• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin V8 Vantage – deel 2

Auteur: autoblogger, gepost 19 februari 2006 om 12:00 – 18 Reacties

" class=


We waren dus bij Cito en mochten de V8 Vantage even meenemen. Mijn hemel, wat een geluid! Pure porno! Ik had er natuurlijk al van mogen genieten via de promotiefilm en de aflevering van Top Gear, maar in het echt is dit toch even wat anders!

Rond de 4000 toeren begint de Vantage met brullen, je kan tot de 7000-8000 toeren dus dat is pas het begin. Elk klein tunneltje of viaduct is weer een reden om even dat pedaal in te drukken. We hadden een videocamera bij ons maar alles wat we hebben opgenomen zou de Vantage alleen maar tekort doen. Je moet het echt zelf horen.


De baby-Aston Martin heeft 385pk (de 911 Carrera S heeft er 355) en een max koppel van 410Nm. De wagen is niet extreem licht, hij weegt zo’n 1570kg. De afstemming is vrij stug en ik vond dat eigenlijk wel lekker. De besturing is daardoor erg direct en je voelt goed aan waar de grens ligt. Bij het stoplicht kun je zonder grip te verliezen lekker hard optrekken.

De V8 Vantage is handgeschakeld en heeft een 4,3-liter, uiteraard achtpitter. Het is dus helemaal niet gek om te denken dat er een snellere Vantage (RS?) komt. Er kan natuurlijk een veel grotere motor of een turbo onder die kap.

De AMV8 Vantage is overigens ontworpen door Henrik Fisker, die ook verantwoordelijk was voor de DB9. Hij heeft niet lang daarna Aston Martin verlaten om zijn eigen droom te verwezenlijken: Fisker Coachbuild.

Het enige minpuntje wat ik kon bedenken was de stereo. Dat is echter snel opgelost door een 700W Dolby Pro Logic audiosysteem aan te vinken op de optielijst, 2000 euri. Geen probleem dus;)


Sacha vroeg me na afloop of de V8 Vantage nu op mijn shortlist staat. JA! Volmondig ja! Het is enorm sportieve wagen die rijden weer leuk maakt. Power, Beauty, Soul! Misschien is in de ogen van kenners de 911 een betere keus maar de AMV8 is veel plezieriger en exclusiever. En vooral dit laatste is voor velen interessant! Had ik overigens al gezegd dat er een heerlijk geluidje uit komt?

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Aston Martin, carrera, cito-motors, Rijtest, Supercars, v8vantage

Vorig bericht: « Twin Turbo Hayabusa Ultima
Volgend bericht: Zelf parkerende BMW op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    19 februari 2006 om 12:13

    wel de aston heeft charme
    maar ik heb een 911 getest en echt niets kan aan die ervaring tippen het is gwn hoe dat de 911 voelt
    maar enfin aston zie ik ook grg hoor maar enfin ieder maakt dat voor zichzelf uit

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    19 februari 2006 om 12:23

    blijft een plaatje die Vantage

    Login om te reageren
  3. KD zegt

    19 februari 2006 om 13:42

    Enige minpunt die ANTENNE

    Login om te reageren
  4. remy zegt

    19 februari 2006 om 13:48

    als iedereen hem koopt met de reden dat ie exclusiever is, wordt ie natuurlijk steeds minder exclusief!

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    19 februari 2006 om 13:52

    @dekster: je hebt gelijk, ieder zal zn eigen voorkeur hebben (hoop ik;)
    @remy: niet als ze de productie blijven limiteren…

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    19 februari 2006 om 21:42

    Ze kunnen deze auto misschien wel vergelijk met een 911 carrera S qua prestaties, maar de 911 kan qua uiterlijk en uitstraling niet tegen deze Aston Martin op. De V8 Vantage is gewoon een prachtbak.

