Dit zijn de eerste afbeeldingen van de Mercedes AMG GTR

Auteur: , 62 Reacties

De über-AMG-GT is hier. Hij heet AMG GTR en hij is groen.

Het begon met een paar verscholen kiekjes in de jungle, maar inmiddels hebben we ook bruikbare beelden van de dikke Merc. Kermit valt het zoals bekend zwaar om groen te zijn, maar de AMG GTR niet want die ziet er prima uit in dit kleurtje. Solar Beam Yellow is nu ook echt té 2015 en omdat de auto een behoorlijk gezonde uitstoot zal hebben was dit waarschijnlijk de enige manier om de groene lobby tevreden te houden. AMG Green Hell Magno heet de nieuwe swekker-lak.

De verticale spijlen in de grille zijn een referentie aan een aantal klassieke racers van Mercedes zoals de 300 SL W194. Ten opzichte van de AMG GT heeft de GTR een lichter onderstel en een extra diffuser voor meer neerwaartse kracht.

Op de kentekenplaat van het voertuig staat het getal 585. Dit is geen toeval, want het duidt op het aantal pk’s dat onder de kap huist van de coupé. Verder weten we al dat het dak vervaardigd uit carbon, een traditie die BMW ooit inzette met de E46 M3 CSL. Dit vermindert niet alleen de nodige kilo’s balast die meegezeuld moeten worden door de 4.0 liter grote V8 voorin, maar doet dat ook nog eens hoog in de carrosserie waardoor het zwaartepunt van de auto zoveel mogelijk verlaagd wordt. De auto wordt gepresenteerd op het Goodwood Festival of Speed.

Heb jij track in deze groene snack, of laat je ‘m liever staan in de jungle?



62 reacties

Een ouderwetse brandstof auto.
Ik dacht dat ze ook bij Mercedes over gingen naar elektrisch.
Desalniettemin, is zo’n oldschool V8 van AMG een heerlijke aandrijflijn.
@martinus: Is elektrisch rijden de toekomst ofzo?
@bartteeuwen: Elektrisch rijden is de toekomst.

Bij Porsche hebben ze het al door, nu bij AMG nog.
@martinus: electro rijden is niet de toekomst, houd nou is op met die bullshit… je zit hier op autoblog, niet op groen7.
@martinus: dat blijft de eeuwig duurende discussie. Waar komt al die stroom vandaan als elektrisch rijd. Uit kern centrales en en kolen centrales.En kolen raken ook op. En een heel land vol zetten met wind molens gaat hem niet worden. Dus naar mijn mening is waterstof de toekomst voor de auto. En kern energie de toekomst voor onze energie voorzieningen.
@raym: Dat maakt in principe niet uit. Een elektromotor heeft een veel hoger rendement dan een benzinemotor. Dus ook al wordt alle elektriciteit opgewekt met kolen, dan nóg is elektrische aandrijving beter voor het milieu.

Daarbij moet er ongeveer 35% extra elektriciteit worden opgewekt. Niet een onmogelijk getal, te meer er wereldwijd enorm veel te winnen is op groene energie. Niet zozeer de windmolen parken (laag rendement, hoge kosten). Op het gebied van zonne-energie valt er nog veel winst te behalen.


Check deze link, staat eenvoudig en duidelijk aangegeven dat elektrisch rijden, en ik haat het om te zeggen, de toekomst is.

https://www.quora.com/If-all-cars-in-the-US-suddenly-become-electric-how-much-more-electricity-do-we-need-to-produce-in-percentage

Ik hou van schreeuwende V12’s en de V8 van de AMG mag van mij ook blijven, maar als concept is de brandstofmotor behoorlijk aan zijn einde.
@willeme: Maar vind jij de gt-S ook niet gewoon mooier dan deze?
@fmgarcia: Ik vind de GT zonder S het mooiste. Zonder alle spoilers, lipjes en carbon versiersels. De meeste exemplaren vind ik niet mooi: felgeel met zwarte wielen staat niet op een Mercedes. Je vergeet heel makkelijk dat de AMG-GT een zeer fraaie auto is. Dus ik zou hem zo samenstellen:

