• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A4 nu ook als 20% benzinebijteller [170 pk]

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 juni 2013 om 17:52 – 51 Reacties

Audi A4 1.8 TFSIe
Wel 20% bijtelling, maar allergisch voor diesel en/of hybrides? Kijk even bij Audi, die hun A4 met 1.8 TFSI de 20%-categorie ingedrukt hebben.

Eind 2011 ontving de Audi A4 een facelift, maar door de immer scherpere regels moest je tot voor kort uitwijken naar de diesels voor een 20% bijteller. Audi keek nog even scherp naar de 170 pk sterke 1.8 TFSI-motorisering (134 gram CO2), en kwam met de 1.8 TFSIe, die met 124 gram CO2/km precies goed zit.

Tot en met mei werden er in Nederland 2.065 A4’s verkocht, wellicht krikt deze motorvariant de toekomstige cijfers wat op. BMW, die met de 320i EDE een directe concurrent heeft, deed bijna het dubbele aan 3 Series (3.867 stuks). Mercedes (geen 20% benzinebijtellers) hobbelt hier met slechts 819 verkochte C-Klasses behoorlijk achteraan*.

De 1.8 TFSIe levert, naast 170 pk, 320 Nm, en is goed voor 0 tot 100 in 8,1 s en een topsnelheid van 230 km/u. Hij is te koop vanaf € 34.800, de 320i (170 pk, 250 Nm, 230 km/u) doet € 35.990.

Naast de TFSIe zullen de bestaande varianten van de 1.8 (met 120 en 170 pk) gewoon blijven bestaan, aldus de importeur. Deze logica ontgaat ons ietwat, want vanaf volgend jaar, als de 20%-grens naar 117 gram zakt, zit alles weer in de 25%-categorie.

*Bron: cijfers BOVAG/RAI

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, a4, Audi, lease

Vorig bericht: « Maserati Quattroporte occasion aankoopadvies
Volgend bericht: Suzuki Hayabusa ‘Pharaoh’ valt moeilijk te omschrijven »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    11 juni 2013 om 17:57

    Eerlijk is eerlijk, ’t is best een mooie wagen.
    Kan je Audi Hater zijn, is en blijft wel een mooi ding
    Vleugje Italiaanse saus

    Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      11 juni 2013 om 18:07

      @desjonnies: Waar zie je die saus? Ik verkies de BMW omdat die behalve ook best wel mooi alleen al qua koplampen honderd keer minder saai is (vergeleken met de vorige 3-serie).

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 juni 2013 om 21:14

      @desjonnies: je moet de bolognaise saus ook niet morsen, dat krijg je nooit uit de stoffen zetels van de gemiddelde lease audi.

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      11 juni 2013 om 23:44

      @desjonnies: Erg hè. En het zit en rijdt ook nog eens prima. Bah.

      Login om te reageren
  2. marokkaanseheld zegt

    11 juni 2013 om 18:04

    De 1.8 T en 1.8 TFSI/TFSIe zijn heerlijke blokken!
    Heb er ook een onder mijn Passat. Moet zeggen dat de 1.8 T lekkerder is dan een 1.8TFSI.

    Maar goed, ik hou van jullie allemaal!

    Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      11 juni 2013 om 19:28

      @marokkaanseheld: Klopt, ik vind de Passat 1.8 TSI ook een heerlijke auto! Zit veel kracht in!

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        11 juni 2013 om 20:40

        @straatpiraat: ligt eraan wat je gewend bent…

        Login om te reageren
        • straatpiraat zegt

          13 juni 2013 om 08:52

          @Svenska_Aeroplan_AB: Nee hoor. Rij voor ’t werk veel snelle auto’s, maar ik kan alsnog beoordelen dat het een heerlijke auto is die power zat heeft.

