan gedacht
    Uitbreiding van A16 flink duurder dan gedacht
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, cjib, ivo-opstelten, politie, sgp

Vorig bericht: « Johnny English zijn 9 liter V16 RR Phantom Coupé
Volgend bericht: Oh ja, BMW’s 1 Serie Performance Concept nu officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Northwestern zegt

    5 september 2011 om 22:58

    En terecht.

    Login om te reageren
    • dutchcourage86 zegt

      5 september 2011 om 23:08

      @Northwestern:

      Wat nou terecht? Doorrijden hoeft helemaal niet onveilig te zijn maar er zijn zat agentjes die zeggen “Ja, regeltjes zijn regeltjes” en als je dan als keihard werkende arbeider gepakt wordt, kun je een maand lang niet je gezin naar behoren voorzien. Ga je inschrijven bij fietsblog.

      Login om te reageren
      • joosthoeve zegt

        5 september 2011 om 23:10

        @dutchcourage86: Misschien moet jij je prioriteiten dan ff anders gaan stellen als jij je gezin niet naar behoren kan voorzien omdat je zo graag een paar kilometer per uur harder wilt rijden dan dat er op dat bord staat;)

        Login om te reageren
        • dutchcourage86 zegt

          6 september 2011 om 11:29

          @joosthoeve: Een paar kilometer harder rijden is soms noodzakelijk en als je de enige kost winnaar bent dan is het al lastig in Nederland om comfortabel te leven. Ik heb het niet over mezelf hoor, maar ken ze wel.

          Login om te reageren
      • jzaero zegt

        5 september 2011 om 23:42

        @dutchcourage86: Ik weet niet waar jij het over hebt, maar afsnijden, bumperkleven en met 50 door een woonwijk rijden is nergens voor nodig, ook niet voor doorrijden. Ik rijd ook door, ik rijd zeker niet zuinig, maar afsnijden en bumperkleven, dat niet. Ik vind het terecht dat de boetes omtrend de opgenoemde dingen omhoog gaan. Ik ben daarentegen wel tegen de rest van de boetes die met 15% worden verhoogd. Ik houd teveel van autorijden en ik wil daardoor niet mijn auto plus rijbewijs kwijtraken, laat staan het gevaar voor eigen leven. Hoe vaak word ik dagelijks niet afgesneden door haastige mensen of vrachtwagens die met 1km/u verschil inhalen. Laatst scheelde het niet veel, bijna onder een vrachtwagen gekomen zonder dat ik in zijn dode hoek zat. Als er geen ruimte naast mij was (goed spiegelen dus), zat ik vrijwel zeker onder die vrachtwagen, zeker als je met 40km/u verschil langs komt rijden, dan was remmen gewoon te laat. Klein voorbeeldje van waarom ik het zo belangrijk vind dat dit soort capriolen beboet moet worden.

        Ik vind wel dat snelheidscontroles op 10km te hard op de snelweg onzin zijn. Dit brengt geen extra gevaar op, zeker niet als je bedenkt dat sommige snelwegen al 130 zijn. Bij drukke knooppunten is 100 terecht, maar een boete voor 10 te hard op een 120 weg vind ik onnodig.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          6 september 2011 om 08:00

          @jzaero: plus 1, de ministers menen anders dat de remafstandniet lang genoeg zou zijn. Dan moet iemand hier zo’n

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          6 september 2011 om 13:00

          @jzaero: Als je het niet op 10 te hard zet, maar bvb op twintig, dan rijdt iedereen minstens 10 te hard…

          Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        6 september 2011 om 10:37

        @dutchcourage86: Mijn reactie sloeg op de titel. Als jij je niet kan inhouden op de weg moet je zelf maar gaan fietsen.

        Login om te reageren
  2. Johan-SV zegt

    5 september 2011 om 22:59

    er was nog een begrotingstekort en een staatsschuld wat nog weggepoetst moet worden…

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      5 september 2011 om 23:58

      @Johan-SV: domme populistische opmerking, net alsof die paar miljoen het verschil maakt op alle miljarden!

      Login om te reageren
      • MrShifra zegt

        6 september 2011 om 00:15

        @autogedrocht:

        Alle beetjes helpen. ;)

        Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      6 september 2011 om 12:23

      @Johan-SV: + ontelbaaar!

      Login om te reageren
  3. johanhummer9 zegt

    5 september 2011 om 23:01

    Een beetje op onze zwaar verdiende centen azen , flikker op met die boetes!

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      6 september 2011 om 19:17

      @johanhummer9: +1

      Login om te reageren
  4. Punk zegt

    5 september 2011 om 23:02

    Wat een oplichters zeg!

    Login om te reageren
  5. MLTB zegt

    5 september 2011 om 23:03

    Als jullie meelezen. Krijg de TYFUS maar, het helpt toch niet. En waar het kan blijf ik het toch wel doen, mits de situatie het toelaat. Boetes zijn puur en alleen om de staatskas te spekken..
    *Sorry voor mijn negatieve uitlating, maar het is wel hoe ik erover denk.

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      5 september 2011 om 23:08

      @MLTB: Roepen dat het je niets uit maakt (want je blijft de wet toch wel overtreden) en willekeurige individuen een ernstige aandoening toewensen getuigt niet van buitengewoon veel verstand. Grote jongen, hoor!

