• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin gelooft nog niet in elektrische auto

Auteur: RubenPriest, gepost 3 februari 2025 om 11:00 – 7 Reacties

Aston Martin gelooft nog niet in elektrische auto

Bij Aston Martin blijven ze voorlopig vasthouden aan een hybride oplossing.

Elektrische auto’s? Leuk voor de massavoertuigen, maar als het om supersportwagens is de markt er nog niet rijp voor. Tenminste, dat denken ze bij Aston Martin. Ik denk dat het geen verkeerde gedachte is.

De ontwikkelingen zijn nog niet op het niveau waarop een elektrische auto qua emotie net zoveel lol geeft als een verbrandingsmotor. En dan hebben we het niet over een 1.0 driepitter, maar een V8 of een dikke V12.

Aston Martin blijft daarom voorlopig vasthouden aan een hybride oplossing. Dat zegt kersverse baas Adrian Hallmark in gesprek met Autocar. De Britten werken wel aan een volledig elektrische auto. Deze zal echter op z’n vroegst pas in 2030 verschijnen. De komende vijf jaar laat Aston Martin de motoren brullen.

Aan Hallmark de deftige taak van Aston Martin wél een succes te maken. Het historisch prachtige merk heeft inmiddels een mooie line-up. De voormalige baas van Bentley heeft de plannen om saai en stabiel te worden met Aston Martin. Dat klinkt saai (joh), maar dat is precies wat het merk nodig heeft.

Het is geen vanzelfsprekendheid om succes te hebben in het land van de luxe auto. Ja, merken als Ferrari en Lamborghini doen het ontzettend goed. Ferrari heeft zijn naam mee, terwijl Lamborghini met de Urus een monsteromzet weet te draaien. De DBX draait op zijn eigen platform, terwijl de Urus componenten deelt met bijvoorbeeld Audi en Porsche.

Die dure aanpak van Aston Martin helpt om een unieke auto op te leveren, echter is de weg naar meer winst maken ook langer. Onder leiding van Adrian Hallmark moet het merk nu echt gaan draaien. Het vijfjarenplan heeft de focus op auto’s met verbrandingsmotoren, al dan niet hybride. Die volledige elektrische auto is nog ver weg.

Ook interessant!

  • Gespot - De nieuwe Aston Martin DB12
  • Echte terreinwagen van Aston Martin op komst
  • Aston Martin: "90 procent van onze auto's rijden nog"
  • Aston Martin bevestigt toekomst Fernando Alonso

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

adrian-hallmark, Aston Martin, Elektrisch

Vorig bericht: « Baas van de lente met deze youngtimer voor 20 mille
Volgend bericht: Op deze Mercedes is €51 miljoen winst (!) gemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. ttr6 zegt

    3 februari 2025 om 11:47

    De geschiedenis van Aston Martin is er helaas een van (bijna) constant verlies draaien, ondanks de vele bazen en eigenaren die het merk al versleten heeft. Ik wens de nieuwe baas veel geluk en wijsheid toe, want het absoluut een mooi merk.

    Login om te reageren
  2. Volvo_440_turbo zegt

    3 februari 2025 om 12:22

    Als ze nu met EV beginnen dan tekenen ze hun eigen doodvonnis. Kijk maar hoeveel Europese fabrikanten verliezen op hun EV’s en kijk maar even naar de hybride 4-cilinder AMG die minder succesvol blijkt dan verwacht… Mercedes geeft toe klanten verloren te hebben.
    Nog steeds vermoed ik dat het EV-rijden een hype is die nooit volledig zal doorbreken. Wij hebben op de zaak zelf een EV gehad, een heel fijn rijdende auto die we uiteindelijk redelijk snel weer verkocht hebben wegens diverse voor de hand liggende redenen. Een ervan was dat we enkele openbaar konden laden…

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      3 februari 2025 om 15:28

      @Volvo_440_turbo Net zoals de mobiele telefoon een hype was? Of de smartphone?
      Adoptie gaat natuurlijk veel trager bij zo’n dure aankoop, maar de toekomst is onherroepelijk de EV. Zelfs nu al zie je dat ondanks het wegvallen van vele subsidies ruim 1/3e al EV is. En de techniek gaat hard, ze worden steeds beter en goedkoper, laadtijden nemen rap af, er is straks echt geen reden meer om een verbrandingsmotor te kiezen die straks geen enkele binnenstad meer in mag.

      Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    3 februari 2025 om 12:24

    Precies, met de potentie van Aston Martin kan je multimiljonair worden.
    Mits je start als Miljardair.

    Login om te reageren
  4. audirs3 zegt

    3 februari 2025 om 15:22

    Ze kunnen ook gewoon zeggen “we gaan de merknaam nog even volledig uitmelken met zo min mogelijk investeringen, en gaan daarna volledig de boot missen”. Sterfhuisconstructie van korte termijn investeerders.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      4 februari 2025 om 06:29

      Zoals je kunt lezen wordt er weldegelijk een EV ontwikkeld, maar pas geïntroduceerd over een jaar of 5. Heel slim, een EV supercar verkoopt vermoedelijk niet zo goed op dit moment dus beter pas de overstap maken als je ook echt geen leuke ICE meer aan mag bieden. In de tussentijd gewoon de techniek verspreid over de jaren op orde krijgen naar gelang deze techniek goedkoper wordt. Ik vind het niet eens zo’n gekke constructie eigenlijk. Porsche komt immers ook terug van hun EV missie en ik moet nog zien hoe die EV Ferrari verkoopt straks… Verplichte afname omdat je anders geen V12 meer mag kopen waarschijnlijk.

      Login om te reageren
  5. racerx zegt

    4 februari 2025 om 06:24

    Logisch. Als de nieuwe gelimiteerde Ferrari met V6 al lastig te slijten blijkt is een volledige EV al helemaal niet besteed aan de superrijken. Die willen gewoon een speeltje met dikke motor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North