• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Hyundai i20 is helemaal officieel

Auteur: willeme, gepost 19 februari 2020 om 10:01 – 7 Reacties

Achterzijde

De Hyundai i20 is vooral heel erg blauw. En heel erg nieuw.

De nieuwe Hyundai i20 is hipper dan ooit. Wie had dat gedacht? De vorige twee generaties Hyundai i20 waren hele doorwrochte auto’s. Betrouwbaar, praktisch, goed geprijsd, lekker lange garantieperiode. Heel erg keurig, maar niet spectaculair. Op zich een logische keus van Hyundai: want de auto kent zeer solide verkoopcijfers.

Solide

Al jarenlang weet de Nederlandse importeur er minimaal 2.000 exemplaren per jaar van te verkopen. Natuurlijk loopt het ieder jaar iets terug, maar het zeer beperkte verval is opmerkelijk. In het eerste volle jaar werden er iets meer dan 2.700 van verkocht, afgelopen jaar waren het er nét geen 2.000. Keurig.

Voorzijde schuin

De nieuwe Hyundai i20 is een stuk moderner dan voorheen. Niet dat het oude model verouderd was, met met de scherpe lijnen, de two-ton kleurstelling (optioneel) en guitige wielen staat er een gave auto. De auto is ontworpen volgens de nieuwe design huisstijl van Hyundai: Sensuous Sportiness. Mocht de auto je enigszins bekend voorkomen, enkele afbeeldingen konden we eergisteren laten zien.

Zijkant

Iets gegroeid

De nieuwe Hyundai i20 is ietsje gegroeid in de breedte (1,75 meter) en hoogte (1,45 meter), maar niet in de lengte (4,04 meter). De wielbasis is 2,58 meter lang. De bagageruimte bedraagt 351 liter, dat is 25 liter meer dan voorheen. In het interieur heb je in deze Polo-killer dus iets meer ruimte dan voorheen. Dat niet alleen, er is ook veel meer luxe mogelijk. Denk aan diverse connectiviteitsvoorzieningen met een nieuw 10,25 inch groot touchscreen én een even groot digitaal instrumentencluster. De Hyundai i20 is standaard voorzien van Bluelink, waar alle connectiviteitsdiensten onder vallen. Een Bose geluidsinstallatie behoort nu ook tot de opties. Apple CarPlay, Android auto en een draadloze smartphone laadfunctie behoren ook tot de mogelijkheden.

Voorzijde

Motoren

Er zijn vier verschillende motoriseringen leverbaar in de nieuwe Hyundai i20. Het begint met een relatief eenvoudige 1.2 MPI viercilinder met 84 pk en 118 Nm. Deze heeft standaard een handgeschakelde vijfbak. Een stapje daarboven staat de 1.0 T-GDI driecilinder turbo met 100 pk en 172 Nm. Deze is ook verkrijgbaar met 48V-generator. Er is keuze uit een versie met 100 pk en 172 Nm of 120 pk en 200 Nm. De T-GDI uitvoeringen hebben een handgeschakelde zesbak of een zeventraps automaat met dubbele koppeling.

Zij achterzijde

Prijzen en exacte uitvoeringen die naar Nederland komen worden te zijner tijd bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Dikke Hyundai i20 N
    Dikke Hyundai i20 N is een lekker bommetje
  • Hyundai Bayon is de nieuwste Koreaanse cross-over
  • Hyundai i20 N
    Hyundai i20 N rijtest en video: bijna perfect
  • i20N met 250 pk
    i20N met 250 pk is nóg veel leuker

Nieuwste artikelen

  • Meer dan 16.000 C3's en DS3's staan met stof op de oprit
    Meer dan 16.000 C3’s en DS3’s staan met stof op de oprit
  • Binnenkijken in de gaafste onverwachte supercar op Goodwood
    Binnenkijken in de gaafste onverwachte supercar op Goodwood
  • Gespot – 1 van de 200 M4 DTM Champion Editions
  • Fysieke knoppen sterven uit en dat komt door jullie!
FacebookTweetPinLinkedIn

Genève 2020, Hyundai, i20

Vorig bericht: « BMW breidt het 3 Serie gamma flink uit
Volgend bericht: Aston Martin parkeert raceplannen hypercar in koelkast »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    19 februari 2020 om 10:32

    Als N-line de natte droom van iedere junior account manager!

    Login om te reageren
  2. JoostvdWater zegt

    19 februari 2020 om 10:57

    Met een Seat/ Skoda badge had ik het ook nog geloofd.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    19 februari 2020 om 11:06

    Bij Hyundai waren ze blijkbaar zeer onder de indruk van de Skoda Scala.

    Login om te reageren
  4. Calimero zegt

    19 februari 2020 om 13:04

    Goed bezig Hyundai. Ik heb er respect voor hoe het merk (in Europa) in zeg 20 jaar tijd is gegroeid naar een aanbieder van auto’s die er ook nog eens goed of niet verkeerd uit zien.
    Ik zou voor de persfoto’s van deze auto niet voor deze kleurencombi hebben gekozen maar dat terzijde.

    Login om te reageren
  5. jensoffbutton zegt

    19 februari 2020 om 21:32

    Visueel vormgevelijk lijken de achterlichten te laag staan doordat de C stijl zo raar ontworpen is.

    Login om te reageren
  6. Design_Driven zegt

    19 februari 2020 om 22:30

    Verschrikkelijk. Een flinke stap achteruit. Rare en vooral lelijke details en proporties.

    Login om te reageren
  7. 9000cse zegt

    20 februari 2020 om 03:08

    “Prijzen en exacte uitvoeringen die naar Nederland komen worden te zijner tijd bekendgemaakt.” Okay! Daar kan ik nog inkomen, maar als je als autofabrikant de afbeeldingen van een vernieuwd model op het internet gooit, laat dan ook iets zien van het interieur. Nu lijkt het alsof dat er niet toe doet, terwijl je daar toch langer naar zult kijken dan naar de buitenkant. Dit valt me echt tegen van Hyundai.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North