• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTR

Auteur: jaapiyo, gepost 24 juni 2016 om 10:55 – 62 Reacties

Afbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTRAfbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTRAfbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTRAfbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTRAfbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTRAfbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTRAfbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTRAfbeelding Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTR

AMG-GTR
De über-AMG-GT is hier. Hij heet AMG GTR en hij is groen.

Het begon met een paar verscholen kiekjes in de jungle, maar inmiddels hebben we ook bruikbare beelden van de dikke Merc. Kermit valt het zoals bekend zwaar om groen te zijn, maar de AMG GTR niet want die ziet er prima uit in dit kleurtje. Solar Beam Yellow is nu ook echt té 2015 en omdat de auto een behoorlijk gezonde uitstoot zal hebben was dit waarschijnlijk de enige manier om de groene lobby tevreden te houden. AMG Green Hell Magno heet de nieuwe swekker-lak.

De verticale spijlen in de grille zijn een referentie aan een aantal klassieke racers van Mercedes zoals de 300 SL W194. Ten opzichte van de AMG GT heeft de GTR een lichter onderstel en een extra diffuser voor meer neerwaartse kracht.

Op de kentekenplaat van het voertuig staat het getal 585. Dit is geen toeval, want het duidt op het aantal pk’s dat onder de kap huist van de coupé. Verder weten we al dat het dak vervaardigd uit carbon, een traditie die BMW ooit inzette met de E46 M3 CSL. Dit vermindert niet alleen de nodige kilo’s balast die meegezeuld moeten worden door de 4.0 liter grote V8 voorin, maar doet dat ook nog eens hoog in de carrosserie waardoor het zwaartepunt van de auto zoveel mogelijk verlaagd wordt. De auto wordt gepresenteerd op het Goodwood Festival of Speed.

Heb jij track in deze groene snack, of laat je ‘m liever staan in de jungle?

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg-gt, goodwood-2016, groen, Mercedes

Vorig bericht: « Submerk van Mercedes gaat BMW i-modellen aanvallen
Volgend bericht: Aston Martin maakt unieke Vantage GT12 roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    24 juni 2016 om 10:57

    Een ouderwetse brandstof auto.
    Ik dacht dat ze ook bij Mercedes over gingen naar elektrisch.
    Desalniettemin, is zo’n oldschool V8 van AMG een heerlijke aandrijflijn.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      24 juni 2016 om 11:11

      @martinus: Is elektrisch rijden de toekomst ofzo?

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        24 juni 2016 om 12:28

        @bartteeuwen: Elektrisch rijden is de toekomst.

        Bij Porsche hebben ze het al door, nu bij AMG nog.

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          24 juni 2016 om 12:48

          @martinus: electro rijden is niet de toekomst, houd nou is op met die bullshit… je zit hier op autoblog, niet op groen7.

          Login om te reageren
        • raym zegt

          24 juni 2016 om 13:05

          @martinus: dat blijft de eeuwig duurende discussie. Waar komt al die stroom vandaan als elektrisch rijd. Uit kern centrales en en kolen centrales.En kolen raken ook op. En een heel land vol zetten met wind molens gaat hem niet worden. Dus naar mijn mening is waterstof de toekomst voor de auto. En kern energie de toekomst voor onze energie voorzieningen.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            24 juni 2016 om 13:43

            @raym: Dat maakt in principe niet uit. Een elektromotor heeft een veel hoger rendement dan een benzinemotor. Dus ook al wordt alle elektriciteit opgewekt met kolen, dan nóg is elektrische aandrijving beter voor het milieu.

            Daarbij moet er ongeveer 35% extra elektriciteit worden opgewekt. Niet een onmogelijk getal, te meer er wereldwijd enorm veel te winnen is op groene energie. Niet zozeer de windmolen parken (laag rendement, hoge kosten). Op het gebied van zonne-energie valt er nog veel winst te behalen.

            Check deze link, staat eenvoudig en duidelijk aangegeven dat elektrisch rijden, en ik haat het om te zeggen, de toekomst is.

            https://www.quora.com/If-all-cars-in-the-US-suddenly-become-electric-how-much-more-electricity-do-we-need-to-produce-in-percentage

            Ik hou van schreeuwende V12’s en de V8 van de AMG mag van mij ook blijven, maar als concept is de brandstofmotor behoorlijk aan zijn einde.

