
En dat vinden wij alleen maar mooi.
De Britse autofabrikant is goed bezig en zelfs in een kleine markt als Nederland is dat merkbaar. Onder het bewind van sir Andy Palmer timmert het merk hard aan de weg. De tijd van tegenvallende verkopen ligt achter ons. Begrijp me niet verkeerd, de vorige V8 Vantage en DB9 zijn mooie auto’s, maar gingen niet meer mee in het huidige autotijdperk.
Het succesverhaal van ‘het nieuwe’ Aston Martin begon met de DB11. Later kwam er een goedkopere DB11 met een V8 en nog niet zo gek lang geleden trok Aston Martin het doek van een gloednieuwe Vantage. Voor mensen die niet van verandering houden een tegenvaller, maar van deze groep mensen moeten de Britten het ook niet hebben. Bij een frisse wind horen frisse, nieuwe klanten en die gaan ze met de nieuwe Vantage krijgen.
Laten we eens kijken hoe het merk lokaal presteert. In 2017 verkocht Aston Martin 31 auto’s in ons land. Dat is bijna een verdriedubbeling in vergelijking met 2016, toen de Britten slechts 11 auto’s wisten te slijten onder Nederlanders.
Er werd volgens RAI/Bovag één V12 Vantage verkocht, twee keer Rapide, vijf exemplaren van de Vanquish en maar liefst 23 klanten tekenden voor een DB11. Met de introductie van de V8 DB11 en de nieuwe Vantage kunnen de cijfers voor dit jaar nog rooskleuriger worden.
Afscheid
Nieuwe successen kunnen niet worden behaald zonder afscheid te nemen. Op dit moment zijn de Vanquish S en de Rapide S de enige twee modellen verkrijgbaar met de atmosferische V12. Deze ‘ouderwetse’ twaalfcilinder gaat er in de nabije toekomst uit en de twin-turbo V12 uit de DB11 zal overblijven. Fans van atmosferische Astons moeten er dus snel bij zijn.





Lekker je onderhoud doen bij de Mercedes dealert
@w115: niets mis mee toch?
@str8six: Wel als je een Aston Martin rijdt.
@macmiller: Naja, van Ford/Volvo naar Mercedes is toch een stap vooruit me dunkt.
Hoe meer hoe beter uiteraard. Naar aanleiding van dit artikel ook nog eens zitten spelen in de configurator met de nieuwe Vantage. Ik was er niet zo kapot van, maar met een beetje aankloten kun je er toch nog een stijlvolle wagen van maken. Donkergroene lak, zwarte wielen en alle carbon troep eraf en pindakaaskleurig leder. Dan lijkt ie weer op een Aston.
Die DB11 kan ik echt niet mooi vinden, en al helemaal niet in het echt.
Maar je ziet, je auto’s moeten niet oogverblindend mooi zijn om ze te verkopen. Marketing is alles.
Wel een plusje voor die held die nog een V12 Vantage gekocht heeft! Hopelijk rijdt ie er ook mee.
@cossiekiller: u bedoelt…
maar je ziet: mijn smaak is niet leidend en er zijn zat mensen die deze auto mooi vinden.
slap gelul met je marketing
@esprit84: Correct, ik vind de DB11 namelijk prachtig.
@racerx: me too! Velen malen spannender dan de DB9.
Wat een lelijk afgewerkte auto is die db11 toch.
@jweelden: net zoals je gezicht
Welk auto merk maakt er nu nog een stijlvolle auto? Een gewone niet verneukte Ferrari F12? Bij Porsche maken ze geen mooie auto’s meer bij Mercedes hebben ze niet echt stijlvolle auto meer bij aston martin zijn ze verkeerd bezig. De nieuwe Bentley continetal is een gedrocht geworden. Ik ben ook geen McLaren fan. Jammer dat er zelden nog maar mooie auto’s gemaakt worden.
@gerjan: priusje voor je dan maar?
@str8six: ja, een mooi alternatief!
@toyotaprius: +1!
@gerjan:ok
Gek dat men die Rapide toch blijft kopen. Laten we eerlijk zijn de Rapide is een flop. Idee een 4 persoon’s aston zoals Panamera, goed idee. T Ding ziet er ook goed uit, alleen achterin zitten kan niet echt. Beetje bizar dat zo’n foutje gemaakt kan worden. In een FF zit je beter achterin en dat is geen 4 deurs auto…
@dakarbemo: De Rapide heeft zoveel nadelen, dat je beter een Vantage én Panamera kan aanschaffen.
Worden er nu ook meer Aston Martins verkocht dan Honda’s?
Dan wordt het straatbeeld er wel leuker op
prachtig merk en de nieuwe db11 helemaal top. Is tevens te zien aan de saillante opleving.
Ik ben fan van het merk maar kan nog niet wennen aan het nieuwe design.
De ‘oude’ Vantage vind ik nog steeds een beauty, zeker met de V12.
Meer dan dertig Astons verkocht in een jaar. Topprestatie! Het gaat goed in ons kleine landje. Een auto kopen van boven de drie ton, meer dan 600 pk en lekker registreren op het bedrijf.