• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin parkeert raceplannen hypercar in koelkast

Auteur: willeme, gepost 19 februari 2020 om 11:01 – 17 Reacties

Bovenaanzicht, F1 - valkyrie

Aston Martin doet het even rustig aan met de Hypercar. Het is nog niet ‘uit’, maar Aston Martin en Valkyrie zijn ‘on a break’.

Ondanks dat Aston Martin een piepklein automerkje is, is de naam en het imago enorm. James Bond, klassiekers, briljante GT’s, Le Mans racers: ondanks zeer bescheiden verkoopaantallen is het een zeer populair en bekend merk.

Even over alles nadenken

Het Britse merk zou alleen maar bekender worden. Naast diverse straatauto’s, GT-Racers en sponsorvermelding op de Red Bulls, was Aston Martin bezig met een serie hypercars. Een daarvan, de Valkyrie, is nu ‘on hold’ gezet. Dat betekent nog geen afstel, maar de ontwikkeling staat nu wel eventjes stil. Het is dat moment dat het niet lekker loopt in de relatief en je vriend(in) zegt “dat ze even over alles moet nadenken”.

Aston Martin Valkyrie

On hold

Dan weet je eigenlijk al hoe laat het is: je bent binnenkort vrijgezel. In dit geval lijkt dat er ook op. Aston Martin heeft bevestigd dat alle ontwikkelingen omtrent de Valkyrie WEC Hypercar klasse stil komen te staan. Volgens Aston Martin komt dat doordat de ACO (Automobile Club de l’Ouest, die de 24 uur Le Mans organiseren) en de IMSA (International Motor Sport Association) de Hypercar-klasse met de LMDh-prototype klasse willen samenvoegen.

Valkyrie - Red Bull

Geen Le Mans deelname Valkyrie

De beslissing zorgt ervoor dat de Valkyrie Hypercar zijn debuut niet gaat maken in augustus van dit jaar. Aston Martin moet er nu over na gaan denken of ze daadwerkelijk verder willen gaan met dit project. De reden is natuurlijk heel erg voor de hand liggend. Volgend jaar keert Aston Martin terug als fabrieksteam in de Formule 1. Lawrence Stroll heeft de boel gekocht en zal Racing Point volgend jaar omtoveren tot Aston Martin F1.

Aston Martin Valkyrie

Straatversies

Dat er niet met de Valkyrie geracet gaat worden, wil niet zeggen dat de straatversie (afbeelding boven) niet verkocht gaat worden. Integendeel, die komt er namelijk gewoon wél. De levering van de eerste exemplaren zal in de tweede helft van 2020 plaatsvinden. Ook de Valkyrie in AMR Pro-specificatie (afbeelding onder) komt eraan. Die worden in 2021 aan klanten geleverd. De Valkyrie is een samenwerkingsproject tussen Aston Martin, AF Racing en Red Bull Advanced Technologies.

AMR Pro Valkyrie

De Le Mans deelname met de Valkyrie is niet het eerste project dat uitgesteld wordt sinds de komst van Lawrence Stroll. De herintroductie van Lagonda als apart merk is ook met drie jaar vertraagd.

Ook interessant!

  • Wat is Aston Martin van plan met deze mysterieuze hypercar?
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Hypercar, Lawrence Stroll, le-mans, Racing, valkyrie

Vorig bericht: « De nieuwe Hyundai i20 is helemaal officieel
Volgend bericht: Primeur: de prijzen van de BMW M340d! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alfarobert zegt

    19 februari 2020 om 11:27

    Dus M.Verstappen krijgt hem nog wel.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      19 februari 2020 om 13:03

      @Alfarobert: die heeft er van de week nog rondjes in gereden op Silverstone.

      Login om te reageren
  2. brammetjedeb zegt

    19 februari 2020 om 11:39

    @estoque: normaal niet zo’n moeite mee, maar deze was wel erg slecht. Waarom zoiets doen?

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      19 februari 2020 om 11:49

      @brammetjedeb: clicks

      Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    19 februari 2020 om 11:43

    Tja, dit soort projecten draaien terwijl je je centen moet tellen kan ook niet echt.

    Lotus lijkt al een heel stuk verder met de Evija. Maar geen idee of dat een terechte vergelijking is.

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      19 februari 2020 om 14:19

      @fanboy: ??‍♂️misschien even de tekst goed lezen. Dit is niet een centen kwestie in dit geval heeft het een andere reden.

      Login om te reageren
      • edftw zegt

        20 februari 2020 om 12:11

        @isn1981: met dit artikel als enige context zou ik je gelijk geven. Maar lees even wat meer over Aston Martin als merk/bedrijf, dan kom je tot de conclusie dat het wel een centen kwestie is

        Login om te reageren
  4. Bastiaan zegt

    19 februari 2020 om 11:46

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  5. RiKe zegt

    19 februari 2020 om 11:58

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    19 februari 2020 om 11:59

    Kortom, ze gaan er niet mee racen, maar wel verkopen voor de straat. Komt dus helemaal goed.

    Login om te reageren
  7. reactief zegt

    19 februari 2020 om 12:12

    @fanboy; Lotus heeft één prototype die nog niet geheel operationeel is. Aston heeft 8 Valkery’s rondrijden volgens bijna productie spec.

    Ik weet 100% zeker dat Lotus lang niet zo ver is met de ontwikkeling als dat Aston is.

    Login om te reageren
  8. dare2think zegt

    19 februari 2020 om 12:38

    Eigenlijk is het wel jammer dat er niet mee geracet gaat worden. Een straatauto die als raceauto wint in races voegt iets toe aan de heritage van een merk. Dat is ook te zien aan de prijzen in de klassiekermarkt: auto’s die daadwerkelijk geracet hebben zijn het meeste waard.

    Login om te reageren
  9. silverscope zegt

    19 februari 2020 om 12:38

    Offtopic: jammer dat er geen foto overzicht meer te zien is onder de artikelen. Ik merk dat ik die functie blijkbaar extreem vaak gebruikte.

    Login om te reageren
  10. brammetjedeb zegt

    19 februari 2020 om 15:09

    @brammetjedeb: een reactie van de redactie zou welkom zijn.

    Login om te reageren
  11. quincy zegt

    19 februari 2020 om 23:19

    @brammetjedeb: Echt bizar en jammer dat het zo moet. Waar Autoblog zelf wel kritisch mag zijn, zien ze dat liever niet van de reaguurders.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      20 februari 2020 om 07:35

      @quincy: ik heb een mailtje gestuurd en een antwoord gekregen, waarin de huisregels werden aangehaald. Sorry, maar daar hielden wij ons echt wel aan. Het valt me serieus echt tegen van ze…

      Login om te reageren
  12. bernoulli zegt

    20 februari 2020 om 09:07

    Stroll heeft de boel niet gekocht, zoals in het artikel wordt gesteld. Een consortium onder zijn leiding heeft een kleine 17% van de aandelen gekocht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North