      Login om te reageren
    • JvT zegt

      5 september 2011 om 23:13

      @MLTB:
      Kom op, niet met ziektes gaan smijten. Het is waar dat de automobilist de favoriete melkkoe is van de overheid. En natuurlijk is te hard rijden in een drukke woonwijk niet verstandig, maar om nu opeens met zulke exorbitante boeteverhogingen te komen is niet meer geloofwaardig. Maarja, wat ga je doen? Gewoon bukken…

      Login om te reageren
      • imba zegt

        5 september 2011 om 23:49

        @JvT: ”Gewoon bukken…” < Inderdaad, als een echte Nederlander op de parade van A'dam.

        Login om te reageren
    • bowie zegt

      6 september 2011 om 11:33

      @MLTB: Jij bent de eerste die ze maar eens goed moeten gaan bekeuren……..!!

      Login om te reageren
    • MAB zegt

      6 september 2011 om 19:22

      @MLTB: haha! zij begrijpen ook wel dat het niet helpt. ze willen gewoon cash!

      Login om te reageren
  6. Johnnnyboy15nl zegt

    5 september 2011 om 23:05

    Prima in 30-zones moet je je gewoon aan de snelheid houden oké begrijpelijk…. Maar dan wil ik ook dat de Politie zich aan de snelheid houd binnen EN buiten de bebouwde kom zonder zwaailichten en/of sirene.

    Login om te reageren
    • x7phenom zegt

      5 september 2011 om 23:31

      @Johnnnyboy15nl: nou in Enschede rijden ze gewoon over de busbaan met 100 kmh zonder sirene of zwaailampen, puur om ff optijd in huis te komen voor het eten ofzo. Het is ook altijd rond 17 a 18u terwijl de NIET NSB’ers netjes in de file’s staan.
      En ze begrijpen maar niet waarom veel mensen geen respect voor ze hebben koekkoek

      Login om te reageren
    • royboi12 zegt

      6 september 2011 om 23:24

      @Johnnnyboy15nl: ik weet niet of je het weet , maar politie mag ook zonder zwaailicht/sirene harder rijden dan toegestaan mits de situatie daar om vraagt….

      Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    5 september 2011 om 23:07

    onzin hier in almere zijn veel wegen 30 of 50 terwijl er makkelijk 50 of 70/80 gereden kan worden, is onzin om het laag te houden, en wat dat bellen onder het rijden wordt ik ook scheitziek, ieder normaal individu kan telefoneren en rijden tegelijk…. Ik snap dat ze de staatskas moeten spekken, gooi dan wat van die profiteurs het land uit…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2011 om 08:14

      @meneersander: en toch blijkt de klungel die met telkens wisselende snelheid een tikkie slingerend rijdt telkens weer met een telefoon aan het oor te zitten. De meesten kunnen het gewoon niet tegelijk, handson bellen en autorijden.

      Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    5 september 2011 om 23:09

    en lol @ zeggen dat ze het druk hebben en fietsers pesten. Daar ben ik het helemaal mee eens, als je op een snorscooter rijdt, moet je elke keer als je die mensen die niks van hun leven gemaakt hebben tegenkomen, lopen ze je scooter helemaal na of er niet toevallig iets 1mm is verschoven…

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      5 september 2011 om 23:37

      @meneersander: :P niks van hun leven hebben gemaakt, kan het zelf niet beter verwoorden! Toen wij 3 weken terug weer landde op Eindhoven van een weekje France, hadden we een pro plannetje ontwikkeld,, Pa de rangerover halen en wij met de koffers naar buiten! Prima plan dachten wij, dus wij lopen naar buiten en bellen pa, ja nu komen want wij staan er zo! Exact getimed en wel willen wij die koffers de bak in smijten als er – je raad het al – een blauw petje aan komt lopen! Blijkt ie van de marechaussee te zijn en daar vrolijk boetes uit de delen voor waar je niet mag parkeren! Begrijpelijk, maar wij stonden nog geen 20 sec still en gooien onze koffers erin terwijl meneer bromsnor ons verzoekt – tot 2 keer toe – door te rijden! Ons pa reageert, niet verassend, met ” die koffers gaan erin en jij houd me niet tegen! ” lol :P V8 naar 7k toeren geramd en weg waren we… Nou komt er gisteren een bekeuring binnen voor parkeren waar het niet mag LOL!
      ” Meneer stond +/- 20 sec still waar het niet is toegestaan. ” Kun je het je voorstellen?

      Login om te reageren
      • Ghiacciato zegt

        6 september 2011 om 00:34

        @sebasjuhh:

        Voor het juiste beeld zal ik de Range Rover even vervangen door een derdehands Jeep Cherokee maar alla.

        Verder heeft de agent gewoon gelijk. Mag niet. En als ‘ons pa’ (hahaha) ook nog een grote bek meende te moeten opzetten, is het meer dan terecht. Lekker betalen sufferd, je krijgt waar je om vraagt.

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          6 september 2011 om 22:34

          @DMHa: he, stoer! gezien je deze reactie post om na twaalven neem ik aan dat je gefrustreerd bent na het niet kunnen klaarkomen ofzo?