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    19 februari 2006 om 21:46

    @Joost
    nee je kan de 911 niet vergelijken met de aston
    qua prestaties komen ze OP PAPIER overeen maar in de realiteit is dat niet zo

    misschien moet autoblog een review geven van de 911 carrera S en ze zullen snappen waar het allemaal om draait in de 911

    Login om te reageren
  8. JPM zegt

    19 februari 2006 om 22:04

    Is het geluid van die auto niet iets te luid? Ik bedoel ik hou ook wel van een mooi geluid maar is het niet zo erg dat je niet goed met elkaar kunt praten of dat je niet radio kunt luisteren?

    Login om te reageren
  9. SamSam zegt

    19 februari 2006 om 22:22

    Porsche gaat veel sneller man
    dat weet ik vrijwel zeker…een sprintje trekt de carrera hem er echt uit en laat ik maar niet over monsterlijk wegligging van porsche praten

    Login om te reageren
  10. SamSam zegt

    19 februari 2006 om 22:28

    @dekster: dat kan je als het ware wissen…

    nooit een auto op marktplaats.nl gezet?????

    Login om te reageren
  11. Sacha zegt

    19 februari 2006 om 23:24

    Ik heb al eens in een 997 911 Carrera S gereden, dus ik weet ongeveer waar het om draait bij beide auto’s.

    Login om te reageren
  12. Orlando zegt

    20 februari 2006 om 19:25

    Het geluid is idd niet te negeren als ie passeert. Maar binnen is ie prima geisoleerd tegen de motor- en rolgeluiden. Dus geen probleem.

    Login om te reageren
  13. JPM zegt

    21 februari 2006 om 18:44

    Ik ben vandaag bij Kroymans geweest en heb in een V8 Vantage gezeten en ik moet zeggen dat hij hels klein is! Niet te vergelijken met een DB9 vond ik. Heel mooi is ie overigens wel!

    Login om te reageren
  14. Sacha zegt

    21 februari 2006 om 18:54

    Als je er eenmaal inzit dan gaat het wel vind ik. Maar de instap is idd niet echt ruim.

    Login om te reageren
  15. michel zegt

    24 februari 2006 om 09:51

    prachtige wagen, Aston Martin is dan ook de top. By the way : de broer van mijn partner heeft ook een juweeltje ontworpen : de Bentley continental GT! Ligt in dezelfde lijn als de aston Martin, alleen de bentley is ontworpen door Dirk Van Braeckel een Belg dus…

    Login om te reageren
  16. Juriaan zegt

    13 oktober 2006 om 15:40

    Asten Marten 24 uurs car.
    Ik was gelijk verkocht toen ik de Astin Martin in het echt zag staan, wat een master car is dat.
    Het eerste jaar was ik bij de 24 uurs van spa, het was super tof om dit mee te maken er waren feest tenten en voor iedereen toegankelijk.
    Vorig jaar was ik ook geweest, toen was alles veranderd, overal waar je kwam had je VIP kaarten voor nodig.
    Ik moest zelfs op zoek naar een tent waar je zonder VIP kaart een drankje kon kopen.
    Hoe kom ik aan twee of meer van deze VIP kaarten, kunnen julie mij daar aan helpen?

    Login om te reageren
  17. giovannie leinenbach zegt

    29 juni 2007 om 12:21

    zonder woorden …het blijft een droom..

    Login om te reageren
  18. Laidback zegt

    8 oktober 2007 om 05:04

    @ Samsam..

    waarom Snelheid?
    Aston martin moet je koesteren..
    lekker relaxed mee rond cruisen, en als je zin hebt even dat 1ne oude vrouwtje een hartaanval geven vanaf 4000 Rpm..
    als je een Speedmachine wil, zal je niet bij deze Aston uit komen..
    Wil je de vrouwen Stijl achterover doen vallen als je langs rijd..
    dan kom je wel bij een Aston uit..!
    ‘ Zeg nou zelf.. er rijden toch veel te veel van die Duitse Zeepkisten rond ?’
    ik heb niets tegen Porsche.. vind alleen dat er TE veel rond rijden..
    ik woon in gelderland en zelfs hier zie je er tientallen..
    heb pas 2x een V8 vantage gezien..
    zegt genoeg!
    doe mij die Aston maar..

    (reply op een hele Oude Post. maar ik moest even)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North