Aston Martin werkt aan 488-killer

Auteur: , 8 Reacties

De Britse autofabrikant zet er een tandje bij.

Aston Martin werkt aan 488-killer

Aston Martin is een merk dat je kiest om anders te zijn. De auto’s zijn snel, maar nooit zo supersnel als Ferrari’s, Lambo’s of de heetste modellen van McLaren. Daar gaat het bij Aston Martin ook niet om. Ging, moet ik eigenlijk zeggen. Op de achtergrond werken de Britten namelijk aan een nieuw model met een middenmotor, aldus Andy Palmer in Genève volgens Autocar.

De auto moet in de voetsporen treden van de Valkyrie. De gelimiteerde hypercar van Aston Martin staat gepland voor 2019 en is, tot ongenoegen van velen, al uitverkocht. De supercar met middenmotor moet in 2021 op de markt gaan verschijnen en zal de strijd aangaan met de 720s’en en 488’s van deze wereld. De nog naamloze supercar zal in tegenstelling tot de peperdure hypercar geen gelimiteerd model worden. Max Szwaj, sinds december werkzaam bij de Britse autofabrikant, gaat zich actief bemoeien met de ontwikkeling van het model. Szwaj was in het verleden werkzaam bij Ferrari als hoofd ‘Body Engineering and Innovations’.

Met het onlangs geïntroduceerde AMR-label neemt Aston Martin definitief afscheid van de statige reputatie van het merk. Met de Vulcan lieten ze al zien meer de racy-kant op te willen gaan, en de komst van de Valkyrie en AMR-modellen bevestigen deze gedachten. Naast heerlijke GT’s kunnen we dus in de toekomst ook bij Aston Martin terecht voor volbloed supercars. Het nieuwe model zal worden gebouwd naast de DB11 (rijtest), Vanquish en de opvolger van de Vantage.



8 reacties

Andy Palmer, is dat zijn artiestennaam? Zo weggelopen uit Miami Vice. :)
Het werd tijd. Altijd op het circuit meedoen maar op de weg was het vooral een gt. Niks mis mee maar een snelle jongen erbij is nooit gek.
Zou Max deze wel willen hebben?
Een 4.0l AMG v8 achter de voorstoelen, helemaal geen slecht idee als je het min vraagt..
Ooit waren ze bezig met een model met middenmotor. Echter stak de nieuwe CEO er een stokje voor en werd de DB9 voorgesteld. Dit prototype steekt achter een muur in de fabriek zónder deur. Zei Clarkson ooit!
In 2021 gaan concurreren met een 488? Komt de trein een beetje laat vrees ik.
Op mijn naam komt hij alvast te staan . . .
Die groene kleur doet me denken aan de hybride techniek van porsche

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).