            Login om te reageren
            • fmgarcia zegt

              24 juni 2016 om 15:14

              @willeme: Maar vind jij de gt-S ook niet gewoon mooier dan deze?

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                24 juni 2016 om 16:36

                @fmgarcia: Ik vind de GT zonder S het mooiste. Zonder alle spoilers, lipjes en carbon versiersels. De meeste exemplaren vind ik niet mooi: felgeel met zwarte wielen staat niet op een Mercedes. Je vergeet heel makkelijk dat de AMG-GT een zeer fraaie auto is. Dus ik zou hem zo samenstellen:

                M5890969

                (code kun je invoeren bij configurator)
                Dus blauw, bruin interieur, 5-spaaks velgen. Zonder S, 462pk is nog steeds voldoende.

              • fmgarcia zegt

                24 juni 2016 om 17:24

                @willeme: Vind het niet de meest fijne configurator om eerlijk te zijn. Kom op iets heel anders uit dan jij. Gelukkig verschillen smaken. Al zou ik wel een andere set wielen eronder willen. M9008931

              • Pordon zegt

                24 juni 2016 om 17:27

                @willeme: Waarom niet de S? Puur motorisch meer vermogen, veranderd verder niks aan het uiterlijk. Is dan de redenatie echt alleen dat 462pk genoeg is…?

              • willeme zegt

                24 juni 2016 om 17:37

                @Pordon:

                De GT S heeft (volgens mij) altijd een andere lip voor. Hoeft van mij niet zo. Een gewone GT is meer dan voldoende, en 22 mille voor 50pk extra is flink geld.

                Net als met de Porsche 911 Turbo, zou ik ook nooit voor de S gaan. Ik heb het geld er niet voor, dus de keuze hoef ik ook niet te maken.

              • Pordon zegt

                24 juni 2016 om 18:02

                @willeme: Pfoeh inderdaad… Het is niet veel maar zit inderdaad een klein extra lipje in de bumper. Was me nog niet eerder opgevallen. Ach ieder zo zo’n ding. Ik zou met allebei blij zijn als die nu voor de deur zou staan.

              • Pordon zegt

                24 juni 2016 om 17:33

                @willeme: Ik zou een kleine aanpassing maken. Wel dus de GT S, andere velgen want ik ben geen fan van die 5-spaaks en in het interieur Silver Chrome sierdelen omdat zwart pianolak elke vingerafdruk laat zien. M8683113

          • jorden zegt

            24 juni 2016 om 19:38

            @raym: zonnepanelen op je dak en je tankt echt groen. T is alleen niet voor iedereen weggelegd.

            Login om te reageren
          • dafmaf zegt

            24 juni 2016 om 22:43

            @raym: Er is niet genoeg uranium op de wereld om iedereen van energie te voorzien. Thorium is er genoeg, maar dat is nog onontwikkelde technologie.

            Login om te reageren
        • roppp zegt

          24 juni 2016 om 13:21

          @martinus: nee, bij Porsche lopen ze achter de (milieu)fanfare aan. Bang om de (omzet)boot te missen. Elektrisch rijden in de huidige vorm gaat de toekomst namelijk echt NIET worden.

          Login om te reageren
      • sr20det zegt

        24 juni 2016 om 12:38

        @bartteeuwen: zou je denken?

        Login om te reageren
        • spylegion zegt

          24 juni 2016 om 14:30

          @sr20det: op het moment dat het afgedwongen moet worden middels wetgeving en korting weet je dat hij gelijk heeft.

          Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      24 juni 2016 om 19:06

      @martinus: wie boeit het nou hoe goed het is voor het milieu. Het gaat alleen maar om de centen.

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    24 juni 2016 om 10:59

    Ik vind die retrogrill er eigenlijk niet bij passen. ’t Is geen 1950 meer..

