• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin onthult prijs en interieur van DBX

Auteur: RubenPriest, gepost 6 november 2019 om 10:04 – 40 Reacties

Aston Martin onthult prijs en interieur van DBX


Stukje bij beetje komen we dichterbij de daadwerkelijke onthulling van de eerste SUV van Aston Martin.

Nog even en dan is het zover. Over een paar weken trekt Aston Martin het doek van de DBX. Normaal gesproken praat je bij een onthulling over de auto en pas na een paar weken communiceert de automaker de prijs. Bij Aston Martin doen ze het andersom. Terwijl de onthulling nog even op zich laat wachten is er al wel een prijs bekendgemaakt.

Wat de DBX hier in Nederland gaat kosten is vooralsnog onbekend. Wel weten we de prijzen voor elders in de wereld. In thuisland Engeland is de DBX er vanaf £158.000. In Duitsland scoor je de SUV voor 193.500 euro, in Japan voor JPY 22.995.000 en in de Verenigde Staten mag je 189.900 dollar neerleggen. Verwacht in Nederland, mede dankzij CO2-tax, een prijs die minimaal op 250.000 euro kom te liggen. Nederland is dan ook totaal niet belangrijk voor Aston Martin. De Britten willen juist buiten Europa gaan scoren met de DBX. De onthulling is dan ook niet in Gaydon, maar in Beijing, China.

Omdat enkel de prijs wegven wat magertjes is, heeft Aston Martin alvast een deel van het interieur gepresenteerd. Hier geen verrassingen. Het lijkt een zee aan lederen materialen te worden. De voorste inzittenden krijgen een ruime zetel, terwijl de achterpassagiers een bank moeten delen.

Een klacht met sportieve SUV’s is dat ze zitpositie niet altijd even fijn is. Aston Martin heeft hier naar eigen zeggen zes maanden op gefocust om de ideale zitpositie te bereiken. Volgens de Britten zit je in de DBX subliem, met een uitstekend zicht rondom je en een goed uitzicht op de motorkap voor je. Wel zo fijn met parkeren als je weet waar de auto eindigt.

Over exact twee weken weten we wat de DBX voor auto gaat zijn. Dan is de onthulling van de eerste SUV van Aston Martin.

Aston Martin onthult prijs en interieur van DBX

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Aston Martin DBX707
    Aston Martin DBX707 is belachelijk snel
  • De DBX redt Aston Martin van de ondergang

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbx, geld, interieur, SUV

Vorig bericht: « Parkeren bij deze ziekenhuizen kost een vermogen
Volgend bericht: BMW onthult M2 CS Racing »

Lees Interacties

Reacties

  1. geenidee1975 zegt

    6 november 2019 om 10:11

    Ziet er gelikt uit, maar ik wil vragen of iemand die trend van niet verstelbare hoofdsteunen wil stoppen. Zo ongeveer alle leuke, nieuwe auto’s hebben een vaste hoofdsteun. Met mijn 2m+ lengte vallen die auto’s af want de bovenkant van de hoofdsteun zit dan precies ter hoogte van mijn hersenstam. Op zich wel fijn, want dan is het bij een goede tik van achter geen dwarslaesie, maar gelijk de dood. Maar doe toch maar liever gewoon leven met wat blauwe plekken en stijve spieren….

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      6 november 2019 om 10:15

      @geenidee1975: je kan altijd een op maat gemaakte stoel laten installeren.

      Login om te reageren
      • monaco zegt

        6 november 2019 om 10:39

        @sonnybonds: Goed idee idd als je een vrachtwagen koopt ?

        Login om te reageren
        • geenidee1975 zegt

          6 november 2019 om 11:06

          @monaco: Jah, exact dat. Dan koop je een auto met mooi, gelikt interieur en dan zet je er een afwijkende en lelijke stoel in. Oké, en ik geef toe, mijn ASS maakt zo een inconsistentie in het interieur helemáál onmogelijk.

          Login om te reageren
          • f40racer zegt

            6 november 2019 om 11:35

            @geenidee1975: Dat wordt fietsen.

            Login om te reageren
            • geenidee1975 zegt

              6 november 2019 om 11:39

              @f40racer: ben je mal, die hebben helemaal geen hoofdsteun, levensgevaarlijk!

              Login om te reageren
        • sonnybonds zegt

          6 november 2019 om 15:57

          @monaco: Dacht meer aan een racekuip voor in je sportive auto hoor.