          Login om te reageren
          • monk zegt

            13 september 2011 om 21:56

            @sebasjuhh: hij heeft gewoon gelijk toch? regels zijn er voor iedereen, ook voor jou papa met zn rangerover. Overtreed je ze en zet je ook nog een grote bek op, tja.. kan niet anders zeggen dan: terechte boete, niet huilen!

            Login om te reageren
      • meneersander zegt

        6 september 2011 om 08:57

        @sebasjuhh: ik weet zeker dat die pipo der vast een stijve van kreeg van het fijne gevoel om zijn land elke dag te veraden (mbt de boetes alleen hè, boeven vangen wat ze niet zoveel doen vind ik wel belangrijk)

        Login om te reageren
  9. mout zegt

    5 september 2011 om 23:11

    Met die verhoging heb ik niet zo’n moeite. Waar ik wel moeite mee heb, is dat ‘handhaving’ gericht is op opbrengst. Maar in bijvoorbeeld woonwijken / woonerven mogen ze van mij dapper een potje bonnen gaan uitschrijven. En in de kleine uurtjes intensiever controleren op alcohol zou welkom zijn.

    Login om te reageren
  10. remkov zegt

    5 september 2011 om 23:12

    Die administratiekosten zijn helemaal belachelijk. Een paar euro om 1 boete te verwerken? De efficiëntie kan nog flink opgeschroefd worden bij het CJIB volgens mij.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      5 september 2011 om 23:15

      @remkov: Dat hele gebeuren kan, zo ver ik kan zien, geheel geautomatiseerd gebeuren met wellicht 1 iemand erbij om een oogje in het zeil te houden. En zie daar; administratiekosten naar beneden. Maar dan krijg je ambtenaren die in de het bedrijfsleven willen gaan werken, da gaat niet werken!

      Login om te reageren
  11. ariez zegt

    5 september 2011 om 23:18

    heb niet gelezen of iemand dit al gezegd heeft, maar gaan ze ook de boetes voor onnodig links rijden ff verviervoudigen? zou wel lekker zijn, hoef ik ook niet te kleven

    Login om te reageren
    • x7phenom zegt

      5 september 2011 om 23:37

      @ariez: haha helemaal gelijk. Als mensen 100 of 119 willen rijden flikker op naar rechts of een bon voor het verstoren van de doorstroming ( ze zorgen ook nog is voor het kleven )

      Login om te reageren
  12. joosthoeve zegt

    5 september 2011 om 23:20

    Een verhoging opzich kan ik wel mee leven, als iemand iets doet wat echt gevaarlijk is moet deze er ook voor gestraft worden. Daarbij mag een boete eens in de zoveel jaar ook echt wel gedeeltelijk meegroeien met inflatie etc. om de impact op gelijk niveau te houden. Echter is dit uiteraard alleen om de kas te spekken. Maar dat boetes niet om verkeersveiligheid gaat was iedereen al duidelijk.
    Gelukkig heeft de politie al heel wat jaren geleden hun respect van de burgers verloren en het schijnt ze allemaal niet te schelen, dat is nog het meest grappige van alles….

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      5 september 2011 om 23:47

      @joosthoeve: Dat is zeker duidelijk. De politie doet net zo leuk mee en als het werkelijk om de veiligheid ging, waarom zouden ze bij programma’s als wegmisbruikers net zo hard erachteraan gaan. Bij echte achtervolgingen snap ik het, maar bij 20-50km/u overtredingen vind ik het toch echt soms maar hypocriet.

      Login om te reageren
      • remkov zegt

        6 september 2011 om 00:12

        @jzaero:

        Dat is inderdaad echt walgelijk. Ze spotten iemand die zich misdraagt, maar in plaats van diegene gelijk aan de kant te zetten blijven ze er vaak een tijdje achter zitten om te kijken of hij/zij nog erger misdraagt en er een nog hogere boete gegeven kan worden.
        Als het echt zou gaan om veiligheid zet je iemand die een verkeersregel overtreedt gelijk aan de kant om zo het gevaar weg te nemen.

        Login om te reageren
  13. x7phenom zegt

    5 september 2011 om 23:21

    Het gaat in NL niet om de veiligheid maar om de €€€

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    5 september 2011 om 23:24

    Wat zijn die boetes laag zeg in Holland, gwoon net zo duur als hier maken.

    Login om te reageren
  15. TDI-goeroe zegt

    5 september 2011 om 23:32

    en men vraagt zich af waar de agressie tegen agenten vandaan komt. Als je een keer wordt staande gehouden, heb je grote kans, dat je weer eens wordt geplunderd.

    Login om te reageren
  16. Benjamin1 zegt

    5 september 2011 om 23:42

    Verhoging woonwijk is schijnpolitiek want daar CONTROLEREN ZE NIET!

    Dit is een excuus om de flitsboetes flink te verhogen.

    Maar zelf 150 links en rechts duwend over de snelweg rijden…

    Respect voor politie: oneindig in de min…

    Login om te reageren
  17. fant zegt

    5 september 2011 om 23:45

    Ja, want ze waren nog niet absurd buitenproportioneel duur :’) Staat echt zelden in verhouding met de ernst van de overtreding.