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      24 juni 2016 om 11:06

      @Jochempie: Wel makkelijk te onderscheiden zo t.o.v. de ‘gewone’ AMG GT

      Login om te reageren
      • barbro zegt

        24 juni 2016 om 11:39

        @granlusso: onderscheidend, oké. Maar dat maakt ‘m niet mooier

        Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      24 juni 2016 om 11:09

      @Jochempie: in vind ’t wel wat hebben

      Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      24 juni 2016 om 12:08

      @Jochempie: Grill is prima, maar de rest van de voorbumper past daar niet bij. Neem de voorbumper van de GT3 en dan staat het een stuk beter. Optioneel waarschijnlijk in Carbon te krijgen en dan de lak in een matte zilvertint met rood leer vanbinnen lijkt mij niet verkeerd. Ow en een andere voorbumper natuurlijk.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    24 juni 2016 om 10:59

    De Grille doet me sterk aan deze denken. https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2014/09/HISTORIE_Rudolf-Uhlenhaut-der-entwickler_08.jpg

    Vind het persoonlijk niet zo mooi staan. Maakt het ineens een hele andere auto ofzo.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 juni 2016 om 11:01

      @E34M5Touring: Maar het verwijst natuurlijk naar deze:
      http://cdn.boldride.com/mercedes-benz/2016/mercedes-amg-gt3.2000×1333.Feb-27-2015_03.01.58.373048.jpg

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 juni 2016 om 11:12

        @viezefreddyw: Maar verwijst die op z’n beurt niet naar de Uhlenhaut Grille?

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          24 juni 2016 om 11:21

          @E34M5Touring: Ja, sorry. Iets te voorbarig was ik.

          Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      24 juni 2016 om 11:08

      @E34M5Touring: inderdaad, ik heb het even toegevoegd aan de tekst.

      Login om te reageren
  4. keeper1 zegt

    24 juni 2016 om 11:00

    Ik persoonlijk vind die verticale grill niet zo mooi. Vind dat horizontale mooier

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    24 juni 2016 om 11:00

    Poeh, vind hem wel gaaf hoor! En een groene kleur als deze knalt er heerlijk uit wat wel mag op een auto als dit. Ook gaaf dat ze de grill hebben overgenomen van de AMG GT3. Ziet er goed uit.

    Login om te reageren
  6. dieselaer zegt

    24 juni 2016 om 11:00

    Fantastische auto, maar dat “green hell magno” is niet de schutkleur die ik zou kiezen.

    Login om te reageren
  7. Ozan zegt

    24 juni 2016 om 11:01

    Liever de kleur zoals die op foto 4 te zien is!

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      24 juni 2016 om 11:06

      @ozan: Meen je dit?

      Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      24 juni 2016 om 11:10

      @ozan: zelfde auto, zelfde kleur.

      Login om te reageren
      • Ozan zegt

        24 juni 2016 om 11:29

        @cpp1: klopt, maar door het effect van de foto heeft ‘ie op foto 4 een turquoise tint, vind ik mooi.

        Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          24 juni 2016 om 11:39

          @ozan: ok

          Login om te reageren
  8. audirick1995 zegt

    24 juni 2016 om 11:05

    Ik vind hem erg geslaagd alleen de grill had horizontaal gemoeten dat zou hem wat breder over laten komen.

    Login om te reageren
  9. beefcake zegt

    24 juni 2016 om 11:05

    Zonder strijkplank op de klep is hij best lekker.

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    24 juni 2016 om 11:09

    Paar andere velgies er onder en klaar

    Login om te reageren
  11. reggie-boy_rood zegt

    24 juni 2016 om 11:09

    Wat een gave wagen.
    Wanneer komt bmw met een concurrerend model?

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    24 juni 2016 om 11:10

    Die photoshop in de jungle kan mooi thuis in het rijtje van slechtste autogerelateerde photoshops van laatst.

    Over de auto ben ik nog niet erg positief. Heb hetzeflde als bij de SLS BS. Hoe cleaner het design, hoe mooier ik die auto vind. Heb ik bij de GT ook. Een standaard GT zonder sportpakketje is het mooist.

    En de grille van deze auto past er echt totaal niet bij.