M5890969

(code kun je invoeren bij configurator)
Dus blauw, bruin interieur, 5-spaaks velgen. Zonder S, 462pk is nog steeds voldoende.
@willeme: Vind het niet de meest fijne configurator om eerlijk te zijn. Kom op iets heel anders uit dan jij. Gelukkig verschillen smaken. Al zou ik wel een andere set wielen eronder willen. M9008931
@willeme: Waarom niet de S? Puur motorisch meer vermogen, veranderd verder niks aan het uiterlijk. Is dan de redenatie echt alleen dat 462pk genoeg is…?
@Pordon:

De GT S heeft (volgens mij) altijd een andere lip voor. Hoeft van mij niet zo. Een gewone GT is meer dan voldoende, en 22 mille voor 50pk extra is flink geld.

Net als met de Porsche 911 Turbo, zou ik ook nooit voor de S gaan. Ik heb het geld er niet voor, dus de keuze hoef ik ook niet te maken.
@willeme: Pfoeh inderdaad… Het is niet veel maar zit inderdaad een klein extra lipje in de bumper. Was me nog niet eerder opgevallen. Ach ieder zo zo’n ding. Ik zou met allebei blij zijn als die nu voor de deur zou staan.
@willeme: Ik zou een kleine aanpassing maken. Wel dus de GT S, andere velgen want ik ben geen fan van die 5-spaaks en in het interieur Silver Chrome sierdelen omdat zwart pianolak elke vingerafdruk laat zien. M8683113
@raym: zonnepanelen op je dak en je tankt echt groen. T is alleen niet voor iedereen weggelegd.
@raym: Er is niet genoeg uranium op de wereld om iedereen van energie te voorzien. Thorium is er genoeg, maar dat is nog onontwikkelde technologie.
@martinus: nee, bij Porsche lopen ze achter de (milieu)fanfare aan. Bang om de (omzet)boot te missen. Elektrisch rijden in de huidige vorm gaat de toekomst namelijk echt NIET worden.
@bartteeuwen: zou je denken?
@sr20det: op het moment dat het afgedwongen moet worden middels wetgeving en korting weet je dat hij gelijk heeft.
@martinus: wie boeit het nou hoe goed het is voor het milieu. Het gaat alleen maar om de centen.
Ik vind die retrogrill er eigenlijk niet bij passen. ’t Is geen 1950 meer..
@Jochempie: Wel makkelijk te onderscheiden zo t.o.v. de ‘gewone’ AMG GT
@granlusso: onderscheidend, oké. Maar dat maakt ‘m niet mooier
@Jochempie: in vind ’t wel wat hebben
@Jochempie: Grill is prima, maar de rest van de voorbumper past daar niet bij. Neem de voorbumper van de GT3 en dan staat het een stuk beter. Optioneel waarschijnlijk in Carbon te krijgen en dan de lak in een matte zilvertint met rood leer vanbinnen lijkt mij niet verkeerd. Ow en een andere voorbumper natuurlijk.
De Grille doet me sterk aan deze denken. https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2014/09/HISTORIE_Rudolf-Uhlenhaut-der-entwickler_08.jpg

