• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de Aston Martin DB11 met V8

Auteur: Author, gepost 11 september 2017 om 15:57 – 35 Reacties

Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8Afbeelding Dit kost de Aston Martin DB11 met V8

Dit kost de Aston Martin DB11 met V8
Minder cilinders = minder uitstoot = lagere BPM!

Aston Martin deed onlangs in samenwerking met Mercedes-AMG een “Bentleytje”. De DB11 (rijtest) werd aanvankelijk geleverd met een V12 (de Conti GT met een W12) en omdat de wereld nu eenmaal verandert, werd een versie met V8 aan het gamma toegevoegd. Bij de Conti GT gebeurde dat ook en veel recensenten zijn het erover eens dat de Bentley met V8 eigenlijk in vrijwel alle opzichten beter is dan de grote versie met W12.

De kans zit er natuurlijk in dat dat bij de Aston ook het geval gaat zijn. Een V8 is lichter dan een V12, het geluid kan mooier zijn (subjectief) en qua power lever je wel wát vermogen in, maar het verschil is te overzien. De V12 doet 608 pk en 700 Nm, de 4.0 V8 van Mercedes-AMG is goed voor 510 pk en 675 Nm. 100 pk is geen gering verschil. Toch vragen we ons af wie puur op basis van de prestaties merkt dat de V8 over wat minder oempf beschikt. Bovendien is de versie met V8 ruim 100 kg lichter dan z’n grote broer.

Gauw door naar de prijzen, want je zit natuurlijk met een rokende creditcard binnen handbereik te wachten op de cijfers! We hebben zojuist een fluks belletje gepleegd met importeur Cito Motors en de Aston Martin DB11 V8 mag mee voor 247.000 eurootjes. Deze versie is dus 25K goedkoper dan de V12, waarbij je wel in het achterhoofd moet houden dat de running costs voor de V8 waarschijnlijk ook een stuk lager zijn.

We pakken er wat (mogelijke) concurrenten van de DB11 V8 bij, dat vergelijkt toch effe lekkerder!

  • Bentley Continental GT V8: € 230.472
  • Mercedes-AMG S63 Coupé: € 217.400
  • Maserati GranTurismo S: € 224.268
  • Ferrari California T (cabrio, maar enigszins dezelfde klasse): € 240.804

Zoals je ziet is de Aston bepaald geen koopje. Voor die tweeënhalve ton krijg je echter wel een zeer onderscheidende koets, fraaie techniek onder de kap en het is natuurlijk een Aston, dus James Bond approves.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Aston Martin schrapt Superleggera

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db11, geld, V8

Vorig bericht: « Horner: zeker nog extra straffen voor Max en Daniel
Volgend bericht: Volkswagen Polo (2017): rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    11 september 2017 om 16:08

    Wat is deze bak toch sexy! Nu met de brul van een V8, heerlijk!

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    11 september 2017 om 16:12

    In deze kleurstelling vind ik de DB11 best een aardige auto. Maar eerlijk gezegd heeft het ding mij nooit echt veel gedaan, zeker niet in vergelijking met zijn voorgangers. De DB9 is nog steeds een stuk mooier in mijn ogen.

    En voor een kleine 25.000 ekkermannen extra zou ik toch de V12 verkiezen boven de V8. Zo’n groot prijsverschil vind ik het niet. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld een Mercedes AMG S63 en S65.

    Login om te reageren
  3. Foramen zegt

    11 september 2017 om 16:13

    Vind ‘m alleen niet zo begeerlijk als bijvoorbeeld de DBS of Vanquish.

    Login om te reageren
    • AstonMartinDriver zegt

      12 september 2017 om 18:17

      @foramen: houd het bij mijn DBS ? agree!

      Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    11 september 2017 om 16:16

    Dat word dus gewoon lekker de V8 kiezen en een chipkuurtje. Ik weet bijna wel zeker dat de AM dan sneller is dan de v12 versie. Dat blok leent zich prima voor wat vermogenswinst

    Login om te reageren
  5. rhellema zegt

    11 september 2017 om 16:16

    Om één of andere reden blijf ik het een petjesbak vinden. Waarom? Echt geen idee maar ik vind er niets aan.

    Login om te reageren
  6. granlusso zegt

    11 september 2017 om 16:22

    Lichtvoetiger is altijd prima! Overigens valt me nu op dat Aston Martin, net als Bentley doet bij de nieuwe Continental GT, de letters van het merk voluit schrijft op de achterkant. Fraai wel!
    Dat het niet echt nodig is, is evident, maar als je zo gaat redeneren, kun je net zo goed überhaupt de Aston Martin dealer vermijden, evenals de huizen van zijn concurrenten.

    Login om te reageren
  7. nvn1993 zegt

    11 september 2017 om 16:28

    V8 klinkt inderdaad altijd beter dan een V12 of V10. Snap niet hoe dat komt maar het lijkt wel altijd zo te zijn.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 september 2017 om 18:01

      @nvn1993: Dat ben ik niet met je eens. Alle genoemde motoren kunnen lekker klinken, maar er zijn toch genoeg voorbeelden waarbij een V8 het onderspit delft bij mij.

      Login om te reageren
  8. roberto zegt

    11 september 2017 om 16:30

    Dan toch maar de S63 AMG. Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe lijn van Aston Martin. De DBS vind ik schitterend, de Vanquish moest ik eerst aan wennen, maar vind hem nu veruit de mooiste wat AM te bieden heeft! De DB11 diverse keren in het echt mogen aanschouwen, maar hij doet me niets..