    Login om te reageren
  13. antoonniels zegt

    24 juni 2016 om 11:19

    AMG GTR? Lijkt in niets op een echte racer ( of De echte GT3 racer https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2015/03/05-Mercedes-Benz-AMG-GT3-680×379.jpg ) en ik vind dat hij zich daarmee onvoldoende onderscheid. Het verschil tussen de Black Series SLS en de gewone was duidelijk. Bij deze minder geslaagd. Of krijgen we nog een AMG GT Black Series? Iig is dit niet mijn Cup of Brexit Tea.

    Login om te reageren
  14. Breinstein zegt

    24 juni 2016 om 11:24

    Zie hier de eerste productieauto met de lelijke grille die al een tijdje de nieuwste concept cars ontsiert. Naar mijn idee lelijk, te groot en te schreeuwerig. Laat die oversized grilles maar aan Audi over.

    Login om te reageren
  15. 87sandyd zegt

    24 juni 2016 om 11:27

    Foto 2 doet me denken aan Alien 1 met Arnold Schwarzenegger

    Login om te reageren
  16. zeevink zegt

    24 juni 2016 om 11:30

    Nu weet Paul van SOL (supercars of London) ook weer welke mods hij moet gaan doen aan zijn AMG GT. Nice

    Login om te reageren
  17. henkhupelschoten zegt

    24 juni 2016 om 11:34

    Bumper vind ik iets minder maar die gril is echt gaaf! Geweldig dat ze hem weer gebruiken, past er goed bij! Ik wil’m!

    Login om te reageren
  18. martijn11 zegt

    24 juni 2016 om 12:09

    Dat groen had niet gehoeven

    Login om te reageren
  19. gregorius zegt

    24 juni 2016 om 12:10

    Ik vind m niet geslaagd.
    Vind de kleur niks.
    Grill is prima.
    Maar het belangrijkste: ik word er niet méér hebberig van. Doe mij maar een SLS.

    Login om te reageren
  20. jwcroy82 zegt

    24 juni 2016 om 12:11

    Nee laat maar doe mij maar een ECHTE GT R van nissan.

    Login om te reageren
  21. mrmiyagi1982 zegt

    24 juni 2016 om 12:23

    Ff wennen aan die grille. Die kleur vind ik gaaf eindelijk geen zwart grijs of wit

    Login om te reageren
  22. mzonneveld zegt

    24 juni 2016 om 12:24

    Hier ging Sacha toch mee rijden?

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    24 juni 2016 om 12:34

    Even een normale grille er in en gaan!

    Login om te reageren
  24. casesquid zegt

    24 juni 2016 om 12:51

    Auto zal ongetwijfeld bij de eigenaren een vertrouwd gevoel te weeg brengen .
    ” heerlijk om weer achter de tralies te zitten ” !!!!

    Login om te reageren
  25. cossiekiller zegt

    24 juni 2016 om 12:59

    Bruut ding, maar eleganter wordt hij er niet echt van.

    Login om te reageren
  26. joostvis zegt

    24 juni 2016 om 13:15

    Wat fout, vooral die uitlaten. Lijkt wel een bodykit van een afgekeurde tuner… Doe mij maar een GT S!

    Login om te reageren
  27. mrB zegt

    24 juni 2016 om 13:16

    Ik laat hem staan, die R behandeling doet de gt geen goed. En standaard is de amg gt ook al niet moeders mooiste.

    Login om te reageren
  28. PeugeotGTI zegt

    24 juni 2016 om 13:36

    Centrale uitlaatpijpen? Nee dank je.

    Login om te reageren
    • elias zegt

      24 juni 2016 om 17:55

      @PeugeotGTI: ik dacht net hetzelfde!

      Login om te reageren
  29. spylegion zegt

    24 juni 2016 om 14:32

    Dik en speciaal,
    Alleen dan een C-klasse motor erin.. Kom op…

    Login om te reageren
  30. eefie zegt

    24 juni 2016 om 16:40

    Heel dik en gaaf

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    24 juni 2016 om 21:33

    Waar de AMG GT nog iets sierlijks had, is dit weer lomp zoals we van de Duitsers gewend zijn. Ook wel lekker op zijn tijd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North