          Login om te reageren
  3. Svda zegt

    11 juni 2013 om 18:06

    Hmmm ff daar overna denken, heb vandaag offerte laten maken voor de nieuwe Golf variant met inruil van mijn Audi B7 3.0 diesel. Als ik de prijs zo zie kan hij wel intressant worden

    Login om te reageren
    • tt123 zegt

      11 juni 2013 om 19:05

      @dahlback: b7?

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        11 juni 2013 om 19:19

        @tt123: Type A4 zoals W201 etc. van Mercedes

        Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    11 juni 2013 om 18:12

    Ik ben niet allergisch voor hybride, wel voor gebakken lucht en onbetrouwbaarheid.
    Dus als ik aan de leaseslet moet neem ik wel een Japanner.

    Login om te reageren
    • Svda zegt

      11 juni 2013 om 19:33

      @jrk68: onbetrouwbaarheid is bij Audi niet echt te vinden, zie de Adac test van vorig jaar dat ze erg hoog scoren met betrouwbaarheid, de test die door een of ander vaag bureau in Nederland is gedaan was erg onbetrouwbaar maar dat was algemeen al bekend, daarin tegen dat onderin de lijst paar jappen en koreanen stonden waarbij Hyundai i30 met de meeste problemen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        11 juni 2013 om 21:00

        @dahlback:
        Een Duits instituut dat negatief over Duits schrijft moet nog opgericht worden, Ik ben zelf een Duitser dus mij neem je niet in de maling. Zeker een gekende fanboy/basher van alles wat niet Duits is, als jij niet.
        Misschien dat je vrinden op Autoweek je geloven maar hier kom je wat intelligenter publiek tegen.

        Login om te reageren
        • Svda zegt

          11 juni 2013 om 21:24

          @jrk68: Ik zit zelf niet op Autoweek maar de mensen die ik ken die Audi of Vw rijden hebben nergens problemen mee. De nederlandse test bleek overigens een bekende van een merk te zien die niet Duits was.

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            11 juni 2013 om 21:55

            @dahlback:

            Maw…je kent dus maar weinig mensen die vag rijden ;)

            Login om te reageren
          • weereentankleeg zegt

            12 juni 2013 om 07:40

            @dahlback: zoek eens voor de grap op ‘Passat 2.0 TDI verstuivers’, ‘Passat tweemassavliegwiel’, ‘Distributieketting TSI’.

            Heb een zeer betrouwbare VW gehad, maar ook een Passat (2007) met enorm veel (dure) reparaties. Fora’s staan er vol van.

            Heb de Jetta Hybride, Golf 7 en Audi A3 en A4 van mijn lijst gehaald, durf geen VAG meer te kiezen, ondanks dat het lease is.

            Login om te reageren
            • onlyjealouspeoplehatevag zegt

              12 juni 2013 om 16:24

              @weereentankleeg: Hohoho…

              Ik heb een 2006 Vw Passat 2.0TDI, die de bekende ”slechte” pompverstuivers had, alle 4 hebben het goed gedaan. Bij 184.000km werden alle 4 de pompverstuivers onder garantie vervangen voor de goeie serie. (werkplaatsactie en alle gemaakte kosten voor die PD’s van de ‘slechte’ serie worden nu vergoed) Kosten 0 euro, maar op het papiertje stond toch echt een hele andere prijs :)
              Dus dat probleem met de verstuivers is opgelost.

              Voor wat betreft de 2m vliegwiel.. die dingen slijten gewoon en de Nederlander heeft er juist net last van, omdat die elke zomer zowat een caravan erachter zetten..

              En vergeet niet dat je op fora’s alleen maar problemen tegen komt.. je zult er (bijna) nooit horen dat ze tevreden zijn over een auto. Dat ben ik iig nog nooit tegen gekomen.

              Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      11 juni 2013 om 22:24

      @jrk68: Met mijn Audi 80 (1.8e geloof ik met 90 pk) was anders helemaal niets mis, heerlijke auto, hooguit iets te traag. Maar dat was heeeel lang geleden.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 juni 2013 om 08:23

        @bungabungastig:
        In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. In dit geval zelfs niet voor het heden…, helaas….
        Die ouwe meuk was idd best goed, maar alles wat ik ervan na 2000 heb gereden was een drama.

        Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    11 juni 2013 om 18:14

    ik vind em grijs ..

    Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      11 juni 2013 om 18:42

      @lincoln: saai he.. Neem donkerblauw of rood

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 juni 2013 om 18:55

        @felix1989:

        vind ik em nog grijs ..

        Login om te reageren
        • keesje1987 zegt

          11 juni 2013 om 19:03

          @lincoln: pak je je fiets…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            11 juni 2013 om 19:18

            @keesje1987:

            dat is een Peugeot ..
            heel stuk minder grijs ..

            Login om te reageren
  6. VWJH zegt

    11 juni 2013 om 18:18

    Werkt het met het berekenen van de uitstoot van auto’s net zoals het berkenen van het verbuikt? Want na minimale aanpassingen vallen de meeste auto’s weer ineens precies in de, voor hun, gunstige bijtelling categorieën…. geloof er geen moer van =p

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      11 juni 2013 om 23:43

      @jurrie: Als je met ‘verbuikt’ verbruik bedoelt is het antwoord: ‘Ja natuurlijk, duuuuh.’ CO2-uitstoot en verbruik hangen rechtstreeks samen, zoals je met wat nadenken wel zal begrijpen.

      Login om te reageren
      • VWJH zegt

        12 juni 2013 om 03:00

        @Citrofiel: oh ja er komt verder niets anders bij kijken natuurlijk. Wat dom van mij

        Login om te reageren
  7. thomaz zegt

    11 juni 2013 om 18:56

    Tsja, waarom zou je een zwaar verouderde A4 gaan rijden als je het splinternieuwe 3 serie model kan rijden. Denk dat velen in dit segment nu ook al een upgrade edition 3 serie hebben besteld, die nu nog tot 1 juli bestelbaar is. PON komt altijd met de mostert na de maaltijd voor m’n gevoel als het op aanscherpen van Co2 voor de bijtelling aankomt.

    Login om te reageren
  8. Kvgorp zegt

    11 juni 2013 om 19:04

    Maat van me rijd een A5 sportback 1,8 tsfi van vorig jaar in de lease. Hij was nog net op tijd dat hij 20% kon rijden. Maar dat ding rijd gewoon 1:10. Wat nou zuinig. Echt zo belachelijk hoe die fabrikanten de zaak manipuleren.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      11 juni 2013 om 20:02

      @Kvgorp: Die cijfers zullen lastig te halen zijn, maar in de buurt komen zal je. En hoe rijdt jouw maat met die auto? Als hij altijd korte afstanden rijdt zal hij die cijfers niet halen, ook niet als hij goed gas geeft… Hij zal er in de buurt komen als hij rustig rijdt en 80 op de CC rijdt of iets dergelijks…

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        11 juni 2013 om 20:19

        @autobart: hoe rijd een lease rijder in een A5? Uuh als een lease rijder in een A5. Er gaat tussen de 500 en 750 euro brandstof per week door heen.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          11 juni 2013 om 20:23

          @Kvgorp:

          whahaha .. da,s elke dag tanken ..

          wat een armoede ..

          Login om te reageren
          • Kvgorp zegt

            11 juni 2013 om 20:32

            @lincoln: yep dat heb je als je rond de 70.000 per jaar rijd.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              11 juni 2013 om 20:37

              @Kvgorp:

              dat is circa 1400 uur per jaar in een auto zitten !!

              pfffff .. moet er niet aan denken ..

              Login om te reageren
              • Kvgorp zegt

                11 juni 2013 om 20:43

                @lincoln: ik ook niet maar er zijn mensen die er voor kiezen om vertegenwoordiger te zijn.