          Login om te reageren
    • StijnB zegt

      6 november 2019 om 10:38

      @geenidee1975:
      Het antwoord zit al ingebakken in de klacht. Ze maken jou gewoon een kopje kleiner…

      Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      6 november 2019 om 10:39

      @geenidee1975: Dus dit. Maar in het Midden-Oosten en Verre Oosten zijn de mensen niet zo lang dus maakt het ze niet uit.

      Login om te reageren
    • okdoei zegt

      6 november 2019 om 10:58

      @geenidee1975: dus omdat jij zo enthousiast wilde groeien in je tienerjaren, moeten auto fabrikanten de hoofdsteunen verstelbaar maken?!?

      Als iedereen gewoon een standaard lengte aanhoudt voor z’n lichaam, was de vaste hoofdsteun geen probleem.

      #stopmetgroeien

      Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        6 november 2019 om 11:07

        @okdoei: zeg, ik kom hier bedelen voor een beetje begrip, medeleven en vooral heul veul medelijden en dan krijg ik dit?! ;)

        Login om te reageren
        • okdoei zegt

          6 november 2019 om 11:51

          @geenidee1975: Dat jij meteen dood gaat in een auto met vaste hoofdsteunen tijdens een crash vind ik geen reden tot medelijden en weegt in mijn optiek niet zwaarder dan de keren dat ik gefrustreerd een opstapje moest pakken omdat ik dat ene rare ding ,wat je nooit gebruikt, dat achterin het bovenste kastje ligt, nodig had.

          Login om te reageren
          • geenidee1975 zegt

            6 november 2019 om 12:12

            @okdoei: :))))

            Login om te reageren
        • rhellema zegt

          6 november 2019 om 12:47

          @geenidee1975: misschien moet je even aan de zus van @willeme vragen of ze je wil knuffelen en haar armen om je heen slaan. Ik denk dat ze je daarmee best wel wil bijstaan. Ik snap je verdriet, sterkte ermee!?

          Login om te reageren
          • geenidee1975 zegt

            6 november 2019 om 13:15

            @rhellema: Dank, maar het verband met de zus van @willeme ontgaat me even, maar goed, ik we zijn dan ook nog niet aan elkaar voorgesteld.

            Login om te reageren
      • ghost zegt

        6 november 2019 om 13:16

        @okdoei: idd, kap gewoon met eeuwig zuivelproducten eten en drinken en elke dag pindakaas op je brood, dag helpt al enorm?

        Login om te reageren
        • okdoei zegt

          6 november 2019 om 13:44

          @ghost: gewoon water en brood dieet. Klaar. Nergens voor nodig dat gegroei.

          Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        6 november 2019 om 17:46

        @okdoei: Daar kan hij niks aan doen. Het is de schuld van de welvaart en de verbeterde zorg dat mensen steeds langer worden. Vroeger was alles beter!!!

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      6 november 2019 om 11:03

      @geenidee1975: als ik naar de interieurfoto van die AM kijk, dan is er boven die hoofdsteun geen ruimte meer voor een volledig hoofd. Als jouw hersenstam dus ter hoogte van het stoeleinde zit, pas jij simpelweg niet in de auto. Probleem opgelost.

      Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        6 november 2019 om 11:07

        @bara: ook waar.

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        6 november 2019 om 11:38

        @BaRa: standje onderuitgezakt gaan zitten als de gemiddelde hardwerkende jeugd in de auto hangt. :(

        Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      6 november 2019 om 12:00

      @geenidee1975: net als die japannertjes uit de jaren 70… nooit gesnapt

      Login om te reageren
    • nout zegt

      6 november 2019 om 16:01

      @geenidee1975: heb je dit ook in Volvo stoelen?

      Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        6 november 2019 om 16:50

        @nout: yes, was in de markt voor een XC90, maar afgehaakt om deze reden. Zelfs nog even VolvoNL mee gepest i.h.k.v. hun ultieme veiligheid-boven-alles-propositie ;). Maar eigenlijk zie je dat nu ieder merk ermee komt in hun sportieve modellen: van Skoda via Volvo, Mercedes, Audi en BMW tot en met Ferrari and friends.

        Login om te reageren
  2. mats106rallye zegt

    6 november 2019 om 10:30

    Ik ben enorm nieuwsgierig of ze het voor elkaar hebben gekregen om wat moois neer te zettend

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      6 november 2019 om 11:03

      @mats106rallye: moet zeggen dat ik ergens al gelekte foto’s zag van de buitenkant. Vond hem daarop heel erg tegenvallen…

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    6 november 2019 om 10:34

    Primitief glazen dat niet te openen is, deze laat ik maar even aan mij voorbijgaan.