    Login om te reageren
  18. KeesB zegt

    5 september 2011 om 23:46

    Het is “Tweede Kamer”, heren! Dus met hoofdletters.

    Login om te reageren
  19. KeesB zegt

    5 september 2011 om 23:52

    Hufterigheid in het verkeer en herhaald wangedrag zijn overigens niet te achterhalen door flitskasten te plaatsen. Met name de laatste alinea bulkt van halve waarheid of propaganda ;)

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      6 september 2011 om 08:36

      @KeesB: wat ik er van begrepen heb is meer dan 30 te hard ook asociaal, of 10km/u in een 30 zone dus. Prima te flitsen opzich. Bovendien staan ze nogal eens te laseren. Dik kans dat door rood rijden er ook onder valt

      Bumperkleven, afsnijden, ‘gebaren’ moet je natuurlijk wel op heterdaad betrappen…

      Login om te reageren
  20. x7phenom zegt

    6 september 2011 om 00:01

    Hhhmmmm ivo optyfen

    Login om te reageren
  21. fransefinesse zegt

    6 september 2011 om 00:23

    De automobilist is gewoon een makkelijke melkkoe. Hoge accijns, BPM (wat in strijdt is met met de Europese wetgeving), belachelijk hoge boetes, en controleren op plekken waar het niet de veiligheid is die in geding is maar waar het meeste geld valt te halen. Dit is gewoon trieste maten naaierij. Noem me een populist maar zo zit het wel in elkaar.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 september 2011 om 08:12

      in strijdt met de Europese wetgeving? Hoeveel Europese wetboeken heb jij al open gehad dan?

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        6 september 2011 om 08:32

        @sir_smokalot: geen idee hoe het precies in elkaar zit maar Europa heeft al een aantal keer gezegd dat NL fout bezig is met de BPM+BTW. Een of andere regel tegen dubbele belasting, hoe dat dan met accijnzen zit, geen idee…

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          6 september 2011 om 08:37

          Voor zover ik weet heeft elke lidstaat nog steeds het recht zijn eigen belasting te heffen, vandaar dat je ook onderscheid hebt in btw-percentages en inkomstenblasting-schijven. Zowel direct als indirect dus. Zou dus niet weten waarom dit in strijd met de Europese regels zou zijn.

          Login om te reageren
          • Alwood zegt

            6 september 2011 om 08:42

            @sir_smokalot: het komt er dan op neer dat je wel belasting mag heffen zo hoog als je wil maar geen dubbele belasting…

            De BTW wordt volgens mij ook nog altijd over de BPM/CO2tax berekend? Dat telt natuurlijk nog extra hard aan in plaats van twee losse percentages over het ‘kale auto’-bedrag.

            Login om te reageren
  22. theblackdude zegt

    6 september 2011 om 00:23

    de overheid is zo laf, die schijten in de broek als ze criminelen moeten pakken, dat ze maar de automobilist pakken. wij vormen een groter gevaar voor de maatschappij dan de criminelen. de makkelijkste manier om geld te maken. nog lager als een kakkerlak.

    Login om te reageren
  23. Benz65 zegt

    6 september 2011 om 00:30

    Allemaal aan de Stinger en radardetector, want de prijzen zijn nu zo hoog dat het zich zo terugverdiend.

    Login om te reageren
  24. Benz65 zegt

    6 september 2011 om 00:35

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_in_Nederland#Belastingheffende_instanties_en_wat_wordt_zoal_geheven.3F

    En nog steeds hebben ze niet genoeg. Zucht.

    Login om te reageren
  25. SimonMc zegt

    6 september 2011 om 00:40

    Lol @ foto.

    Login om te reageren
  26. Paragon zegt

    6 september 2011 om 00:52

    Wat doen die moraalridders hier eigenlijk!?? Ik dacht dat dit een blog voor ‘liefhebbers’ is. Kijk voor de gein es naar rijtests van Wouter. Die houdt er bepaald geen suffe rijstijl op na zullen we maar zeggen (om over de snelheid en de burn-outs (ook verboden) maar te zwijgen)

    Login om te reageren
    • vorlox zegt

      6 september 2011 om 01:21

      @Paragon: Holy moly ik zag het ook al.
      Hier zitten dus alleen nog mensen die nooit wat verkeerd doen, nooit te hard rijden, netjes hun greenpeace contributie betalen en vanachter het toetsenbord iedereen veroordelen. Wat zou ik graag een weekje achter die mensen aanlopen om te kijken hoe ze leven. 1 ding verkeerd en pats 3 miljoenmiljard boete. lol

      Login om te reageren
  27. GOD zegt

    6 september 2011 om 01:10

    Natuurlijk is het geld trekken van de burger.
    Libië en Griekenland kosten aardig wat miljarden en dat ook nog eens terwijl wij zelf een grotere schuld hebben dan die landen. Maar ja Nederland moet zoals gewoonlijk weer net doen als of ze een rijke supermacht zijn.
    Als ze zo nodig asociaal gedrag strenger willen bestraffen moeten ze eerst maar eens bij hun zelf beginnen.