            • E34M5Touring zegt

              12 juni 2013 om 12:05

              @Kvgorp: 70k op benzine?????? Lekkere leasemaatschappij heb je dan.

              Login om te reageren
        • BJ zegt

          12 juni 2013 om 10:42

          @Kvgorp: Euhm… volgen mij is dat wat enthousiast… 70.000km/jaar bij 1:10 is 7.000 liter benzine. Dat tegen een snelweg prijs van zeg 1.75 is in totaal €12.250 aan brandstof per jaar oftwel ca €1000 per maand of 250 per week…

          Login om te reageren
        • BJ zegt

          12 juni 2013 om 10:46

          @Kvgorp: Overigens slaat het natuurlijk ook nergens op om met 70.000km per jaar een benzine te rijden. Je moet wel een schurft hekel hebben aan een dik uitgevoerde diesel als je voor hetzelfde leasebedrag (want veel hoger brandstof voorschot bij zoveel km) een schralere benzine uitvoering rijdt.

          Login om te reageren
          • Kvgorp zegt

            12 juni 2013 om 12:44

            @BJ: Yep dat is zijn keuze. Heel het bedrijf trouwens rijd benzine. Benzine is minder duur in aanschaf dus hebben ze meer opties om aan te vinken.

            Ik verzin het niet jongens Ik zou persoonlijk ook liever diesel rijden bij die kilometers.

            Login om te reageren
  9. persian1 zegt

    11 juni 2013 om 19:14

    Geef mij maar de 320i!

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    11 juni 2013 om 19:35

    Er staan zelfs foto’s van de S4 in de gallery om het nog enigszins spannend te houden.

    Login om te reageren
  11. tofasmurat zegt

    11 juni 2013 om 20:34

    Wat een inspiratie- en fantasieloze wagen

    Login om te reageren
  12. cocksdriveaudi zegt

    11 juni 2013 om 20:45

    Kortom moraal van het verhaal voor slechts 1.190 euro heb je achterwiel aandrijving en een bak die wel goed stuurt/rijdt hoe is het in godsnaam mogelijk dat er nog steeds mensen zijn die………………………..

    Login om te reageren
  13. rune zegt

    11 juni 2013 om 21:11

    volvo v60 t4… iemand? (weet wel niet als die fiscaal aantrekkelijk is in nederland, ben vlaming… :p)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 juni 2013 om 21:16

      @rune:
      Fiscaal is er niks aantrekkelijk in Nederland, je auto keuze laten bepalen door de fiscus vind ik sowieso triest….

      Login om te reageren
  14. BJ zegt

    11 juni 2013 om 22:08

    Dat zou tijd worden met Audi, dit heeft ze denk ik inderdaad veel verkopen gekost ten gunste van BMW. Nu de diesel nog, want die 20% specs blijven ook wel behoorlijk achter bij de BMW 320d EDE. Uiteindelijk is er meer dat de keuze voor een auto bepaald, maar hij wordt nu waarschijnlijk opeens voor veel meer leaserts bereikbaar.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    11 juni 2013 om 23:11

    Binnekort med RS badge op de hoek van uw straat.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      11 juni 2013 om 23:45

      @norge:

      En terecht RS (Rete Saai)

      Login om te reageren
  16. glashelder zegt

    12 juni 2013 om 09:29

    Onbetrouwbaar product + Goede after sales = Te Doen
    Betrouwbaar product + Slechte after sales = Te Doen
    Onbetrouwbaar product + Slechte After sales = VAG = Niet te doen

    Betrouwbaar product + Goede after sales = Fijn, maar zeldzaam

    Login om te reageren
    • onlyjealouspeoplehatevag zegt

      12 juni 2013 om 16:29

      @glashelder: Blame PON.

      Coulance kennen ze amper bij PON..

      Nieuwe auto’s en betrouwbaarheid gaat trouwens niet samen. Tegenwoordig is elke nieuwe auto onbetrouwbaar, als je het mij vraagt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North