    Login om te reageren
  9. breakingpoint zegt

    11 september 2017 om 16:44

    Wat ik nooit begrepen heb is dat AM zoveel minder rondrijdt dan Bentley. Of zijn er gewoon teveel voetballers in de wereld? Ik zou altijd AM verkiezen boven de Continental GT. Maar dan liefst een Vanquish…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      11 september 2017 om 17:27

      @breakingpoint: Omdat de Bentley een nog betere GT is. Veel comfortabeler, luxer, completer en eigenlijk ook een stuk beter. Zowel qua afwerking, materiaalgebruik en qua rijgedrag.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        11 september 2017 om 17:46

        @viezefreddyw: ik ben helaas maar een proletariër, en kan daar niet over oordelen. Ik kan enkel afgaan op het design en geluid, en de emotie die ik erbij voel.

        Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        11 september 2017 om 17:52

        @viezefreddyw: de Panamera mag ook wel in het lijstje van concurrenten

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          11 september 2017 om 17:53

          @lekkerlinksrijden: Dat is geen GT.

          Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            11 september 2017 om 18:05

            @viezefreddyw: 2 deuren extra das alles

            Login om te reageren
  10. antoonniels zegt

    11 september 2017 om 16:55

    25k valt me eigenlijk behoorlijk tegen, gezien het feit dat je toch verwacht dat de auto in de basis al goedkoper is en dan ook nog een milieu tax voordeel heeft. Bij de Bentley Continental is dat makkelijk 70-80K tussen de V8 en de W12. Enfin dan toch maar de V8, omdat die vast lekker klinkt en de 25k stoppen we dan wel in de opties.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    11 september 2017 om 16:57

    Als Mercedes zelf al 600pk uit dit blok haalt, en Brabus 70

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    11 september 2017 om 16:58

    Als Mercedes zelf al 600pk uit dit blok haalt, en Brabus 700, dan moet met wat kietelen V12 pesten heel goed mogelijk zijn!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      11 september 2017 om 17:06

      @dutchdriftking: enkel andere software is al genoeg lijkt mij er minstens 100pk extra uit te krijgen. Maar dag geld voor de v12 natuurlijk ook

      Login om te reageren
  13. cpp1 zegt

    11 september 2017 om 17:11

    Dan ben je echt gestoord om voor die, in verhouding, lousy 25k met 4 cilinders te weinig rond te gaan rijden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2017 om 17:20

      @cpp1: gestoord of liefhebber? Goede kans dat de V8 veel lekkerder rijdt. En dat de V12 alleen maar voordelen heeft aan de bar van de Golfclub: “Een Aston Martin DB11 met V12”. Het is maar net wat je nastreeft.

      Login om te reageren
  14. mashell zegt

    11 september 2017 om 17:18

    Ik snap dat de persfoto’s een greep uit de keuzemogelijkheden moeten tonen. Maar bestelbuswit met een paars interieur? Ze hadden het dak ook nog paars kunnen maken, dan was het helemaal smakeloos geweest.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      11 september 2017 om 18:05

      @mashell: Van mijn eigen centen zou ik het misschien niet kopen maar ik vind het best tof eigenlijk.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 september 2017 om 18:59

        @donstil: dat mag natuurlijk. Maar als ik dat paarse stuur zie dan krijg ik spontaan de kriebels, ik haat smurfen!

        Login om te reageren
  15. ettie zegt

    11 september 2017 om 17:30

    Volgens autovisie mag ‘ie 130.000 kosten. Ik weet niet welke prijs correct is, maar 17k extra bij het verschil zouden de v8 wel een stuk aantrekkelijker maken.

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      11 september 2017 om 17:44

      @ettie: 230.000 bedoel ik

      Login om te reageren
      • Author zegt

        11 september 2017 om 18:06

        @ettie: We hebben de importeur gebeld (zie tekst) en die gaf deze prijs door, inclusief kosten rijklaar maken.

        Login om te reageren
        • TT225man zegt

          11 september 2017 om 20:51

          @mauritsh: blijkbaar met CITO. Gek, want meestal zijn de officiele prijzen van CITO van de Astons net iets scherper dan die andere “importeur” in Hilversum. Waar die Euro 230K vandaan komt bij AV is dan ook een raadsel, alhoewel Euro 230K gezien het CO2/BPM verschil wel logischer zou zijn dan Euro 247K. Weet nie rof er nog verschil in uitvoering/opties is, maar die 25K verschil zal veel mensen toch richting de V12 duwen denk ik, bij 41K verschil wordt de velreiding van de V8 toch weer wat groter.

          Login om te reageren
  16. sracert zegt

    11 september 2017 om 17:30

    Als je deze auto vergelijkt met een Mercedes heb je er duidelijk geen ene bal van begrepen. Prachtig mooie auto met klasse zonder porno/hoeren/pooiers en andere dubieuze rommel.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      11 september 2017 om 18:10

      De vergelijking leek me behoorlijk relevant omdat er een Mercedes-motor in ligt. Maar dank voor je compliment!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2017 om 19:01

      @sracert: deze Aston heeft paars leer… Misschien is een S500 coupe dan wel de mooiere betere keuze.

      Login om te reageren
  17. erind zegt

    11 september 2017 om 17:49

    Ftype R, SVR. No brainer

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    11 september 2017 om 21:01

    Mijn keus zou t niet zijn. Al helemaal niet uitgevoerd zoals op de foto

    Login om te reageren
  19. nopetrolnofun zegt

    11 september 2017 om 23:09

    Maar 25 k verschil op zo ’n bedrag, wauw. Voor mij 100% de Maserati.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North