Aston Martin maakt unieke Vantage GT12 roadster

Auteur: , 41 Reacties

De Q-divisie heeft weer overuren gedraaid in Gaydon. Dit is het resultaat.

De roadster versie van de GT12 is qua techniek gelijk aan de Vantage GT3 GT12 coupé, wat betekent dat er onder de kap een atmosferische V12 huist met 600 pk. Dit monsterlijke aggregaat is gekoppeld aan een zeventraps Speedshift III automaat. Het sprintje van nul tot honderd vliegt daarmee in 3,7 seconden aan je verwaaide kapsel voorbij, je hebt er dus twee tienden van een seconde meer plezier van dan in de coupé. Onder het bekend vormgegeven blik huist een lithium-ion accu en een titanium uitlaat om het gewicht laag te houden. Dankzij onder andere deze gewichtsbesparing en door keramische remmen weegt de GT12 roadster zo’n honderd kilo minder dan de 1665 kilo zware Vantage V12 S roadster.

Dit model is voorlopig een one-off die door Q by Aston Martin ontwikkeld is in opdracht van een klant en zal dat waarschijnlijk ook blijven. Die klant stond ook op een dik uiterlijk, vandaar de enigszins tuneresque aandoende dikke side-skirts en inkepingen op de flank. Gelukkig is de kleurstelling wel relatief stijlvol gehouden, door een combinatie van donkergrijze lak en mooi cacao-bruin leder afgewerkt met witte stiksels aan de binnenkant. De auto staat naast de Aventador in Miura kleuren en de AMG GTR op het Goodwood Festival of Speed.



41 reacties

Ik maakte ook wat unieks vanochtend, maar dat was op de WC.

On topic: dik apparaat, alleen vind ik een Vantage S ‘extreem’ genoeg, die is net wat beschaafder en ziet er wat moderner uit dan de ‘standaard’ V8 Vantage.
@granlusso: unieke grap ook.
@edjehaze: Bijna weekend nog even volhouden
Wouw wat een geweldige bak. Iedereen zou er in zo een moeten rijden! Denk dat dit echt heel goed het geluid naar voren kan brengen. Alleen dan wel een handbak er in aub
@mrrallycross: blehhhhh
@mrrallycross: handbak in zo’n krachtige auto lijkt me juist klote.
Ik blijf die sturen zo pauper vinden. Wordt tijd dat ze daar eens een goed design overheen gooien
@fransananas: daar sluit ik me bij aan. Dat stuur kan echt niet meer.
@fransananas: Liever nieuwe navigatie.
@fransananas: die plaat van de middenconsole mag ook wel eruit van mij. Lijkt wel een V40 maar dan met ronde knoppen
@fransananas: Nog even geduld, de DB11 is al een hele verbetering als sturen je ding is (*slowclap voor mijzelf*)

http://autoguide.com.vsassets.com/blog/wp-content/gallery/2017-aston-martin-db11-live-photos/2017-Aston-Martin-DB11-13.jpg
Dit is weer zo’n overdreven cabrio, met veel te dikke bumpers. Ik had nog een voorbeeld, maar vergat m even.
@denniss00: Een Turbo S cabrio ofzo!
Wow, dit is erg mooi, wat moet ik bijleggen als ik mijn mx-5 inruil :-)
Dat ze ‘m maar buiten de EU houden, met z’n automaat.
Hierin zou een petje op je hoofd zeker niet misstaan; en ik bedoel niet voor de wind in je haren…
Meeehh. Veel te extreem als je het mij vraagt. Aston Martin bouwt chique auto’s bedoelt voor de mens met smaak. Daar voldoet deze auto niet aan als je het mij vraagt.

Doe maar een standaard V12 Vantage. Prachtbak vind ik dat.
Wat is er toch aan de hand bij Aston Martin? Het was altijd een prachtig klassiek Engels merk met stijlvolle en tijdloze auto’s. Kortgeleden kwam er een post voorbij van een Vantage in idiote kleurstelling en belachelijke achterspoiler en nu deze Halfords editie…erg jammer…
Ow ik dacht dat Mansory een nieuw kitje had uitgebracht. Sportief op een Aston vind ik niks mis mee, maar die is meer tunerland dan sportief chique. Niet mijn cup of tea ( alweer, verzin eens iets nieuws ).
Ik zie dat Aston Martin eindelijk een oplossing heeft voor de klapperende middenarmsteun…
Van stijlvolle Aston naar pauperbak met trainingspak aan. Niet mijn ding.

Bovendien wordt door het interieur ondertussen ook wel duidelijk hoe oud dit model begint te worden. Nog altijd fraai, maar de ouderdom is niet meer te maskeren.
HEBB0N
Hebben graag. Gruwelijk ding
Erg veel negatieve reacties die over petjes gaan, ik vind dat Aston Martin hier nog steeds een klasse bak neerzet maar die zich wat sportiever opstelt t.o.v. de oudere modellen en het ziet er zeker niet overdreven uit. Aan het stuurwiel mogen ze nog wel eens iets veranderen dat is waar, maar dit is nog steeds een prachtbak.
Wauw wat een dikke bak! Handbak erin en hij is perfect!
Op de velgen na retedik.
Als ik 1 auto mocht kiezen werd het deze
Doe mij maar de Pre-Brexit edition.
Bij de coupé oké, maar dit… klopt in mijn ogen voor geen meter.
Als ik het goed begrijp doen ze een heleboel voor gewicht besparing maar knallen ze wel een mooi elektrisch dakje er op van een paar honderd kilo? Doe mij maar een coupe als het om super car’s gaat.
Echt een dinosaurus, superoude auto. Hou maar in Engeland. Aston Martin moet echt met iets nieuws komen. Dit was hooguit modern in 2006, maar nu…
Prachtig! Weg met de grote spoiler en mooie kleuren.
Doet me wel denken aan de CLK DTM van enkele dagen geleden.
I like.
Sideskirts lagen nog in de bak met Murcielago-reserveonderdelen?

In z’n geheel best een mooi ding, maar subtiel is het allerminst.
Die skirts vind ik wel lekker, die kier vanaf het voorscherm wat minder. Chique kleur ok, maar interieur is downright saai… Algemeen wel een heel lekkere auto!!
Zozo, de defribilator draait weer overuren bij AM.
Jezus wat een vette bak!
Voor mij de meest sexy Aston Martin ever! Echt zo’n type wagen die ik echt heel graag zou willen kopen. Alleen ontbreekt het geld ervoor en ook is het een one-off. Jammer, in productie brengen die bak.

Velen vinden dat dit model vooral aan stijl ontbreekt, wel zie het zo het is James Bond die zijn middelvinger opsteekt.
Ik vind dat AM steeds minder stijlvol wordt
Hebben hebben hebben
wat n dikke bak!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).