    Login om te reageren
  4. ghost zegt

    6 november 2019 om 10:39

    En wij maar lekker CO2 maatregelen nemen, maar zoals je ziet zoeken die gasten gewoon een andere markt die CO2 wel oké vinden ?

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      6 november 2019 om 10:52

      @ghost: denk dat echt keer op keer. Hier doen we alsof de wereld over 2 weken vergaat en (voornamelijk buiten de EU) rommelt iedereen maar wat aan.

      (Voor mijn gevoel dan)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 november 2019 om 11:23

      @ghost: maar de strategie “zij doen niks, dan doen wij ook maar niks” is ook nogal kortzichtig. Iedereen moet gewoon doen wat nodig is en als sommigen (de VS bijvoorbeeld) de kantjes er vanaf lopen dan moeten de anderen gewoon nog iets meer hun best doen.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        6 november 2019 om 11:27

        @mashell: Maar ook dat werkt maar tot op zekere hoogte. Wij als Nederland gaan de wereld echt niet in ons eentje redden, daarvoor moet het draagvlak wereldwijd groot genoeg zijn, zeker als je ook nog wilt compenseren voor landen als de VS en China die de kantjes er vanaf lopen.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 november 2019 om 12:49

          @edge: loopt China de kantjes er af of zijn ze juist een voorbeeld voor velen? Ze hebben last gehad van enorme luchtvervuiling, vrij snel ingezet op elektrisch rijden en duurzaam opwekken. De transitie gaat daar juist het snelste.

          Login om te reageren
        • ghost zegt

          6 november 2019 om 13:14

          @Edge: wij zijn op wereldschaal, puur voor jouw beeldvorming, 0,000035% van de bijdrage aan het wereldprobleem CO2.

          Wil je meer weten?

          https://video.twimg.com/ext_tw_video/1079390162340274176/pu/pl/VxR_L2HASRVYQrfc.m3u8?tag=6

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        6 november 2019 om 13:13

        @mashell: nee eens, maar die gekkies van extinction rebellion maken de overheid alsmaar gekker. Ze krijgen steeds gehoor, want de overheid past steeds weer de regels aan. Vermoeiend, want wij doen echt al heeeeeeel veel ivm andere landen zoals hierboven genoemd.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 november 2019 om 14:37

          @ghost: ik heb juist het idee dat de opmerkingen van groepen als extinction rebelion genegeerd worden en groepen als de boeren meteen hun zin krijgen als ze maar met een tractor komen voorrijden. Uiteraard zijn de boeren typische stemmers voor de regeringspartijen en zullen de extinction rebelion meer op oppositie partijen stemmen maar of het belang van het land als totaal nou juist gehandhaafd wordt, dat betwijfel ik.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            6 november 2019 om 14:56

            @mashell: heb het idee dat de gekkies wel gehoord worden, de boeren en de bouwsector daarentegen niet zozeer. Zou ook overigens goed kunnen wat je zegt, over opkomsten bij de stembus en wie wat stemt, nooit zo naar gekeken of aan gedacht. Al lijkt het mij stug. 1 van die leden van Ext. Rebellion werkt overigens op een redelijke goede positie bij Heineken. Is dan wel weer helemaal into Vegan en stemt dan ws ook GroenLinks maar goed, ik bedoel meer dat soort types komen uit alle lagen van de bevolking.

            Login om te reageren
  5. reactief zegt

    6 november 2019 om 10:40

    Ik denk dat deze prima kan verkopen in Nederland hoor.
    De Bentayga wordt hier ook (relatief gezien) behoorlijk goed verkocht.

    Door de foto’s die tot nu toe gepubliceerd zijn, verwacht ik dat dit de eerste SUV wordt die ik echt fraai vind. Ben benieuwd!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 november 2019 om 12:02

      @reactief: Maar een Bentayga is een Q7 met een luxer jasje. Dat is in de basis al een hele goede auto, alleen is hij nog luxer gemaakt. AM staat volgens mij niet bekend om het bouwen van hele goede auto’s, het zijn voornamelijk (ooit) bloedmooie en snelle auto’s. Ik betwijfel dus hoe goed deze gaat verkopen.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        6 november 2019 om 13:39

        @berlinetta: Een motor en infotainment van Mercedes. Tikkeltje verouderd systeem, maar wel goed werkend.
        Volgens mij zijn Astons nog nooit zo goed geweest als nu.

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    6 november 2019 om 12:04

    Door invloed van Mercedes mogelijk de beste auto welke het merk gebouwd heeft, en het zal ook een verkoop topper worden. Maar wij liefhebbers vinden het maar niets…. Als je perse Brits en SUV wilt, wat is er dan mis met een Range Rover?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North