• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspel

Auteur: RubenPriest, gepost 23 maart 2019 om 08:42 – 28 Reacties

Afbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspelAfbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspelAfbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspelAfbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspelAfbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspelAfbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspelAfbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspelAfbeelding Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspel

Aston Martin Vantage sneller maken is kinderspel
Voor als je echt een hekel aan je achterbanden hebt.

De vorige Aston Martin V8 Vantage was geen eenvoudige auto om te tunen. Met zijn atmosferische achtcilinder moeten er dure hardware upgrades aan te pas komen om de prestaties enigszins op te schroeven. Hoe anders is dat bij de recente Vantage, met een geblazen 4.0 V8 van Mercedes-AMG.

Dankzij de twin-turbo’s is het kinderspel om het blok van meer power te voorzien. De Duitse tuner Wheelsandmore heeft dan ook diverse aanbiedingen voor de Vantage, met een Stage 3 pakket als extreemste tot nu toe. Met deze tuning gaat de V8 van 510 pk en 685 Nm koppel naar een grandioze 680 pk en 820 Nm koppel. Daarmee komt de Vantage qua vermogen in de buurt van zijn grote broer, de DBS Superleggera met een twin-turbo V12.

Wheelsandmore heeft dit voor elkaar gekregen door niet alleen met de ECU te spelen, maar door grotere turbo’s en een nieuw uitlaatsysteem te installeren. Het sprintje naar de honderd doet de aangepaste Vantage in 3,3 seconden mits de omstandigheden het toelaten. De topsnelheid ligt op 330 km/u.

Overigens stijgt het vermogen met een Stage 1 tuning naar 590 pk en een Stage 2 is goed voor 626 pk, mocht niveau drie too much voor je zijn. De tuner doet zijn naam eer aan door de Vantage tevens van nieuwe schoenen te voorzien.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, tuning, V8, vantage, wheelsandmore

Vorig bericht: « Porsche heeft een manier om geldwolven af te schudden
Volgend bericht: Lamborghini denkt aan tweede SUV, Rambo-style »

Lees Interacties

Reacties

  1. nofxke zegt

    23 maart 2019 om 08:53

    Dure hardware upgrades voor een atmosferische motor….en grotere turbo’s installeren is dan eenvoudig kinderspel?

    Login om te reageren
    • veloce zegt

      23 maart 2019 om 08:57

      @nofxke: turbo(‘s) wisselen is simpeler dan bijvoorbeeld een setje drijfstangen of zuigers.

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        23 maart 2019 om 08:58

        @veloce: bij zo’n hot V8 denk ik niet dat dat zo’n kinderspel is ;)

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          23 maart 2019 om 09:18

          @nofxke: nee? Nieuwe core wellicht? Behuizing gelijk?

          Login om te reageren
        • jippie zegt

          23 maart 2019 om 09:29

          @nofxke: HotV8: de turbo’s zitten in de V geplaatst tussen de cilinderbanken. Volgens mij de ideale plek als je die moet vervangen.

          Login om te reageren
          • donjunior zegt

            23 maart 2019 om 10:15

            @jippie:.. maar het beperkt je wel qua formaat turbo die je kan steken.

            Login om te reageren
    • jochempie zegt

      23 maart 2019 om 09:18

      @nofxke: nou ja, als dat het enige is, een turbo upgrade is relatief simpel ja.

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      23 maart 2019 om 09:18

      @nofxke: er komen 3 opties voorbij in dit artikel, Stage 1 is alleen ECU en dat is al +80 pk. Dus ja, kinderspel in vergelijking met een N/A motor.

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        23 maart 2019 om 10:18

        @RubenPriest: Lijkt wel ja. Als de Mercedes AMG’s met een simpele update er al 100 pk bij kunnen krijgen zal dat voor een AMG die in een Aston Martin zit niet veel anders zijn.
        Leuk hoor zo’n ecu update!

        Login om te reageren
  2. Tonnie zegt

    23 maart 2019 om 09:05

    Die grijze of witte zouden zo aston concepts kunnen zijn, die zwarte is gelijk erg sjonnie.

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    23 maart 2019 om 09:57

    Die grijze oogt wel erg lekker zeg!

    Login om te reageren
  4. bitd zegt

    23 maart 2019 om 10:19

    Achter en en profil echt een top auto, voorkant vooral door de lampen een beetje net niet. Misschien doet een kleine update wonderen?!

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      23 maart 2019 om 10:19

      @bitd: on topic: is dit alleen op de achterwielen?

      Login om te reageren
  5. tortuga zegt

    23 maart 2019 om 10:20

    Die sloffen zijn super lekker seg! Die staan de vantage goed! Graag in dat fluo geel van aston martin aub en stage 2

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2019 om 10:51

    De Vantage is zoveel mooier dan de DB11!

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      23 maart 2019 om 17:27

      @dutchdriftking: is dat sarcastisch?!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 maart 2019 om 12:11

        @cortinaracing: nee dat vind ik echt!

        Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    23 maart 2019 om 12:43

    Zonder die groene ‘pestosmoel’ ziet die auto er echt al 10 keer beter uit.

    Login om te reageren
  8. blackmilo zegt

    23 maart 2019 om 12:45

    Die bult op de achterklep doet me nog steeds denken aan wat de nieuwe supra heeft

    Login om te reageren
  9. cortinaracing zegt

    23 maart 2019 om 17:26

    Hij lijkt nu nog meer op een Tesla, ieuw

    Login om te reageren
  10. racerx zegt

    23 maart 2019 om 18:11

    Met uitzondering van de velgen, vind ik de Vantage op foto 2 zo in het grijs echt ongekend fraai!

    Login om te reageren
  11. autodrome zegt

    23 maart 2019 om 18:39

    Z9 bezien vind ik de DTM motor van Audi nog specialer, 610pk uit de heeft aan cilinders .. .

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      23 maart 2019 om 21:43

      @autodrome: Deze gaat alleen wel langer dan 6000 km mee…

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        25 maart 2019 om 09:52

        @langejohn: dat hoop je, maar idd je hebt een punt

        Login om te reageren
  12. hotze zegt

    23 maart 2019 om 20:25

    Ook een verlangingskit toegevoegd naar ’t lijkt? Het spleetje tussen wiel en wielkas is wel errug nauw.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      23 maart 2019 om 21:44

      @hotze: Niks mis met nauwe spleetjes

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        23 maart 2019 om 22:10

        @langejohn: ? als ’t maar niet te stug wordt of gaat stuiteren. Tenzij je dat natuurlijk lekker vindt rijden.

        Login om te reageren
  13. steelfighter zegt

    24 maart 2019 om 17:39

    En niks aan de koeling gedaan…. Zal me een partijtje heet worden daaronder

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North