Vind het persoonlijk niet zo mooi staan. Maakt het ineens een hele andere auto ofzo.
@E34M5Touring: Maar het verwijst natuurlijk naar deze:
http://cdn.boldride.com/mercedes-benz/2016/mercedes-amg-gt3.2000×1333.Feb-27-2015_03.01.58.373048.jpg
@viezefreddyw: Maar verwijst die op z’n beurt niet naar de Uhlenhaut Grille?
@E34M5Touring: Ja, sorry. Iets te voorbarig was ik.
@E34M5Touring: inderdaad, ik heb het even toegevoegd aan de tekst.
Ik persoonlijk vind die verticale grill niet zo mooi. Vind dat horizontale mooier
Poeh, vind hem wel gaaf hoor! En een groene kleur als deze knalt er heerlijk uit wat wel mag op een auto als dit. Ook gaaf dat ze de grill hebben overgenomen van de AMG GT3. Ziet er goed uit.
Fantastische auto, maar dat “green hell magno” is niet de schutkleur die ik zou kiezen.
Liever de kleur zoals die op foto 4 te zien is!
@ozan: Meen je dit?
@ozan: zelfde auto, zelfde kleur.
@cpp1: klopt, maar door het effect van de foto heeft ‘ie op foto 4 een turquoise tint, vind ik mooi.
@ozan: ok
Ik vind hem erg geslaagd alleen de grill had horizontaal gemoeten dat zou hem wat breder over laten komen.
Zonder strijkplank op de klep is hij best lekker.
Paar andere velgies er onder en klaar
Wat een gave wagen.
Wanneer komt bmw met een concurrerend model?
Die photoshop in de jungle kan mooi thuis in het rijtje van slechtste autogerelateerde photoshops van laatst.

Over de auto ben ik nog niet erg positief. Heb hetzeflde als bij de SLS BS. Hoe cleaner het design, hoe mooier ik die auto vind. Heb ik bij de GT ook. Een standaard GT zonder sportpakketje is het mooist.

En de grille van deze auto past er echt totaal niet bij.
AMG GTR? Lijkt in niets op een echte racer ( of De echte GT3 racer https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2015/03/05-Mercedes-Benz-AMG-GT3-680×379.jpg ) en ik vind dat hij zich daarmee onvoldoende onderscheid. Het verschil tussen de Black Series SLS en de gewone was duidelijk. Bij deze minder geslaagd. Of krijgen we nog een AMG GT Black Series? Iig is dit niet mijn Cup of Brexit Tea.
Zie hier de eerste productieauto met de lelijke grille die al een tijdje de nieuwste concept cars ontsiert. Naar mijn idee lelijk, te groot en te schreeuwerig. Laat die oversized grilles maar aan Audi over.
Foto 2 doet me denken aan Alien 1 met Arnold Schwarzenegger
Nu weet Paul van SOL (supercars of London) ook weer welke mods hij moet gaan doen aan zijn AMG GT. Nice
Bumper vind ik iets minder maar die gril is echt gaaf! Geweldig dat ze hem weer gebruiken, past er goed bij! Ik wil’m!
Dat groen had niet gehoeven
Ik vind m niet geslaagd.
Vind de kleur niks.
Grill is prima.
Maar het belangrijkste: ik word er niet méér hebberig van. Doe mij maar een SLS.
Nee laat maar doe mij maar een ECHTE GT R van nissan.
Ff wennen aan die grille. Die kleur vind ik gaaf eindelijk geen zwart grijs of wit
Hier ging Sacha toch mee rijden?
Even een normale grille er in en gaan!
Auto zal ongetwijfeld bij de eigenaren een vertrouwd gevoel te weeg brengen .
” heerlijk om weer achter de tralies te zitten ” !!!!
Bruut ding, maar eleganter wordt hij er niet echt van.
Wat fout, vooral die uitlaten. Lijkt wel een bodykit van een afgekeurde tuner… Doe mij maar een GT S!
Ik laat hem staan, die R behandeling doet de gt geen goed. En standaard is de amg gt ook al niet moeders mooiste.
Centrale uitlaatpijpen? Nee dank je.
@PeugeotGTI: ik dacht net hetzelfde!
Dik en speciaal,
Alleen dan een C-klasse motor erin.. Kom op…
Heel dik en gaaf
Waar de AMG GT nog iets sierlijks had, is dit weer lomp zoals we van de Duitsers gewend zijn. Ook wel lekker op zijn tijd.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).