    Login om te reageren
  28. dropdead zegt

    6 september 2011 om 01:15

    ik begrijp niet dat er mensen zijn die hogere boetes goedkeuren en het juist toejuichen….begrijpen jullie niet dat we worden genaaid.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 september 2011 om 08:22

      @dropdead: dat klopt, maar je voelt je nog meer genaaid als er een vrachtwagen of andere idioot je van achter heeft genomen. Of eentje die je van de zijkant naait, waardoor jij daarna de vangrail naait. Of erger nog, iemand die je kinderen naait in een woonwijk. Hoe genaaid voel je je dán? Ik ben geen voorstander voor snelheidsboetes van 10-20 overschrijding, maar ik kan des te minder tegen asiocale bestuurders.

      Login om te reageren
  29. efendice zegt

    6 september 2011 om 02:54

    Zolang wij niks klagen over de verhoging van boetes vindt het overheid leuk op de boetes te verhogen. Klagen protesteren en nog eens protesteren maarja de meeste zijn allemaal schapen die durven hun mondje niet te openen te trekken MIETJES

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 september 2011 om 08:24

      @efendice: jij wel dan? Vrijdag a.s Den Haag Hofplein, we gaan ze eens een poepje laten ruiken!

      Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    6 september 2011 om 05:54

    kom per week hooguit 1 “asociale” automobilist tegen ..
    en ik maak daar dan totaal niet druk om ..

    maarja .. ik heb dan ook geen Griekse loverboy ..

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      6 september 2011 om 10:21

      @lincoln: wtf? :lol:

      Login om te reageren
  31. mar10us zegt

    6 september 2011 om 06:11

    @iedereen die loopt te zeiken over politie die te hard rijden zonder zwaailicht en sirene: dit is in de wet vastgelegd dat zij dit mogen, dus kap nou een keer met dat gezeik hierover!!!!
    OT: verkeersboetes beginnen zo langzamerhand duurder te worden dan ouwe vrouwtjes beroven, dus misschien moeten we dat maar gaan doen ipv te hard rijden……de pakkans is nog een stuk kleiner ook én het is spannender!!!!!!

    Login om te reageren
    • x7phenom zegt

      6 september 2011 om 08:56

      @mar10us: oke dan hoop ik dat ze zich kapot rijden, ze brengen zo gvd de andere wegebruikers in gevaar man!!!

      Login om te reageren
  32. mashell zegt

    6 september 2011 om 08:24

    Hmm. Aan de ene kant maakt het niet uit want de pakkans is zo klein dat als je een beetje oplet dat je hooguit 1 boete per jaar krijgt. Aan de andere kant is 40 in een 30 zone een overtreding die heel gemakkelijk begaat en er zijn inderdaad wel wat onlogische 30 zones (de rondweg rond het centrum van Hellendoorn bijvoorbeeld, daar is een paar 100m 30 zone, leuk voor de bewoners maar niet passend bij het doel van de weg of de weginrichting).

    Login om te reageren
  33. kaasboerin zegt

    6 september 2011 om 09:00

    Sowiezo ben ik van mening dat kinderen hier geen recht hebben om hun mening te geven, eerst besef van geld krijgen gaarne. Dit is belachelijk, de boetes zijn al belachelijk hoog, 10km/h te hard = 90 euro? Dat is verdomme ’t gaspedaal 1mm induwen, maar blijf die boetes maar lekker verdubbelen, ik zie nog steeds iedereen rijden. Vind trouwens ook dat de borden veelste onduidelijk zijn op veel plekken, “opzettelijk” m’n aars, ik heb tot nu toe 3/4 boetes “onopzettelijk” gekregen.

    Login om te reageren
  34. sir_smokalot zegt

    6 september 2011 om 09:08

    Koos Spee zegt er het volgende over (wat ik volledig onderschrijf:

    “Verhoging boetes maakt verkeer niet veiliger. Niet de hoogte van de boete leidt tot gedragsverandering maar de kans om gepakt te worden.”

    http://twitter.com/KooSpee/statuses/110972105633447936

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      6 september 2011 om 09:10

      @sir_smokalot: jep, het keer op keer op je ‘fout’ gewezen worden… onafhankelijk van de ‘prijs’ baal je er op een gegeven moment gewoon van steeds tegen zo’n belerend agentje te praten :P

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      6 september 2011 om 09:31

      @sir_smokalot: Ben ik grotendeels mee eens, maar ikzelf ben voornamelijk voorzichtiger gaan rijden doordat ik op ’n gegeven moment bijna 1000 euro lichter was in 1 maand… Het verschilt denk ik ook per mens en inkomen, al denk ik dat 93 euro bij de gemiddelde NL’er erg pijn gaat doen.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        6 september 2011 om 19:56

        @kaasboerin: lol, dan kun je zeggen wat je wilt, maar het werkt dus blijkbaar wel voor recidivisten zoals jij.

        Login om te reageren
  35. petervee zegt

    6 september 2011 om 09:14

    Ik ontving de afgelopen week een bekeuring voor een overtreding gemaakt begin augustus.

    De bekeuring luide als volgt
    op een kruising niet de richting volgen die het voorsorteervak aangeeft.

