• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle info

Auteur: RubenPriest, gepost 16 april 2019 om 14:58 – 40 Reacties

Afbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle infoAfbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle infoAfbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle infoAfbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle infoAfbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle infoAfbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle infoAfbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle infoAfbeelding Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle info

Aston Martin Rapide E is officieel, hier is alle info
Geen concept gedoe meer. Tijd voor het echte werk.

We wisten dat er een elektrische Rapide aan ging komen, maar man wat heeft het lang geduurd. Eindelijk heeft Aston Martin een productieklare Rapide E laten zien en de onthulling was op de autoshow van Shanghai.

De eerste elektrische auto van het Britse merk gaat er komen en wel in een oplage van 155 stuks. De exclusive Rapide E heeft Aston Martin in samenwerking met Williams Advanced Engineering (WAE) ontwikkeld. Aston Martin heeft naar eigen zeggen gesleuteld aan de aerodynamica om de auto zo vloeiend mogelijk te maken voor een acceptabele actieradius, zonder dat de basislijn van de Rapide verloren is gegaan.

De normaal zo brute 6.0 liter V12 is vervangen voor een 800V batterij architectuur met een capaciteit van 65kWh. De constructie is goed voor een vermogen van 610 pk en 950 Nm koppel. De actieradius bedraagt volgens de WLTP-cyclus meer dan 320 kilometer. Ik gok dat je met een reguliere V12 Rapide met een volle tank ongeveer net zo ver komt. Middels snelladen (100kW of meer) moet de batterij van de Rapide E in drie uur weer vol zijn.

De elektrische Rapide E doet 0-96 km/u in minder dan vier seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u. Aston Martin wil een rijbeleving meegeven die klanten van het merk gewend zijn. Zo laat de autobouwer weten dat voluit accelereren en stoplichtsprintjes achter elkaar mogelijk zijn. De batterij hoeft niet in de tussentijd af te koelen.

De orderboeken van de Rapide E zijn officieel geopend. Aston Martin communiceert enkel naar klanten wat de prijs is van de elektrische auto.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Aston Martin toont glimp van hardcore Vantage
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Elektrisch, rapide, rapide-e, shanghai-2019

Vorig bericht: « Dakar kiest voor een totaal andere koers
Volgend bericht: Karma pakt uit met drie nieuwe auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. 900t zegt

    16 april 2019 om 15:06

    Ja…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      16 april 2019 om 15:47

      @900t: Nee…

      Login om te reageren
  2. Captain zegt

    16 april 2019 om 15:07

    In een Rolls of een Range Rover zou een stille en koppelrijke elektromotor best aangenaam zijn, in een Aston Martin is het wat raar. Sterker nog, de auto’s die het moeten hebben van hun verbrandingsmotor zijn imo amerikanen en exoten als aston.

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      16 april 2019 om 19:23

      @captain: wen dr maar an alles gaat aan de stekker…

      Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    16 april 2019 om 15:08

    Uhh .. deze was 3 jaar geleden al zwaar aan vernieuwing toe ..

    Login om te reageren
  4. vingers zegt

    16 april 2019 om 15:09

    155 stuks? IN 2015 hadden ze het nog over 400 per jaar. Dat getuigt niet van veel vertrouwen.

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      16 april 2019 om 19:24

      @vingers: is ook wel wat veranderd in die paar jaar(model is ouder en ev aanbod groter). Anno nu is 155 realistisch.

      Login om te reageren
  5. fejjie zegt

    16 april 2019 om 15:11

    Ziet er echt hopeloos verouderd uit.

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      16 april 2019 om 16:22

      @fejjie: Voor elektromobielen moet je sowieso niet bij de Engelsen zijn. Denk bijvoorbeeld aan de pace failure auto.

      Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      16 april 2019 om 18:58

      @fejjie: Nog steeds een prachtige verschijning…

      Login om te reageren
  6. vonklausenburg zegt

    16 april 2019 om 15:12

    Wel leuk om de blaasmonden uit de S40/V50 weer eens te zien!

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      16 april 2019 om 15:19

      @vonklausenburg: can’t be unseen!

      Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    16 april 2019 om 15:15

    De achterbank in een Rapide is vrijwel nutteloos, die hadden ze eruit kunnen slopen om nog wat extra batterijtjes te plaatsen!

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      16 april 2019 om 15:20

      @pomoek: handig voor leprapassagiers mee te nemen.

      Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      16 april 2019 om 18:10

      @pomoek: Achterbank is zeker niet nutteloos, kan er prima zitten. Zelf 175, maat van mij 185 en we zitten beide prima.

      Login om te reageren
  8. e36thuglife zegt

    16 april 2019 om 15:26

    Ja hallo deze is al een beetje over z’n houdbaarheidsdatum om nieuw te verkopen dus 35% korting a.u.b. Alberto Heijneman.

    Login om te reageren
  9. flatsixx zegt

    16 april 2019 om 15:31

    Tjaa, kansloos model.

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      16 april 2019 om 19:25

      @flatsixx: Nouja men moet toch ergens ev ervaring op doen voordat volume gedraaid word in de EV markt.

      Login om te reageren
    • 560pk zegt

      17 april 2019 om 06:40

      @flatsixx: geef mij zo’n “kansloos” model :)
      Ze hadden van mij alleen de neus niet aan hoeven te passen en de strepen mogen er vanaf: ik helemaal blij!

