Lezersvraag: wat was de topper van Genève? [2017]

Auteur: , 83 Reacties

Ook dit jaar kwamen er weer toffe primeurs voorbij. Genoeg reden om terug te blikken en een keuze te maken.

Lezersvraag: wat was de topper van Genève? [2017]

De afgelopen dagen werd je letterlijk gebombardeerd met nieuws vanuit Zwitserland. Tot en met 19 maart is de Autosalon van Genève te bezoeken als geïnteresseerde. Voor de journo’s zit het jaarlijkse autonieuws-mekka er alweer op. We maakten 8 videoverslagen, twee tunerspecials en natuurlijk een filmpje van de aanwezige babes. Een deel van de redactie zit dit weekend bij de fysio voor de nodige voetmassages. Een mooi moment om eens terug te blikken op al dat nieuws.

Want wat was de topper van 2017 voor jou? Vorig jaar hadden we onder andere de Captur, Centenario, Chiron, DB11 en de Huayra BC. Dit jaar de gefacelifte 911 GT3, de nieuwe RS3 en RS5, de Velar, Huracán Performante, Aventador S, A110, 720s, 812 Superfast, XC60 en nog veel meer. Het overzichtelijke lijstje met primeurs kun je HIER rustig teruglezen. Ondergetekende trapt af en geloof me, het was geen makkelijke opgave.

Ik heb gekozen voor de Huracán Performante omdat het een lekker dik ogende supercar is geworden. In het wit, met die zwarte details is de Italiaan naar mijn mening een absoluut snoepje. Nogmaals: het was geen makkelijke keuze (lees: machtige Range Rover Velar en fantastische 991.2 GT3). Ik paas de pen door. Wat was wat volgens jullie de topper van 2017 en waarom?



83 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Stelvio,hoef eigenlijk niet meer te zeggen,toch? Eerste SUV van Alfa zelfs met 510PK en een top van 280km/u.Welke Duitser houdt dat bij?
@Alfarobert: Bentley Bentayga
@mzonneveld:
Alsook de Audi Sq7, Gle 63 Amg, Cayenne Turbo, Bmw X5/X6M….
@dimglor: die zitten allemaal in een andere klasse dan de alfa.
@jelle166: macan
@jelle166: Klopt die halen allemaal wel probleemloos het eerste service interval.
@dimglor: de meesten zijn begrensd op 250?
@rufctr01:
Ah, performance pakketje aanvinken en dan kan je ook 280 ;-)
En bij Porsche doen ze niet aan begrenzen denk ik
@Alfarobert: fanboi alert
@Alfarobert: ‘welke duister houdt dat bij’ wat een grap.. hahahahaha
@Alfarobert: De Duitsers houden de onderhoudskosten van de Alfa indd niet bij.
De 911 GT3, zonder twijfel.
@basv: doe mij de RUF CTR dan maar!
@rufctr01: ben het niet vaak met je eens ;-) maar inderdaad de ruf
@basv: Ja en de Honda Civic Type-R de betaalbare tracktoy.
Doe mij die heerlijke 991.2 GT3 maar!
Heeft Autoblog in zijn tien (!) reportages eigenlijk iets van koenigsegg getoond?
Me dunkt niet!

@woudloper: een motorblok
@gulli:
Lawyered ;-)
Die dame in het witte kleedje van de babespecial.
Makkelijke keuze…
De dames van ABT, maar gezien we het over de auto’s hebben moet ik toch echt de 812 Superfast kiezen of de Spyker…
Al de supercars zijn leuk, maar doe mij de Alpine a110 maar, geweldige wagen!
@gerald: volledig mee eens. De rest is 13 uit een dozijn voorspelbaar.
Op volstrekt irrationele gronden : de Alpine A110. Ook al zal-ie vermoedelijk te krap zijn voor me.
@amghans: een auto kiezen op basis van irrationele gronden is eigenlijk heel pragmatisch, als je kiest met je hart.

Oh, en ik sluit me aan bij je keuze. Prachtige comeback van een illustere naam.
Porsche 911 991.2 GT3

Waarom?

– 4 liter atmosferische motor die nu tot 9000 toeren draait, in tegenstelling tot de GT3 RS (8800) en 911 R (8250)
– 20% meer downforce dan de 991.1 GT3
– PDK én handbak
– connectie met raceauto (deze motor wordt nu ook mee geracet ipv de oude Metzger motor)
@NeoVeloci: beetje off topic, maar best wel verontrustend dat de inhoud van het blok door Chinese wetgeving is beïnvloed.
Niet dat het de eerste keer is dat nationale wetgeving invloed heeft op motorblokinhoud, maar China…
@garp: Ja dat klopt, maar dat geldt voor de Ferrari 488 GTB en McLaren 720S ook.
@garp: ik snap wat je bedoelt, maar meestal worden de volumes van de motorblokken dan toch verkleind? Hier is er 0.2L bijgekomen
@NeoVeloci: Nu eens kijken hoeveel er daadwerkelijk met een handbak besteld worden…
De Alpine A110 vind ik toch wel het snoepje van de show. De Velar als goeie 2e. Echt een prachtige SUV vind ik.
Zonder twijfel de A110, wat een geniale wagen!
De porsche panamera sport turismo!
Daar wordt ik met twee kinderen en een hond toch wel heel hebberig van!

