• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin: we sluiten de drie- en viercilinder niet uit

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 juli 2012 om 21:20 – 20 Reacties

Aston Martins CEO Ulrich Bez


Groter dan een V12, zoals in de onlangs onthulde Vantage Roadster ligt, zal het niet snel worden. Maar heeft Aston Martins CEO Ulrich Bez een zonnesteek opgelopen, als hij het heeft over 3- en 4-pitters?

Nee, niet per definitie: laten we niet vergeten dat Aston Martin ook de Cygnet in zijn gamma heeft, en die heeft al een driecilinder. De laatste zes jaar is de gemiddelde uitstoot van hun auto’s al met een kwart gedaald, maar de concurrentie zit ook zeker niet stil, en daalt zo mogelijk nog rapper. Uiteraard is dit ook een kwestie van geld: AM verkoopt slechts 4.200 auto’s per jaar, en heeft dus een iets kleiner onderzoeksbudget.

In een interview geeft Bez het volgende aan: “The job is not complete, [..] four or even three cylinders are possible. If the spirit of the times demands six cylinders, then it has to be looked at.”

In principe vertelt hij hier niets nieuws, voor wat betreft het zescilinder-gedeelte: anderhalf jaar geleden al liet hij zich in gelijke bewoordingen uit, waarbij zelfs een cilinderinhoud van 2,5 liter genoemd werd, alleen hebben we tot op heden geen zespitters gezien. De vraag is ook waar het bedrijf deze zou moeten betrekken, tenzij ze zelf iets ontwikkelen. Vanuit historisch perspectief zou een zes-in-lijn in ieder geval erg logisch zijn.

Geniet dus nog maar even van je acht- of twaalfcilinders, beste eigenaren, misschien zijn ze in de toekomst wel verleden tijd..

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Aston Martin toont glimp van hardcore Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Techniek, ulrich-bez

Vorig bericht: « Video: Fiat rijdt zes 500’s in het water. Omdat het kan.
Volgend bericht: Audi opent nieuwe showroom. Nagenoeg zonder auto’s… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juli 2012 om 21:23

    Ulrich Bez…Wat een heerlijke typisch Britse naam toch.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      17 juli 2012 om 21:37

      @Svenska_Aeroplan_AB: zoals Victor Muller Zweeds…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 juli 2012 om 21:39

        @norge: Maar in tegenstelling tot VM bij Saab is Dr Bez het beste dat Aston kon overkomen.

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 juli 2012 om 21:39

      Net zo Brits als een groot deel van de eigenaren van het bedrijf.. But nobody cares.

      Login om te reageren
  2. norge zegt

    17 juli 2012 om 21:39

    Waarom geen lekkere twee liter twaalfcilinder of zo ?

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      17 juli 2012 om 22:12

      @norge: ;t is geen formule 1 wagen die 20.000 toeren moet halen.. iets met uithoudingsvermogen van de motor wellicht

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      18 juli 2012 om 09:08

      @norge: omdat je met een 12 cil dermate veel interne wrijving hebt dat je alsnog niet aan lage cijfers komt…

      Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    17 juli 2012 om 21:52

    Dus voortaan moet je eerst de auto en motor apart bestellen, en nog eens zelf aan de gang ook.. lekker merk..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 juli 2012 om 22:14

      @dennisr: Eigenlijk, zou dat geen oplossing zijn voor de uitstootregels?

      “Wij verkopen geen auto’s, meneer, enkel koetswerken. Als iemand daar dan een V12 in legt, dan is dat niet onze schuld…”

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        17 juli 2012 om 22:22

        @Esprit_de_Flandre: Ik weet niet of die regels gebonden zijn aan wie de motor er in hangt? :P

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 juli 2012 om 22:32

        @Esprit_de_Flandre:
        Dat zou wel eens een maas in de wetgeving kunnen zijn.
        Je levert de auto met een 3 cilinder met de daarbij behorende uitstoot en brengt daarmee de concern uitstoot naar beneden.
        Vervolgens verkoop je de motor er als zogenaamde crate-engine bij.
        Deze monteer je en je laat hem als v12 keuren.
        Mits de auto ook als zodanig gehomologeerd is zou dit kunnen.

        Login om te reageren
  4. Mika_Hakkinen zegt

    17 juli 2012 om 22:30

    Eerste ingeving zegt, haal ze bij Jaguar 4-6 cilinder

    Login om te reageren
  5. mrbones zegt

    17 juli 2012 om 23:04

    De db7 was er ook met een 6 cilinder

    Login om te reageren
    • roadrebel123d zegt

      18 juli 2012 om 07:19

      @mrbones: om maar te zwijgen over de db4 ;-)

      Uiteraard zal Aston martin zich aanpassen. Ze moeten ook blijven verkopen en groeien! 10jaar geleden kondigde Bez nog aan veel beter te zijn dan Porsche omdat AM zich nooit zou verlagen tot het maken van een SUV…

      Login om te reageren
  6. kraakensmaak zegt

    17 juli 2012 om 23:40

    Aston Martin Cygnet heeft helemaal geen driecilinder motor, maar een viercilindertje 1.3.

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      18 juli 2012 om 00:25

      @kraakensmaak: Inderdaad, wou al net zeggen.

      Login om te reageren
  7. alfamail zegt

    18 juli 2012 om 09:55

    ’t Is een Bezte jongen maar…. 25.000,- voor een mini cilinder?
    I don’t really think so….

    Login om te reageren
  8. koelkast zegt

    18 juli 2012 om 10:58

    Ach vanuit historisch oogpunt kan men best tot 6 cilinders gaan, maar vier? Oef, ik weet het niet. Overigens de cynische comments over het niet Brits zijn van dr. Bez; who gives a shit? Deze man heeft AM er weer helemaal bovenop geholpen en ze maken geen verkeerde auto’s toch ;-)

    Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    18 juli 2012 om 16:46

    Ja, altijd dat moeilijke gedoe met uitstoot.

    Login om te reageren
  10. xilver zegt

    18 juli 2012 om 17:55

    Daar moest ik eventjes van slikken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North