      Login om te reageren
  10. mats106rallye zegt

    16 april 2019 om 15:35

    Eindelijk een echt mooie elektrische auto! Ik hoef hem alleen niet… bij zo’n auto moet je juist dat gevoel van een dikke V12 hebben. Maarja Aston moet natuurlijk ook met z’n tijd mee dus ik snap het volkomen

    Login om te reageren
  11. rikv99 zegt

    16 april 2019 om 15:54

    *lachende drol emoji* !

    Login om te reageren
  12. johnwaters zegt

    16 april 2019 om 15:57

    Ik zie een EV, een laadpaal en een laadkabel, zoals steeds bij EV’s. Die dingen hangen meer aan de laadpaal dan dat ze rijden.

    Login om te reageren
  13. flyerbunch zegt

    16 april 2019 om 16:14

    De nieuwe auto van James Bond.. hoop dat ze goede soundtrack er tegen gooien als er een achtervolging komt ipv fluisterstil gezoem en rolgeluiden van de banden?

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    16 april 2019 om 16:27

    Bij Jaguar komen ze halverwege de cyclus eindelijk met de station.
    Bij Aston Martin komen ze 10 jaar na de introductie van de Rapide met een E model. Terwijl hun nieuwe designtaal al 18 maanden in productie is.
    En dan mikken ze een 65 KWh batterij in dit, al zeer zware, ding.
    Succes met het verkopen van de 155 modellen jongens.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      17 april 2019 om 06:43

      @gregorius: zag deze week hier in Florida de nieuwe cabrio in kopergroen metallic met crème interieur: niet vaak zo’n begerenswaardige auto gezien. Ballen in m’n buik ;)

      Login om te reageren
  15. mashell zegt

    16 april 2019 om 16:31

    Britser dan dit wordt het, één en al opgeklafaterde vergane glorie.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 april 2019 om 18:08

      @mashell: En daar zijn wij liefhebbers gek op!

      Login om te reageren
  16. joostdetaalnazi zegt

    16 april 2019 om 17:08

    Conceptgedoe is één woord.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    16 april 2019 om 18:07

    Wellicht niet de beste elektrische auto, wel de mooiste tot op heden.

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    16 april 2019 om 18:23

    Waarom een electrische auto een stofzuigermondje nodig heeft is me een raadsel. Deze zou met de kleine elegante grille van de eerste versie Rapide prima afkunnen.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      17 april 2019 om 06:44

      @mashell: eens!

      Login om te reageren
  19. Houthakker zegt

    16 april 2019 om 19:11

    Mede door Williams Advanced Engineering ontworpen? Ehhhhhh , toch geen onderdeel van williams f1 hoop ik?

    Login om te reageren
  20. pindakoning zegt

    16 april 2019 om 19:41

    Wat is Tesla toch superieur. Ik hen geen fanboy, maar al die merken die met zogenaamde ‘concurrenten’ komen.. De concurrenten winnen het qua ontwerp vrijwel altijd van Tesla, dat wel

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      17 april 2019 om 06:58

      @pindakoning: superieur in wat? Actieradius, oké, maar verder? Afwerking?: k*t. Kwaliteit?: mwah. Vormgeving?: gestrande walvis.
      Het wordt tijd dat mensen zich realiseren dat de actieradius van duurdere benzineauto’s zelden boven de 350 km per tank uitkomt, dus de kopers (tenzij ze slechts met het oog op hun portemonnee kopen) interesseert die “beperkte” actieradius geen bal: deze is slechts een topic voor de diesellende leaserijder. Ik sta met m’n V8’s na tussen de 3 en 4 honderd kilometer bij de pomp, maar rijd toch maar zo’n 15K kilometer per jaar, dus het maakt weinig uit. Wél kan ik 5, 10, of voor mijn part 20 keer achter elkaar volgas wegtrekken, zonder dat de boel oververhit raakt. (Doe dat maar eens na in je Tesla). Ook kan ik 300 km lang snelheden rond/boven de 200 klokken voordat ik moet tanken. (Idem)

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        17 april 2019 om 09:18

        @560pk: je benzinebak kan je weer “opladen” in enkele minuten itt Tesla. Blijft een valabel argument tot nu toe.

        Login om te reageren
  21. crepito zegt

    16 april 2019 om 20:53

    Tsja, dit is alleen om de gemiddelde CO2 uitstoot omlaag te brengen denk ik?

    Login om te reageren
  22. ghost zegt

    16 april 2019 om 21:59

    Like the mona Lisa with a moustache!

    Login om te reageren
  23. mpgc zegt

    16 april 2019 om 22:35

    Ik vind hem er erg fraai uitzien. Deze auto moet je niet gaan vergelijken met een Tesla oid. Het is een auto voor miljonairs die meerdere auto’s hebben en gaan voor exclusiviteit (geldt eigenlijk voor elke Aston Martin). Die zal actieradius echt een worst wezen, ze rijden er toch maar een paar duizend kilometer per jaar mee. Veel belangrijker is dat ze niet op elke strathoek de zelfde auto tegenkomen. ?

    Login om te reageren
  24. schuimbekje3 zegt

    17 april 2019 om 10:25

    Ga je met je Aston van Londen naar de Schotse scheurweggetjes rijden op een zaterdagmorgen. Met je V12 tank je net zo vaak maar er zijn er ook 40x zoveel dan 100kw laders onderweg. In schotland zelf is het drama om uberhaupt een laadpaal te vinden laat staan een 100kw lader. Dus deze auto’s zullen voornamelijk in de stad blijven bij hun laadpaaltjes.

    Login om te reageren
  25. trbn zegt

    24 april 2019 om 13:41

    Die ‘elektrische styling’ van de velgen.. kots kots kots

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North