    Laat duidelijk zijn dat ik me van geen kwaad bewust ben.
    De bekeuring is opgelopen in de periode dat we op vakantie waren in Ermelo op de weg tussen barneveld en putten

    boete bedrag 186 euro…

    Hou me dan even staande en spreek me aan op mn gedrag.
    Nu heb ik geen idee waar het omgaat op een weg die ruim 5 km lang is

    Login om te reageren
  36. luis zegt

    6 september 2011 om 09:15

    Hier is een ander idee, laten we met z`n allen,(burgers), gewoon lekker emigreren naar duitsland of voor mijn part belgië en laat deze regering lekker stikken in hun verdomde gelduitgaven waar wij weer mooi voor moeten opdraaien!!!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      6 september 2011 om 09:22

      @luis: En dat geld van al die boetes gaat uiteindelijk toch naar baggerlanden als Griekeland, Spanje of Italië…

      Login om te reageren
    • Griffin zegt

      6 september 2011 om 14:37

      @luis: emigreren naar België, ja, dat moet je vooral doen. Verkeersboetes zijn daar behoorlijk hoger dan in Nederland. 10 km/u te hard in een 30-zone kost in België maar liefst €175, da’s bijna twee keer zo veel als hier straks.

      Login om te reageren
  37. petervee zegt

    6 september 2011 om 09:16

    edit: omgaat = om gaat

    Login om te reageren
  38. rooster zegt

    6 september 2011 om 09:54

    Prima plan!. Laat al die achterlijke idioten maar betalen. Laten we wel zijn, als je een boete krijgt ben je gewoon een sukkel die niet oplet, of gewoon te weinig benul heeft om een auto te besturen.
    Wees verdomme een kerel en betaal gewoon maar ga niet zitten janken en de vermoorde onschuld uithangen.
    God wat heb ik een hekel aan die trieste kutkleuters.

    Login om te reageren
  39. Joost1990_2 zegt

    6 september 2011 om 10:03

    Wie de grens opzoekt, dreigt hem te overtreden. Dus zoek gewoon de grens niet op; het kost je maar 5 minuten extra (op een behoorlijke afstand), het scheelt flink wat brandstof en ook heel wat mentale stress/energie. Daarnaast heeft niemand het recht om de grens te overschrijden.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      6 september 2011 om 10:10

      @Joost1990_2: haha, nu zit daar ook nog wel wat nuance in…

      Als je het puur op snelheid gooit win je inderdaad weinig tijd, als je bepaalde routes echt goed kent bespaar je zomaar 30% op je reistijd en bespaar je ook nog brandstof. Kan soms gebeuren dat je dan wel op korte stukken de max flink overschrijdt, oranje/rode lichten meepikt enzovoort….

      Login om te reageren
      • Joost1990_2 zegt

        6 september 2011 om 10:48

        @Alwood: klopt, maar dat staat op dat stukje weg “dat je zo goed kent, ineens een agent met laser.Dan is het je eigen dikke stomme schuld, zeker omdat je er bewust van bent dat je het doet. Ik gooit het ook niet alleen op snelheid. Integendeel: juist door bumperkleven, afsnijden en sowieso telkens maar jezelf druk te maken over iemand die niet net zo wil opschieten als jij… dat bedoel ik met die extra mentale energie die het kost. Als men gewoon ‘fouten’ van anderen (lees: mensen die zich wel aan de regels houden) zou accepteren ipv er meteen op te reageren, bevordert het én de doorstroming (geen constant gerem), én een vriendelijker instelling van de automobilisten. Nederland heeft nog ruimte zat, dus vechten om een plekje heeft absoluut geen zin.

        @bobb: ik houd me altijd aan de snelheid. En de stress van andere weggebruikers negeer ik gewoon.

        Login om te reageren
    • bobb zegt

      6 september 2011 om 10:33

      @Joost1990_2: Is dat wel zo? Ga maar eens een dagje rijden met exact de juiste snelheid dit roept nog al wat stress op bij andere weggebruikers.

      Login om te reageren
      • Joost1990_2 zegt

        6 september 2011 om 10:52

        @bobb: Voor mij betekent dat trouwens niet dat ik expres links blijf rijden oid

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        6 september 2011 om 11:15

        @bobb: Valt reuze mee hoor. Ja natuurlijk zitten er opgefokte figuren tussen maar de doorsnee automobilist rijdt mee met de ‘flow’ en volgt gewoon je rijstijl.
        Let wel, ik ga niet expres langzaam rijden, maar ik heb ook geen zin om boetes te riskeren omdat iemand anders zo’n haast heeft.

        Login om te reageren
  40. kaasboerin zegt

    6 september 2011 om 10:38

    Ik win wel degelijk tijd op weg ergens naartoe, als ik 110 km/h i.p.v. 80 ga op de N wegen en/of 70 op 50 wegen, dat zijn dan ook wegen waar het ook makkelijk kan mits het rustig is; lange rechte stukken.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      6 september 2011 om 11:20

      @kaasboerin: hoe weet je hoeveel tijd je wint? Heb je het al eens nagemeten? Je moet heel wat kilometers ’te hard’ rijden wil het verschil in de minuten lopen, dat is in het verleden al meermaals wetenschappelijk bewezen…
      Maar goed, als je verder niet moeilijk doet over eventuele boetes (en de hoogte daarvan) en je medeweggebruikers gewoon met respect behandelt, zul je mij niet horen hoor. Namens de rest van Nederland: bedankt voor je extra Euro’s!