Ja ook ik zou liever een gt3 bezitten maar ik ben gewoon blij dat porsche nu ook aan mijn familie denkt ?
Nu alleen nog even doorsparen, en er is geen reden meer om niet in een porsche te rijden!
@mat1980: puur uit nieuwsgierigheid; kun je eigenlijk wel een hond kwijt in de achterbak van een Panamera? Je ziet vaak genoeg foto’s van het prachtige interieur maar volgens mij heb ik nog nooit een foto van de kofferbak gezien! Misschien is het ook geen USP in die klasse maar ben toch wel benieuwd.
@gulli: met een beetje goede wil en grof gewel moet er zelfs nog een kinderwagen bij passen.
@gulli: 520 liter en de hybride heeft 100 liter minder. Ter vergelijk; BMW 5 en Volvo V70 zitten rond de 560-575 liter. Nu wordt de bruikbaarheid natuurlijk vooral door de vorm bepaald; daarvoor moet je echt even naar de dealer toe.
@mat1980: ik vind hem ook mooi…eigenlijk nog mooier dan de coupe (of hoe noem je de oude?) en het gaat echt een succes worden, verwacht ik, want iem die een panamera koopt is op zoek naar ruimte, anders kocht ie wel een 911 of cayman.
top 1) Alpine A110 2) Velar 3) Alpina B5 … flop zeker 1) DS7 2) Bentayga (bah!) 3) Swift… Ik ga woensdag naar Geneve dus misschien verandert dit nog wel ;-)
@M3_lover: hoe is de Bentayga een item van deze show?
Gemballa en de Alpine. sorry, hoor maar wat vind ik die Gemballa mooi.
Ooit bereikbare sh#t voor mij als middenklasser: De Type-R natuurlijk.
Aventador S. Prachtig geworden in het geel met zilverkleurige velgen. Mooie hints naar de diablo van weleer.
Moeilijk moeilijk.. Voor mij waren er meerdere toppers aanwezig zoals de Alpine A110, McLaren 720S, Range Rover Velar en de Pagani Huayra Roadster.
Alpina B5, mooier kun je niet rijden in dat segment.
Alpine scoort hoog in de comments, terwijl ze daar weinig aandacht aan hebben besteed….

Voor mij ook de Alpine op 1, omdat het een herintroductie is van een merk en voor Renault dus weer een hele “nieuwe” tak van sport. RR Velar en Alfa Romeo Stevio op nummer 2, kan niet kiezen.

De rest is zeker ook de moeite hoor! Alleen is dan meer evolutie (nog meer pk’s, nog sneller naar de 100) dan een echt nieuw model.
De nieuwe GT3. En de reden? Omdat alle 911 R mensen zuur zijn. Omdat Porsche hiermee de fout die ze maakten in één keer rechttrekt. Ik wil ‘m! Iemand een long en een nier nodig?
Voor mij de Spyker met Koenigsegg duveltje uit het doosje. Was toch echt een grote verrassing!
Absoluut de Panamera Sport Turismo, dat is de topper van de komende paar jaar, nu al. Nu graag met de S E-Hybrid aandrijflijn en hij is helemaal 100% perfect.
Alpine
Panamera Sport Turismo
Alpina B5
Maar ook de Swift. Zeker: 840 kilos aan Japanse b-segment stuurpret. Met de (nieuwe) motoren, zal dat wel lekker vooruit gaan. Looks iets minder dan voorheen, maar echt storend is het niet.
De Renault Alpine en de Spyker met Koenigsegg motor. Ik heb niks met Spyker en met Koenigsegg, maar dit is toch wel een groot iets dat Victor het weer flikt. Niet zo maar een motor wat daar in komt.
Ook de Velar. Echt een prachtige auto.
A110, Historie, stijl, design, modern, technisch interessant, betaalbaar, fun-auto, sportwagen… Geen concurrentie eigenlijk.
Ik wil de nieuwe RUF CTR Yellow Bird!
Realistisch. De Sedric van de Volkswagen Group. Absolute gamechanger. Oplossing voor verl problemen omtrent uitstoot, mobiliteit, verkeersinfrastructuur en zelfs time management.

Autohart: 911 GT3. En de Ruf CTR.
DS 7 echt een heel bijzondere auto.
720S! Gewoon weer zo’n droom auto die er echt onwijs uitziet. Heeft een poosje geduurd!
Voor mij de A110. Licht, klein en een leuk alternatief voor een Cayman.
De nieuwe gt3 met een handbak is het wel voor mij
De topper is sowieso de chick die bij ABT op te stand stond.
Uiteraard de Alpina B5 Touring
Doe mij dan maar de civic type r!
Alpine, Lexus LS, Velar… Zou een leuke oprit zijn!
Geen moment over getwijfeld! De Velar uiteraard!
Alpine, a110 regera, nieuwe ruf yellowbird zijn mijn toppers
1: Alpine A110 (geweldig nieuw concept)
2: Porsche Panamera Gran Turismo (eindelijk kun je erover naar huis schrijven)
3: Aston Martin Valkyrie (Geen eerste plaats omdat het een speeltje van de rijken zal blijven)
4: Porsche 911 GT3 (that handbak!)
Porsche Panamera Turismo en Alpina B5.
De Apine A110. Eigenlijk het enige model dat een beetje getuigt van lef bij de fabrikant.
Die groene Regera.. Hmm, heerlijk.
GT3
Alfa Romeo Stelvio
Stelvio!
Er is er maar 1.

Een auto zoals nooit tevoren een winnaar!

Het is een rode duivel. Een auto die menig jongeman wil rijden, proeven, ervaren.

Het is de enige echte Honda Civic Type R. Een auto die je nooit meer vergeet.

HONDA
@tarquesh: herpes vergeet je ook nooit meer… dat maakt het niet positief…
Ruf CTR 2017
De GT3 uiteraard. Want handbak
Volvo XC60
Alpine A110 for sure!
Kia Picanto
Techart GT street R
Huayra roadster

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).