      Login om te reageren
  41. nielsvanderweiden zegt

    6 september 2011 om 10:48

    Asociaal? Ik dacht dat die boetes werden gebruikt om de schoolboeken mee te betalen. Van mijn laatste bijdrage is hopelijk een mooie Bosatlas gekocht!

    Login om te reageren
  42. bempi zegt

    6 september 2011 om 11:26

    Geld tekort. Schuif alles maar door naar de consumenten. Als deze consumenten straks amper nog wat kunnen betalen zal het geweld meer toenemen. Ik denk dat dit kabinet het belangrijkste orgaan flink onderschat.
    Aan de andere kant we moeten niet klagen, want de meeste mensen wilde een ultra rechts kabinet met de VVD voorop in de strijd. Deze partij staat bekend om het bevooroordelen van rijkere mensen in onze samenleving en de rest is niet interessant genoeg. Ik vind het harstikke knap dat een partij als de VVD ondanks de crisis met de bezuinigingen nog extremer kunnen bezuinigen.
    Het is alleen nog wachten als je in het openbaar een scheet laat en daarvoor 500 euro moet gaan betalen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      6 september 2011 om 11:39

      @bempi: We doen bijna met alles Scandinavië na, straks krijgen we ook hier boetes naar inkomen, kan sjonnie een tientje betalen en ik 5 meijer. Roken mag alleen op de hoek v/d straat, bij de gele tegels. Ook niet meer in je eigen huis. Hmmm laat ’t er maar makkelijk in sluipen NL.. :D

      Login om te reageren
  43. Emerald_Green_Jag zegt

    6 september 2011 om 11:39

    Uiterst vermakelijk al deze reacties…

    Heel simpel: regels zijn regels. Als je je er niet aan wilt houden is dat jouw probleem en jouw vrijwillige keuze. Niemand dwingt jou om de wet te overtreden.

    Of je houdt je aan de regels of je accepteert de consequenties. Kom op mensen zo moeilijk is dat toch niet?
    Of zijn de woorden ‘zelfdiscipline’ en ‘eigen verantwoordelijkheid’ uit jullie vocabulaires gehackt?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      6 september 2011 om 11:58

      @Emerald_Green_Jag: Niemand dwingt ons om de regels te overtreden, we worden wel gedwongen om ons aan belachelijke regels te houden – die continu aangescherpt worden waaraan het steeds moeilijker wordt om je (ook al doe je je best) aan te houden – waarbij we alleen maar hardverdiende euro’s moeten neertellen, bedragen die nergens meer over gaan. Ondertussen wordt wel je huis of je winkel voor de 5e keer in de maand lachend leeggeroofd. De schijnheiligen zullen nu waarschijnlijk ongeveer tegen mij zeggen ‘wat een kinderachtige opmerking’ maar die komt niet zomaar steeds uit de lucht vallen he. Ga is boeven vangen stelletje ambtenaren.

      Login om te reageren
      • rooster zegt

        6 september 2011 om 12:42

        @kaasboerin:
        O, Boehoe, wat een hartverscheuren verhaal van de hard werkende burger… Schei toch uit met dat gejank. Als autorijden te moeilijk voor jou wordt is dat jouw probleem. ga dan lekker met de bus maar probeer niet je verantwoording af te schuiven.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          6 september 2011 om 12:48

          @rooster: Staat nergens dat ’t te moeilijk wordt weirdo. Ik blijf volop rijden heb toch zat geld. Ga boeven vangen.

          Login om te reageren
        • bempi zegt

          6 september 2011 om 13:01

          @rooster:

          Dus jij prefereert liever een dictatoriale land en opvattingen. v.b. Als jij ziek wordt en het wordt moeilijk voor jou om je kosten te betalen, dan is dat verder jouw probleem ? Het feit blijft dat het ons steeds onmogelijker om normaler te leven. Een verhoging van tarieven voor verkeersovertredingen draagt niet bij aan een betere veiligheid op de openbare wegen in Nederland. En het stimuleert zoals bekend is om juist meer regels te overtreden. Het werkt averechts en daar is niemand bij gebaat.

          Login om te reageren
      • Emerald_Green_Jag zegt

        6 september 2011 om 12:47

        @kaasboerin: Je legt het probleem bij anderen neer en haalt er zelfs een andere problematiek en krachttermen bij die de aandacht van jouw (weg)gedrag af moeten leiden.
        Dat heet een bliksemafleider in discussietechniek. .
        Daar trap ik niet in m’n beste. Ik lees geen inhoudelijk redenen waarom iemand de regels zou moeten overtreden.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          6 september 2011 om 20:02

          @Emerald_Green_Jag: Bro, verspil je moeite niet. Kaasboerin zou zijn oh-zo dikke portomonnee eens moeten gebruiken voor een lesje in debatteren, want daar heeft hij niet zoveel kaas (haha!) van gegeten.

          En ja, dit is een beetje een persoonlijke aanval, maar in elke discussie waar die gozer zich in mengt staan z’n posts bol van de drogredenen.

          Dus Emerald Jag, verspil er geen moeite aan.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            7 september 2011 om 09:53

            @bozewolf: Lesje in debatteren? Jijzelf zit continu mijn verouderde posts te beantwoorden met alleen maar persoonlijk gerichte opmerkingen, niks meer, niks minder.

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          6 september 2011 om 20:25

          @Emerald_Green_Jag:

          dat komt omdat je er geen reet van begrijpt ..

          de collectanten die beoordelen of je aso-belasting moet afdragen komen liever niet in aso buurten ..
          maar moeten wel met buit terugkomen ..

          Login om te reageren
  44. wouter_the_great zegt

    6 september 2011 om 11:44

    Het lijkt dat er veel super chaufeurs op Autoblog zitten.
    Mensen die al deze zaken normaal vinden zullen volgens mij dan ook superreflexen hebben om binnen de 0.1 seconde te kunnen ingrijpen, en kunnen zo goed multi-tasken dat ze en kunnen autorijden, en kunnen bellen, waarschijnlijk ook nog de krant lezen en een koffietje drinken!

    Login om te reageren
  45. spykerboy zegt

    6 september 2011 om 12:21

    wat een stelletje zeurkousen zijn het toch ook in Nederland zeg… ik walg van hoe mensen op dingen reageren bah eeeh te hard is associaal, bla bla bla laat ze eens in china op vakantie gaan of dubai ofzo dan zien ze wel hoe ongeloofelijk sociaal mensen rijden in nl

    Login om te reageren
  46. rooster zegt

    6 september 2011 om 14:21

    @bempi:
    wat zijn dat nou weer voor volslagen belachelijke vergelijkingen? (ik zou een dictatoriaal land prefereren!? waar haal je het in godsnaam vandaan?)
    Maar goed, als jij vindt dat het ons steeds onmogelijker wordt gemaakt om normaal te leven. Dan is dat een hele domme uitspraak waarvoor je je ogen uit je kop mag schamen. Maar mogelijk val jij in de categorie notoire klagers die vinden dat hun problemen door iemand ander moet worden opgelost

    Login om te reageren
  47. dennisr zegt

    6 september 2011 om 14:38

    ik ga het artikel niet eens lezen, schijt aan die manier om meer geld te vangen voor de staat.. volgens mij gaat het hun helemaal niet om de veiligheid, als de veiligheid bij hun voorop stond dan gingen ze wel daadwerkelijk in die woonwijk staan, in plaats van met hun kastje langs de snelweg, of dan gingen ze wel bij scholen staan, in plaats van de 80km wegen waar 100 gereden word, ze moeten eens kijken naar de omgeving, en de situatie, in plaats van puur naar de regels..
    En denken ze nou echt dat er nu minder mensen te hard rijden ? mensen kijken beter uit naar de flitspaal, voor de flitspaal remmen, na de flitspaal vol gas.. word nooit wat met de overheid hier..

    Login om te reageren
  48. Svennie zegt

    6 september 2011 om 14:49

    In de woonwijken iedereen rustig rijden en aan de snelheid houden, daarin tegen overal Autobahnen neerleggen in dit land:)! Wie geen gas wil geven, gaat maar met de trekschuit !

    Login om te reageren
  49. Sjonny zegt

    6 september 2011 om 18:20

    Hoe dachten jullie anders dat ze die 14% bijtelling kunnen financieren, voor wat hoort wat, laats ook weer, ik moest effe iets ophalen in een winkel 100 meter van de parkeerplaats, de automaat acepteerd geen 5 eurocenten en ik geen ander kleingeld bij, jahoor drie keer raden wat er gebeurt, sorry dat er zo weinig respect overblijft meneer de agent

    Login om te reageren
  50. Sjonny zegt

    6 september 2011 om 18:22

    De gedachte dat die 52,80 naar mensen gaat die het echt kunnen gebruiken maakt natuurlijk wel weer alles goed.

    Login om te reageren
  51. bozewolf zegt

    6 september 2011 om 19:59

    Het idee is prima, de uitvoering echter…zal wel weer veel te wensen overlaten. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat veel van het nieuwe controlewerk gaat plaatsvinden op plekken waar het financiele belang groter is dan het veiligheidsbelang.

    En ik heb het al eerder gezegd; de echte verkeershufters en alcomobilisten moeten ze gewoon een loeier van een taakstraf geven. Het liefst met een “aso-hesje” aan. Lekker 500 uur schoffelen. Een mooie straf zonder aanziens des persoons.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      6 september 2011 om 20:44

      @bozewolf: 500 uur ? en die andere helft van mn tuin dan ?

      Login om te reageren
  52. Lucb zegt

    6 september 2011 om 22:19

    Echt belachelijk voor die 10 km/h te hard, dat ze eerst maar eens wat wegen weer 50 km/h maken. Je krijgt volgens mij nu ook een boete als je niet stopt bij een zebrapad, je zult maar per ongeluk doorrijden.

    Login om te reageren
  53. lacasitos zegt

    6 september 2011 om 22:42

    Zo, 10 km te hard kost wel hele…93 euro, hahahaha!
    Boeiend…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North